[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:02

madeliefw schreef:
Spoiler:
bridgetF schreef:
voor de verkopers onder ons:
Ik ben wel benieuwd hoe lang jullie huis al te koop staat en hoeveel kijkers jullie hebben gehad.

Misschien een idee, dit berichtje te quoten, zodat je je zelf toe kunt voegen om overzichtelijk te houden?

BridgetF - vanaf 1 oktober - 14
kijkers
Madeliefw - vanaf 1 sept - 18 kijkers - verkocht 13 nov
Angelaa2 - vanaf 15 september - 0 kijkers

madeliefw

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 01:05

Oh sorry hoor. (Ik dacht dat het misschien diende om een indicatie te krijgen hoe lang iets ongeveer te koop staat en hoeveel mensen er op af komen. Mijn appt is pas net verkocht dus ik dacht dat ik nog wel mee kon doen).

Angela wat jammer dat je nog geen kijkers hebt gehad, het huis ziet er mooi uit! Ik had iets soortgelijks in den haag wel wat goedkoper te koop staan, maar weet niet of je de huizenprijzen met die van Hilversum kan vergelijken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:26

bridgetF schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe lang jullie huis al te koop staat en hoeveel kijkers jullie hebben gehad.

Misschien een idee, dit berichtje te quoten, zodat je je zelf toe kunt voegen om overzichtelijk te houden?

BridgetF - vanaf 1 oktober - 14 kijkers

Angelaa2- dat is balen joh, nog helemaal geen kijkers gehad? Is je appartement wel bewaard door mensen, dat kan je makelaar zien.

MadeliefW- binnen 2.5 maand verkocht, dat is netjes hoor.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:20

Het appartement is niet van mij maar van mijn vriend. Nee, 0 kijkers tot nu toe. Bij de open huizen dag ook niemand helaas.

Heb sinds 2 weken een heilige sint jozef voor de deur gezet maar die werpt ook nog geen vruchten af.
Het is op zich een leuk appartement en je kan er echt wel wat leuks van maken met wat aanpassingen. Bijvoorbeeld een andere vloer, en wat schilderwerk en evt het toilet of keuken vernieuwen. Het is allemaal prima te gebruiken maar niet heel erg modern zoals je nu in veel huizen ziet.
Er staan er in zijn rijtje nog 2 te koop voor 140.000 dacht ik en in de aangrensende straat een stuk of 20-30 dus het is erg lastig. Maar ik hoop wel dat we het over een paar maanden kwijt zijn O:)
Ik woon zelf nog thuis, maar het lijkt me heerlijk om samen een huis helemaal in te richten en spulletjes te kopen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:29

bridgetF schreef:

Haike - 4 november - 2 kijkers

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:09

haike schreef:
bridgetF schreef:

Haike - 4 november - 2 kijkers
BloemBloem - 2 september - 1 kijker

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:40

Ik meld mij ook! Ik ben kopende, voor het eerst en alleen. Ik zoek in Noord Holland een leuk plekje in een dorp. Ik heb maandag een bezichtiging bij een appartement met tuin, zitten wat twijfels aan maar die kan ik alleen wegnemen als ik ga kijken. Ik ben benieuwd :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:47

Pff, wij zijn in het stadium dat we moeten gaan beslissen of we akkoord gaan met de prijs of misschien toch een bod doen (in principe is er geen onderhandelingsruimte, kan wel even uitleg geven via pb..). Het gaat allemaal wat langzamer dan normaal, maarja dat komt omdat we niet met 1 verkoper te maken hebben maar met hele commissies e.d. :+

Vind het maar moeilijk allemaal en enorm zenuw slopend ook!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:30

Je kan altijd eerst een redelijk bod doen en als ze niet akkoord gaan alsnog de vraagprijs bieden?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:37

Ik ga mogelijk naar het westen verhuizen, en heb een aantal huizen op het oog. Wilde in eerste instantie niet direct kopen, maar huren is daar zo achterlijk duur, terwijl appartementen heel redelijk geprijsd zijn. Goed, niet zoveel ruimte als wat ik nou heb, maar dit appartement is ook gewoon heel erg groot :+

Ik heb nou een aantal appartementen op het oog met een 'vanaf prijs'. Heeft een van jullie daar al eens mee te maken gehad? Hoe vlieg je zoiets aan?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:40

Berdien schreef:
Ik ga mogelijk naar het westen verhuizen, en heb een aantal huizen op het oog. Wilde in eerste instantie niet direct kopen, maar huren is daar zo achterlijk duur, terwijl appartementen heel redelijk geprijsd zijn. Goed, niet zoveel ruimte als wat ik nou heb, maar dit appartement is ook gewoon heel erg groot :+

Ik heb nou een aantal appartementen op het oog met een 'vanaf prijs'. Heeft een van jullie daar al eens mee te maken gehad? Hoe vlieg je zoiets aan?

Toevallig in Leiden *winkwink* :D :+

Vanaf prijs, bijzonder, nee geen idee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:43

Leiden is te duur -O- Ik kijk nu vooral in Amersfoort, Almere, Hilversum en beetje Hoofddorp, maar ook Hoofddorp is aan de prijzige kant. Of nou ja, te duur... Ik kan het wel betalen, maar ik wil het niet betalen. Want poownie moet ook mee naar het westen, dus moet wel ruimte over houden per maand om de duurdere stalling ook nog een keer op te hoesten :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:47

Berdien schreef:
Leiden is te duur -O- Ik kijk nu vooral in Amersfoort, Almere, Hilversum en beetje Hoofddorp, maar ook Hoofddorp is aan de prijzige kant. Of nou ja, te duur... Ik kan het wel betalen, maar ik wil het niet betalen. Want poownie moet ook mee naar het westen, dus moet wel ruimte over houden per maand om de duurdere stalling ook nog een keer op te hoesten :))

