[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:02

dondeyne schreef:
Het bod en het tegenbod lag zo dicht bij elkaar dat we akkoord zijn gegaan onder voorbehoud van een paar ontbindende voorwaarden. Als alles goed gaat hebben we dus een nieuw huisje!! Het is echt ontzettend snel gegaan, dus vind het heel spannend maar ook heel erg leuk :D

Hoop dat het bij jullie ook snel gaat nu!!

Gefeliciteerd! :D *\o/*

@ Sonja, in ons geval is dat ook gedaan.. :)
Gemeente & makelaar hadden het niet verwacht de punten die wij aangaven, wij zitten er helemaal niet zover onder maar hebben wel lager geboden dan wat er gezegd was wat de betreffende woning minimaal moet opbrengen (we weten de prijs waarvoor het op de markt moet komen en de prijs die de woning moet gaan opbrengen). Aankomende donderdag zijn we 2 weken aan het wachten. Vriendlief wil woensdag of donderdag ook even weer bellen om te kijken hoe de zaken er voor staan. Merk dat ik nu wel ongeduldig begin te worden, had verwacht dat dat veel eerder zou gaan gebeuren. :')

madeliefw

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:29

Tactisch en gemakkelijk oogpunt denk ik om twee kijkers tegelijkertijd te laten komen? Onze makelaar had de bezoeken aan ons huis allemaal een kwartier na elkaar gepland. Eigenlijk omdat zij er maar 1 x heen hoefde maar de kijkers zagen dat het kennelijk erg gewild was! Het heeft gewerkt in ieder geval.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:44

Marlis schreef:
Sonja_vR schreef:
Marlis, vaak helpt het wel als je bij een bod ook aangeeft waarom een juist dat bod doet.
Weet niet of jullie dat gedaan hebben natuurlijk.
Maar zeker als je een wat lager bod doet ivm de staat van bepaalde zaken is het altijd een goeie om die redenen er bij te geven

Ik duim dat degenen die nu aan het onderhandelen zijn er vlot uitkomen :j
Zo vervelend altijd, dat wachten

Ja hebben we zeker erbij vermeld en dat ons bod ook daarop gebaseerd is.

Ook willen we die biedingen via de mai.l blijven doen zodat het zwart op wit staat allemaal.

Maar bedankt igg.

Mail is idd ook een goede :j

Hopelijk komen jullie er uit met de verkopers, waren ze er al lang niet geweest? Omdat ze zelf ook wat geschrokken waren?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:47

Marinke, van de gemeente verwacht ik geen snelle reacties :=
Die krijgen een bod binnen, dat moet dan vast door een paar mensen besproken worden, een reactie verzonnen worden, die moet weer soor iemand geformuleerd worden en door een ander goedgekeurd....
Iets met protocollen en ambtenaren :roll:

Ik duim dat ze opschieten :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:54

Sonia:
Nee klopt. Zijn al lang niet geweest. En staat al lang te koop
Wordt verhuurd. Maar ver.kopers hebben gewoon al erg lang ook geen onderhoudt gepleegd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:16

Okay, ja...als je het niet onderhoud word het er idd niet beter op.
Verhuur kan twee kanten op werken.
Ben benieuwd wat ze er uiteindelijk op terug zeggen. Een tegenbod of wat.
Maar fingers crossed voor jullie dat er een werkbaar iets terugkomt

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:24

Oh, twee weken! Dat had ik echt niet volgehouden :')

Bedankt allemaal :D Het is inderdaad heel snel gegaan bij ons; binnen een uur of vijf bezichtiging én akkoord bereikt, maar de vraagprijs was heel reëel dus we hebben daar niet veel onder geboden en zijn meteen in het midden uitgekomen :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:33

Jemig wat snel, gefeliciteerd!

Vind die nieuwe funda nog niet zo fijn ;)
Nog wel twee huizen gevonden die mijn goedkeuring kunnen krijgen dus vandaag maar eens bellen voor een afspraakje ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:17

Wow op een dag bezichtiging en akkoord. Dat is heel snel idd.

