[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:37

Spannend Dondeyne! Duurt even voordat het doordringt, he? :D

Haha jep sorry, is inderdaad verwarrend, Daarom zet ik het er meestal bij maar ik vind dat ook weer overkomen alsof ik mezelf heel interessant vind :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:41

Maar de kans dat jullie apt iddnvoor het officiele eind van je contract verhuurd is, is idd wel groot bij jullie.
Best wat druk op de huurmarkt geloof ik

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:47

Precies. Huurappartementen in onze prijsklasse en in het centrum die 's ochtends online komen zijn vaak die avond of de dag erna al verhuurd, dat hebben wij helaas ook ondervonden toen we vorig jaar een appartement zochten :+ Bovendien wil een vriend van ons het misschien gaan huren, dat zou al helemaal mooi zijn.
In januari nog dubbele kosten hebben vind ik niet zo'n ramp, dan kunnen we tenminste rustig aan verhuizen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:42

Hier nog steeds niks gehoord. Baal er van...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:44

Eulogie: spannend hoop dat jullie alles optijd rond krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:50

Meld me ook maar. Al even een tijd op zoek maar man wat een drama. Bezichtigingen die op het laatst worden afgezegd terwijl je al 2 uur onderweg bent. Verkoper die niet wil verkopen. Leuk als je een dag ervoor gereden hebt letterlijk. Fotos goed werkeljkheid echt dramatisch. Verhalen die niet kloppen. Benzinestations pal naast maar niet te zien op foto. Dikke scheuren vrzakkingen, noem maar op. Of echt net voor je neus verkocht.

Gister lief huisje alleen niet voor mijn handicap, wasmachine op een dusdanig rare plaats dat ik niet meer kon wassen. Huren begin ik niets eens aan in nl. Onvindbaar en onbetaalbaar.

Ik heb nog twee jaar. Maandag weer twee bezichtigingen, rijd zondag bij een mogelijk huisje lamgs en voor de kerst of met kerst ergens proefdraaien voor een of meerdere nachten. *\o/* dat is wel heel fijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:53

Ellendig he.
Welke omgeving zoek je?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:56

Benelux frankrijk en duitsland :+ ruim genoeg? Ergens waar het nog rustiger is dan hier.

Maar kwa huizen type en bouw kom ik met budget uit in groningen drenthe zeeland. Voorkeur gebieden zijn limburg brabant en zeeland.(ivm bereikbaarheid frankrijk) En drenthe als goede 4 e. Narigheid is dat voor nl budget hoger is daarna volgt dld en buget voor de rest is contant dankzij recent gewijzigde regels -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:07

Wat is je budget Karuna?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:26

karuna schreef:
Meld me ook maar. Al even een tijd op zoek maar man wat een drama. Bezichtigingen die op het laatst worden afgezegd terwijl je al 2 uur onderweg bent. Verkoper die niet wil verkopen. Leuk als je een dag ervoor gereden hebt letterlijk. Fotos goed werkeljkheid echt dramatisch. Verhalen die niet kloppen. Benzinestations pal naast maar niet te zien op foto. Dikke scheuren vrzakkingen, noem maar op. Of echt net voor je neus verkocht.

Gister lief huisje alleen niet voor mijn handicap, wasmachine op een dusdanig rare plaats dat ik niet meer kon wassen. Huren begin ik niets eens aan in nl. Onvindbaar en onbetaalbaar.

Ik heb nog twee jaar. Maandag weer twee bezichtigingen, rijd zondag bij een mogelijk huisje lamgs en voor de kerst of met kerst ergens proefdraaien voor een of meerdere nachten. *\o/* dat is wel heel fijn.

Proefdraaien??? Begrijp ik het goed dat je een nachtje gaat slapen in het huis dat te koop staat om te kijken of het bevalt? Nog nooit van gehoord.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:47

Yeps met of zonder eigenaar erbij, :j gaat een hoop duidelijk maken. *\o/* ben ook heel blij met die geboden mogelijkheid. _/-\o_

Budget voor nl ongeveer maximum vraagprijs 145000 maar liever flink goedkoper. Dat is de uiterste prijs en maakt een aantal andere dingen onmogelijk. Als ik onder de 110000 kan blijven dan zou dat wel fijner zijn en meer speelruimte elders geven. Voor Duitsland maximaal 125000 euro en voor de rest maximaal echt 80000 maar hoe goedkoper hoe beter omdat met die prijs al mijn reserves helemaal op zijn en ik mijn vader en ex lief moet gaan aankijken voor mogelijk een extra lening. Comfortabeler zou zijn max 60000 omdat dat de nood tot sparen iets minder groot maakt voor de komende 12 jaar dan.