Leiden is wel een heuuuule leuke stad ;), zeker als
je Groningen gewend bent. Ik weet niet wat jij duur vind :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:04

Wij hebben een huis bezichtigd dat te koop stond met een 'vanaf prijs'. De vanaf prijs was 210.000 en makelaar vertelde dat de verkopers het in 2008 hadden gekocht voor 260.000. Vond dat best een gat! Nu hadden we verder geen gevoel bij dat huis, dus zijn er niet mee verder gegaan, maar we hadden ook geen idee wat we daar nou mee moesten :')
Inmiddels is dat huis verkocht en ik ben heeeel benieuwd voor welke prijs.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:36

Ik zoek nu in een prijsklasse tot 175k :) Liefst minder :)) Daar wil ik dan ook wel een beetje een leuk huisje voor, ik ga geen 175k neertellen voor 50m2 :D Plus dat stalling in de buurt van die plaats ook te betalen moet zijn. Als ik voor een redelijke prijs kan wonen maar m'n paard kost me 400 p/m dan schiet het nog niet op :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:41

Berdien schreef:
Ik zoek nu in een prijsklasse tot 175k :) Liefst minder :)) Daar wil ik dan ook wel een beetje een leuk huisje voor, ik ga geen 175k neertellen voor 50m2 :D Plus dat stalling in de buurt van die plaats ook te betalen moet zijn. Als ik voor een redelijke prijs kan wonen maar m'n paard kost me 400 p/m dan schiet het nog niet op :P

Ik ken zeker leuke appartementen in die prijsklasse :j

Alleen stalling, dat zal een probleem zijn.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:01

Berdien ik heb altijd het idee met dat bieden vanaf dat ze gewoon zo veel mogelijk mensen een bod willen laten doen en het uiteindelijk naar de hoogste bieder gaat ofzo? Heb het ook wel eens gezien, vind het ook maar apart. :P Kan de makelaar geen uitleg erover geven??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:17

Oh ja, makelaar zal dat zeker kunnen :j maar ik ben nog niet in de bezichtigingsfase. Verhuizing (lees: baan in het westen) moet eerst maar door gaan, dan ga ik daarna wel bij huizen kijken en met makelaars bellen. Ben me nu echt nog aan het oriënteren.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:36

Berdien schreef:

Wij hebben een appartement te koop staan O:)
Genoeg stalling in de buurt en ook hei en bos. Maar daar betaal je ook voor volgens mij (heb zelf geen paard).

Maar het is echt vrij prijzig hier in de omgeving := Almere is volgens mij wel goedkoper

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:16

Leuk appartement! Ik neem het zeker mee in de overweging :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:43

Berdien schreef:
Leuk appartement! Ik neem het zeker mee in de overweging :j

Leuk om te horen :). Tot nu toe nog geen 1 kijker gehad, maar toch leuk om te lezen dat jullie het wel een leuk appartement vinden.
Het is zelf niet helemaal mijn smaak (ik ben meer van het landelijke en mijn vriend maakt het allemaal niet heel erg uit :') ), maar ik vind het zonde om er nu geld, tijd en moeite in te pompen terwijl we samen iets anders willen :D Plus je hebt ook nog de kans dat een toekomstige koper alles weer anders wilt. Maar je hebt best wel wat ruimte en je kunt er echt iets leuks van maken.

Daarnaast heb je nog meer leuke plekjes hier in de buurt. Je zou ook nog kunnen kijken naar bijvoorbeeld Baarn, Soest en bijv. Eemnes (staat alleen amper iets qua appartementen), dat vind ik ook leuke plaatsen. Weet niet hoe het is om er te wonen want ik woon al m'n hele leven in een klein dorp vlakbij Hilversum. Maar kom er regelmatig. En als je nog iets wil weten over een plaats hier in de buurt mag je altijd een berichtje sturen :)!

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:07

Een vanaf prijs ben ik inderdaad ook altijd een beetje huiverig voor. Zo stond hier pas een huis te koop met een (vanaf) prijs van €75.000 en de geschatte waarde 170.000. Ze hadden dan een heel weekend ''open dag'' en dan kon je die maandag erna je bod uitbrengen en het beste bod werd dan de koper.

Wij zijn nu bezig met het voorlopig koopcontract controleren en ik hoop eind deze week tekenen.
Volgende week afspraak bij de Rabobank! Spannend! :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:40

Ik zie juist voordelen in een vanaf prijs, als verkoper krijg je geen biedingen waar je niks mee kunt of niet uit gaat komen omdat het veel lager is dan de verkoopprijs die je als verkoper in het hoofd hebt. Als koper weet je of het wel of niet zin heeft om er te gaan kijken, omdat je van te voren weet dat er onder die prijs niet verkocht gaat worden.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:21

Wij hebben vandaag bod uitgebracht, maar denk dat het wel 2 weken kan duren voor we wat horen. :=
Makelaar had alleen niet verwacht dat we de woning al zo technisch hadden bekeken. Dat was niet echt gebruikelijk. :+

En we hebben nog niet eens een officiële bouwtechnische keuring gedaan / laten doen. :o

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:53

Hier in Amsterdam bieden ze al weer (dik) over de vraagprijs heen. Vriendin wou een appartement op de begane grond van 90m2. Bieden van af 290, verkocht voor 360. En alles moest opgeknapt, echt jaren zevetig huisje.
Je zou kunnen kijken naar huizen van woningbouwverenigingen die de verkoop in gaan. Die zijn relatief goedkoop. Heb je vaak wel een anti-speculatie beding, maar als je je hier wat langer wilt vestigen, zou dat geen probleem moeten zijn?