Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:32

Niet meer voor die prijs :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:38

Hij vond het zelf ook een idioot bedrag voor zijn huisje. Maar ja, als iemand het biedt, ga je ook geen nee zeggen :')

xxCYNNxx

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:03

60 k bovenop de vraagprijs? Jeetje hey; ik vind de vraagprijs al belachelijk hoog voor zo'n piepklein huisje, laat staan nog zoveel erbij op Gewoon ff 235 k voor nog geen 60m2 woonruimte.

Uiteraard wel super voor je zwager; logisch natuurlijk dat hij zo'n bedrag niet afslaat als iemand gek genoeg is om dat te betalen. Ik zou ook direct gezegd hebben; wilt u nog een mooie strik erom?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:18

Wij hebben laatst een woning van 365k willen bekijken. Reageerden snel alleen de makelaar gaf toen al aan dat de woning voor ruim 400k was verkocht.
Inmiddels een optie op een nieuwbouwwoning.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:25

xxCYNNxx schreef:
60 k bovenop de vraagprijs? Jeetje hey; ik vind de vraagprijs al belachelijk hoog voor zo'n piepklein huisje, laat staan nog zoveel erbij op Gewoon ff 235 k voor nog geen 60m2 woonruimte.

Uiteraard wel super voor je zwager; logisch natuurlijk dat hij zo'n bedrag niet afslaat als iemand gek genoeg is om dat te betalen. Ik zou ook direct gezegd hebben; wilt u nog een mooie strik erom?

Hier in de straat nog gekker, appartement te koop voor €190k verkocht voor €235k, slechte staat onderhoud. Dak nog te vervangen lekt, fundering niet Oke en geen dubbelglas

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:10

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:20

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:39

Blue_Eyes schreef:
DIt is het huisje van mijn zwager: https://www.funda.nl/koop/hardinxveld-g ... euweweg-7/

Is ook verkocht voor 60.000 boven de vraagprijs. Hele klap geld voor zo'n hokkie :=

Is de ‘achtertuin’ eigenlijk de voortuin? Ik zie geen foto van de achterkant en wel een brievenbus in de tuin die mij leek op de achtertuin. :o?
Ik heb zes jaar geleden eens gekeken voor een huis ‘om de hoek’ op de rivierdijk.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:28

*stille meelezer heeft een vraag*

Ik mis echt de zoekfunctie 'geschikt voor dubbele bewoning' op Funda. Mocht iemand in het oosten van het land een mooie boerderij oid tegenkomen dat geschikt is voor dubbele bewoning, dan lees ik het heel graag :) liefst tussen Apeldoorn en Zwolle maar het zoekgebied is breed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:41

Willeke_ schreef:

Ik mis echt de zoekfunctie 'geschikt voor dubbele bewoning' op Funda. Mocht iemand in het oosten van het land een mooie boerderij oid tegenkomen dat geschikt is voor dubbele bewoning, dan lees ik het heel graag :) liefst tussen Apeldoorn en Zwolle maar het zoekgebied is breed.

Je kan via de desktop op trefwoord zoeken.

Maar deze zag ik vanmiddag. Wel erfpacht, maar lage canon.
Huis in Ruurlo gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/ruurlo/huis-4 ... eweg-9-9a/

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:55

manzano schreef:
Willeke_ schreef:

Je kan via de desktop op trefwoord zoeken.

Maar deze zag ik vanmiddag. Wel erfpacht, maar lage canon.
Huis in Ruurlo gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/ruurlo/huis-4 ... eweg-9-9a/

Thanks voor de tip. Ik ga morgen eens kijken via de laptop.

En bedankt voor het delen van het huis! Jammer van de erfpacht want verder is het perfect.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:01

Willeke_ schreef:

https://www.funda.nl/koop/nijbroek/huis ... eg-22-22a/

https://www.funda.nl/koop/schalkhaar/hu ... 28-a-en-b/

https://www.funda.nl/koop/klarenbeek-ge ... eweg-8-8a/

https://www.funda.nl/koop/otterlo/huis- ... eg-1-en-3/

https://www.funda.nl/koop/doornspijk/hu ... mansweg-2/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 02:23

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 02:43

Ik vind vooral dat zwarte scheef hangende schilderij bijzonder.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:19

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:31

Willeke_ schreef:

Ervaringsdeskundige hierin, want afgelopen winter naar hetzelfde op zoek geweest (en gevonden). Specifiek zoeken op dubbele bewoning als open zoekterm werkt prima, maar vergeet ook niet te kijken naar huizen met bijgebouw die omgebouwd kunnen worden naar woning, maar niet als zodanig aangemerkt zijn. Je kunt altijd bij de gemeente navragen hoe zij tegenover een bestemmingsplanwijziging staan.

