Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Maar superpony, als je dat huis niet de vraagprijs waard vindt, dan bied je toch gewoon niet meer? Je zegt zelf dat je je niet gek laat maken, maar uit je vraagstelling lijkt het alsof je juist wel daarin mee wilt gaan.![]()
Gefeliciteerd, Denise en Linsxdots.
superpony schreef:Vraagje;
Hoe bepalen jullie een beetje de waarde van een woning op de huidige markt? Betreft een vrijstaande woning waar we naar hebben gekeken en momenteel geen vergelijkbare objecten.
F_Orumster schreef:superpony schreef:Vraagje;
Hoe bepalen jullie een beetje de waarde van een woning op de huidige markt? Betreft een vrijstaande woning waar we naar hebben gekeken en momenteel geen vergelijkbare objecten.
Ik heb van de postcode de WOZ waarde opgevraagd en de koopsominformatie. Opgezocht wat de gemiddelde waardestijgingen van de jaren erna zijn en doorberekend (voor mijn interessezone was dat iets van 3% en 7% voor de jaren na de laatste koopsominfo).
F_Orumster schreef:superpony schreef:Vraagje;
Ik heb van de postcode de WOZ waarde opgevraagd (al zegt dat niet zoveel) en vooral de koopsominformatie zodat je alle verkochte objecten van het afgelopen 5 jaar kan bekijken. Doorberekend wat de gemiddelde waardestijgingen van de jaren erna zijn in mijn zone (voor mijn interessezone was dat iets van 3% en 7% voor de jaren na de laatste koopsominfo).
MizzMontana schreef:Ons huis heeft ook geen agrarische bestemming maar het weiland wel een mestnummer dat bij een boeren bedrijf in gebruik is, dus geen WOZ
Fitzroy schreef:Bij vrijstaande huizen zegt die waardebepaling van Funda echt helemaal niets. Funda kijkt alleen naar wat er in de buurt verkocht is. En als dat een huis rijp voor de sloop is, dan is het logisch dat het totaal niet in verhouding is.