Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:40

ik zit met 3 personen glutenvrij op ongeveer 50 p.w

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:42

robbie88 schreef:
ik zit met 3 personen glutenvrij op ongeveer 50 p.w

je bakt zeker zelf brood?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:46

Nee, we eten geen brood, of althans heel weinig brood.
brood koop ik bij de bakker voor 2.99 ( voor mijn zoontje kinderdagverblijf of als we ergens heen gaan)
verder eten we granola muesli met yoghurt, salades, havermoutpap, havermoutpannekoeken met ei/ banaan.
Ik wil als zoonlief straks naar school gaat wel zelf gaan bakken, krijg in mijn nieuwe keuken een grote oven met rijsprogramma en instelbaar bakmoment.

verder eten we echt wel gevarieerd, groenten, fruit, aardappels gl.pasta, maak veel zelf, en heb om de week de allerhande box van de AH waar ik met wat aanpassingen ook een week van eet.
De andere week eten we wat vaker stampotten e.d.
Laatst bijgewerkt door robbie88 op 31-01-17 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:48

ik eet dus veel gv brood daar zit ook 1 van de grootste kosten aan.
verder voor 1 persoon koken is duurder omdat groot verpakkingen verhoudingsgewijs goedkoper zijn.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:52

Lemanthia, Kan je dan niet voordeliger zelf bakken? pff respect dat je het weggekauwd krijgt.. blegh

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:58

lemanthia schreef:
ik eet dus veel gv brood daar zit ook 1 van de grootste kosten aan.
verder voor 1 persoon koken is duurder omdat groot verpakkingen verhoudingsgewijs goedkoper zijn.

Je kan ook grotere verpakkingen kopen en het dan invriezen? :)

Ik zag dat Scoupy nu ook spaarkaarten had, maar ik vind het niet echt een besparing als ik zie wat het je oplevert bij een volle spaarkaart en hoeveel je dan hebt gekocht aan producten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:07

Ik ben ook alleen en wil boodschappen doen voor €25,- per week. Tot nu toe lukt dat :) Ik koop ook gewoon grote verpakkingen. Met een beetje creativiteit kan je eet je met een zelfde product toch elke keer wat anders. Stamppotten maak ik ook gewoon veel van en vries ik in. Het enige wat ik wel lastig vind is zakjes sla, maar een krop sla gaat alweer een stuk beter, dat blijft toch langer goed.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:50

Stonden veel glutenvrije producten in de folder van de Lidl :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:50

Vandaag bij de Jumbo 6 YAM glutenvrije broden gratis gescoord bij de Jumbo, dus een glutenvrij en melkvrij etende vriendin heel blij gemaakt gezien de prijs van deze broden. 6 broden komt neer op zo'n 25 euro aan brood!!

Verder nog wat dingetjes gratis gehad van Jumbo vandaag en alles wat ik gekocht heb waren Geld Terug Acties. Dus lekker bezig geweest vandaag, haha.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:04

Ik weet niet waarom je ze gratis krijgt. Maar dan controleren ze imo niet echt bepaald goed op de THT dan. Of onze Jumbo is zo handig en slim en groot gelijk erin, om bv van de datum van vandaag ook eruit te halen. Aangezien er genoeg mensen rondjes doen voor gratis producten, - en zélfs zo te ver gaan producten te "verstoppen".

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:32

Stamper schreef:
Ik weet niet waarom je ze gratis krijgt. Maar dan controleren ze imo niet echt bepaald goed op de THT dan. Of onze Jumbo is zo handig en slim en groot gelijk erin, om bv van de datum van vandaag ook eruit te halen. Aangezien er genoeg mensen rondjes doen voor gratis producten, - en zélfs zo te ver gaan producten te "verstoppen".

Klopt, deze broden zijn niet dagvers, en ze stonden op de datum van vandaag en daarom kreeg ik ze mee. Dat horen ze ook eruit te halen natuurlijk. Maar als dat niet gedaan is, tja, dan zijn ze voor mij.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:30

"Mijn" jumbo heeft eigenlijk nooit een product op of over de datum. Ze zorgen er wel voor dat dat weg is. Heb ze van de week toch mooi weten te "betrappen" met biologisch gehakt met een houdbaarheid van de dag daarvoor.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 07:55

Alwiene schreef:
Stamper schreef:

Klopt, deze broden zijn niet dagvers, en ze stonden op de datum van vandaag en daarom kreeg ik ze mee. Dat horen ze ook eruit te halen natuurlijk. Maar als dat niet gedaan is, tja, dan zijn ze voor mij.

