Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:51

Heel veel kleur :D Hadden jullie nog ergens land waar de paarden ook heen konden . Of alleen dit? .

Waar ga je nu heen?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:56

Narya schreef:
Ik woon duidelijk op de verkeerde plek, wat een koopje! Jij bent wel fan van kleur geloof ik _O- De tegeltjes in de keuken <3 <3

Ja ik hou wel van kleur. :=
Maar op de foto vind ik het er nooit mooi uitzien, veel heftiger. :')
Het is een oud huis en er valt nog genoeg te klussen dus daar is de prijs ook naar.
Wel een heerlijk huis, ook best moeilijk om achter te laten, maar we krijgen nu meer ruimte en een weiland, dat is wel fijn.
In Onstwedde, half uurtje hier vandaan.
Maar de paarden zo bij de woonkamer, dat ga ik vreselijk missen!
We huurden eerder een wei aan de overkant, maar toen onze pony hoefbevangen werd huurde ik alleen voor mijn arab een plek bij een oude vrouw verderop voor 60 euro pm, met schuilstal en bak. Daar stond nog één andere vrouw met twee paarden, wij regelden dan alles verder voor de wei.

opisop_shop

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:08

Wat leuk om te zien. En dat is hier ongeveer tien minuten vandaan haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:18

Ja jij stond toch bij nieboer vroeger?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:26

Klopt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:37

opisop_shop schreef:
Klopt!

Heb je ze nu bij huis? :))

Vanmorgen is ook het te koop bord geplaatst, nu zal er komende tijd wel wat langzaam verkeer voorbij komen om te gluren. :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:00

Thanks Swandaheart en Linda2008, dat verklaart het en geeft ook een stukje inzicht :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:05

Mijn huis staat te koop, iedereen denkt dat je meteen stormloop hebt maar volgens mij is dat echt alleen op de 100% startershuisjes/appartementen. Door de feestdagen lag alles plat zeiden meerdere makelaars. Mensen zeuren al snel als het een paar weken te koop staat, best bizar allemaal. Het huis wat ik heb gekocht stond meer dan een halfjaar te koop.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:47

Wij hebben inmiddels sinds vanmorgen 9 bezichtigingen gepland.
Ons huis is natuurlijk ook niet zo hoog geprijsd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:17

MirandaMalik schreef:

Vanmorgen is ook het te koop bord geplaatst, nu zal er komende tijd wel wat langzaam verkeer voorbij komen om te gluren. :D

Nee hoor, hier geen paarden aan huis. Jij had een kleiner perceel dan wij hebben zag ik, een shetje of onze pony zou nog kunnen maar er past hier geen bak en dat is wel een vereiste voor mijzelf.

Dat vond ik bij onze vorige verkoop zo grappig, al die mensen die dan inderdaad langzaam gaan rijden om te kijken :D

Wij willen emigreren en dat werkt allemaal wel heel anders dan hier in NL. Wij zijn dan maar wat verwend met Funda hier! Snap niet dat het in andere landen zo anders gaat haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:28

Zonnetje81 schreef:
Mijn huis staat te koop, iedereen denkt dat je meteen stormloop hebt maar volgens mij is dat echt alleen op de 100% startershuisjes/appartementen. Door de feestdagen lag alles plat zeiden meerdere makelaars. Mensen zeuren al snel als het een paar weken te koop staat, best bizar allemaal. Het huis wat ik heb gekocht stond meer dan een halfjaar te koop.

Nee hoor, ook niet altijd. Mijn startersappartement (maisonette) heb ik in november gekocht en had maar 9 bezichtingen en 2x een bod, waarvan maar 1 iets boven de vraagprijs.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:33

opisop_shop schreef:
MirandaMalik schreef:

Nee hoor, hier geen paarden aan huis. Jij had een kleiner perceel dan wij hebben zag ik, een shetje of onze pony zou nog kunnen maar er past hier geen bak en dat is wel een vereiste voor mijzelf.

Dat vond ik bij onze vorige verkoop zo grappig, al die mensen die dan inderdaad langzaam gaan rijden om te kijken :D

Wij willen emigreren en dat werkt allemaal wel heel anders dan hier in NL. Wij zijn dan maar wat verwend met Funda hier! Snap niet dat het in andere landen zo anders gaat haha.

Ja wij huren een wei met bak en hier vlak naast is een mooie 60m waar ik ook kan rijden, dus das geen probleem.

