Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:35

Achterom schreef:
Misschien moet je dan even lezen, het bouwjaar is toch echt 1925.

Ja, het bouwjaar is 1925, maar er is in de jaren 70 overduidelijk nogal een grootscheepse renovatie gedaan want die donkerrode tegels in de badkamer komen niet uit 1925 en de dakpannen ook niet. (En ook het metselwerk lijkt me opnieuw gedaan.)
Waardoor het eruitziet als een boerderij uit de jaren '70, gebaseerd op de bouwstijl van 1925, en niet als een daadwerkelijk 100 jaar oude authentieke boerderij.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:16

Happinez schreef:
hobbelheks schreef:
ik blijf dit soort omschrijvingen prachtig vinden :D
nostalgisch, verdient gedeeltelijke of gehele renovatie . uhh je bedoeld, platschuiven en nieuwbouw?
weg waar het aan ligt is vrij druk, maar mooie uitrijmogelijkheden, dat wel ;)
https://www.funda.nl/koop/hellendoorn/h ... erweg-135/

Hoezo platschuiven en nieuwbouw ?
Zo op het eerste oog is de basis prima, zie zo snel geen scheurvorming of verzakkingen in het pand.
Dan is het intern leeghalen en binnen verbouwen

Ik vind dat ook altijd zo cru. 'Iedereen' heeft de mond vol over duurzaamheid. Maar wat óók heel duurzaam is: de materialen van ons huis gaan al 100+ jaar mee. Het hele huis in een puincontainer schuiven vind ik echt onvoorstelbare verspilling. Maar goed, dat vind ik al helemaal van keukens en badkamers er ruim voor hun houdbaarheid uit meppen omdat het niet je smaak is.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:58

Brainless

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:02

Yep, op de plattegrond is te zien dat daar nu de douche zit

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:36

Op streetview zie je toch wel een voordeur. Moet je wel even net op de goede plek gaan staan, want je komt niet dichtbij en er staan een paar bomen in de weg :+

Oh nou zie ik het. Het is niet gephotoshopt, maar een opgeschilderde plank!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:42

pol013 schreef:
Ik vind dat ook altijd zo cru. 'Iedereen' heeft de mond vol over duurzaamheid. Maar wat óók heel duurzaam is: de materialen van ons huis gaan al 100+ jaar mee. Het hele huis in een puincontainer schuiven vind ik echt onvoorstelbare verspilling. Maar goed, dat vind ik al helemaal van keukens en badkamers er ruim voor hun houdbaarheid uit meppen omdat het niet je smaak is.

Boerderijtjes die gebouwd zijn in de jaren 20 op nog te ontginnen zandgronden zijn qua materiaal en bouwwijze geen woningen die honderden jaren meegaan. 'Stately homes', herenboerderijen, klassieke jaren 30 woningen zijn een heel ander verhaal.
Maar dit soort spul werd gebouwd door de mensen die er gingen wonen (geen vakwerk dus meestal) en met bezuinigen op materialen (want geen geld), want ze gingen de armste van de armste gronden ontginnen (de betere gronden waren allang in gebruik). Echt, die woningen zijn niet duurzaam te maken, daar mankeert in de basis gewoon te veel aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:37

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:40

Cayenne schreef:
Wat zou hier het addertje zijn? Want die prijs voor zo'n huis kan toch niet? :?
En ook nog eens op die locatie (centrum van Alkmaar).
Maar ik kan niets vinden wat het addertje zou kunnen zijn? https://www.funda.nl/koop/alkmaar/huis- ... elsteeg-4/

En dit vind ik een hele mooie prijs voor een vrijstaande bungalow met stallen en een hectare grond: https://www.funda.nl/koop/heeswijk-dint ... traat-3-b/

Energie label G niet warm te stoken met deze prijzen? Begreep dat mensen daar nu erg naar kijken

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:43

Cayenne schreef:
Maar ik kan niets vinden wat het addertje zou kunnen zijn? https://www.funda.nl/koop/alkmaar/huis- ... elsteeg-4/

En dit vind ik een hele mooie prijs voor een vrijstaande bungalow met stallen en een hectare grond: https://www.funda.nl/koop/heeswijk-dint ... traat-3-b/

Ik vind 5000 euro/m2 nog best wel aardig.

