[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:13

Maar is het normaal dat er een 2e acceptant akkoord moet geven dan?

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:30

Liselot schreef:
Maar is het normaal dat er een 2e acceptant akkoord moet geven dan?

Even snel een reactie. Dat was bij mij ook het geval, twee acceptanten. Volgens de adviseur was dit de normale gang van zaken bij mijn hypotheekverstrekker.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:55

Okee, hoef me dus nog geen zorgen te maken :o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:03

Jammer liselot dat het nog steeds niet rond is.
Ook bij ons moest het 2 keer geaccepteerd worden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:25

Mayflower_ schreef:
Dank jullie allemaal voor het duimen. :D

Hebben jullie dan zoveel problemen met makelaars gehad? Onze makelaar is juist erg meegaand, tja natuurlijk willen ze het huis graag verkopen maar hebben ons wel goed geholpen en dat doen ze nog steeds. :)

Juval: gefeliciteerd met je zwangerschap!

ralphtdw: wat een tegenslagen allemaal.. :\ ..

oh, de makelaars zijn allemaal heel aardig verder hoor... en ik kan ook niet echt oordelen over de werkwijze, ik vond alleen de eerste te weinig doen.. de enige bezichtiging die er was heeft hij niet eens zelf gedaan, maar iemand anders gestuurd die nog nooit in ons huis was geweest.
Verder heeft hij (volgens de 2e makelaar) de vraagprijs veeels te hoog ingezet. We zijn nu op advies van makelaar 2 ongeveer anderhalve ton gezakt (heeft ook nog niets opgeleverd overigens).
de 2e makelaar heeft wel veel mooiere foto's gemaakt.

maar ik blijf het idee hebben dat ze heel weinig doen voor hun centen.. ze zitten te wachten tot er een koper komt. ik weet niet hoe dit anders zou kunnen verder.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:45

juval schreef:
oh, de makelaars zijn allemaal heel aardig verder hoor... en ik kan ook niet echt oordelen over de werkwijze, ik vond alleen de eerste te weinig doen.. de enige bezichtiging die er was heeft hij niet eens zelf gedaan, maar iemand anders gestuurd die nog nooit in ons huis was geweest.
Verder heeft hij (volgens de 2e makelaar) de vraagprijs veeels te hoog ingezet. We zijn nu op advies van makelaar 2 ongeveer anderhalve ton gezakt (heeft ook nog niets opgeleverd overigens).
de 2e makelaar heeft wel veel mooiere foto's gemaakt.

maar ik blijf het idee hebben dat ze heel weinig doen voor hun centen.. ze zitten te wachten tot er een koper komt. ik weet niet hoe dit anders zou kunnen verder.

M'n paps werkt in het segment 'moeilijk verkoopbaar boven de miljoen'. Die doet heel veel aan zo'n verkoop.

Ik ga natuurlijk niet zijn geheimen prijsgeven maar ter illustratie, 1 van de eerste projecten een aantal jaar geleden was een enorme villa aan de rand van een golfbaan. Hij heeft dat huis laten restylen, door een prof foto's laten maken, een website gemaakt speciaal voor dat huis met een prachtige styling en mooie foto's.
Hij heeft folders laten drukken en is in een straal van 100km elke golfbaan afgegaan elk weekend om folders onder de ruitenwissers van de geparkeerde auto's te steken. (Nu doet ie dat soort klusjes niet meer zelf :+ )
Het huis stond toen 5jr te koop en was na zijn acties binnen 2mnd verkocht.

Er is wel degelijk iets te doen voor de makelaars. Als je maar creatief bent en een open blikveld hebt. :D

Pff mensen ik begin ziek te worden, heb 3 dagen vrij om te klussen maar ben een vaatdoekje.

Anyway, ibuprofen erin en toch maar aan de slag. Vloer in de keuken uitgezocht, worden granieten tegels. Morgen ophalen. Bouwmateriaal gehaald, nog een x langs de ikea voor een aantal accessoires, thuis de badkamer geschrobt, voegen gewit (wat een K U T werk zeg! pff!! ) en nou ben ik echt op. Wilde doorgaan vandaag tot een uurtje of 11 maar dat zit er niet in.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:02

zo te horen kan je beter even rust nemen Nelleke.. beterschap!! balen dat het net in je vrije dagen valt.

Ik ben bang dat ik de kosten voor te restylen/opknappen/folders drukken etc niet meer terugverdien.. zit helaas niet in het miljoenensegment :) ... maar t klinkt wel als een goeie actie.
mijn makelaar heeft nu teruggemaild n.a.v. mijn mailtje gister.. ze heeft de kijkers gevraagd om een terugkoppeling en die zien er vanaf ivm te veel werk.. helaas pindakaas.. maar goed.. als ik mijn mailtje niet had gestuurd hadden we nog veeel langer in onzekerheid gezeten.
toch een jammer dingetje.

nu maar op naar de openhuizendag.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:22

Ik heb net ontslag aangezegd gekregen, dus ik weet niet of wij ons hele plan nog wel door moeten zetten. Een verhuizing gaat ons hoe dan ook heel veel geld kosten...... daar gaan mijn dromen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:34

Wat vreselijk zuur..., bah...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:35

Oef... dan zou ik eerst even afwachten of je weer ergens stabiel aan het werk komt inderdaad!

Wel fijn dat je het nu weet op zich, en niet een maand na een sleuteloverdracht ofzo :(:)

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:02

Symbeami schreef:
Ik heb net ontslag aangezegd gekregen, dus ik weet niet of wij ons hele plan nog wel door moeten zetten. Een verhuizing gaat ons hoe dan ook heel veel geld kosten...... daar gaan mijn dromen...

Heel erg k** voor je zeg......

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:04

Een hypotheekaanvraag wordt altijd door twee fiatteurs bekeken. Twee paar ogen principe wat elke bank hanteert. Dit om fouten in de aanvraag/acceptatie te voorkomen. Geld zowel voor aanvragen van nieuwe hypotheken als voor verhogingen.

Ontzettend zuur zeg Symbeami :\

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:10

Symbeami schreef:

:(:) Wat k u t zeg! Net nu je je hele hebben en houwen te koop hebt. Moet er niet aan denken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:28

Vreselijk balen Symbeami! Heel begrijpelijk dat je je afvraagt of het verstandig is om de plannen door te zetten.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:34

Symbeami schreef:

Jeetje wat *** begrijp zeker dat de twijfel toeslaat!

Dames.mwat zouden jullie doen vanaf 28 juli zijn wij bkr vrij en kunnen we gaan kopen! Vanaf wanneer zouden jullie huizen gaan kijken?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:21

Wat een klote nieuws, Symbeami! ;(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:06

Symbeami, wat vreselijk balen zeg!!! ik hoop dat je gauw een andere baan vindt!! veel succes/sterkte.

Themba, kijken kan altijd toch.. binnenkort is er weer openhuizendag.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:05

Sayangki schreef:
We hebben wel een super leuk huis gevonden maar zijn daar helaas niet uit de onderhandelingen gekomen.
Dit huis: http://www.funda.nl/koop/oirlo/huis-486 ... lenhoek-5/

As maandag gaan we naar deze twee huizen kijken:
http://www.funda.nl/koop/wellerlooi/hui ... raat-16-b/ Concessie is dat het aan de verkeerde gemeente ligt en aan de verkeerde kant van de maas :)
http://www.funda.nl/koop/america/huis-8 ... heuvel-14/ Concessie bij dit huis is dat het weinig uitstraling heeft aan de buitenkant en mogelijk wat aan de kleine kant.

