Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happinez schreef:hobbelheks schreef:ik blijf dit soort omschrijvingen prachtig vinden
nostalgisch, verdient gedeeltelijke of gehele renovatie . uhh je bedoeld, platschuiven en nieuwbouw?
weg waar het aan ligt is vrij druk, maar mooie uitrijmogelijkheden, dat wel
https://www.funda.nl/koop/hellendoorn/h ... erweg-135/
Hoezo platschuiven en nieuwbouw ?
Zo op het eerste oog is de basis prima, zie zo snel geen scheurvorming of verzakkingen in het pand.
Dan is het intern leeghalen en binnen verbouwen
Cayenne schreef:Ik zie ook scheuren. Dan zou ik toch nadenken over nieuwbouw.
Anders moet er nog een klap geld tegenaan en je kunt je afvragen of dat het waard is.
Hij is er weer hoor!![]()
![]()
![]()
https://www.funda.nl/koop/t-zand/huis-8 ... ii-weg-24/
_Lorette_ schreef:Ik vond de foto's met die meid laatst echt erger. Nu negeer ik de foto's met de makelaar en krijg ik alsnog een goed beeld van de woning.
Die sprong in/boven het zwembad is vast een photoshopje?
Roodvos schreef:Ik ben het met Ibbel eens: platschuiven en nieuwbouw. Goedkoper misschien niet, maar dan ben je wel in 1x helemaal bij de tijd. En anders investeer je een paar ton in renovatie en is het in de aard nog steeds een oud huis.
EllyC schreef:I don't know....
Zijn de thee vlekken er al uit?
Shadow0 schreef:Roodvos schreef:Ik ben het met Ibbel eens: platschuiven en nieuwbouw. Goedkoper misschien niet, maar dan ben je wel in 1x helemaal bij de tijd. En anders investeer je een paar ton in renovatie en is het in de aard nog steeds een oud huis.
Plus dat het nu al niet veel uitstraling heeft: het ziet er al uit als een boerderij die in de jaren '70 is gebouwd. Wel volgens het uiterlijk van een oudere boerderij, maar toch veel meer jaren '70. Dus daar kun je ook best een nog nieuwere versie van neerzetten.
Roodvos schreef:Je hebt het oude kunnen waarderen en het naar de toekomst kijken.
En dan is de ene woning met oude details ook de andere niet.
De toekomst is dat de woning van het aardgas af zal moeten. Als je nu zo'n oude woning koopt en groot moet verbouwen/renoveren, is het handig (noodzakelijk) om dat in je overweging mee te nemen.
En als er ofwel buitenom of aan de binnenkant een extra isolerende schil gebouwd moet worden, alle kozijnen vervangen moeten worden, mogelijk het dak tot aan de verdiepingsvloer eraf en alle vloeren BG eruit omdat bij gebrek aan kruipruimte er niet geïsoleerd kan worden én je dan ook nog eens de volledige indeling moet omgooien want klein, oud en onhandig en badkamer en keuken vervangen. Dan is het de moeite waard een goede kostenschatting te maken van renovatie vs. nieuwbouw.
Ook als je handig bent en een hoop zelf zou kunnen, dan kan je ook nog kiezen voor casco-bouw en zelf afbouwen.