Bij welke Jumbo is dat dan, Alwiene?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:49

Gewoon in mijn woonplaats Stamper maar zo is het in principe bij elke Jumbo. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:53

Ik vind die regeling van de Jumbo eigenlijk erg jammer, of in ieder geval de uitwerking ervan. Als ik het goed begrijp komt het er namelijk normaal gesproken op neer dat ze producten, voor de uiterste datum, alvast weggooien want anders moeten ze het gratis weg gaan geven. Ik ben persoonlijk blij met de Albert Heijn hier, waar ze een proef hebben met 50% korting op producten dichtbij de datum. Soms is dat de dag van tevoren, soms dezelfde dag maar soms zelfs een week in het geval van eieren. Dan krijgen ze bijna weer een nieuwe levering eieren en dan gaat de vorige lading er met 50% korting uit. Dan zorg je pas voor minder verspilling.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:54

Hier krijg je er dan nooit meer dan 1 gratis. :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:57

Ben ik met je eens. Ik hoop ook dat de regeling zo veranderd dat ze wel gewoon gaan afprijzen maar de gratis regel blijft voor vergeten spullen.

Overigens wat de eieren betreft doe mogen ze korter dan een week voor de tht niet meer verkopen. Dus een week voor de tht zijn ze voor een winkel dus eigenlijk al 'op datum'.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:58

Love_Laugh schreef:
Hier krijg je er dan nooit meer dan 1 gratis. :=

Bij over datum is dat normaal. Je krijgt dan 1 goede ook al zijn er 10 over datum. Bij op datum zou je alles mee moeten mogen nemen maar hier is wel eens verwarring over bij medewerkers.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:59

Douce, jumbo prijst producten ook gewoon af hoor :)
Producten die aan of op de datum zijn liggen in de jumbo's waar ik kom gewoon bij elkaar in een koelschap of ander vak met stickers er op met een rond bedrag(50 cent , 1, 2 of 3 euro afhankelijk van de originele prijs)
Alleen mochten ze dus dingen over het hoofd Zien dan kun je hier als klant voordeel uit halen
Weggooien voor het over de datum is hoeven ze dus absoluut niet te doen
Tis " en, en". Niet " of, of" :)

Edit: kan per jumbo misschien verschillen
Maar "mijn" jumbo's doen dit al zolang ik me kan heugen
Er is een periode geweest dat de agf en vlees afdeling slecht werd bijgehouden.
Maar dat is ook al weer aardig bijgetrokken :)

Edit 2 : Als er echt veel aan de datum in een winkel ligt zonder afgeprijsd te zijn, verdenk ik ze er van dat ze gewoon geen zin in voldoende vloer personeel inzetten hebben
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-02-17 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:02

Sonja_vR schreef:
Douce, jumbo prijst producten ook gewoon af hoor :)
Producten die aan of op de datum zijn liggen in de jumbo's waar ik kom gewoon bij elkaar in een koelschap of ander vak met stickers er op met een rond bedrag(50 cent , 1, 2 of 3 euro afhankelijk van de originele prijs)
Alleen mochten ze dus dingen over het hoofd Zien dan kun je hier als klant voordeel uit halen
Weggooien voor het over de datum is hoeven ze dus absoluut niet te doen
Tis " en, en". Niet " of, of" :)

Dit is helaas geen Jumbo beleid maar een keuze die de franchiser kan maken. Heb er hier 2 die afprijzen wat op morgen staat. En 1 die afprijst wat op vandaag staat maar dat was onderdeel van een proef en die is volgens mij nu ook weer afgelopen. Er wordt in normale Jumbos dus wel degelijk heel veel van tevoren eruit gehaald.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:04

Vermoed dan idd dat franchisers sneller voor afprijzen kiezen
Die voelen het toch directer zelf , of zalen gratis meegegeven worden, of dat er bog geld voor gevangen word
Dan dat een filiaal in handen van jumbo zelf het voelt qua management

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:31

Aah dacht al dat herken ik niet, maar het zal per Jumbo verschillend zijn. Dat beleid rondom eieren verklaart een hoop, daar haal ik een hoop voordeel uit. Ik gooi m'n eieren gemiddeld genomen toch van te voren in het water, daar haal ik meer informatie uit dan uit de datum. De vorige keer had ik een ei dat officieel nog een halve week goed was maar hij kwam zo boven drijven (andersom gebeurd gelukkig ook vaak)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:33

De jumbo's waar ik kom hebben besloten de eieren in een koeling te zetten in de winkels
Dus daar kan ik geen eieren meer kopen :roll:

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:37

Wat is er niet goed aan eieren in de koeling?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:46

De schaal word poreus door het gekoeld bewaren
Dan breken ze vrij snel tijdens het koken (= een zootje en gewoon irritant )
Ook kun je ze door de condensvorming na het koelen etc eigenlijk alleen nog maar gekoeld bewaren
En aangezien in beperkte koelruimte heb , en ik de schurft heb aan brekende eieren tijdens het koken
Geen jumbo eieren voor mij