[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:53

Als ik dit zo lees is er best nog wel wat aan de hand op de huizenmarkt :D Nieuwe eigenaren in ieder geval gefeliciteerd *\o/*

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:58

wat spannend allemaal zeg.
wij zijn dan inmiddels donderdag eigenaar geworden van het huis.
maar heb weer een paar tegen slagen te verwerken.
heb gisteren een gesprek gehad voor belasting terug gave van het huis want moet je aanvragen gaat niet vanzelf.
maar deze man heeft alles even gecontroleerd maar diegene die het voor ons deed heeft het helemaal fout gedaan
en wij moeten heel veel geld terug betalen en komt wel weer goed uit niet dus omdat wij bezig zijn met verbouwen:S:S

en vanmorgen gewoon voor controle na de dierenarts geweest met mijn hondje en kreeg te horen dat mijn hond erg weinig lucht krijgt en het niet reëel is om hem te laten leven.
want het is 1 lijdensweg en vanmiddag al afscheid moeten nemen helaas dit vinden wij echt verschrikkelijk en zijn helemaal overstuur.
maar is helaas het beste voor hem

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:41

retivi schreef:
Cyrina schreef:

Uh, nee we hebben hier geen openbaar vervoer :D

Wil je dat ik het toch vraag? Anders vraag ik wel of mn zus hier zelf even komt aanhaken, ze heeft ook haar huis te koop en zit op bokt, dus dat kan net zo goed.

Mayflower; ik zal mijn oren eens op houden. Ik wist nog wel een heel mooi huis in Echten, wel ouder, maar totaal gemoderniseerd. Maar hij is te duur. Als je toch nieuwschierig bent;
http://www.youtube.com/watch?v=1ES_wAV6qdw Huis staat overigens niet meer bij die makelaar te koop, maar de mensen willen het nog best verkopen.

'Zus van Cyrina meld zich' :D
Mijn schoonouders hebben inderdaad een 2e huisje op het erf staan, pal aan de dijk.
Het huisje is verouderd, maar wel gezellig dat wel. Ze verhuurden het altijd aan een uitzendbureau voor agrarische arbeiders uit Polen.
Ik geloof dat afgelopen jaar het laatste contractjaar was en het staat nu dus ook leeg.
Ik kan altijd informeren wat het kost als het je wat lijkt, ook foto's maken kan ik even doen!
Er is wel een busverbinding Kuinre-Emmeloord. Kuinre is ongeveer 10-15 min fietsen(ligt natuurlijk aan je snelheid), dan is het ongeveer 10 min nog met de bus.

Laat maar weten of het je wat lijkt! Dan zal ik even informeren..

Heb het even overlegd met mijn vriend en zouden het wel wat vinden als je wat informatie kan vragen graag :D en foto`s mischien ook ja :)
het ligt natuurlijk vooral aan de huurprijs XD

Dabo

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:47

@ ralphtdw : sjemig, dat zijn wel teveel tegenslagen op een dag zeg. Sterkte!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:56

Jeminee, dat zijn even mindere dingen ralphtdw, sterkte!

Vanavond contactformulier ingevuld op de website van een makelaar waar we misschien naartoe willen overstappen. Kwartier later voicemail bericht en 3 kwartier later ook nog een mail van ze. Daar wordt ik blij van! Morgen met ze bellen om vrijblijvend een afspraak te maken. We hadden vandaag een mailtje terug van de huidige makelaar, de tot nu toe bij haar gemaakte kosten zijn zo'n € 430,00. Hoop geld, maar nu gebeurt er niks en ik ben er écht klaar mee. Vrijblijvend gesprek met een andere makelaar kan nooit kwaad naar ons idee.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:14

Dabo schreef:
Strakke prijs, voor een strak huis, MissYvette4u! Niet mijn smaak, maar waarom nog niet verkocht voor die prijs..? Staat daar veel te koop?

_Nelleke_ schreef:
MissYvette4u, inderdaad, mooi huis, nog mooiere prijs. Weet je waarom het nog niet is verkocht?