Ik gebruik gewoon de funda app. Deze is ideaal

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:08

wij hebben morgen een gesprek bij de makelaar voor een huis *\o/* (eindelijk, na 2,5e week wachten op een reactie :+ ). Huis moet nog gebouwd worden, dus kunnen dan nog heel veel zelf kiezen :) Ben zo benieuwd :D

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:42

Gefeliciteerd Dondeyne!

Bij ons is vorige week de hypotheek goedgekeurd! 1 februari krijgen we de sleutel. We hebben al een keuken uitgezocht en we moeten nog flink gaan verbouwen. Heb er zo'n zin in!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:44

Leuk en het is zo februari.

Hier nog steeds niks gehoord van de verkopers. Grrr...

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:49

Vreselijk he dat wachten! Pff hoop dat je toch nog een positieve reactie mag krijgen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:26

Ik ben altijd al iemand die niet van wachten hou en nu met dit vreet ik mezelf al helemaal op haha. En iedereen om me heen ach kan altijd best even duren heb gewoon geduld. Uhm ja dat is er niet bij mij.

En veel mensen die reageren van zou je niet verder kijken ipv een klushuis kopen. Uhm jullie hoeven het niet te kopen en op te knappen.

Wonen nog thuis en handige vriend en nog wat handige mensen om ons heen. Huis vinden we leuk en klussen komt ook wel goed mocht het zover komen. Tuurlijk is het veel werk en veel geld maar voor je een bod doe heb je daar ook wel over nagedacht.

Nee deze dagen zijn niks voor mij. Continu kijken op me telefoon of ik al een berichtje heb van m'n vriend maar elke x niks.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:06

Marlis mijn ouders zien mijn vriend en mij ook liever in een 'kant en klare' nieuwbouwwoning gaan, dat je alleen nog het inrichten zelf hoeft te doen evenals hier en daar een verfje of behangetje en dan klaar. Echter ligt onze voorkeur ook bij een kluswoning, het liefst zelfs een echt renovatie project (maar dat ligt momenteel nog buiten onze mogelijkheden... ooit in de toekomst.. :P ), nu is ons oog gevallen op een 'klus'woning alleen hoeven we niet te slopen en de constructie is ook in prima staat maar hij moet nog wel helemaal verbouwd worden tot een echte woning. Onderhoud valt in het begin mee gezien het nog niet zo heel erg gek lang geleden is gebouwd, daarnaast hebben we alle vrijheid hoe we de indeling en alles willen. Moeten van 0 helemaal opbouwen..

Ziet er trouwens naar uit te zien dat we wat gaan horen, nog geen definitieve reactie gehad maar makelaar heeft (nadat vriendlief er achteraan had gebeld) al wel door laten schemeren dat gemeente niet heel blij was met ons bod en wij krijgen sterk het idee dat gemeente het liever aan (onwetende) kopers verkoopt. Maar goed, nog geen echt antwoord van de tegen partij en ik kan daar dus ook zo slecht tegen.... :=

Vanochtend zijn de betreffende woningen ook online gekomen, doet me ook niet goed want nu zien en weten veel meer mensen dat die woningen te koop staan, zo bang dat het voor onze neus word weggekaapt. :\

Ik kan me dus goed inbeelden hoe je je voelt Marlis, het liefst heb je direct een reactie terug en verloopt die hele onderhandeling gewoon vlot en makkelijk. Zeker als de bal dus bij de tegen partij ligt en je niks in handen hebt... ohhh vreselijk!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:38

Bij jullie schiet het dus ook nog niet echt op. Vervelend.
Hopelijk snel goed nieuws

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:28

De verkopende partij zet ineens heel veel druk op ons en wil volgende week donderdag de overdracht al :oo Anders wordt het namelijk januari en dat willen ze niet... Ik vind het sowieso gek, dat je niet van tevoren een datum afspreekt maar goed, het zij zo.
Het zou op zich wel fijn zijn hoor, maar ook wel stressvol... En ons huidige huurcontract loopt strikt genomen nog tot eind februari...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:19

