Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:58

Energielabel G? Doe mij maar nieuwbouw. Kost de helft van renovatie en het resultaat is beter.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:24

Happinez schreef:
hobbelheks schreef:
ik blijf dit soort omschrijvingen prachtig vinden :D
nostalgisch, verdient gedeeltelijke of gehele renovatie . uhh je bedoeld, platschuiven en nieuwbouw?
weg waar het aan ligt is vrij druk, maar mooie uitrijmogelijkheden, dat wel ;)
https://www.funda.nl/koop/hellendoorn/h ... erweg-135/

Hoezo platschuiven en nieuwbouw ?
Zo op het eerste oog is de basis prima, zie zo snel geen scheurvorming of verzakkingen in het pand.
Dan is het intern leeghalen en binnen verbouwen

Ik zie op foto 8 (badkamer) in elk geval 2 scheuren. En mogelijk op foto 6 (kamer) maar dat is door het (ernstig vergeelde :wow: ) behang slecht te zien.

Ik ben het met Ibbel eens: platschuiven en nieuwbouw. Goedkoper misschien niet, maar dan ben je wel in 1x helemaal bij de tijd. En anders investeer je een paar ton in renovatie en is het in de aard nog steeds een oud huis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:28

Ach oude huizen hebben ook charme. Wij konden ook wel plat gooien maar ben blij met de oude details

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:18

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:43

Je hebt scheuren en scheuren, niet alles is gelijk verzakt of nog aan het verzakken. Ga maar eens een oude boerderij zoeken zonder een scheur.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:08

Cayenne schreef:
Ik zie ook scheuren. Dan zou ik toch nadenken over nieuwbouw.
Anders moet er nog een klap geld tegenaan en je kunt je afvragen of dat het waard is.

Hij is er weer hoor! _O- _O- _O-
https://www.funda.nl/koop/t-zand/huis-8 ... ii-weg-24/

Wat is dat voor een malloot :oo
Maar ik vind dit wel grappig en net zo misplaatst als die dame met die Louboutin's _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:25

Hij staat iig niet op elke foto :')

Ik hoop toch dat je dit als klant ook goed moet vinden?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:32

Ik kan dat echt niet serieus nemen :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:34

Ik vond de foto's met die meid laatst echt erger. Nu negeer ik de foto's met de makelaar en krijg ik alsnog een goed beeld van de woning.

Die sprong in/boven het zwembad is vast een photoshopje? :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:46

Ik vind het wel echt een heel intrigerend pand _O- Zowel heel tof en met mogelijkheden, als dat de plank echt totaal misgeslagen is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:26

die met de dame in mantelpakje was idd veel erger; die stond praktisch op elke foto. Volgens mij alleen op de eerste 3 niet ofzo? En de rest stond zij prominent op de foto alsof het om haar ging ipv het huis.

Deze makelaar staat in elk geval maar op een paar, dus daar valt idd om heen te kijken.
Die sprong in het zwembad is idd duidelijk fotoshop.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:48

Het huis staat te koop bij Internetmakelaars. Dan ga ik ervan uit dat de man op de foto de eigenaar van het pand is.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:49

MarjanB schreef:
Je hebt scheuren en scheuren, niet alles is gelijk verzakt of nog aan het verzakken. Ga maar eens een oude boerderij zoeken zonder een scheur.

Ja precies.
Gelukkig zijn er een hoop mensen die het oude wel kunnen waarderen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:39

Je hebt het oude kunnen waarderen en het naar de toekomst kijken.

En dan is de ene woning met oude details ook de andere niet.
De toekomst is dat de woning van het aardgas af zal moeten. Als je nu zo'n oude woning koopt en groot moet verbouwen/renoveren, is het handig (noodzakelijk) om dat in je overweging mee te nemen.
En als er ofwel buitenom of aan de binnenkant een extra isolerende schil gebouwd moet worden, alle kozijnen vervangen moeten worden, mogelijk het dak tot aan de verdiepingsvloer eraf en alle vloeren BG eruit omdat bij gebrek aan kruipruimte er niet geïsoleerd kan worden én je dan ook nog eens de volledige indeling moet omgooien want klein, oud en onhandig en badkamer en keuken vervangen. Dan is het de moeite waard een goede kostenschatting te maken van renovatie vs. nieuwbouw.
Ook als je handig bent en een hoop zelf zou kunnen, dan kan je ook nog kiezen voor casco-bouw en zelf afbouwen.

Ik vind die in Hellendoorn maar een heel eenvoudig huisje en zeker niet vergelijkbaar met die van jou MarjanB, die vind ik veel karakteristieker.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:31

_Lorette_ schreef:
Ik vond de foto's met die meid laatst echt erger. Nu negeer ik de foto's met de makelaar en krijg ik alsnog een goed beeld van de woning.