Dank jullie :)
Geen idee waarom het nog niet verkocht is!
Het huis ligt ideaal centraal in een vrij rustige straat. Het is een ruim huis. Bezoekers schrikken zich altijd kapot als ze voor de eerste keer bij ons binnen komen hahaha :D het ziet er van buiten kleiner uit dan dat het van binnen is.
En ook nog een hoekhuis. Aan 1 kant geen buren, aan de andere kant rustige aardige buren.
Achter het perceel grenst een mooie ruime loods van circa 120m2.
Wat wil je nog meer?!?!
Ik denk dat het komt omdat de woningmarkt op z'n gat ligt >;)

Er staan zo nu en dan huizen in naastgelegen straten te koop maar dat zijn kleinere rijtjeswoningen en staan in de drukke straten in deze wijk.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:25

Heb het ook even bekeken MissYvette4u, ziet er netjes uit!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:28

Ja de woningmarkt ligt dan wel op zijn gat, maar mijn huis was toch wel mooi binnen 3 weken verkocht... :o Er moet gewoon net 1 iemand zijn die JOUW huis zoekt!
wij hadden dan wel veel belangstelling, maar iedereen knapte af op die flat aan de overkant, en de kleine kamertjes boven.. maar de koper vind ons huis juist PERFECT! :)

Op ieder potje past een deksel, en voor ieder huis is wel een bewoner.. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:24

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:30

MissYvette4u schreef:
Dabo schreef:
Strakke prijs, voor een strak huis, MissYvette4u! Niet mijn smaak, maar waarom nog niet verkocht voor die prijs..? Staat daar veel te koop?

_Nelleke_ schreef:
MissYvette4u, inderdaad, mooi huis, nog mooiere prijs. Weet je waarom het nog niet is verkocht?

Dank jullie :)
Geen idee waarom het nog niet verkocht is!
Het huis ligt ideaal centraal in een vrij rustige straat. Het is een ruim huis. Bezoekers schrikken zich altijd kapot als ze voor de eerste keer bij ons binnen komen hahaha :D het ziet er van buiten kleiner uit dan dat het van binnen is.
En ook nog een hoekhuis. Aan 1 kant geen buren, aan de andere kant rustige aardige buren.
Achter het perceel grenst een mooie ruime loods van circa 120m2.
Wat wil je nog meer?!?!
Ik denk dat het komt omdat de woningmarkt op z'n gat ligt >;)

Er staan zo nu en dan huizen in naastgelegen straten te koop maar dat zijn kleinere rijtjeswoningen en staan in de drukke straten in deze wijk.

Wat een gaaf huis met inderdaad een hele mooie prijs. :j Helaas zoeken wij niks in die buurt anders had ik een bezichtiging ingepland. :j

Dabo schreef:
Ja de woningmarkt ligt dan wel op zijn gat, maar mijn huis was toch wel mooi binnen 3 weken verkocht... :o Er moet gewoon net 1 iemand zijn die JOUW huis zoekt!
wij hadden dan wel veel belangstelling, maar iedereen knapte af op die flat aan de overkant, en de kleine kamertjes boven.. maar de koper vind ons huis juist PERFECT! :)

Op ieder potje past een deksel, en voor ieder huis is wel een bewoner.. :)

Wat fijn dat jullie zo snel het huis kwijt zijn! Zo kan het ook he. Er hoeft inderdaad maar 1 iemand te zijn!
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 27-02-13 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:38

Wauw, dat is een gaaf huis Mayflower, lekker ruim!! Krijg je al dat haardhout er ook bij? :P

Die van MissYvette vind ik heel erg nieuwerwets allemaal, voor mij echt een enorme afknapper maar een ander zal het best fantastisch vinden :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:40

pmarena schreef:
Wauw, dat is een gaaf huis Mayflower, lekker ruim!! Krijg je al dat haardhout er ook bij? :P

Die van MissYvette vind ik heel erg nieuwerwets allemaal, voor mij echt een enorme afknapper maar een ander zal het best fantastisch vinden :j

Ja dat krijgen we er ook allemaal bij. :D er ligt voor 5 jaar aan haardhout. :')
En de trampoline krijgen we er ook bij. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:56

Beter een trampoline dan een gat :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:47

Mayflower_ schreef:
Even een egopost hoor: vanavond komt er een onafhankelijke hypotheekadviseur bij ons thuis, als wij groen ligt hebben dan gaan we een bod doen op dit huis: http://www.funda.nl/koop/opende/huis-48 ... terweg-38/
Dus duimen voor vanavond! :))

Gaaf huis! Ik duim voor je :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:51

jeetje ralph, het zit jullie niet mee zeg... sterkte met het verlies van je hondje.