Is het te overbruggen voor jullie?
Ze zullen de overdracht naar jullie toe en de overdracht van het huis wat ze zelf kopen allebei dit jaar willen afronden... zal met veranderende regels per januarie te maken hebben gok ik.
mijn zwager en schoonzus willen daardoor ook nog dit jaar overdragen(alleen zij zijn kopers, heen verkopers)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:40

Op zich is het wel te doen, ja. We hebben dan ook de kerstdagen om te verhuizen (mijn vriend en ik zijn allebei vrij vanaf kerstavond tot 4 januari en bovendien komen mijn ouders over uit Nederland vanaf volgend weekend, voor 2 weken, dus die kunnen ook helpen). En wat betreft het huurcontract: hoogstwaarschijnlijk kan de makelaar binnen korte tijd nieuwe huurders vinden, de meeste huurappartementen hier zijn binnen een paar dagen verhuurd, dus dan hebben we alleen voor januari dubbele kosten en dat is wel te doen. Maakt het verhuizen ook wat rustiger want dan hoeft niet alles in 1 keer.

Dus ja, op zich vind ik het ook wel fijn, dat het nu zo snel gaat (en ik heb onwijs veel zin om te gaan inrichten :D ) maar het is ook wel een hoop gestress... Het kantoor van mijn vriend is 2 straten bij het kantoor van onze solicitors (notaris) vandaan dus hij zou vandaag de contracten ophalen zodat we die kunnen doorlezen, kunnen tekenen en morgen kunnen retourneren maar hij zegt dat hij geen tijd heeft om daar even heen te lopen :+

Kan inderdaad heel goed met veranderende regels te maken hebben, maar hij (de verkopende partij) zegt ook het af te willen ronden omdat hij accountant is en het in januari erg druk heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:42

Nou dat laatste klopt idd wel :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:44

Het leuke is dat ik ook accountant ben maar dat februari/maart/april drukker zijn voor mij :') Hij vroeg namelijk nog heel hoopvol "Ja jij hebt het dan zeker ook druk in januari, ja toch? Ja, dan is overdragen in December wel een stuk fijner, ja toch?" :') Nee, sorry.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:35

Wij hebben morgen een kijker :), en ik ben gewoon weer
zenuwachtig :D :+ :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:28

Succes morgen!

Ik knijp 'm echt momenteel :') Het is een paar weken heel rustig geweest (voor ons) en nu ineens loopt het echt storm. We kunnen volgende week in principe overdragen, maar zodra er een klein dingetje fout gaat stort de hele boel min of meer alsnog in :P Mijn vriend heeft net de contracten opgehaald dus we moeten vanavond alles doorlezen en tekenen. Het grootste obstakel leek nog dat de housing association (woningbouwvereniging? Wat is dat in Nederland?) onze hypotheek moest goedkeuren voordat we kunnen tekenen en daar hoorden we maar niks van. Dat lijkt nu ook eindelijk geregeld te zijn, hoewel ik nog geen mail zie. En dan nog hopen dat het geld dat mijn moeder vandaag op mijn Engelse rekening heeft gestort (mijn ouders lenen ons het geld voor de aanbetaling/borg/eigen geld, minstens 10% is hier min of meer verplicht) op tijd op onze rekening staat... Jep, ik kan niet wachten tot het allemaal geregeld is en ik weer adem kan halen :+

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:29

Lijkt me ook spannend bloembloem!

Eulogy, met die redenen is het wel begrijpelijk maar zou toch vervelend zijn om twee maanden dubbele lasten te hebben!

Bedankt allemaal :D Het begint langzaam te aarden dat ik dadelijk echt eigenaar ben van een huisje! We hebben dinsdag afspraak bij de bank en dan wordt ook taxatie en bouwtechnisch rapport geregeld. Vandaag offertes opgevraagd voor notaris en nieuwe vloer :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:30

Lol... ik vergeet telkens dat jij aan de andere kant van de sloot zit Eulogy
als ik mobiel bok Dan heb ik geen woonplaats etc zichtbaar bij namen :+