[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:17

360k voor een appartement van 90m2?! :wow: Ik ben blij als ik voor mijn appartement van 90m2 wat in goede staat is 145k ga krijgen ^) _O-

Woningmarkt in A'dam is inderdaad weer volledig overspannen.

Woningen van de woningbouw moet vaak het nodige aan gebeuren, en daar is op dit moment geen budget (om het te laten doen) of tijd (om het zelf te doen) voor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:27

bridgetF schreef:
Ik zie juist voordelen in een vanaf prijs, als verkoper krijg je geen biedingen waar je niks mee kunt of niet uit gaat komen omdat het veel lager is dan de verkoopprijs die je als verkoper in het hoofd hebt. Als koper weet je of het wel of niet zin heeft om er te gaan kijken, omdat je van te voren weet dat er onder die prijs niet verkocht gaat worden.

Ik vraag me altijd af hoe hard zoiets is. De huizen die ik vaak tegenkwam met een bieden vanaf prijs, waren vaak behoorlijk aan de prijs.
Ik heb het nooit gedaan, maar ik ben benieuwd, zeker als zo'n huis al langer te koop staat, of een verkoper toch niet in zal gaan op een lager bod.

@marinke: spannend! Bij ons duurde het trouwens ook 2 weken voordat wij reactie kregen.
Wij hadden idd ook het huis zelf al behoorlijk technisch bekeken, daaruit kwamen ook allerlei zaken naar voren die zelfs de verkoper niet eens wist :')
In hoeverre laten jullie nog een officiele bouwtechnische keuring uitvoeren? Wat voegt dat voor jullie dan nog toe?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:44

Ik meld me hier ook aan als het mag :) Ik ben sinds enkele weken voorzichtig met mijn vriend aan het kijken voor een huis. We wonen momenteel in een huur appartement in hartje centrum en willen graag in de buurt blijven. Morgen gaan we naar onze eerste woning kijken: spannend!!

Interessante discussie over prijzen.. Ik hoorde toevallig van een vriendinnetje in Amsterdam afgelopen weekend hetzelfde verhaal over boven de vraagprijs bieden. Ik vraag me af hoe dat in mijn regio is.. Het zou voor mij nu niet fijn voelen om meteen de vraagprijs te bieden, maar wil natuurlijk ook niet dat het aan mijn neus voorbij gaat als ik het echt iets vind!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:46

Maak je maar geen zorgen dat is in Limburg niet echt aan de orde :D Zal misschien heel zeldzaam bij 1 huis kunnen gebeuren, maar verder is de huizenmarkt daar niet echt oververhit.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:52

Toevallig zijn de afgelopen maand twee vergelijkbare huizen in hetzelfde blok binnen twee weken verkocht, dus ben een beetje op mijn hoede ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:56

vanmiddag stond er een mevrouw met een ouder kind voor ons huisje uitgebreid te kijken. Ik had toevallig vanmorgen de opruim en poets kriebels gehad. Ik heb ze binnen gelaten en zelf een rondleiding gegeven. Mevrouw was er goed over te spreken, dus ik hoop dat ze terug gaat komen met haar man en de makelaar.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:08

mochten er nog bokkers op zoek zijn naar een huis met "room for a pony"...mijn buren hebben gisteren hun huis te koop gezet (zonder makelaar) Gezinswoning met grote schuur en 8600m2 grond in het buitengebied aan de rand van het bos met ruiterpaden naar diverse natuurgebieden (in Z.undert)

als er iemand geinteresseerd is kan ik foto's maken en het telnr geven.

Er worden nu geen paarden gehouden maar dit zou heel makkelijk te realiseren zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de grond super is, zelfs na deze natte periode geen plassen in de weides. Lijkt me gezellig paardenburen te hebben :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:05

Ik baal daar zo van...hebben ze de site vernieuwd van de funda, ik kan de maten van plattegronden niet meer lezen. Staat zo klein, eerst kon je hem vergroten en ook verkleinen en nu heb ik er een vergrootglas bij nodig. Ligt het aan mij of hebben jullie daar ook last van?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:15

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:57

De nieuwe site van Funda is inderdaad niet ideaal..

De bezichting vanochtend was heel positief, dus wij hebben zojuist een bod gedaan :D Er komen op twee dagen acht kopers, dus ben blij dat we de eerste lijken te zijn! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat lopen; de makelaar gaf aan dat de eerste bieder ook in onderhandeling mag, maar in de brochure staat dat het los staat van wie als eerste biedt. Wat is jullie ervaring daarmee?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:07

Wij zijn met de 2de bieder in onderhandeling gegaan. :+
Biedingen kwamen praktisch tegelijk binnen, de makelaar had over het eerste bod nog geen contact met ons opgenomen. Hij heeft toen wel tegen de 2de bieder gezegd dat er al een bod binnen was en wat het was, want dat was ook meteen een eindbod met voorwaardes. Toen de makelaar ons opbelde met beide biedingen zijn wij met de 2de in onderhandeling gegaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:15

Je bent in feite pas in onderhandeling als de verkoper op je bod heeft gereageerd. Zo lang de verkoper dat niet doet (bijvoorbeeld omdat hij andere bezichtigingen afwacht) heb je in feite geen poot om op te staan.
Daarom was het voor ons ook wel zenuwslopend dat de verkoper 2 weken nodig had om op het bod te reageren :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:22

Tussentijds ook niet, want ook tussentijds kunnen beide partijen afhaken. Gelukkig gebeuren dit soort situaties zelden, maar het is eigenlijk pas definitief als je 3 dagen na het tekenen van het voorl. koopcontract bent. En dan heb je nog evt. ontbindende voorwaarden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:35

Sammie schreef:
Tussentijds ook niet, want ook tussentijds kunnen beide partijen afhaken. Gelukkig gebeuren dit soort situaties zelden, maar het is eigenlijk pas definitief als je 3 dagen na het tekenen van het voorl. koopcontract bent. En dan heb je nog evt. ontbindende voorwaarden.

Klopt. De kopers van ons vorige huis lieten de bouwtechnische keuring plaatsvinden binnen 3 dagen na het tekenen van het voorlopig koopcontract... als daar wat uit gekomen was, hadden ze zonder opgaaf van redenen de overeenkomst kunnen laten ontbinden.
Sommige mensen spelen daar echt op in (nou ja, zijzelf niet, maar hun aankoopmakelaar wel).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:02

Dondeyne: fijn dat de bezichtiging positief was. Nu zenuwslopend afwachten.

Wij hebben zaterdag weer een huisje bezichtigd. Waren 2 kijkers tegelijk, wel raar als je daar dan met 2 kijkers staat en rondgeleid wordt. En toevallig waren die andere kijkers net ervoor ook naar precies het zelfde huis wezen kijken als wij eerder al bezichtigd hadden.

Er moet alleen onwijs veel aan gedaan worden. De vloer moet compleet gedaan worden hout is rot, en moet beton of cement ofzo onder zit er nu niet. Waterschade, keuken uit de oertijd die ze beste tijd gehad heeft etc. Moet eigenlijk gewoon helemaal gestript worden.

Gister een openingsbod uitgebracht en hopelijk gaan ze hier op in. Vind Het vreselijk in die spanning te Zitten. Dus hoop dat we snel iets horen. En hopelijk hebben de andere kijkers geen bod uitgebracht.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:28

We hebben inmiddels een heel reëel tegenbod gehad! :D

Wat vreemd om met twee kijkers tegelijk te zijn; zou ik niet op prijs stellen!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:14

dondeyne schreef:

Whaaah ik ben jaloers!
Hier nog niks vernomen van de gemeente.... ^)

Gaan jullie nog weer een tegenbod doen? Of? Begrijp ik hieruit dat jullie in elk geval niet meer erg ver uit elkaar liggen? :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:29

dondeyne schreef:

Nee wij vonden het ook niet prettig. Hadden gewoon een afspraak gemaakt voor bezichtiging. Toen we aankwamen bleken er dus tegelijk nog een kijker te zijn. Maarja niks aan te doen. Fijn dat jullie een reëel tegen vod terug gehad hebben.

