[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:40

Yup bij ons dus de codering!! Ook nog de minst leuke van allemaal!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:44

Een codering blijft na herstel inderdaad nog vijf jaar in het BKR staan, en daar heb je dus na herstel nog vijf jaar last van.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:51

Jee, wat een interessant topic!
Zien jullie het allemaal nog wat zitten met de huizenmarkt? Mijn woning, die ik met mijn ex-vriend te koop heb staan, wil nog niet echt lekker vlotten... Ik weet zo langzamerhand niet meer weten hoe ik het aan de man moet brengen.
Doen jullie ook mee met een landelijke open huizen route? Levert zoiets wat op?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:02

Hoi Mirjam, heb je je huis al lang te koop?
Ik zit in hetzelfde schuitje.. door het huis nog steeds aan de ex gebonden.. terwijl je het zo graag wilt afsluiten. Mijn huis staat inmiddels bijna 2 jaar te koop. 2 kijkers gehad... de open huizen route heb ik altijd meegedaan, maar nooit kijkers op gekregen.. beetje frustrerend is het wel.
ik weet verder ook niet meer wat ik nog meer kan doen om het te verkopen. we zijn al heeeeel veel in de prijs gezakt. makelaar weet/doet ook weinig helaas. behalve dat ik af en toe wat spam op de social media gebeurt er weinig. kijkers op internet genoeg, maar helaas niets serieus.

veel succes!!

nb... wat een leuk huis!!! dat je dat niet kwijt raakt zeg... balen!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:14

Precies hetzelfde hier... Huis staat sinds september 2011 te koop en 2 x kijkers gehad. Nog nooit meegedaan aan de open huizen route. Veel verhalen van mensen die idd helemaal geen mensen over de vloer kregen.
Nog niet in prijs gezakt, maar ik wil dit wel graag. Nu mijn ex nog over de streep trekken. Die heeft nog steeds voor ogen om het huis zonder restschuld te kunnen verkopen. Dit gaat er helaas niet in zitten... Als we nu 10.000 zakken in vraagprijs, dan kom je op Funda in de categorie terecht < 250.000. Denk dat dit misschien een beetje resultaat zou kunnen hebben. Alleen jammer dat de communicatie met mijn ex nogal stroef verloopt...
Mocht dit allemaal niet gaan lukken, dan spookt mij iedere keer het persoonlijke faillisement door het hoofd. Geloof dat er voor die tijd eerst nog via de gemeente wat nagekeken/geprobeerd wordt i.v.m. schuldsanering (na openbare verkoop?), maar zo ver zijn we nog niet! Ik blijf hoop houden dat er iemand komt! Dan maar een knappe restschuld, maar daar is wel overheen te komen. Ik kan nu ook 50% van de lasten van het huis dragen, dat kan dan naar de rente en aflossing. Dan zou ik er binnen een paar jaar vanaf zijn!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:41

staat jullie huis nu leeg? of woon je er nog?

mijn huis is leeg, ik denk er steeds sterker over om te gaan verhuren, maar aan de andere kant vind ik dat ook wel een beetje eng.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:05

Wat vervelend dat je huis leeg staat. Delen jij en je ex dan gewoon de kosten? Verhuur gaat tegenwoordig geloof ik wat makkelijker als vroeger. Als je dan een huurder in je huis had, kreeg je 'm er met geen mogelijkheid meer uit. Nu kun je vaak tijdelijke contracten opmaken, waardoor het voor de verhuurder en de huurder duidelijk is wanneer het huis evt leeg opgeleverd zou moeten worden.
Mijn huis wordt op dit moment nog bewoond door mijn ex. Wel vraag gehad naar huur, maar dit brengt nooit de hypotheeklasten op én mijn ex zou dan zzelf ook weer moeten huren. Per saldo ben je dan duurder uit...
De afspraak is dat hij het huis 'bewoonbaar' blijft houden, maar sindsdien hij zelf de kosten voor gas, water en elektra moet betalen zie ik daar weinig van terug. Stofzuigen weet ie volgens mij niet hoe dit werkt, de CV staat op 10 graden continu (met als gevolg vochtige binnenmuren, waar we anders nooit last van hadden), onkruid doet het prima, het lind om het land en de bak hangt slap. Dit staat allemaal slordig vind ik. Maar hoe ik hem nu kan 'verplichten', dan wel stimulieren om het op te knappen? En als ik er zelf met mijn familie eenkeertje rigoreus doorheen ga, denk ie dat dat wel een hele makkelijke manier is van schoonmaken...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:01

@mirjam: Was je huis ook al meerdere keren tegengekomen op funda. Vind het ook een erg leuk huis! Enige nadeel is dat het ´achter´ Dokkum is, dus voor veel dingen ver rijden..
Snap dat je niet voor hem wil schoonmaken, maar als hij er echt niks aan doet zou ik toch even doorbijten, en eens in de zoveel tijd een rondje door het huis gaan. Al is het maar behoud, het blijft toch ook jou geld!

