[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:51

beter de makelaar vragen, naar de kijkavond gaan en de voorwaarden goed lezen. zitten vaak veel haken en ogen aan en onverwachte extra kosten. ken wel iemand die dat gedaan had en dat was geen succes.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:30

Volgens mij krijg je ook vrijwel geen garanties, dus je gaat wel een risico aan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:06

Detroit schreef:
Iemand ervaring met executieverkoop? En hoe je dan eventueel bij een bepaald huis mee kan bieden?

Wat wil je weten? Ik volg al een jaar of 10 executie veilingen en heb om nogal wat taxaties gedaan voor huizen die geveild gingen worden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:31

Valt het jullie ook op dat er echt beduidend minder huizen bij komen op Funda? Voorheen hier in de regio op 1 dag zo'n 40 en nu 8 of max 20.

Ben benieuwd of dit tijdelijk is of gewoon de start van een kentering.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:33

Wij hebben vandaag 2 bezichtigingen 16 mei naar de notaris voor ons huis spannend!!! Dan binnen 6 maanden wat anders hebben

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:08

Hebben jullie ervaring met Makelaarsland? Nogal een vreemde organisatie als je ze belt is onze ervaring. Je belt voor een huis en ze willen je een hypotheek aansmeren en echt op een aansmeer manier.....

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:35

ja dat idee heb ik ook wel. weinig aanbod. denk dat de meeste mensen die wilde verhuizen inmiddels verhuisd zijn... :P

makelaarsland geen ervaring mee. Is dat niet ook voor mensen die eigenlijk zonder makelaar het huis willen verkopen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:51

Ja denk dat de markt inmiddels wel wat stabiliseert. Maar het is nog even afwachten.

Wij zitten prima waar we zitten dus wachten gewoon tot ons droomhuis voorbij komt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:48

Wij zijn ons huidige huis aan het af maken voor zover we nog af gaan maken
En in de tussentijd houden we het aanbod in de gaten

Er staat hier momenteel in het dorp
En de omliggende dorpen niks onder de 2 ton te Koop , de starters/gezinswoningen zeg maar
Waar het onze onder gaat qua type en prijs klasse

Ben benieuwd of Er Binnen nu en een jaar voor ons wat Langs komt
Maar te Koop zetten doen we dus echt pas als we zelf wat gevonden hebben
Aangezien we ook weer iets zoeken waar niet idioot veel aanbod in is

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:00

Mijn huis staat sinds gister avond op Funda. Al veel views! Hier in de regio komt er weinig nieuws op in de starters categorie, dus ik verwacht ook wel redelijk wat serieuze belangstelling. Ik heb ook wel het idee dat het wat opdroogt inderdaad.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:38

SophievdV schreef:
Valt het jullie ook op dat er echt beduidend minder huizen bij komen op Funda? Voorheen hier in de regio op 1 dag zo'n 40 en nu 8 of max 20.

Ben benieuwd of dit tijdelijk is of gewoon de start van een kentering.

Ja valt hier ook heel erg op! Wij kijken in een groot dorp. Normaal kwam daar in ieder geval elke dag wel een huis op, minimaal. Nu is het heel wat als er überhaupt een op funda komt..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:56

Queelens ja idd! Gaat voor m'n gevoel nu zo traag als boter :')

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:26

superpony schreef:
Hebben jullie ervaring met Makelaarsland? Nogal een vreemde organisatie als je ze belt is onze ervaring. Je belt voor een huis en ze willen je een hypotheek aansmeren en echt op een aansmeer manier.....

Ja de woning die wij begin dit jaar gekocht hebben ging via Makelaarsland. Dat van hypotheek aansmeren ken ik niet, wel steeds andere mensen en totaal geen kennis van de regio... zou zelf deze makelaar niet als verkoopmakelaar nemen voor zover ze iets daarin betekenen omdat je alles zelf moet regelen als verkoper.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:12

Nog 1 week en dan is het huis van ons!! Ik heb geen idee of het verkoop aanbod wat minder is geworden, ik heb hier het idee dat alles nog hetzelfde is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:48

Pinacolada schreef:
superpony schreef:

Ja de woning die wij begin dit jaar gekocht hebben ging via Makelaarsland. Dat van hypotheek aansmeren ken ik niet, wel steeds andere mensen en totaal geen kennis van de regio... zou zelf deze makelaar niet als verkoopmakelaar nemen voor zover ze iets daarin betekenen omdat je alles zelf moet regelen als verkoper.