Vriend had de makelaar nog gebeld of het bod aangekomen was (per mail gedaan). En werd aangegeven dat ze het erg laag vonden de verkopers (20.000 onder de vraagprijs). Maar het is hele slechte staat.
Makelaar heb ook aangegeven dat ze er maar goed over na moet denken en de staat van het huis erin mee moeten nemen en dat ze erg geschrokken waren van de staat van het huis. Mensen wonen er niet meer.

Dus ben benieuwd hoop wel dat we een reëel tegenbod terug krijgen. De vraagprijs gaan we er in iedergeval niet voor betalen.

We hebben in ons hoofd hoeveel we er zoiezo onder willen blijven en dan komen er nog mega veel kosten bij. Dus wanneer dat dit geaccepteerd wordt houdt het gewoon op en blijven we verder kijken. Dan komt er vanzelf een ander leuk huisje op ons pad.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:31

_Marinke_ schreef:
dondeyne schreef:

Whaaah ik ben jaloers!
Hier nog niks vernomen van de gemeente.... ^)

Gaan jullie nog weer een tegenbod doen? Of? Begrijp ik hieruit dat jullie in elk geval niet meer erg ver uit elkaar liggen? :D

Vreselijk hè dat wachten...

Ik ben in alles ongeduldig als het op wachten aan komt, dus vind het nu ook heel irritant haha.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:33

Marlis, vaak helpt het wel als je bij een bod ook aangeeft waarom een juist dat bod doet.
Weet niet of jullie dat gedaan hebben natuurlijk.
Maar zeker als je een wat lager bod doet ivm de staat van bepaalde zaken is het altijd een goeie om die redenen er bij te geven

Ik duim dat degenen die nu aan het onderhandelen zijn er vlot uitkomen :j
Zo vervelend altijd, dat wachten

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:41

Het bod en het tegenbod lag zo dicht bij elkaar dat we akkoord zijn gegaan onder voorbehoud van een paar ontbindende voorwaarden. Als alles goed gaat hebben we dus een nieuw huisje!! Het is echt ontzettend snel gegaan, dus vind het heel spannend maar ook heel erg leuk :D

Hoop dat het bij jullie ook snel gaat nu!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:43

Gefeliciteerd!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:51

Sonja_vR schreef:
Marlis, vaak helpt het wel als je bij een bod ook aangeeft waarom een juist dat bod doet.
Weet niet of jullie dat gedaan hebben natuurlijk.
Maar zeker als je een wat lager bod doet ivm de staat van bepaalde zaken is het altijd een goeie om die redenen er bij te geven

Ik duim dat degenen die nu aan het onderhandelen zijn er vlot uitkomen :j
Zo vervelend altijd, dat wachten

Ja hebben we zeker erbij vermeld en dat ons bod ook daarop gebaseerd is.

Ook willen we die biedingen via de mai.l blijven doen zodat het zwart op wit staat allemaal.

Maar bedankt igg.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:52

dondeyne schreef:
Het bod en het tegenbod lag zo dicht bij elkaar dat we akkoord zijn gegaan onder voorbehoud van een paar ontbindende voorwaarden. Als alles goed gaat hebben we dus een nieuw huisje!! Het is echt ontzettend snel gegaan, dus vind het heel spannend maar ook heel erg leuk :D

Hoop dat het bij jullie ook snel gaat nu!!

Gefeliciteerd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:58

Gefeliciteerd Dondeyne, dat is snel!

Wij hadden ook bij het laatste bod een aantal zaken uitgezet waarom we niet naar zijn bodemprijs gingen en we dit ervoor wilden geven. Onder andere een illegaal bouwwerk van 150 m2.