Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Swah schreef:Nou, wij gaan ook weer de markt op, maar ook hier in het oosten gaan ze als warme broodjes.
Heb zelf ook wat te verkopen, en exact hetzelfde appartement hier in het complex is zojuist binnen 3 dagen verkocht, voor 15% meer dan ik mijne 1,5 jaar geleden kocht. Echt absurd (vrij nieuwe appartementen wel, randje centrum grote stad en perfect qua OV).
Tot nu toe grijpen we zelf steeds mis, wat zijn jullie ervaringen met aankoopmakelaars, en dan mn ook qua hulp bij het aanbod?
_Roxanne schreef:*stille meelezer hier*
Mijn vriend en ik gaan samen een huis kopen (wonen nu beide nog thuis). Dan willen we ook een geregistreerd partnerschap aangaan. Maar hoe werkt dit? 1 september zouden we de sleutel krijgen, kunnen we dan nu al een GP aangaan?
Hoe hebben jullie dit geregeld? Bij een samenlevingscontract zou je eventueel het SLC kunnen ondertekenen als je bij de notaris bent voor de levering. Maar hoe werkt dit bij een GP? We willen geen partnerschapsvoorwaarden.
Fitzroy schreef:O echt? En waarom doe je dat danWat denk je er wijzer van te worden? Ik vind dat best vreemd eigenlijk, zeker bij een oudere keuken.
Fitzroy schreef:Zijn er ook mensen die dezelfde makelaar zowel als verkoop- als aankoopmakelaar hebben gehad?
Het lijkt me sowieso handig om aan te geven dat je ook in dezelfde omgeving weer een huis wilt kopen.
En weet iemand of makelaars met kijkers ook in koelkasten en kasten gluren?
Wij maken nu ons huis verkoopklaar en ik vraag me af hoe zoiets gaat. Voor mij alweer 15 jaar geleden dat we ons laatste huis hebben verkocht.
LinsxDot schreef:Ik krijg echt stress ondertussen. Wat een markt zeg phoeh! Wij moeten binnen 6 maanden ons huis uit, 2x een bod over de vraagprijs gedaan en 2x afgewezen met rede veelte laag er is hoger geboden. Man o man wat een gekte
imd schreef:LinsxDot schreef:Ik krijg echt stress ondertussen. Wat een markt zeg phoeh! Wij moeten binnen 6 maanden ons huis uit, 2x een bod over de vraagprijs gedaan en 2x afgewezen met rede veelte laag er is hoger geboden. Man o man wat een gekte
Vraagje uit interesse: jij hebt eerst je huis verkocht en moet nu nog een huis kopen, toch? Waarom in deze markt in die volgorde?
Fitzroy schreef:Wij doen het ook in dezelfde volgorde. Wij hebben een niet gangbaar huis in de hogere prijsklasse en daarvan is gewoon niets te zeggen. Misschien is het binnen een maand verkocht, misschien gaat er wel een jaar overheen. En dus weet je ook nog niet wat het op gaat brengen en wat je basis is voor een volgend huis.
MizzMontana schreef:Fitzroy schreef:O echt? En waarom doe je dat danWat denk je er wijzer van te worden? Ik vind dat best vreemd eigenlijk, zeker bij een oudere keuken.
Vaste (keuken)kastjes hebben wij ook bij de bezichtiging in gekeken om te weten hoe ze zijn ingedeeld en hoe groot en netjes ze nog zijn.
De losse kasten die met bewoners mee gaan daar hoef ik niet in te kijken.
Je koopt de vaste kasten er toch bij dus dan wil ik wel weten wat ik koop.
Achterom schreef:MizzMontana schreef:
Vaste (keuken)kastjes hebben wij ook bij de bezichtiging in gekeken om te weten hoe ze zijn ingedeeld en hoe groot en netjes ze nog zijn.
De losse kasten die met bewoners mee gaan daar hoef ik niet in te kijken.
Je koopt de vaste kasten er toch bij dus dan wil ik wel weten wat ik koop.
Dat deden wij dus nooit en eigenlijk vind ik het onbeschoft...
Wel goed om te weten voor als ons huis ooit te koop zou komen (wat niet de bedoeling is).