Wij nemen ze ook niet als verkoop makelaar, maar belde even terug voor een woning en daarop begonnen ze ons een hypotheek van ING aan te smeren. Ze zeiden toen dat het huis verkocht was, maar staat nog te koop hoorden we, maar zou ook een lokkertje kunnen zijn om mensen een hypotheek aan te smeren en helemaal niet te koop staan.

Het is een hele lastige markt, maar mensen hebben er zelf aan mee gedaan door idiote prijzen te vragen en ook idioot hoog te bieden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:42

Lynn_Nikita schreef:
Nog 1 week en dan is het huis van ons!! Ik heb geen idee of het verkoop aanbod wat minder is geworden, ik heb hier het idee dat alles nog hetzelfde is

Wat een geweldig vooruitzicht!! Lekker van genieten straks :D

Heb een prachtig huis in Franeker gezien.. Maar dat is helaas te ver weg ivm co-ouderschap..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:46

Wij hebben een huis waar we aankoop makelaar mee naar toe gaan nemen en bod uit gaan brengen. Ons huis is 16 mei weg en die kn opgeleverd worden in augustus wij moeten binnen 6 maanden weg zijn dus past precies

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:34

Achterom schreef:
Wij hebben vrijdag ons huis laten taxeren ivm de hypotheek. Als ik het rapport binnen heb, heb ik een antwoord op de vraag of ons huis ook zo hoog wordt getaxeerd. Maar ik denk eigenlijk van wel. Het gaat immers om marktwaarde op dat moment...

Ons huis is op €122.500,- meer getaxeerd dan het bedrag waarvoor we het in 2014 kochten... Een van de overwegingen: vraag naar dit soort woningen is groter dan het aanbod.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:33

Makelaarsland IS van ING. Vandaar het verplichte commerciële hypotheekpraatje.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 01:10

manzano schreef:

Dat hadden we inmiddels begrepen. Maar het mag niet ten koste gaan van de verkoop van een huis en je moet ook geen lokkertjes plaatsen die helemaal niet te koop zijn, zodat je die aansmeer praktijken kan beginnen aan de telefoon.

Heb ooit al eerder ING aan de telefoon gehad en wat is dat een vreselijke bank. Mijn man had daar nog een rekening omdat postbank automatisch ING was geworden. We wilden toen destijds een orientatie gesprek bij ING, maar meteen afgehaakt en boel ook gelijk opgezegd na zoveelste ''dingetje''

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:23

superpony schreef:
manzano schreef:

Dat hadden we inmiddels begrepen. Maar het mag niet ten koste gaan van de verkoop van een huis en je moet ook geen lokkertjes plaatsen die helemaal niet te koop zijn, zodat je die aansmeer praktijken kan beginnen aan de telefoon.
'

Even over de lokkertjes

Het is echt een standaard praktijk om een verkocht huis gewoon op beschikbaar/te Koop te laten staan of funda etc door een grote groep makelaars
Dat staat echt los van 1 bepaalde organisatie (makelaar of bank)

Dat is puur om te voorkomen dat je huizen telkens opnieuw te Koop moet plaatsen als de financiering niet van de grond komt
Etc
Maar idd ook om toch in contact te komen Met potentials Kopers ivm toekomstige huizen die te Koop komen etc

Irritant?
Absoluut
Maar tis echt een standaard geintje

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:34

Wij wilden dat als verkopers zelf niet dat het op verkocht onder voorbehoud kwam, stel dat het niet doorgaat heb je ook geen gegevens om andere geïnteresseerden te kunnen benaderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:36

Ons huis heeft ook tot aan de sleuteloverdracht op 'te koop' gestaan. Vond ik als koper wel echt irritant :\

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:58

Hier heeft ie ook tot vlak voor overdracht op te Koop gestaan op funda
Mij maakte het geen iota uit als koper zijnde

Charaz, dat idd
Als verkoper zijnde is het gewoon prettig om alle opties open te houden , of eventuele geinterreseerden in ieder geval achter de Hand te hebben mocht de verkoop onverhoopt niet door gaan

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:48

Het huis wat wij gekocht hebben stond al op verkocht onder voorbehoud voor we getekend hadden :') Waren het wel eens qua prijs maar stond nog niets op papier..