Krap ik weet het maar te doen. Krap omdat hypotheek in 12 jaar betaald moet zijn in nl zou ik meer kunnen en mogen net als dld maar daarmee neem ik voor mijn gevoel teveel risico.

Alles gelijkvloers of mogelijkheid om dat te maken, klussen geen probleem maar woning moet wel meteen bruikbaar zijn kwa veiligheid. Rustige ligging in schone omgeving vanwege mijn gezondheid. Beetje grond ivm honden, ligging moet daarvan wel praktisch zijn zodat tuin van voordeur te scheiden is door een hek. Hoe meer tegen bovenkant van budget aan hoe meer er al ok moet zijn praktisch. Kleur van dingen boeit me echt niet. Al zijn het groene tegels en een roze wc. :+

En een ellendige eis geen berken in korte omgeving om huis, een is nog te doen maar een bomengroep is echt een probleem eigen perceel kun je nog omzagen. Zelfde geval met een ligusterheg. Ben voor beiden zwaar allergisch als ze bloeien en word daar echt heel ziek van.

Ik moet gewoon veel geduld hebben en heel veel bekijken. En in het ergste geval vind ik niks en woon ik hier nog 12 jaar en heb daarna een groot probleem.
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-12-15 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:48

Zal ik dan als stille meelezer dan ook maar een updateje plaatsen ??

Maar eerst iedereen gefeliciteerd met de goede berichten !!!

Duss nu ....
Wij zijn van ruim 4 jaar (bijna 5 jaar) zoeken haast ineens een huis rijker !!!!
Het is ineens van 0 naar 200!! gegaan!
Echt heel raar .... en onwerkelijk ..
Het vervelende is alleen dat de verkopers nogal moeilijk lopen doen ..
Als in wij zijn accoord gegaan met dat bedrag maar dan wel incl .....
Zegt de verkoper dat is goed maar dan nemen we wel .... mee...

Zucht ....

Maar goed we doen zelf niet de onderhandelingen daar hebben we inmiddels een mannetje voor gevonden die zich inmiddels heel erg aan het fustreren is en redelijk boos begint te worden op makelaar en verkopers..
Ik citeer : zo ga je niet om met kopers zeker niet eerste huis kopers en nee zij beslissen niet alles.
Pfff iemand dat wel eens mee gemaakt ???

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:51

Rommulus fijn dat je iets gevonden hebt 5 jaar zoeken is echt heel erg lang.

en ja helaas beknd bij ons eerste huisje. Eigenaren hebben ons achteraf daar flink mee gekloot. Hadden betaald voor overname van best veel dingen. Alleen zat er veel tijd tussen tekenen voorlopig en oplevering, als net ex student budget zip. Bij de oplevering bleek het achtergebleven en duur betaalde tapijt inmiddels zo smerig dat het niet meer te gebruiken was. En waren veel dingen meegenomen, verkocht of weggegooid waar voor betaald was. En hadden ze echt het hele huis leeggeroofd tot aan de stopjes van de wasbakken aan toe. Wilden ons ook nog met een wespennest opzadelen, daardoor is oplevering halve dag uitgesteld zodat zij nog een verdelger konden langssturen. De rest hebben we gelaten omdat we echt noet nog langer konden wachten en we veel gezeur hadden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:33

Oh bah !
Dat lijkt me idd ook een hel !

Bij ons was de keuze of een gat van zeker een 40 a 50 cm doorsnee in de muur van de keuken naar buiten of een houtgestookt gasstel (Goh wat vervelend)
Nu blijft die achter maar nemen ze wel een gasstel mee.... :+
Zonnepanelen hadden we in de prijs bedongen en nu gaat toch de helft mee met hun.
Nu kom ik er achter dat ze de open haard/allesbrander waarschijnlijk ook mee gaan nemen ....
Wij zijn er dus klaar mee.
Heel eerlijk als ze zo door blijven gaan en toch willen dat we asap een koop contract tekenen ga ik mijn kont er tegenin gooien.
Zijn ze helemaal bezopen ...
Makelaar heeft hier niets van gezegd....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:34

Is er geen lijst van zaken met daarop wat ze wel en niet meenemen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:36