Wij dachten ook dat verkopen het grootste probleem zou zijn, dit bleek dus niet zo.... We zitten inmiddels 2 maanden in een tijdelijke huurwoning. Hopelijk komt er snel iets op ons pad...

Idefix: we zoeken in onze huidige omgeving, zie ook onderschrift.
Symbeani: Het aanbod ouwe meuk is wel groot zat :) echter enigszins fatsoenlijk waar niet voor 1 a 1,5 ton aan verbouwd hoeft te worden is schaars.
Ik ben wel benieuwd naar je droomhuis.

Edit: Is die laurierhaag die je wil niet giftig voor paarden? Ik dacht van wel maar kan me ook vergissen....

Mooi huis die eerste! Wouw!
Ik ben hier zo gewend dat het meestal de te koop staande huizen zijn die in het onderschrift staan, dat ik nu pas zie, dat je dat zoekt! :oo

Laurier giftig? De Laurierkers (Prunus laurocerasus) is onderdeel van de Rozenfamilie (Rosaceae) en bevat rode bessen, die later blauwzwart kleuren.

Blauwzuurglycosiden veroorzaken typische blauwzuurvergiftiging, mogelijk met dodelijke afloop. (Er is hier een lijst van planten. ;) )

Nelleke: Wij hebben een stokoud boerderijtje gekocht 2 jaar geleden met het plan om te slopen en er iets beters neer te zitten. De bouwvergunning was met kerst rond. Nu moeten we het boerderijtje uit, zodat het gesloopt kan worden en dan bouwen we op die plek wat anders.

Cyrina: Leuk huis idd!
retivi: Hebben die polen het huis wel netjes achter gelaten? Mijn ouders hadden zo'n huis gekocht en dat was letterlijk uitgeleefd.

Caballo: Proficiat!

Talida: Kan je niet wat regelen met de huurders? Dat je kan verklaren dat ze er uit gaan en dat je daarna gewoon verhuur weer voortzet? Banken kijken echt naar het moment en daarna kijken ze niet meer.

Ralph: Da's echt balen! Kan je geen uitstel krijgen?

Juval: Idd proficiat! Dat het maar een gezond kindje mag worden.

Onze makelaar was een heel schappelijke vent. Zie hem nog staan met zijn goeie schoenen in de kelder. Daar stond op dat moment 3 cm water in. En uiteindelijk zat ie er maar een beetje bij tijdens het onderhandelen. Dat deden wij direct met de verkopers. Whaha!

Symbeami: Da's balen zeg! Sterkte! 't Is niet niks. Valt er ook nog een inkomen weg.

Themba: Nu al! hihi. Je kan maar weten wat er op de markt is!

Onze hypotheek is ook al rond. Unit mss ook en dan op aan de bouw! *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:36

Egopost: hypotheek is rond!!!

Symbeami: wat klote zeg! Contract niet verlengd of echt ontslag? Als het dat laatste is gewoon aanvechten (als je rechtsbijstand hebt) heeft mijn vader ook gedaan en die kon blijvn

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:55

Gefeliciteerd Liselot!!

En proficiat Juval met je op komst zijnde kindje.

Contract wordt niet verlengd, begrijpelijk ook, er was al nauwelijks werk meer voor mij. Alleen liep het contract eigenlijk tot 1 juli en dat is dus vervroegd opgezegd. Maar dat mag, staat ook in het contract en het gaat simpelweg te slecht met het bedrijf.

We hebben toch besloten voorlopig het huis wel in de verkoop te houden, wij staan er zelf niet zo heel slecht voor. En ik zie het wel, ik heb nog wel wat plannen en misschien lukt het me nog wel om een redelijk inkomen te verwerven. Vacatures zijn er op dit moment niet voor mij zag ik wel, maar gewoon rustig blijven rondkijken. Helaas hoor ik meer verhalen van mensen die ontslag krijgen dan mensen die nog een baan vinden.....

