Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:16

gaucho schreef:
Oh, hele mooie kleur die fogged landscape <3 gaat op het lijstje voor aan de muur, maar ik heb inderdaad een vrij warme kleur eiken vloer, eiken eettafel en taupe bank.

Ja hij is zo mooi. En met iedere lichtinval weer net anders <3 Soms wat meer blauw, wat meer grijs, grijsblauw, en heel soms zelfs een vleugje groen-achtig. Wij hebben inderdaad ook een warme eiken vloer erbij.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:41

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/d6ytHU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er iemand die een tip heeft om de lades van dit dressoir weer wat soepeler te laten open en dicht gaan? Het is hout op hout dus er zijn geen ladegeleiders (noem je dat zo)?

Wat een super mooi behang <3 Weet je nog waar je die vandaan hebt?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:37

zonnebloem18 schreef:

Is er iemand die een tip heeft om de lades van dit dressoir weer wat soepeler te laten open en dicht gaan? Het is hout op hout dus er zijn geen ladegeleiders (noem je dat zo)?

Wat ik doe is met een waxinelichtje langs de houten delen die over elkaar glijden wrijven. Ik heb een houten commode (dressoir) en deze lades gingen ook heel stroef. De wax van het kaarsje heeft echt geholpen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 21-10-20 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:43

Ik heb vakantie dus mooi de tijd om verder te gaan met mijn slaapkamer. Er stond eigenlijk alleen nog maar ee bed,linnenkast en passpiegel. Nu ook nachtkastjes, nachtlampje en een schilderij boven het bed. Ik heb nu de plantjes op de nachtkastjes gezet maar wil nu nog op zoek voor iets erbij want vind het nog een beetje kaal.

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:38

Debbie schreef:
zonnebloem18 schreef:

Wat een super mooi behang <3 Weet je nog waar je die vandaan hebt?

Behang is van de kwantum:
https://www.kwantum.nl/behang/behang-ti ... et-0311327

Ik vind het echt heel gaaf, maar het is niet heel geschikt in een donkere ruimte denk ik.

Kaarsen heb ik nooit in huis, maar ik kan vast wel een waxinelichtje regelen om de lades weer wat beter te laden glijden.

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:40

@kimm; ik denk dat als er iets groters boven je bed hangt (of nog zo'n schilderij er bij) dat het al een stuk voller staat. Dit smalle schilderij is gewoon te petieterig.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:48

Het schilderij oogt wel heel eenzaam zo op de muur. Kan alleen niet zo goed bedenken hoe het anders kan.
Wellicht een plankje eronder met wat plantjes erop?

Ik had persoonlijk de lampjes ook iets hoger gehangen om iets meer "hang"effect te hebben.
En de draden zou ik zwart kalken :+ :Y)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:17

Draden zie je misschien niet zo goed op de foto maar die zijn zwart wit dus die wil ik graag zo houden. De hoogte is inderdaad mijn fout had de lampjes eerder opgehangen dan dat mijn nachtkastjes stonden.

De plaat heb ik opnieuw laten inlijsten. Is de boulevard van Noordwijk en hing vroeger bij mijn opa en oma in huis. Die wil ik dus graag een mooi plekje in huis geven. In ben bang dat als ik er nog vanalles bij ga hangen die weg gaat vallen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:26

Voor de beeldvorming :)

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:52

Wat grappig, Kimm. Exact dezelfde hing ook bij mijn opa en oma maar is nu verhuisd naar mijn vader. Daar hangt hij in de hal.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:38

Ja we gaan de muur zelf doen! Latjes lakken in dezelfde kleur en dan met kit tegen de muur plakken.
De rest wilde ik zelf ook rustig houden inderdaad. Een probleem.... het is een behangklare muur dus we zitten helaas vast aan behang en kunnen het niet verfen |o

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:29

DubbelFun schreef:
Voor de beeldvorming :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb ook zulke lampen opgehangen. Alleen heb ik grote peren. Ik zou op de nachtkastjes wat grotere plantjes zetten met een andere bladkleur. Dan houd je nog steeds het tonsurton effect.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:35

Maar dit is toch geen tonsurton Karijn? Of zie ik het verkeerd :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:38

Ik heb weer eens jullie mening nodig! We wilden een nieuw kleed kopen en hebben allebei grote voorkeur voor een rond kleed. Een van de grootste die we konden vinden was 2 meter doorsnede, maar we (oke, ik) vinden het toch wat te ielig nu. Zijn jullie dat met mij eens?