Daar zijn ze al vanaf geweken
Dus voor we wat gaan tekenen gaat ons mannetje zich even flink druk maken voor ons.
Hij wil een afspraak maken en om de tafel om alles nu eens goed door te spreken wand hij wil ook niets meer toe geven.
Laatst bijgewerkt door rommulus op 11-12-15 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:38

hmm ja zolang je het koopcontract nog niet heb getekend mogen ze dat in principe doen, maar goed je hebt een bod gedaan op basis van een bepaalde staat van het huis.. Dus imo mag je daar best wel wat van zeggen. Zeker wat betreft die zonnepanelen.. Het is natuurlijk wel afhankelijk van hoe graag je dit huis wil.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:40

Nou het is vooral banketstaaf dat ze ineens dingen wel heel veel gaan veranderen ondanks dat ze akkoord zijn gegaan.
Iedere keer gaat van alles op hun voor waarden en we hebben haast niets in te brengen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:44

Bod naar beneden gooien dan maar met alles dat ze onterecht meenemen? Of misschien niet leuk, woning laten schieten, dan zakken ze er maar in met hun houtgestookte fornuis (kwijl aga of rayburn?). En houtkachels zijn niet eens zo heel duur als de schoorsteen er maar ligt is de rest wel te doen.

O ja even een aanvulling op mijn zoeklijstje, voorlopig zoek ik bij voorkwur vrijstaand, hoek, twee onder een kap en niet in hartje centrum. Ik heb de luxe om hier nog 12 jaar te kunnen blijven wonen en twee jaar om te zoeken. Dus helemaal geen haast nog.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:46

rommulus schreef:
Nou het is vooral banketstaaf dat ze ineens dingen wel heel veel gaan veranderen ondanks dat ze akkoord zijn gegaan.
Iedere keer gaat van alles op hun voor waarden en we hebben haast niets in te brengen...

Oh ja wel :j Wat Karuna zegt.. Je geeft gewoon aan dat je x hebt geboden op basis van een bepaalde staat en alles wat ze meenemen verminderd de waarde met x dus wordt het bod y.. Tenzij ze de spullen gewoon laten staan zoals afgesproken.. En als je dat telefonisch niet durft stel gewoon een nette e-mail op naar de makelaar. Met daarin een kopie LvZ zoals het was en een lijst wat nu al is meegenomen zonder overleg/zonder toestemming etc. Maar nogmaals..is wel afhankelijk van hoe graag je dit huis wil hebben :)

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:50

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:58

Zoiets ja deze heb ik al bezichtigd trouwens, leuk huisje maar er was iets mee. Weet alleen niet meer wat :o . Ben mijn eerste opschrijfboekje kwijt geraakt. Schrijf alle huizen die ik bezichtig netjes op met alle info erbij. Handig om te voorkomen dat je ergens twee keer heen gaat terwijl het niks is.

Edit o ja ik weet het weer, slaapkamer beneden is niet geschikt voor een normaal bed met ruimte om indien nodig met een rolstoel te bewegen. :)*

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:45

We zaten idd al aan zo iets te denken..
Maar goed ik laat dat geheel over aan ons "mannetje" als ik dat ga doen gaat het niet goed en hij regelt dit soort zaken haast wekelijks.
Wij hebben hier geen kaas van gegeten.
Ik laat waarschijnlijk over me heen lopen en of schiet zo dusdanig uit mijn slof dat ik er als een stier in een porselein kast door heen banjer.
We zijn al te lang aan het zoeken zo'n kans als dit komen we niet vaak tegen.
Plus dat we hier te graag weg willen.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:47

Oh top, kijk ik even mee voor je :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:59

Wat jammer dat ik dit topic pas tegen kom nu we (hopelijk) onze eerste koopwoning gevonden hebben. Ik meld me in elk geval ook graag en klets ook graag mee

De ellende van woningen die al verkocht zijn en 1 dag op funda staan, of twee weken onderhandelen en met je eindbod komen waarna de tegenpartij ineens andere kopers heeft... Pff been there!
En ineens stond er op een vrijdag precies zo'n gebakje die als een warm broodje over de toonbank zou gaan. Maandags konden we kijken (gelijk aankoopmakelaar mee), maandagmiddag een bod uitgebracht en op woensdag waren we eruit! Toen nog de spannende momenten van koopaktes tekenen (want inmiddels wel geleerd dat het dan pas echt is), bouwkundige keuringen en met aannemers langs voor de uitbouw die we willen.
Inmiddels is de offerte aanvraag eruit en leveren we woensdag alle stukken in. Dan hopelijk half januari de financiering rond en dan half februari de overdracht.
Ondertussen verhuisbedrijven over de vloer en schilders.
Zit al een paar maanden in ziektewet vanwege whiplash, dus kan alles gaan uitbesteden.

Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen!