Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:13

haffiefreak schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik heb vanmiddag een zak koolraap gekocht bij de jumbo (De geel achtige stengels)
Kan ik hier uit halen wat ik nodig heb en de rest invriezen, dus zonder eerst te koken?

Als je de groente bedoelt die net op frites lijkt: Nee, ik vind dat het na het invriezen snotterig wordt en ook de smaak vind ik erg achteruit gaan.

Maar iemand hierboven zei dat zij het wel regelmatig doet en lekker vindt, dus misschien het uitprobeen waard wat jij er van vindt?

Destination

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:15

Ik moet er wel bij vermelden dat wij het alleen als stamppot eten, dus dan merk je het snotterige niet zo.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:35

Dat klopt hoor van die Jumbo proef, hier ook 1 filiaal. Daar loopt de proef nog tot en met week 4 trouwens dus misschien is dit overal wel zo. Daarna wordt het eerst weer 'normaal' en of er dan wat gaat wijzigen landelijk is nog niet bekend.
Overigens krijg je daar voor over datum wel gewoon nog een goede gratis mee.

Dat Yam brood heb ik ook pas ontdekt, heb een vriendin die glutenvrij eet en dus ook dit brood. Kijk nu steeds of het 'op datum' is en zo al 3 gratis broden voor haar kunnen regelen. Met een prijs van 4,25 per brood schiet dat wel mooi op!!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:43

Destination schreef:
Ik moet er wel bij vermelden dat wij het alleen als stamppot eten, dus dan merk je het snotterige niet zo.

Ow, das misschien wel een goeie tip om er de volgende keer stamppot van te maken! Vind het altijd zo jammer dat er geen 1 pers. verpakking van bestaat en ik de helft weg moet gooien.. Daarom koop ik het niet meer.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:02

Net een boodschappenlijst gemaakt voor morgen, het wordt waarschijnlijk een duurdere week omdat ik afgelopen week weinig heb gekocht en veel heb opgemaakt maar ik heb wel weer een gevarieerd menu samen kunnen stellen.
- nasi, roerbakgroenten met loempia
- rode kool, aardappel, stoofvlees en appelmoes (in huis)
- canneloni met spinazie en gehakt
- vispakketjes met prei
- tomatensalade, rösti en biefstuk (in huis)
- visstoofpotje (in huis)
- bloemkool, aardappel en schnitzel

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:08

tonatensalade klinkt lekker.

lekker gevarieerd hoor

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:32

Ik heb nog 6 maaltijden in de vriezer dus weinig boodschappen weer deze week. Ik geef mezelf nu een weekbudget van 25 euro. Eerst was dit 50 maar ik merkte dat dit wel heel veel was. Dus ik heb het gehalveerd en nu ga ik kijken hoe lang ik het zo vol kan houden. Voor deze week heb ik nog 9 euro. Misschien dat ik nog havermout nodig heb deze week maar verder denk ik niet veel meer nodig.

Wat ik wel een paar keer per week doe is, ookal heb ik niks nodig, even langs de appie om spullen met 35% stickers te bekijken :D zo heb ik nog een zakje bamikruiden en bami die ik wil maken. Vlees heb ik al gevonden, nu alleen nog een zak groenten afwachten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:35

vibabu schreef:
Ik heb nog 6 maaltijden in de vriezer dus weinig boodschappen weer deze week. Ik geef mezelf nu een weekbudget van 25 euro. Eerst was dit 50 maar ik merkte dat dit wel heel veel was. Dus ik heb het gehalveerd en nu ga ik kijken hoe lang ik het zo vol kan houden. Voor deze week heb ik nog 9 euro. Misschien dat ik nog havermout nodig heb deze week maar verder denk ik niet veel meer nodig.

Wat ik wel een paar keer per week doe is, ookal heb ik niks nodig, even langs de appie om spullen met 35% stickers te bekijken :D zo heb ik nog een zakje bamikruiden en bami die ik wil maken. Vlees heb ik al gevonden, nu alleen nog een zak groenten afwachten.

Van wanneer tot wanneer loopt jouw week? Bij mij is het zondagavond dus zou verwachten einde van de week? :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:02

Ik deed altijd van maandag tot maandag maar ik doe altijd boodschappen op zaterdag voor de komende week dus het werd wat krom voor mijn idee. Mijn week begint dus op zaterdag.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:13

Ondanks dat ik veel moest kopen ben ik wel netjes binnen het budget gebleven dus ik ben tevreden :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:34

Een stat nu een waarschuwing voor oplichting op de scoupy app dat er mensen bellen van scoupy... mocht je gebeld worden,, dit is NIET van hen! dat iedereen het even weet

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:40

Bedankt voor het doorgeven.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:34

C_arola schreef:
Bedankt voor het doorgeven.

Het staat op boven als je de scoupy app opend maar extra waarschuwing telt voor 2

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:02

vibabu schreef:
Ik deed altijd van maandag tot maandag maar ik doe altijd boodschappen op zaterdag voor de komende week dus het werd wat krom voor mijn idee. Mijn week begint dus op zaterdag.

Ah nee dan snap ik het haha, klonk voor mij zo onlogisch :=

Gisteren uitgerekend dat ik afgelopen weken gemiddeld zo'n 57 euro per week heb uitgegeven in de supermarkten en dat viel me nog best tegen. Heb wel héél erg veel gratis gehad ook, maar een zeer groot deel hiervan gaat weer door naar mensen die het harder nodig hebben. Wel heb ik bijvoorbeeld nu 4x3 liter frituurolie op voorraad staan (houdbaar tot einde jaar) en zeker voor een jaar genoeg aan olijfolie.
Dus mijn uitdaging voor komende maand: Beter opletten of ik dingen wel echt nodig heb die ik koop en ook eten uit de voorraad die we hebben opgebouwd. Vriezer zit tamelijk vol namelijk. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:50

Ik doe altijd boodschappen met een lijstje. Kan eigenlijk altijd boodschappen doen onder de €50 met 2 volwassenen en 2 kinderen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:58

Dat vind ik wel echt heel erg knap. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou kunnen! Het beste dat ik voor elkaar kon krijgen was 40 euro voor twee volwassenen. En dat was heel karig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:03

We drinken sporadisch frisdrank en hoeven geen brood te kopen omdat mijn ouders een bakkerij hebben.

We eten
2x pw avg met vlees van de traiteur, 1x pw vis
1x pw vegetarisch
1x pw pannekoeken/friet
1x pw soep/broodjes
1x pw gerecht uit een Allerhande, Jumboblad oid.

Altijd verse groente en fruit.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:18

Ik ben alleen al aan fruit zo'n 10 tot 15 euro per week kwijt. 50 euro per week ga ik dus ook echt niet halen. Mijn man eet al een half brood per dag dus er gaan zeker 5 broden per week doorheen. Ik ben altijd blij als ik het onder de 70 euro kan houden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:21

Fruit eet ik op m'n werk als tussendoortjes.Heel fijn dat dat er is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:22

We eten seizoens groeten en fruit dat scheelt al veel.

Brood niet maar daar in de plaats wel duur vlees.

Maar ik haal altijd precies genoeg. Geen overschot. Gooi ook niks weg.

We eten nooit karig overigens. Altijd verse en voldoende.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:29

https://static.scoupy.nl/postcodeloterij/index.html

Nieuwe geld terug acties. Volgens het forum waar ik het vandaan heb staan ze los van de normale Scoupy acties en kun je ze dus gewoon opnieuw doen, ook al heb je de producten ook al via Scoupy eerder gekocht en ingediend. Kan je ze dus nu weer kopen en indienen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:32

Oeh geitenkaas!!! Hier ga ik morgen meteen voor naar de winkel.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:06

zonnebloem18 schreef:
Oeh geitenkaas!!! Hier ga ik morgen meteen voor naar de winkel.

Nog een tip dan! Als het goed is staat er in de Allerhande van februari op blz 70 ook een geld terug actie voor geitenkaas van Chevroux. Ook 100% geld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:51

Wij hebben 70 euro per week voor eten, drinken, verzorgingsprodukten, schoonmaakmiddelen, kattenvoer etc.

We zijn een gezin van vijf.

En dat is goed te redden :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:30

ik zit voor 1 persoon best hoog.
ik probeer max 60 euro per week te zitten.
incl kattenvoer, snoepjes vlees en grit. verzorgingsproducten en wc papier en schoonmaak middelen.
en ik eet glutenvrij (dat is duur) en vegetarisch maar niet altijd een vlees vervanger.