En dan de kleur, vinden jullie die passen? We willen nu namelijk hetzelfde kleed, maar dan vierkant in 2 bij 3 meter bestellen. Hij is namelijk wel mooi zacht, van wol en laagpolig.

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:41

Ik vind hem ook wel erg ielig lijken. Denk alleen wel dat ik rond mooier vind dan rechthoekig. Zoiets moet toch ook wel te vinden zijn in 3 meter doorsnede.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:49

Ik vind hem erg iel, maar ik vind het ook wel heel veel gemeleerd zonder duidelijke eye catcher.
Een helemaal effen kleed zou denk ik het wat meer bij elkaar laten komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:53

Ik vind hem gaaf :+: maar inderdaad iel bij jullie

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:56

Hij is idd te klein. Iets terug heb ik een link geplaatst van ronde kleden van 300 diam.

Persoonlijk vind ik dat je wel iets meer kleur mag hebben én een ronde blijft ook mijn voorkeur houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:22

Ja, die oogt zeker te klein. Daar mag minstens één of twee meter diameter bij denk ik.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:29

Helemaal effen vind ik altijd zo saai... En gevaarlijk met kans op vlekken :=

Rugvista had ik ook al gekeken, maar gezien we katten hebben gaan we echt niet meer dan 500 euro uitgeven aan een kleed. Dan blijft er bij hun ook niet veel over.

Er komen trouwens nog andere salontafeltjes op te staan, dit is allemaal oud. Nieuwe zijn zwart getrommeld staal (https://www.intenswonen.nl/BePureHome-B ... HkQAvD_BwE).

Zouden jullie qua kleur echt heel anders gaan ja? Wij hebben al een betonlook groene muur en een bruingroene bank, daarom wilde we het kleed in de kleur van de vloer/muur en gewoon basis houden. Eigenlijk echt puur voor de warmte en knusheid toevoegen. Maar als jullie ideeën hebben van leuke gekleurde kleden wil ik dat nog wel overwegen.

Hier nog wat foto's van de zithoek zonder kleed, om jullie inspiratie een boost te geven wellicht +:)+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:39

Een donkergroen kleed in de kleur van je stoel zou denk ik prachtig zijn. Ik zie dat je effen saai vind, maar alles op een andere manier gemeleerd is vaak niet echt een match. Als je een effen bank had gehad had je met het kleed weer meer kunnen uitpakken bijvoorbeeld.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:40

Ik heb deze van de leenbakker.
Spotgoedkoop, krijg er súper veel leuke reacties op en de kat gebruikt 'm om flink aan te gaan hangen met d'r nagels maar door het materiaal zie je daar helemaal niks van, echt top ding!
https://www.leenbakker.nl/vloeren/vloer ... ter-200-cm

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:42

Arielle_ schreef:
Ik heb deze van de leenbakker.
Spotgoedkoop, krijg er súper veel leuke reacties op en de kat gebruikt 'm om flink aan te gaan hangen met d'r nagels maar door het materiaal zie je daar helemaal niks van, echt top ding!
https://www.leenbakker.nl/vloeren/vloer ... ter-200-cm

Ik vind jute ook vaak prachtig, maar krijg het bij m'n vriend er niet in. Hij is nog al van de comfort :o

Ga eens kijken of ik een groen kleed kan vinden. Ben een beetje bang dat het dan al snel niet de juiste kleur is en ik 5 kleden heen en weer ga sturen.. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:50

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:13

Heb je al een huidje overwogen. Mooie bruine of beige koe ..
Makkelijk schoon te houden & zacht.

Ik kwam dit plaatje ook nog tegen:
Afbeelding

Het is dus helemaal hip op kleden te laten overlappen of zelfs op elkaar te leggen.
Wellicht ook een optie met 2 van die ronde die je al had liggen..
1 bij de bank en 1 in de richt van de stoel, met een redelijke overlap.