Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:44

Gaten Plamuren met tegellijm, de boel opschuren en dan verven? :) de randen zou je ook nog kunnen kitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:07

Resistance schreef:
Gaten Plamuren met tegellijm, de boel opschuren en dan verven? :) de randen zou je ook nog kunnen kitten.

Ik zou het exact zo aanpakken. Sterker nog, heb dit zo gedaan. Ik houd niet van behang dus alles is super strak geschuurd. Heb alleen houtplamuur gebruikt omdat het om een houten nis ging.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:09

Paralian schreef:
Resistance schreef:

Ik zou het exact zo aanpakken. Sterker nog, heb dit zo gedaan. Ik houd niet van behang dus alles is super strak geschuurd. Heb alleen houtplamuur gebruikt omdat het om een houten nis ging.

Heb je misschien een foto :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:52

@chianti: dit dus
Resistance schreef:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:57

Resistance schreef:

Nou inderdaad, moeilijker moet het niet zijn.

Als het meebehangen wordt, zou ik kitten nog overwegen. Zonder behang niet kitten, want kit kan je moeilijk verven en je ziet een structuurverschil.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:24

Muurglad van alebastine werkt heel simpel. Ik heb het gebruikt om die lelijke structuur glad te maken zodat ik kon behangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:01

Afbeelding

Vandaag gevonden op straat :D. Ik ga m opknappen en dan komt ie naast mijn nieuwe bank :).

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:17

_San87_ schreef:
[ [url=m/KFXG2j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag gevonden op straat :D. Ik ga m opknappen en dan komt ie naast mijn nieuwe bank :).

Wauw! :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:19

Mazzelaar!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:37

Echt he :D. Weet ook al hoe ik m ga afstylen, haha.

Maar eerst opknappen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:51

Daar kun je leuke dingen mee doen :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:59

Dat vind in nou nooit zo op straat.
Ik had m zeker ook meegenomen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:55

Is iemand hier toevallig bekend met het Besta systeem van Ikea? Ik kom er via de site niet uit.
Ik wil graag een bovenkastje van 180 bij 40 hoog in mijn bijkeuken.
Nu zie ik besta van 60 bij 40, dus 3 nodig...echter nog zonder deurtje, maar ook een tv meubel van 1.80 bij 40..
Ze moeten te bevestigen zijn aan de muur..
Wat kan ik het beste doen en wat heb ik allemaal nodig?

* 3x 60 bij 40, maar dan ook 3 deurtjes? En eventueel losse planken? En hoe bevestig ik hem dan?
* tv meubel. Maar hoe dan, er moeten deurtjes voor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:14

De kast van 180 is dus de breedte. Als je die staand neerzet kun je er dus geen planken in doen zonder eerst zelf gaatjes te boren.
Als je 3x een kastje van 60 hoog neemt zul je die 3x in de muur vast moeten zetten óf je moest de 3 kasten eerst aan elkaar vastmaken en dan de bovenste in de muur vast zetten.

Heb je ook al een aan de keukenkasten van Ikea gedacht ?? Die heb je ook van 40 diep en in verschillende hoogtes.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:17

Wij hebben besta en in de winkel hebben ze ons geholpen met bestellen. Hebben met push open laatjes bevalt heel goed

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:40

Ja ik wil graag 180 breed 40 hoog en diepte tussen 35 en 40.
Keukenkastjes ook naar gekeken maar al die keus maakt het niet makkelijk.. en ik moet een beetje op de prijs letten

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:54

Ik heb zo'n besta tv meubel van 1.80, heb het op de website van Ikea naar mijn zin gemaakt en besteld.
Zijn ook op te hangen, maar ik heb hem op de vloer staan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:32

Voor de besta kasten is een speciaal rail te krijgen om ze op the hangen. Heel simpel. Het handigst is een foto te maken en even in de ikea met een medewerker te bespreken wat je wil en nodig hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:23

@Phylos: je wilt hem dus gewoon ophangen in de breedte... ik dacht in de lengte rechtop zetten :)

Dan kun je idd best de ophangrail gebruiken en is gebruik in de keuken geen probleem miots er geen waterdamp bij kan komen.
Dat is sowieso al slecht voor kasten, maar voor deze nog meer omdat de basis er nog minder geschikt voor is zoals bij keukenkastjes.
Overigens moet je wel even kijken of er voorgeboorde gaten zitten voor de pootjes, want daar kijk je misschien dan wel tegen aan.
Overigens zijn de keukenkastjes van Ikea met zwarte body en 60x37x60 maar 20 euro per stuk (zonder deurtje) dus per 3 goedkoper als één Beste kast van 180.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/70205545

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:21

Noeps schreef:
Deel 1 van de slaapkamer is klaar!

Zo was het:
[ [url=m/iWGquJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vier dagen (en een avond besluiteloos voor het verfschap van de bouwmarkt staan) verder...

[ [url=m/qH5y3A.jpg]Afbeelding[/url] ]

zo wat eem verbetering die gekleurde muur! heel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:02

Ik ga meelezen hier.

Binnenkort krijg ik mijn eigen plekje. Wel bij moeders en vriend op het terrein. Want die gaan samenwonen :D en huis zelf is eigenlijk net iets te klein om met zijn 4en (heb ook nog een zusje)te leven + 4 mechelse herders.

2 mechels komen bij mij te wonen, stuk van het land word voor ze afgezet. Dus krijgen een enorme loopweide (het klikt niet altijd even goed tussen en willen geen risico nemen)

Even plattengrondje:

Afbeelding

Inmiddels al een bankje gekocht van 1.90 breed. Meubels probeer ik bij elkaar te sprokkelen. Mams houdt veel meubels over.

Afbeelding

Ben alleen bang dat ik ze allemaal een likje verf moet gaan geven, zodat het bij elkaar past.

Maar vind het wel lastig om te verzinnen, hoe ik het wil hebben. Hou van warm en knusse inrichting, maar weer niet te druk.

Voor de slaapkamer heb ik al aardig een idee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:22

Heeft iemand hier enig idee hoe je zo'n tafel noemt?
https://www.buildsomething.com/plans/P4 ... ZYNDZRPSJ9

(eerste foto in de link)

Ben een beetje klaar met mijn wastafel, zwaar onpraktisch.
Afbeelding

Ik kan er zo'n soort tafel kwijt, iets breder. Maar dan moet ik wel eerst weten hoe zo'n tafel heet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:46

Letterlijk een wastafel. Wij hebben er een laten ontwerpen maar toch niet gedaan ivm moet open gedeelte.

Maar dit ie redelijk eenvoudig te maken als je een tafel het die tegen vocht kan.

Maar wil je zoiets omdat je dan veel ruimte over hebt km wat neer te zetten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-09-18 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:48

Janine1990 schreef:
Heeft iemand hier enig idee hoe je zo'n tafel noemt?
https://www.buildsomething.com/plans/P4 ... ZYNDZRPSJ9

(eerste foto in de link)

Ben een beetje klaar met mijn wastafel, zwaar onpraktisch.
[ [url=m/U0ayqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan er zo'n soort tafel kwijt, iets breder. Maar dan moet ik wel eerst weten hoe zo'n tafel heet. :+

Ompottafel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:56

thanks San!!! Dat is het inderdaad!

vec schreef:
Letterlijk een wastafel. Wij hebben er een laten ontwerpen maar toch niet gedaan ivm moet open gedeelte.

Maar dit ie redelijk eenvoudig te maken als je een tafel het die tegen vocht kan.

Maar wil je zoiets omdat je dan veel ruimte over hebt km wat neer te zetten?

Ik heb nu een wasbak waar ik eigenlijk niets op kan zetten, want zodra ik m'n gezicht wil wassen, ligt alles in de wasbak. Dus ik wil heel graag de boel hoger (het staat op kabouterhoogte vanuit mij gezien) en het mag wel wat dichter op de muur (ruimte tot spiegel is echt erg groot nu). Wil daarbij graag een waskom, daar kan een kraan wel op een andere plek (hoeft niet per se achter de bak, kan ook schuin er achter). Zodat ik op de tafel wat kan zetten (haarborstel, basis make up in een potje, tandpasta). Het is even kijken of we nog ergens een stopcontact kunnen maken zodat ook de tandenborstel er kan staan en constant op de lader staat.

Verder kan je in zo'n kast/tafel mooi de handdoeken kwijt. Die kan ik op dit moment ook niet kwijt in de badkamer.

Andere suggesties zijn ook zeker welkom hoor! Het is niet iets dat de komende maand op de planning staat, aangezien mijn bijkeuken nog niet af is.
De gebruikelijke badkamermeubels zijn van fineer/meubelplaat, wat niet echt mijn smaak is voor in de badkamer.