Bij die in heewijk-dinther zou ik wel gelijk zwembad volstorten. Wat een onhandige ligging zo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:45

Maar voor het centrum van Alkmaar lijkt me dat geen geld. Het pand is ook echt wel helemaal af.
Energielabel G zou ik ook niet blij van worden idd! := Of misschien is dat nog niet aangepast?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:26

Geen isolatie en geen dubbel glas

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:02

Die in heeswijk dinther vind ik erg leuk!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:22

Achterom schreef:
Heb je ooit zoiets gedaan dan? Ik wel, sterker nog: we zitten er midden in en doen veel zelf. Onze oude boerderij hebben we waarschijnlijk voor 2 ton helemaal van het aardgas af en klaar voor de toekomst. Het is qua kosten sowieso niet vergelijkbaar met nieuwbouw, als je het handig aanpakt ben je maar een fractie daarvan kwijt.
En je hebt een veel mooier huis.
Het huis in Hellendoorn is daar een ideale basis voor, je kunt gewoon ineens alles eruit halen en opnieuw afbouwen.

Alleen die drukke weg zou voor mij dus echt een dealbreaker zijn.

Ja, ik zit er midden in. Medio volgend jaar gaat het huis eraf.
Een groot verschil met jou: jij hebt het over wij, ik het het over mij. Ik kan niet in mijn eentje een bijna heel huis met aanbouw slopen en opnieuw opbouwen, dus ik moet een een verbouwing/renovatie ook volledig uitbesteden. Een kostenschatting komt uit op 350.000-400.000 euro. Voor dat geld heb ik ook nieuwbouw.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:03

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:59

Wel betaalbaar en je hoeft er natuurlijk geen pony te houden. Leuk om er een siertuin van te maken. Ik zie mogelijkheden voor mensen die 5ton te besteden hebben en graag iets naar hun eigen zin willen maken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:00

Cayenne schreef:

Het addertje is vooral dat het een historisch monument is met waarschijnlijk de hoogste monumenten notering. Kortom je kan er niks aan veranderen.

Die onderste is wel leuk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:05

Roodvos schreef:
Achterom schreef:
Heb je ooit zoiets gedaan dan? Ik wel, sterker nog: we zitten er midden in en doen veel zelf. Onze oude boerderij hebben we waarschijnlijk voor 2 ton helemaal van het aardgas af en klaar voor de toekomst. Het is qua kosten sowieso niet vergelijkbaar met nieuwbouw, als je het handig aanpakt ben je maar een fractie daarvan kwijt.
En je hebt een veel mooier huis.
Het huis in Hellendoorn is daar een ideale basis voor, je kunt gewoon ineens alles eruit halen en opnieuw afbouwen.

Alleen die drukke weg zou voor mij dus echt een dealbreaker zijn.

Ja, ik zit er midden in. Medio volgend jaar gaat het huis eraf.
Een groot verschil met jou: jij hebt het over wij, ik het het over mij. Ik kan niet in mijn eentje een bijna heel huis met aanbouw slopen en opnieuw opbouwen, dus ik moet een een verbouwing/renovatie ook volledig uitbesteden. Een kostenschatting komt uit op 350.000-400.000 euro. Voor dat geld heb ik ook nieuwbouw.