Die sprong in/boven het zwembad is vast een photoshopje? :P

Nee, die is echt! :D In het filmpje dat erbij staat springt hij er echt in _O-

Horsepassion: Nee, hij is echt makelaar. Dit doet hij vaker :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:54

Roodvos schreef:
Ik ben het met Ibbel eens: platschuiven en nieuwbouw. Goedkoper misschien niet, maar dan ben je wel in 1x helemaal bij de tijd. En anders investeer je een paar ton in renovatie en is het in de aard nog steeds een oud huis.

Plus dat het nu al niet veel uitstraling heeft: het ziet er al uit als een boerderij die in de jaren '70 is gebouwd. Wel volgens het uiterlijk van een oudere boerderij, maar toch veel meer jaren '70. Dus daar kun je ook best een nog nieuwere versie van neerzetten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:56

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:57

Nieuw bouwen is altijd nog een stuk duurder dan een complete renovatie. Plus dat het nog maar de vraag is of je hetzelfde aantal m2 mag bouwen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:06

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:07

I don't know....
Zijn de thee vlekken er al uit?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:12

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:10

Shadow0 schreef:
Roodvos schreef:

Plus dat het nu al niet veel uitstraling heeft: het ziet er al uit als een boerderij die in de jaren '70 is gebouwd. Wel volgens het uiterlijk van een oudere boerderij, maar toch veel meer jaren '70. Dus daar kun je ook best een nog nieuwere versie van neerzetten.

Misschien moet je dan even lezen, het bouwjaar is toch echt 1925.

Verder eens met Marjan :j
Roodvos schreef:
Je hebt het oude kunnen waarderen en het naar de toekomst kijken.

En dan is de ene woning met oude details ook de andere niet.
De toekomst is dat de woning van het aardgas af zal moeten. Als je nu zo'n oude woning koopt en groot moet verbouwen/renoveren, is het handig (noodzakelijk) om dat in je overweging mee te nemen.
En als er ofwel buitenom of aan de binnenkant een extra isolerende schil gebouwd moet worden, alle kozijnen vervangen moeten worden, mogelijk het dak tot aan de verdiepingsvloer eraf en alle vloeren BG eruit omdat bij gebrek aan kruipruimte er niet geïsoleerd kan worden én je dan ook nog eens de volledige indeling moet omgooien want klein, oud en onhandig en badkamer en keuken vervangen. Dan is het de moeite waard een goede kostenschatting te maken van renovatie vs. nieuwbouw.
Ook als je handig bent en een hoop zelf zou kunnen, dan kan je ook nog kiezen voor casco-bouw en zelf afbouwen.

Heb je ooit zoiets gedaan dan? Ik wel, sterker nog: we zitten er midden in en doen veel zelf. Onze oude boerderij hebben we waarschijnlijk voor 2 ton helemaal van het aardgas af en klaar voor de toekomst. Het is qua kosten sowieso niet vergelijkbaar met nieuwbouw, als je het handig aanpakt ben je maar een fractie daarvan kwijt.
En je hebt een veel mooier huis.
Het huis in Hellendoorn is daar een ideale basis voor, je kunt gewoon ineens alles eruit halen en opnieuw afbouwen.

Alleen die drukke weg zou voor mij dus echt een dealbreaker zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:21

Dat… ons huis is van 1954 en gaat ook van het gas af. Duur? Ja maar hadden we voor dit geld nieuw kunnen bouwen? Nee denk het niet, althans niet alles dan afgewerkt incl badkamer en keuken. We komen wel rond 3 ton uit straks, maar dan hebben we ook wel alles gehad, schuur (24x8 opnieuw opgebouwd en asbest saneren) hele dak opnieuw en geïsoleerd. Vloeren er uit beneden, isoleren, vloerverwarming aantal nieuwe kozijnen, warmtepomp badkamer verplaatsen en zo’n 80m2 toegevoegd aan woonruimte (oude hooizolder) we hebben daarmee straks zo’n 230m2 aan woonoppervlak. Ga daar maar voor nieuw bouwen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:32

Ons huis (officieel bouwjaar 1924, maar stevig verbouwd in de jaren 60) zag er vrijwel hetzelfde uit. Nog net bewoonbaar, maar onhandige indeling omdat het stalgedeelte bij het huis was getrokken met de jaren 60 verbouwing, en met zijmuren op 1.60 (net als dit huis), dus boven al veel smaller, en beneden geen stahoogte langs de wanden (en dus ook geen mogelijkheid tot hoge boekenkasten ed).

Uiteraard enkel glas en geen spouwmuur, steens in het voorhuis en maar halfsteens in het oude staldeel.

Wij wilden eerst nog uitbouwen en het oude deel laten staan, maar toen we begonnen te breken bleken er ook nog eens met kalk gemetseld te zijn. Na 70 jaar (wij kochten in de jaren 90) is dat uitgespoeld en konden we de stenen zó losstapelen.

Conclusie: vergeet die renovatie maar, gooi maar plat. En dat hebben we dus ook gedaan en was echt een heel stuk goedkoper dan renovatie :j Je hoeft nl niet voorzichtig te zijn met slopen wat niet goed (meer) is omdat je andere delen wel nog wilt laten staan.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:39