Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:06

Ik vind dat sleetse in zo’n huid juist wel mooi. Je mag best zien dat je mooie spullen al wat jaartjes hebt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:58

Ja maar een stoel waar je niet meer in kan zitten omdat je broek er vervolgens uitziet als de onderkant van je paardendekje...daar heb je niets aan. En ook heel erg stofzuigen in de hoop dat alle losse haren eruit waren mocht niet baten.

Voor een kleed is dat inderdaad minder erg.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:03

Samo schreef:
Hoi ik kom (weer) even binnen vallen, lees veel mee in dit topic. Wij hebben al jaren (+6 jr) een koeienhuid liggen, een plekje wordt wat minder, die ligt in de looproute. We doen verder niets met het kleed. Als hij echt slecht wordt vervangen we hem, na zoveel jaar vind ik dat niet erg. Ik snap dat dat met zon dure stoel niet tof is.

Wij hebben een kleine houten kinderkapstok die we willen ophangen. Nu is de wand daar betegeld en willen we liever niet boren. Heeft er iemand ervaring met tape? Welke dan, ik kom bijv gekkotape tegen.Die kun je ook weer verwijderen. De recensies zijn gemixt, of geweldig of errrrg slecht.

Wij hebben plakhaken van tesa voor ons schilderij van bijna 2m. hangt superstevig. Hebben ze ook speciaal voor op tegels als ik mij niet vergis

_djoeke_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:55

Wij hebben een glazen vaas/fles waar ik graag een lamp van wil maken. Heeft iemand een idee waar je daarvoor een lampje kan kopen?
Bij bol hebben ze deze: https://www.bol.com/nl/p/flesverlichtin ... oductImage

Maar ik denk dat de kurk te klein is voor de halsopening, en ik heb liever een lamp die niet op batterijen werkt, omdat je die steeds moet vervangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:58

Maar je wilt dus licht ÍN de fles hebben , niet er bovenop ??

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:01

Ja, een lampje dat je erin hangt. He is gleurd glas dus dat geeft een mooi effect.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:04

:wave:

Ik vroeg hier een tijdje geleden tips voor mijn badkamer, die inmiddels eindelijk bijna klaar is :D

Het is van dit;

Afbeelding

Afbeelding

Naar dit gegaan (het is natuurlijk nog niet af, maar het einde is eindelijk echt in zicht);

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben uiteindelijk toch niet voor "hout" (pvc) op de vloer gegaan, dit is nog steeds pvc maar nu "leisteen". Ik wil het wandje achter de wc nog steeds zwart schilderen (de bovenkant van het wandje wordt afgedekt met wit marmer), maar vraag me af of het mooi is dat ook door te trekken naar het wandje ernaast (het wandje van de deur), met een hoge witte plint?

Beetje lastig foto's maken, het is maar 4m2 :+ Er komt boven de wasbak een ronde spiegel met zwarte rand en misschien nog een print oid ernaast.

Zou beide wandjes zwart te donker worden of juist wel een mooi contrast?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:14

@djoeke: Je kunt bij de Action o.a. ook led-lichtjes kopen met een trafo naar 230V.
Het snoer zal dan wel uit de bovenkant komen.
Wil je dat niet dat kun je een gaatje boren onderin de zijkant van de fles.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:04

oji schreef:
Ik twijfel ook over een koeienhuid op de vloer. Nooit een vloerkleed gehad maar zit er nu wel over te denken. Maar wat ik mij afvraag, doen jullie nog iets met die koeienhuid om het goed te houden. Ik had nl een hele coole koeienhuiden designstoel. Duurste meubelstuk dat ik ooit in huis heb gehad. Maar na een jaar of 5-6 begon die haren te verliezen tot op het moment dat als je erin had gezeten je gewoon het patroon van de koe op je kont en rug had staan. Met heel veel pijn in het hart is hij op de stort geëindigd. Behandelen jullie die koeienhuid nog op een manier dat die niet uitdroogt en haren gaat verliezen?

Nee doen we nies aan. Waar veel wordt gelopen slijt deze wat sneller. Maar denk dat een vloerkleed minder snel slijt dan als er steeds op gezeten wordt (zoals bij jouw stoel).
Maar ons vorige kleed was na 12-15 jaar wel aan vervanging toe qua mooiheid. Had wat kale plekken, maar nog lang niet helemaal kaal en geen overmatige rui :')
Daarbij kost zo’n huid €100-€150 dus niet bijzonder duur.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:09

Wij zijn bezig met ons kantoor. Iemand een mauve kleur op de muur en daar een foto van? :)

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:09

DubbelFun schreef:
@djoeke: Je kunt bij de Action o.a. ook led-lichtjes kopen met een trafo naar 230V.
Het snoer zal dan wel uit de bovenkant komen.
Wil je dat niet dat kun je een gaatje boren onderin de zijkant van de fles.

Bedankt voor de tip!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:18

Ik heb lampjes voor in flessen met batterijen, maar ook die met een nep kurk aan het einde. Bij een tuincentrum vandaan rond kerst allemaal. Ik heb de ene met een kastje met batterijen al jaren en nog niet hoeven wisselen, maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je ze aan hebt. Die kurk heb ik 2? jaar en ook nog niet vervangen, maar ze staan niet elke avond aan.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:32

Flynnieman schreef:
Samo schreef:
Hoi ik kom (weer) even binnen vallen, lees veel mee in dit topic. Wij hebben al jaren (+6 jr) een koeienhuid liggen, een plekje wordt wat minder, die ligt in de looproute. We doen verder niets met het kleed. Als hij echt slecht wordt vervangen we hem, na zoveel jaar vind ik dat niet erg. Ik snap dat dat met zon dure stoel niet tof is.