Die kostenschatting is hoog ja.
Tja, volgens mij vergelijk je nu appels met peren. Als je alles laat doen wordt het sowieso een dure grap, of je nu renoveert of nieuw bouwt.
Jij noemde casco nieuwbouw als goedkope optie, maar dat ga je vast ook niet in je eentje afbouwen?
Jij ziet nieuwbouw blijkbaar als beter dan oud, ik zie dat duidelijk anders. Ik vind over het algemeen nieuwbouw lelijk, ik houd van oude karakteristieke panden met natuurlijke materialen. Dus ja, als ik kan kiezen, dan behoud ik liever het oude. Wel zo duurzaam ook, zoals iemand anders ook al opmerkte.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:14

BeFunny schreef:
Wel betaalbaar en je hoeft er natuurlijk geen pony te houden. Leuk om er een siertuin van te maken. Ik zie mogelijkheden voor mensen die 5ton te besteden hebben en graag iets naar hun eigen zin willen maken.

Met 5 ton ben je er wel ruim idd! :D
Ik zou er ook geen pony's houden maar idd een mooie (moes)tuin!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:03

Cayenne schreef:
Wat een troep hier, en echt een postzegel om pony's op te houden :
https://www.funda.nl/koop/woldendorp/hu ... ae-weg-51/

Wat een crisis zooi en die inrichting en kleuren. Vreselijk. Als het weitje ernaast er bij zou zijn kun je er wat mee. Maar die omgeving is ook 3 x niks.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:57

Ik moet altijd zo lachen als ik jullie postzegel filosofie lees.
Niet iedereen heeft het geld om gelijk alles volledig naar wens te kopen.
Ikzelf heb op mijn 21e (nog niet zo lang geleden dus :D :o ) een 2/1 kapwoning gekocht met 500 m2 grond. Het vrouwtje waar het van was sliep nog op stozakken in de bedstede. Tuin was niets , geen schuur laat staan een stal.
Na 10 maanden verbouwen kwamen er 2 paardenstallen met uitloop, toen kwam er opslag bij, nog een stukje grond van 130 m2. Om uiteindelijk nu (een paar jaar later dus ....... ) toe te zijn geweest aan een tweede renovatieronde. Twee eenvoudige stallen zijn omgebouwd naar een grote schuur met paddock op ondertussen 1000 m2.
Bij de buren heb ik altijd in de bak kunnen rijden en er was voor de zomerperiode altijd wel ergens een wei beschikbaar of te huur.

Dit heb ik kunnen betalen doordat ik bereid was niet gelijk alles kant en klaar te hebben.
Ideaal zou het natuurlijk super zijn als ik 10 ha, een 20x60 buitenbak, een binnenbak, een paddock zou hebben maar dat is toch voor de meeste mensen niet weggelegd?

Ik zou niet in deze omgeving willen wonen maar verder zie ik, zeker voor deze prijs alleen maar kansen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:03

En omdat je dat geld idd niet meteen hebt bestaan er pension stallen.
En als die in de omgeving waardeloos zijn is geen paard kopen ook een optie.

Toen wij naar een huis voor de paarden gingen zoeken ook sommige, volgens makelaar, paarden panden links laten liggen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:39

De een heeft natuurlijk andere eisen en mogelijkheden dan de ander. Ik kan alleen maar respect hebben voor iemand die met weinig begint en stukje bij beetje uitbreid. Maar daar hoeven we hier niet over te discussiëren. Zijn genoeg andere topics voor lijkt me.

Ik vind het huis ook een gribus en de inrichting leuk geprobeerd maar slaat de plank volledig mis. Desondanks zie ik wel mogelijkheden in het pand, maar persoonlijk zou ik er ook geen paard of pony stallen, daar vind ik het ook te klein voor. De huidige bewoners schijnbaar niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:02

En dat de huidige bewoners er pony's hebben staan wil natuurlijk niet zeggen dat de nieuwe bewoners dat ook moeten doen..
Al valt dik 1000 m3 voor 2 smetten nog wel mee, zeker als ze niet op gras mogen staan. Dan kun je daar best iets leuks van maken als je eerst alles leeg trekt.

Maar die omgeving wil je inderdaad nog niet dood gevonden worden. :=

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:49

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:51

Daar zit absoluut potentie in :j