In Duitsland is dat al, daar kun je ook het beste gewoon aanbellen en vragen of ze hun huis willen verkopen. :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:48

idinn schreef:

Van mij hoeven ze die informatie niet online te zetten. Dat er veel mensen afhaken en dat er daarom meer balans komt. Gaan mensen misschien toch weer proberen om te kopen. :')

Wij hebben morgen bezichtiging gepland staan! Vrijstaand huis, redelijk veel grond... En weinig geïnteresseerde mensen want het staat lang te koop en is al gezakt in prijs. :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:55

Succes Neverland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:47

Neverland, ja dat zou wel weer nadelig zijn :')

Spannend weer een bezichtiging!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:42

Daihyo schreef:
Zonnetje81 schreef:

Nee hoor, ook niet altijd. Mijn startersappartement (maisonette) heb ik in november gekocht en had maar 9 bezichtingen en 2x een bod, waarvan maar 1 iets boven de vraagprijs.

Anderen riepen waarschijnlijk ook van oh ben je zo kwijt. Hier doet iedereen verbaasd dat het niet de eerste week weg was. Ik heb een compleet gerenoveerd jaren 30 huis wat instapklaar is met de details bewaard.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:00

Zonnetje81 schreef:
Anderen riepen waarschijnlijk ook van oh ben je zo kwijt. Hier doet iedereen verbaasd dat het niet de eerste week weg was. Ik heb een compleet gerenoveerd jaren 30 huis wat instapklaar is met de details bewaard.

Ja en de makelaar beloofde ons ongeveer minstens 20.000 euro overbieden. Maar dat viel hem toch wat tegen :+
Wij wilden het vooral snel kwijt, liefst zonder al teveel voorwaarden en dat lukte. Overwaarde zat er toch wel op.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:43

Daihyo schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ja en de makelaar beloofde ons ongeveer minstens 20.000 euro overbieden. Maar dat viel hem toch wat tegen :+
Wij wilden het vooral snel kwijt, liefst zonder al teveel voorwaarden en dat lukte. Overwaarde zat er toch wel op.

Bij ons ook, maar ik rekende daar zelf helemaal niet op, vond de vraagprijs ook echt aan de stevige kans en vond ik ook een meer dan prima bedrag. Uiteindelijk eerst 6 bezichtigingen gehad, 2 keer vraagprijs geboden en ook gekozen voor de snelste afhandeling. Dat was vorige week vrijdag, afgelopen woensdag hebben we de koopovereenkomst getekend en 8 februari is de overdracht. Voor ons het allerbeste scenario! En de huurder heeft ook een ander huis, misschien ben ik daar nog het meest opgelucht over :=

Maar je weet het gewoon niet, je moet in elke markt de juiste koper op het juiste moment treffen, al is de ene vijver groter dan de andere :j

Ik duim voor een snelle verkoop Fitzroy! En wat een leuk huis MirandaMalik, dat zijn jullie zo kwijt :j Hebben de buren nooit geklaagd over de paarden? Zou ik zelf wel spannend vinden. En waar laat je de mest?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:11

Mirandamalik, wat kleurrijk. Maar vast snel weg voor die prijs.

Wij mogen volgende week eindelijk weer een huis bezichtigen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:03

Wat fijn, horsii.

Ik hoop ook maar dat de koper ertussen zit. En met de inzetprijs zou ik al heel blij zijn. Als het meer wordt, alleen maar mooi meegenomen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:19

Nee wij hebben aan de ene kant buren gehad die zelf ook paarden hadden, die zijn wel een aantal jaar geleden verhuisd maar de nieuwe buren wisten het natuurlijk en ze vinden het ook wel leuk. De andere buren heeft de buurvrouw zelf een verzorgpaard en past af en toe op onze. :)
De mest brengen we elke week weg, ik leeg elke dag de kruiwagens op de kar en hier vlakbij kunnen we het wegbrengen voor 3 euro, we halen daar ook ons hooi en stro.

Wij hebben inmiddels 30 bezichtigingen gepland staan.
Dus ben benieuwd, ik ben wel thuis, tenminste, in mijn tuinhuisje met de hond en kat want ik laat de dieren liever niet heel lang alleen en als ze achter in de tuin willen kijken moeten ze bij de paarden in, ik zie al taferelen van loslopende ponnies en geit. _O-

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:02

Hier gisteren wezen kijken naar woning. De woning is nog steeds overpriced. Waren ook weinig kijkers (4 in totaal). Het is een oud huis waar veel aan gedaan moet worden en dan gaf de makelaar ons de tip om geen bouwkundig onderzoek te doen. :') Nou, dat gaan we natuurlijk wel doen. Het is geen vakantiehuis waar je maar 3 weken zit. :+
Als het een nieuw gerenoveerd huis was oke. Maar een ouder huis...

De woning is geërfd door de kinderen en die willen cachen. Wij bieden wat wij het waard vinden want voor de rest vinden we het echt een leuk huisje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:38

Wat zei je tegen die makelaar? Geef jij mij dan de garantie dat het huis bouwkundig keurig in orde is?

:')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:48

Neverland schreef:
Het is een oud huis waar veel aan gedaan moet worden en dan gaf de makelaar ons de tip om geen bouwkundig onderzoek te doen. :')

Echt schandalig ook. Kunt er donder op zeggen dat er dan iets mis is.