Ik blijf gewoon positief :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:56

super Liselot!! weer een zorg minder.

positieve instelling Symbeami! wat voor werk zoek je?

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:53

Balen Symbeami.... Altijd klote, zeker in deze tijd.... Moest je ook per direct weg of kun je nog een tijd uitwerken?

We hebben maandag nog een bezichtiging erbij! 3 huizen dus, ik ben erg benieuwd. Het 3e huis verdient aandacht, hopelijk is dat alles.... Waar ik altijd van baal is dat mensen niet eerlijk zijn in de advertentie van verkoop (bijvoorbeeld dak verdient reparatie, bij inspectie blijkt het gehele dak vervangen te moeten worden). We zullen zien.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:29

Sayangki, ik moet ook kritischer zijn bij het bezichtigen van huizen. Ik zie in elke bouwval een paleisje. Dat soms de hele fundering, dak, kozijnen etc. vervangen moeten worden staat er vaak nieteens bij. Wel dat er 'wat werk' aan zit. :')

Wel spannend, heb je linkjes van de huizen waar je gaat kijken of wil je dat liever niet?

Symbeami, chapeau voor je positieve instelling. :)

Nou, ik heb gister en eergister met m'n zieke hoofd muurtjes staan witten. Dat is ook echt alles wat ik gedaan heb in 3 dagen. Was echt helemaal kapot, koorts etc.
Vriendlief heeft een muurtje gebouwd in de badkamer. Is erg mooi geworden. Mag nu alleen even niet douchen en dat is wel even balen. Ga zo lekker m'n haren in de gootsteen wassen... :')

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:08

Idefix en Liselot gefeliciteerd!!

Symbeami; Dat is balen zeg...

Wij zijn ook niet echt tevreden over onze makelaar..nu al, staat pas een paar weken te koop..

We hebben namelijk al 2 x gevraagd of hij zich in een inruil wilde verdiepen. De eerste keer ging het om ee ngoedkoper huis dan die van ons. Niet een huis die we zelf graag wilde, maar wellicht dat als we een mooi bedrag toe konden krijgen we dat huis weer heel scherp in de markt konden zetten. Wij gevraagd of hij die optie onder de loep wilde nemen...nooit wat van gehoord.. Uiteraard zijn we er zelf maar naar wezen kijken, maar we waren niet kapot van de ligging van het huis ten opzichte van de vraagprijs, wat wij dan toe wilde zou denk ik niet gaan lukken als je die mensen hun vraagprijs zag.. Maar zeker weten doen we het niet want de makelaar heeft er totaal geen aandacht aan geschonken.

2e keer ging om het huis wat ik zo graag wilde hebben en waar we misschien op in konden ruilen. Ik het gemeld, gevraagd of hij die makelaar wilde bellen...NIETS!! Ook hier heb ik toen zelf maar gebeld, want ik heb niet heel veel geduld..;) Bleek dat ons huis toch ook nog te groot was voor die mensen helaas.. maar het gaat er om dat ik het allemaal zelf moet doen.. Daar heb ik toch wel de balen van.

Ook staat er in de advertentie helemaal niet dat we net een gloednieuw dak hebben met volledig nieuwe isolatie enzo. Dus daar moet ik dan ook weer achteraan. Vind dat toch wel een puntje van het vermelden waard..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:16

Balen is dat inderdaad, als het er sterk op lijkt dat een makelaar alleen maar je huis online zet en een printje in de etalge hangt, en er verder niks aan doet maar je wel een paar 1000 euro uit de zak klopt bij verkoop -O-

Hier heeft er tijden als huisnummer 88A gestaan, geen idee waar die A vandaan kwam en heeft een tijd geduurd om hem weg te krijgen ook, echt niet leuk zulke foutjes. En verbouwing in 2003 (nieuwe keuken & badkamer en al het hout vervangen door kunststof) in plaats van in 2005....van die suffe dingen zijn dat die toch best belangrijk zijn....