Sowieso ook bij woningen die aangeboden worden voor dubbele bewoning goed het bestemmingsplannen controleren en in contact treden met de gemeente, want mijn ervaring is dat die term toch regelmatig gebruikt wordt, terwijl het (nu) niet mag.

Wij gaan dus een schuur verbouwen tot 2e woning en hebben daar inmiddels toestemming van de gemeente voor.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:47

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:51

Wow zo te zien staat het dak echt op instorten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:52

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:23

Ceetje_bokt schreef:
Blue_Eyes schreef:
DIt is het huisje van mijn zwager: https://www.funda.nl/koop/hardinxveld-g ... euweweg-7/

Is ook verkocht voor 60.000 boven de vraagprijs. Hele klap geld voor zo'n hokkie :=

Is de ‘achtertuin’ eigenlijk de voortuin? Ik zie geen foto van de achterkant en wel een brievenbus in de tuin die mij leek op de achtertuin. :o?
Ik heb zes jaar geleden eens gekeken voor een huis ‘om de hoek’ op de rivierdijk.

Er is geen achtertuin, dit huisje is aan drie kanten ingesloten door andere bebouwing :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:46

Aha! Dat is het dus.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:46

MarjanB schreef:
Cayenne schreef:
Dit is wel vreemd.
Dit huis kwam hier 5 maanden geleden in het topic voorbij met een vraagprijs van 89.000 euro en was snel verkocht: https://www.funda.nl/koop/verkocht/jutr ... perwei-42/
Maar nu staat ie weer te koop voor 119.000 euro en er is volgens mij niets aan gedaan? :+
https://www.funda.nl/koop/jutrijp/huis- ... perwei-42/

Wel makkelijk geld verdienen.. wel gave elementen in dat huis! Maar man wat een enorm project

Ja, dat grote raam in het huis zou ik echt behouden!
Maar de rest is er niet beter op geworden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:55

Kaka schreef:
Willeke_ schreef:

Ervaringsdeskundige hierin, want afgelopen winter naar hetzelfde op zoek geweest (en gevonden). Specifiek zoeken op dubbele bewoning als open zoekterm werkt prima, maar vergeet ook niet te kijken naar huizen met bijgebouw die omgebouwd kunnen worden naar woning, maar niet als zodanig aangemerkt zijn. Je kunt altijd bij de gemeente navragen hoe zij tegenover een bestemmingsplanwijziging staan.

Sowieso ook bij woningen die aangeboden worden voor dubbele bewoning goed het bestemmingsplannen controleren en in contact treden met de gemeente, want mijn ervaring is dat die term toch regelmatig gebruikt wordt, terwijl het (nu) niet mag.

Wij gaan dus een schuur verbouwen tot 2e woning en hebben daar inmiddels toestemming van de gemeente voor.

Eens!! Bestemmingsplan checken is echt een must met dit soort dingen.
Anders krijg je situatie van de familie Meiland :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:36

En nog toevoeging over met meerdere gezinnen een hypotheek aan gaan (mocht dat relevant zijn): dat vergt wat shoppen bij hypotheekaanbieders. Het is bij ons gelukt, maar ze deden wel (nog een stukje erger dan normaal) moeilijk, ondanks dat we meer dan de helft van het benodigde bedrag konden financieren uit eigen geld en we dus eigenlijk een heel lage hypotheek wilden i.v.m. onze inkomsten en de waarde van het object. Er werd vooraf al gevraagd of en hoe we bij de notaris het eigendom en fiscale verdeling wilden gaan vastleggen. Dus vooraf ook al in overleg geweest met notarissen en financieel (niet zijnde hypotheek) adviseur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:39

Van de week stond er een stuk over in de krant ook, met meerderen 1 woonboerderij kopen. Die hadden geloof ik een coöperatie opgericht en een flink boekwerk met alle regels. Hopelijk werkt zo'n constructie. Zou er niet aan moeten denken, heb na mijn studie nog een jaar zo soortgelijk samengewoond en werd gillend gek van de badkamer en keuken delen. Al helpt het misschien al heel veel als je voor die ruimtes gewoon een schoonmaakster neemt :+