Georgette, wij zijn ook overgestapt van makelaar... t heeft veel geld gekost, en tot nu toe nog niets opgeleverd.. maar ik heb hier wel een iets beter gevoel bij. alleen al aan makelaars kosten zijn we tot nu toe iets van 1300,- kwijt.. en er is nog niets gebeurt in mijn ogen.... :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:56

Een knuffel voor Ralph...

@mayflower: superleuk huis, ik duim!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:57

Vuile dieven die makelaars. := Sommige zijn echt vreselijk. M'n vader zit in die sector en ik hoor soms verhalen waar je echt verdrietig van wordt.

Goed, niet iedereen over 1 kam trekken natuurlijk, er zitten ook makelaars bij die hun werk prima doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:05

tja.. makelaars kunnen denk ik ook weinig aan de crisis veranderen. Maar ik hooor echt nooit wat van ze. communicatie moet van mijn kant komen, dat vind ik wel jammer.. ik snap ook wel dat er geen nieuws te melden is, maar toch :)

ik heb op een makelaarskantoor gewerkt, nog in de gouden tijden, eind jaren 90... toen verkochten de huizen als warme broodjes en de meeste boven de vraagprijs... helaas.. das war einmal :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:11

@juval: gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:07

thanx!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:19

Dank jullie allemaal voor het duimen. :D

Hebben jullie dan zoveel problemen met makelaars gehad? Onze makelaar is juist erg meegaand, tja natuurlijk willen ze het huis graag verkopen maar hebben ons wel goed geholpen en dat doen ze nog steeds. :)

Juval: gefeliciteerd met je zwangerschap!

ralphtdw: wat een tegenslagen allemaal.. :\ ..

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:59

Wat een leuke huizen heb ik al voorbij zien komen zeg.
Heel veel suc6 iedereen die met iets bezig is, spannende tijd merk ik zelf nu ook ! Pffff haha maar wel leuk!

@ralphtdw heel veel sterkte en suc6 met de verbouwing!

@Juval gefeliciteerd met je zwangerschap!

Tevens een vraag ik ben echt een leek nog in de woningmarkt en dus ook bij alles wat er bij komt kijken aan financiële kosten.

Wat waren ongeveer jullie kosten voor de makelaar van je eigen huis, voor de Financieel Adviseur, Samenlevings contract en verstandig was ook een Testament op te stellen....
Klikt voor mij als een hoop kosten en geen idee waar is rekening mee moet houden...

Alvast bedankt!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:29

Onze verkoopmakelaar is juist zo goed bevallen dat we hem ook als inkoopmakelaar hebben aangesteld. Echt super geholpen bij onze verkoop, was ook wel in voor een alternatieve aanpak (die helaas voor hem niet zo gunstig uitpakte), altijd bereikbaar, woonde bij ons in de buurt dus kwam evt savond snog even langs als dat voor ons beter uitkwam.

Vanavond voor de tweede keer kijken bij ons hopelijk toekomstige huis, mits de financiering gaat lukken...

Raplh sterkte met alles, het zit niet mee zeg.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:32

Jeetje ralph wat vervelend, denk je het helemaal rond te heben krijg je dit weer op je dak

Mayflower: gaaf huis! Hoop voor je sat het allemaal door kan gaan

Ben net gebeld door de adviseur, eerste acceptant was akkoord en nu moet een tweede acceptant nog akkoord geven (????) had gehoopt het vandaag nu een keer te weten te komen, maar moet nu nog langer wachten. Adviseur gaat de makelaar bellen voor uitstel van een week....

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:01

Bij de verkoop van ons huis hebben ze ook 3x uitstel gekregen omdat het zo lang duurde voordat alles rond was.