Wij hebben een kleine houten kinderkapstok die we willen ophangen. Nu is de wand daar betegeld en willen we liever niet boren. Heeft er iemand ervaring met tape? Welke dan, ik kom bijv gekkotape tegen.Die kun je ook weer verwijderen. De recensies zijn gemixt, of geweldig of errrrg slecht.

Wij hebben plakhaken van tesa voor ons schilderij van bijna 2m. hangt superstevig. Hebben ze ook speciaal voor op tegels als ik mij niet vergis

Die heb ik ook, plakspijker van Tesa heet het geloof ik. Ikea heeft ze ook. Werkt hier goed!
Ik heb ook wel eens iets opgehangen met gewoon dubbelzijdig tape van Tesa maar dat werkt mwah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:57

Krijg je die plakspijkers er dan ook weer gemakkelijk af zonder je muur te beschadigen? Ik overweeg het ook voor een muur waar ik niet in mag boren. :)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:58

culaccino schreef:
Krijg je die plakspijkers er dan ook weer gemakkelijk af zonder je muur te beschadigen? Ik overweeg het ook voor een muur waar ik niet in mag boren. :)

Dat deel heb ik nog niet geprobeerd :D

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:40

Serendipity1 schreef:
culaccino schreef:

Dat deel heb ik nog niet geprobeerd :D

Ik wel! Ze gaan er zonder vlekken af bij ons, er staat in de handleiding hoe je het moet doen. Als je dat neit volgt gaat de verf van de muur (iets met niet geduldig genoeg :'))

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 07:29

Eulogy schreef:
:wave:

Ik vroeg hier een tijdje geleden tips voor mijn badkamer, die inmiddels eindelijk bijna klaar is :D

Het is van dit;

[ [url=m/fEcR2I.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g7BaBc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dit gegaan (het is natuurlijk nog niet af, maar het einde is eindelijk echt in zicht);

[ [url=m/Awova4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ckDAXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben uiteindelijk toch niet voor "hout" (pvc) op de vloer gegaan, dit is nog steeds pvc maar nu "leisteen". Ik wil het wandje achter de wc nog steeds zwart schilderen (de bovenkant van het wandje wordt afgedekt met wit marmer), maar vraag me af of het mooi is dat ook door te trekken naar het wandje ernaast (het wandje van de deur), met een hoge witte plint?

Beetje lastig foto's maken, het is maar 4m2 :+ Er komt boven de wasbak een ronde spiegel met zwarte rand en misschien nog een print oid ernaast.

Zou beide wandjes zwart te donker worden of juist wel een mooi contrast?

Mooi geworden. Heb je geen pvc over voor achter het toilet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:13

Flynnieman schreef:
culaccino schreef:

Ik wel! Ze gaan er zonder vlekken af bij ons, er staat in de handleiding hoe je het moet doen. Als je dat neit volgt gaat de verf van de muur (iets met niet geduldig genoeg :'))
Haha goed dat je het zegt, ik zou ook vaker handleidingen moeten lezen :o Thanks allebei!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:03

culaccino schreef:

Ja :j wij hadden ze in het vorige huis en toen we ze eraf trokken waren we verbaasd dat we echt niks zagen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:18

MyWishMax schreef:
Ik heb lampjes voor in flessen met batterijen, maar ook die met een nep kurk aan het einde. Bij een tuincentrum vandaan rond kerst allemaal. Ik heb de ene met een kastje met batterijen al jaren en nog niet hoeven wisselen, maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je ze aan hebt. Die kurk heb ik 2? jaar en ook nog niet vervangen, maar ze staan niet elke avond aan.

Ik heb ook beide, die nepkurkdingen eens 10 ofzo bij Ali gekocht. Maar ze vreten batterijen en die knoopbatterijen zijn ook niet echt goedkoop. Dus ik gebruik ze zeer weinig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:08

DubbelFun schreef:
MyWishMax schreef:

Ik heb ook beide, die nepkurkdingen eens 10 ofzo bij Ali gekocht. Maar ze vreten batterijen en die knoopbatterijen zijn ook niet echt goedkoop. Dus ik gebruik ze zeer weinig.

Dan heb ik ze te weinig aan denk ik _O- ze zijn wel erg leuk

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:45

Ik als stille lezer kom even binnenvallen met een vraag.. Heeft iemand nog tips voor heerlijke (betaalbare) leesstoelen? Een comfy fauteuil dus.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:05

De karlslund van de Ikea zijn voordelig en zitten heel fijn

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:17

Sky schreef:
Ik als stille lezer kom even binnenvallen met een vraag.. Heeft iemand nog tips voor heerlijke (betaalbare) leesstoelen? Een comfy fauteuil dus.

Wij zijn ooit in een winkel compleet verliefd geworden op het merk Linteloo. Daarna kwamen we er achter wat een gemiddelde fauteuil of bank kost . Maar goed, dat was dus geen haalbare kaart. Laatst was ik echter op zoek naar een fijne leesstoel voor in mijn kantoor en toen bedacht ik me dat ik wellicht een leuke Linteloo kon scoren op Marktplaats en dat is gelukt! Voor €200,- heb ik een prachtige Linteloo loveseat en hij zit/ligt echt hemels. Het is iedere keer zo’n genot om daarin te zitten, daar kan echt geen nieuwe van een goedkoper merk tegenop.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:38

Mijn man heeft een Strandmon van Ikea. Die zit echt heerlijk, maar je moet hem wel mooi vinden. Het bijbehorende voetenbankje is ook een aanrader trouwens.