Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Christina schreef:Wat een grappig ballonnetje! Waar heb je die gescoord?
J0anieke schreef:Oh grappig dat ik dat nu lees van dat kleine alocasia blad. Wil dat al een tijdje hier vragen hoe ik dat kan voorkomen.
Maken jullie opgerold blad nat? Mijn monstera doet heel lang over het uitvouwen van de nieuwe opgerolde bladeren. Ik maakte ze iedere dag nat met nevel, maar nu is een blad half bruin en zacht..
Citaat:De grote gehavende bladeren kunnen scheuren, dit is een natuurlijk proces van de plant en valt niet te voorkomen. De bladeren vangen namelijk in de vrije natuur veel wind en door het inscheuren van de bladeren zullen deze minder makkelijk afbreken door een windvlaag. Een natuurlijk beschermingsmiddel dus.
Janine1990 schreef:[ Afbeelding ]
_San87_ schreef:J0anieke schreef:Oh grappig dat ik dat nu lees van dat kleine alocasia blad. Wil dat al een tijdje hier vragen hoe ik dat kan voorkomen.
Maken jullie opgerold blad nat? Mijn monstera doet heel lang over het uitvouwen van de nieuwe opgerolde bladeren. Ik maakte ze iedere dag nat met nevel, maar nu is een blad half bruin en zacht..
Oh je moet nieuwe bladeren beter niet nevelen, zeker die van de monstera niet, dan kunnen ze inderdaad gaan rotten.
Ik maak de bladeren van Monster niet vochtig die rollen goed zelf uit, die van Lizzie maak ik vochtig met een doek zodat de kleefranden gelijkmatig losweken. Zo zou je je monstera ook kunnen helpen.
Suzanne F. schreef:Janine1990 schreef:[ Afbeelding ]
![]()
In een tuincentrum pak ik soms weleens een uitgebloeide bloem voor de zaadjes.