Hier de indeling (op jullie advies) eens even aangepast, en het toont idd veel ruimer zo. Nu nog eens even de bezem erdoor, en dan wat nieuwe fotos maken.
Zouden jullie trouwens wel of niet een bord in de tuin zetten? Wij hebben het tot nog toe niet, gezien de halve straat al te koop staat, maar twijfel of het toch niet verstandiger is..

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:34

Achter Dokkum kan ik mij wel voorstellen dat het niet heel erg aanlokkelijk klinkt. Het is er wel heerlijk vrij en toch echt dicht bij Dokkum. Mijn huidige vriend komt "út de wâlden" en die zou er absoluut niet willen wonen. Begrijp ik dan ook wel weer...
Ik denk ook wel dat ik binnenkort maar even een rondje door het huis moet maken. Ben alleen wel bang dat mijn ex dan op zijn teentjes getrapt is dat ik vind dat hij het huis niet goed schoon maakt. Dat ik daar dan geen vertrouwen in heb. Klopt toch? Daar heb ik ook geen vertrouwen in...
Soms dan scheelt het echt wel hoe de inrichting van een huis is voor de foto's. Ik vond het ook verbazingwekkend wat een fijne foto's er toen gemaakt zijn. Wij hebben wel een bord in de tuin staan. Soms scheelt het dat mensen die 'toevallig' langsrijden en het huis interessant vinden dan verder kijken op funda of zo. Als menssen echt op zoek zijn, dan maakt het niks uit denk ik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:43

wij delen inderdaad de kosten. bijhouden van het huis komt vooral op mij neer helaas.. maar er hoeft weinig te gebeuren omdat het leeg staat. voor de openhuizendag zullen we er wel weer even een stofzuiger/dweil doorhalen, en iets aan de tuin fatsoeneren. op zich zijn ex en ik nog redelijk on speaking terms.

Maessie, ik zou het wel doen, zeker omdat binnenkort die openhuizendag weer is.. er zijn toch altijd mensen die dan gaan rondrijden.. baat het niet schaadt het niet toch?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:05

Mirjam leuk huis heb je!! Maar inderdaad wel heel noordelijk. Maar voor mensen die daar hun werk ook hebben is dat natuurlijk geen probleem.

Juval; heb je helemaal niks in het huis staan? Ze geven vaak aan om het huis iets gemeubileerd te houden om het wel een aantrekkelijke huislijke uitstraling te geven toch?

Ik hjeb wel een bord in de tuin. Maar wij hebbe ndan ook een boerderij aan bekende wandel en fietsroutes, dus veel mensen die "gewoon"langs komen als het straks weer mooi weer is. En wie weet hebben ze interesse. Het is een mooie omgeving en door de routes heel geschikt voor mensen die een Bed & breakfast willen beginnen. Wordt ook vanuit de gemeente gestimuleerd dat soort dingen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:10

ja hoor, er staan nog wat meubels, t is niet kaal en leeg. (zie foto's :) )

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:28

juval schreef:
ja hoor, er staan nog wat meubels, t is niet kaal en leeg. (zie foto's :) )

had jij onlangs niet een bezichtiging op de woning? Kan me vergissen met alle huizen in dit topic.

Mirjam! Leuk huis! Wat wel lastig aan je huis is (afgaande op de info van funda) dat het woonoppervlak zowel relatief als in verhouding klein is. Dat in combinatie met de ligging en de prijs maakt hij mijn inziens lastig te verkopen. Zijn er mogelijkheden om uit te bouwen zodat je de woning groter kunt maken? En je dit kan vermelden in de advertentie? Dan wordt het ook aantrekkelijk voor gezinnen lijkt me.

