Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:26

Ik ging ook kijken bij de kwantum voor die tafeltjes, helaas niet kunnen vinden, maar heb wel andere tafeltjes kunnen scoren. Vind dit eigenlijk ook wel leuk staan. Wil er alleen nog een kleed bij, maar kan nog niet echt vinden wat ik nou echt mooi/leuk vind.

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:32

leuk die tafeltjes! wij hebben ook een gebreide 'tafel' met een groot blad erop. staat zo gezellig en warm vind ik

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:40

Rena100, zou een vloerkleed het niet heel klein maken allemaal ? Ik twijfel om die reden heel erg over een vloerkleed .....

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:48

mijn woonkamer is erg groot, ik heb de bank vorige week andersom gezet (die stond eerst tegen de raamkant waar de groene stoel staat) juist om het wat knusser te maken. Het was eerst net een showroom zeg maar. Bank kan nog naar achteren, maar vind een kleed juist wel gezellig en knus.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:22

Helemaal mee eens. Een vloerkleed maakt alles knus en af. ik heb laatst deze gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:36

Vind dat zelf wel heel mooi, maar mijn vriend vindt zo'n medaillon kleed afschuwelijk. Ik vind een koeienhuid ook wel wat hebben, maar ook dat vindt mijn vriend niet mooi...En dat maakt het allemaal natuurlijk wel erg lastig...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:45

Leuk vloerkleed <3 zoiets wil ik ook!

En die tafeltjes van de Kwantum zijn echt leuk!
Dat gebreid tafeltje ook!

Ik wilde ook drie van die schattige tafeltjes, maar na wat nadenken toch niet.
We eten vaak aan de salontafel vanaf de bank en moet wel een stevige (grote) tafel zijn.
Nu hebben we er eentje op het oog, maar zitten nog te twijfelen tusse 80x80cm, 100x100cm of 70x140cm.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:20

Dat gebreide tafeltje vind ik ook geweldig, net zoals dat teak tafeltje erachter <3

Een mooi vloerkleed hou ik ook van, dat maakt het meer een geheel, maar zorgt er idd ook voor dat een kamer vaak wat kleiner oogt. Daarom heb ik bij mij voor een heel klein vloerkleed gekozen. Scheelt ook stofzuigen, met een harige hond in huis :Y)

Een voordeel van die kleine tafeltjes vind ik dat je ze gewoon naar je toe kan trekken als je op de bank ligt, lekker makkelijk als bijzettafeltje voor je eten en drinken :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:26

Ik wil ook heel graag een vloerkleed, maar echt mooie grote kledeb zijn haast onbetaalbaar ;(.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:08

Ik vind persoonlijk dat een vloerkleed mooi groot moet zijn, anders is het zo "net niet".

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:24

Klopt... een vloerkleed kan maken of breken. ik kan niet meer zonder anders ziet het er zo naakt uit....

Ik ben nu nog met verlichting bezig. IK vind het moeilijk om te kiezen.

Weet iemand waar ze shiny gouden grote bloempotten verkopen? Ik zoek echt een super goude. Niet mat of met een motiefje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:39

byloulou schreef:
Klopt... een vloerkleed kan maken of breken. ik kan niet meer zonder anders ziet het er zo naakt uit....

Ik ben nu nog met verlichting bezig. IK vind het moeilijk om te kiezen.

Weet iemand waar ze shiny gouden grote bloempotten verkopen? Ik zoek echt een super goude. Niet mat of met een motiefje.

Zou je ook zelf kunnen maken met spuitverf :j.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:02

8nnemiek; ik vind je boekenkast echt waanzinnig gaaf! Heel mooi (en stiekem ooit mijn grote wens haha).
Ik vind je woonkamer wel echt superdruk, ik zou gek worden van al die prikkels :o

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:30

De tafeltjes die jullie zo leuk vinden staan ook bij tuincentrum de Boet. Een begrip in Noord-Holland, maar misschien niet voor iedereen makkelijk bereikbaar.
Het tuincentrum is wel de moeite waard, je kunt er bijna een dag in zoet brengen als je alles wilt zien...ook het kerststolpje en de miniatuurtjes hebben ze daar. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:49

De boekenkast is van Ikea, maar heb ik wel wat moeten aanpassen (een gedeelte smaller gezaagd en hier en daar wat losse planken er tussen om alles passend te maken), en uiteindelijk dus afgewerkt met plafondlijsten en plinten op de grond.

Het is inderdaad vrij druk, goof, maar op de foto lijkt het wel veel drukker dan wanneer je er midden in staat.
Ik hou zelf wel van die drukke tierlantijntjes, vind ik altijd zo gezellig :+ Ik heb er wel voor gezorgd dat het zo goed mogelijk bij elkaar past, alles in het wit/koper/lila met de lichte houtkleur erbij. Dat zorgt wel voor wat rust, al komt dat op de foto minder goed over.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:30

Hele mooie gordijnen Martine, mooie kamer zo!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:39

:wave:

Ik lees hier al een poosje mee om leuke ideetjes op te doen. Woon sinds anderhalve week samen met mijn vriend in ons eigen huis en het is een heel eind geworden zoals we in gedachten hadden. Vind het uitzoeken van passende assecoires nog best lastig, ik wil dat het wel één geheel blijft.
En dan de gordijnen... We hebben veel grijs- en bruinteinten in het huis en ik ben bang dat als we ook gordijnen van die kleur nemen, dat het een beetje too much wordt.
Hieronder een foto van een deel van de huiskamer, wat zouden jullie aanraden qua gordijnen?
Een stukje achter de bank hebben we overigens een grijze muur, maar die is niet te zien op de foto.

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:48

Wat voor accessoires zou je nog willen neerzetten? Ik vind het er behoorlijk af uit zien. De rest vult zich vanzelf wel als je leeft in een huis (stapeltje boeken, krant, etc) toch?

Ik zou geen gordijnen kiezen omdat je een verwarming hebt onder je vensterbank. Ik vind korte gordijnen niet mooi en lange gordijnen hangen voor je verwarming = koud.

Verder een mooi plaatje hoor. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:50

Siergordijnen kunnen toch prima? Of moeten ze ook dicht? Want dan zou ik idd ook oppassen met de radiator.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:52

Oh ja, dat kan natuurlijk. Ik ben alleen niet zo van de dingen ophangen/neerzetten die je niet gebruikt. :D Maar dan zou ik kiezen voor een neutrale kleur die bij de lichte muur past. Dan vallen ze niet op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:08

Ligt eraan wat je onder niet gebruiken schaart. Ik ga siergordijnen ophangen omdat die een geluid dempende werking hebben, heel nuttig :P.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:57

Oooh Annemieke, wat een mooie kamer zo met die boekenkasten!
Verder zie ik ook mooie inrichtingen voor bij komen.

En om maar even in te haken op de rest over de tafeltjes. Misschien heeft iemand hier nog wel een goede tip voor een dekenkist? Dat wil ik graag als salontafel gebruiken, lijkt me heel mooi.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:00

Wat een mooi vloerkleed, gordijnen, tafeltje en kruk komen er weer voorbij.

Ik zou jullie graag mijn nieuwe vondsten laten zien. Ben er zo blij mee :#

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:26

Gaaf <3!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:50

Super gaaf!

Waar halen jullie al die mooie dingen toch vandaan?

Maaike, een dekenkist als salontafel heb ik ook wel eens gezien, kennissen van me hebben een vierkante kist die aan twee kanten open kan en in het midden scharniert. Erg leuk en ook precies de goede hoogte als salontafel :j
Misschien marktplaats in de gaten houden? Of de kringloop?