Wij hebben 3 bezichtigingen gehad gisteren; huis 1 en 3 worden het niet: huis 1 is een bodemloze geldput helaas....want het plaatje en de sfeer zijn prachtig. Huis 3 ligt in de peel, het grasveld is net een trampoline, veel te zompig. Dat ga je nooit goed houden. Huis 2 was erg leuk. We wachten echter nog even. Reden: hopelijk trekt het aanbod nog aan in de lente en missen we ons droomhuis niet en daarnaast nog steeds onduidelijkheid rondom hypotheekregels.
Laatst bijgewerkt door Sayangki op 05-03-13 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:34

Donderdagavond krijgen we een andere makelaar over de vloer voor een kennismakingsgesprek. Ben benieuwd wat ie te zeggen heeft :j

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:14

Sayangki schreef:
Leuk huis! Wat wel lastig aan je huis is (afgaande op de info van funda) dat het woonoppervlak zowel relatief als in verhouding klein is. Dat in combinatie met de ligging en de prijs maakt hij mijn inziens lastig te verkopen. Zijn er mogelijkheden om uit te bouwen zodat je de woning groter kunt maken? En je dit kan vermelden in de advertentie? Dan wordt het ook aantrekkelijk voor gezinnen lijkt me.

Bedankt voor de tip! Ik zal binnenkort even met de makelaar om tafel en dan neem ik dit ook even mee. Moeten ze de tekst van de advertentie maar even omgooien en up-daten! Doen ze ook nog wat voor de kost. Ik heb niet het idee dat een verkoopmakelaar echt wat voor je doet, wanneer je huis inmiddels op Funda staat en zo. Natuurlijk kan je 'm wel opdracht geven om iedere week te adverteren en zo,maar ik weet niet of wij het daarvan moeten hebben.

Leuk hoor dat jullie huizen aan het bekijken zijn. Wel spannend om een uiteindelijke keuze te maken!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:18

Balen zeg dat het totaal niet vlot met de verkoop voor jullie.
Sanyanki: klinkt als dat huis 2 ook niet echt jullie droomhuis is, want dan kun je echt niet wachten. Althans, wij zouden na de verkoop jaartje gaan huren en huizen shoppen. Had nog net ff 1 huis ingepland om te bekijken of we zoiets wilden en nu gaan we bijna een bod doen! Ondanks alle haken en ogen...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:03

spannend talida!!

ja, we hadden een paar weken geleden een bezichtiging van de overburen.. maar die vonden helaas dat er nog te veel aan moet gebeuren. ... jammer dus.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:39

De laatste tijd heb ik vrij weinig gereageerd,
maar ik ga weer actief mee doen.

vooral aangezien wij morgen onze 1e kijker hebben *\o/*

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:52

Ah heel goed! Heel bokt aan het duimen dus. Ik ben echt te ongeduldig, ik wil in onderhandeling zijn en een bod uitgebracht hebben maar hubbie is wat rationeler :+ Hij heeft straks gesprekje bij de bank over eventuele hypo, dus zit alvast klaar in zn nette pakkie

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:04

Bij mij komt maandag iemand voor een 2de bezichtiging. Dus duim voor mij ook mee aub. Deze kijker heeft in november al een bod gedaan (veel te laag) na een eerdere bezichtiging, dus lijkt wel een serieuze kandidaat. Ik denk dat hij zijn eigen huis verkocht heeft in de tussentijd.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:08

Talida, komt wel goed joh, en vind je het raar?
zit hij normaal niet in pak dan? :=

anneve, hopen dat er nu wat beters uit komt!

ik ben wel een beetje zenuwachtig,
ik ben er niet bij, mijn ouders zijn dan alleen thuis,
maar het is toch raar..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:11

Had je erbij willen zijn dan? Wij waren altijd de deur uit met een bezichtiging. Vind juist erg raar dat de huidige bewoonster van 'ons' huis thuis was.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:17

Nee,
puur omdat ik geen toegevoegde waarde heb,
ik loop dan alleen in de weg :=

maar ik vind het goed zo,
ik vind het apart dat er morgen misschien wel mensen komen die er later dan wonen,
in het huis waar ik notabene ben opgegroeid :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:33

Je ouders zelf lopen waarschijnlijk ook in de weg :P

Ik vind het altijd maar raar als de huidige bewoners bij een bezichtiging aanwezig zijn.... is niet erg verkoop-bevorderend volgens mij., of sowieso wat minder prettig voor de kijkers die zich dan wat minder "vrij" voelen.

Duimen draaien voor iedereen +:)+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:37

Haha, dat kan goed,
Maar je laat meestal liever niet 3 vreemde mensen alleen in huis dwalen.
Mijn ouders weten meer van het huis dan de makelaar.

Ik weet ook niet of mijn ouders beneden wachten of echt meelopen.