Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:59

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:28

gaucho schreef:
Iemand hier nog een tip voor een winkel voor buffetkasten? Ik wil het liefst een groene of whitewash, beetje stoer. Zoiets, maar dan wat betere kwaliteit als gelamineerd MDF.
[ [url=m/cyEo32.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.meubella.nl/buffetkast-pare ... 40-cm.html

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:42

@gaucho: ik heb maar 2 blaadjes door gescrold dus misschien staan er nog meer in de buurt die óf niets óf weinig kosten.

@dem: ik heb daar ook wel eens een vloerkleed vandaan en heb goede ervaringen met hun.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:06

anca schreef:
gaucho schreef:
Iemand hier nog een tip voor een winkel voor buffetkasten? Ik wil het liefst een groene of whitewash, beetje stoer. Zoiets, maar dan wat betere kwaliteit als gelamineerd MDF.
[ [url=m/cyEo32.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.meubella.nl/buffetkast-pare ... 40-cm.html

Die had ik ook gezien en vind ik prachtig, alleen reviews zijn heel slecht en materiaal is spaanplaat met Fineer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:10

Ik heb daar een gangkast van, een schoenenmeubel en een kapstok maar er is niets mis mee. Ziet er mooi uit en ook geen problemen met de levering. Bedenk altijd dat meestal alleen de mensen een review afgeven die niet tevreden zijn.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:12

Fitzroy schreef:
Ik heb daar een gangkast van, een schoenenmeubel en een kapstok maar er is niets mis mee. Ziet er mooi uit en ook geen problemen met de levering. Bedenk altijd dat meestal alleen de mensen een review afgeven die niet tevreden zijn.

Goed om te horen, vind deze serie met groen namelijk wel echt prachtig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:14

Ik heb hem wel in het wit, geen idee of dat nog wat uitmaakt. De achterkant van mijn kast is idd wel van spaanplaat maar die heeft ook niet veel te houden. Ik heb er voornamelijk jassen, tassen, sjaals en handschoenen in.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:53

DemDeempel, hele mooie kleuren zo! Vloer lijkt volgens mij op wat ik heb, nog steeds heel blij mee :j Verder ook veel zwart en een soortgelijke kleur groen in de woonkamer.

Ik stelde een tijdje geleden een vraag over m'n badkamer, zit momenteel middenin de installatie... En troep :')

Afbeelding

Afbeelding

Het halve muurtje links, boven de wastafel en toilet wordt zwart. Misschien gedurfd in zo'n kleine ruimte (het is 4m2 zonder raam) maar ik denk dat het heel mooi wordt. Ik twijfel alleen nog heel erg over wat ik bovenop dat randje van het halve muurtje wil. Doortegelen vind ik niet mooi. Zit nu te twijfelen tussen steigerhout icm steigerhouten planken aan de muur, of steen (ik heb deze kast/wasbak, met soort marmer blad dus: https://www.wayfair.co.uk/furniture/pdp ... f1035.html dus dan moet ik net zoiets vinden). Ik heb overigens al het materiaal zelf gekocht en de installatie los geregeld, dus niet via een badkamerzaak oid.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:28

Hoii, ik wil jullie graag om raad vragen. We hebben 31 augustus de sleutel gekregen van ons huis. En na een kleine verbouwing van de beneden verdieping is het nu tijd om kleuren etc uit te zoeken voor boven. De rest van de slaapkamers zijn we over uit
Alleen onze slaapkamer is nog even een dingetje
Ik ben al bezig met een muur achter het bed. Maar weten totaal niet wat we met de overige muren willen
Hebben jullie enige ideeën? Wat zouden jullie met de overige muren doen?
Het word zo: Afbeelding
En in deze kleur
Afbeelding

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:39

claudiadvx schreef:
Hoii, ik wil jullie graag om raad vragen. We hebben 31 augustus de sleutel gekregen van ons huis. En na een kleine verbouwing van de beneden verdieping is het nu tijd om kleuren etc uit te zoeken voor boven. De rest van de slaapkamers zijn we over uit
Ik ben al bezig met een muur achter het bed. Maar weten totaal niet wat we met de overige muren willen
Het word zo: [ [url=m/vFuhRX.png]Afbeelding[/url] ]
En in deze kleur
[ [url=m/EyGIvB.png]Afbeelding[/url] ]

Heel vet! Gaan jullie dat zelf maken? Ik heb geen bezwaar tegen je klusfoto's... :D
De overige muren zou ik rustig houden. Misschien niet wit, maar iets lichts dat erbij past. Ik ben niet zo goed in kleuren combineren

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:40

claudiadvx schreef:
En in deze kleur

Het wordt het patroon van de bovenste in de onderste kleur? Zou daar zelf een iets warmere tint tegenover zetten, zoals setting plaster van farrow and ball. Heel rustig, maar wel warm.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:58

@Eulogy, wat grappig dat je dezelfde soort kleuren hebt. Wij willen het misschien ook gaan aankleden met zwart, heb jij misschien wat foto's om te delen ter inspiratie? O:)

@Claudia, wauw heel stoer zo'n muur. Ik ben hem zelf ook al een paar keer langs zien komen maar ben er niet handig genoeg voor ben ik bang. Ik ben wel heel benieuwd naar klusfotos van de verschillende stappen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:20

De muur is idd heel mooi gedaan zo, al zou ikzelf eerder voor een wat warmere kleur kiezen als dat grijs.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:23

DubbelFun schreef:
De muur is idd heel mooi gedaan zo, al zou ikzelf eerder voor een wat warmere kleur kiezen als dat grijs.

Tendens is een beetje blauwgrijs, valt mee hoe koud dat is. In de grijstinten nog wel een goede voor de slaapkamer denk ik :)
Zelf niet per se een grijs-mens, maar met een warmere kleur als tegenhanger wel mooi denk ik :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:09

DemDeempel schreef:
@Eulogy, wat grappig dat je dezelfde soort kleuren hebt. Wij willen het misschien ook gaan aankleden met zwart, heb jij misschien wat foto's om te delen ter inspiratie? O:)

@Claudia, wauw heel stoer zo'n muur. Ik ben hem zelf ook al een paar keer langs zien komen maar ben er niet handig genoeg voor ben ik bang. Ik ben wel heel benieuwd naar klusfotos van de verschillende stappen.

Ik heb zo snel even alleen wat foto's die ik eerder gedeeld heb (ben bij m'n schoonouders om de verbouwing van de badkamer te ontvluchten :+ ). Als ik weer thuis ben zal ik wat meer foto's maken!

Afbeelding

Afbeelding

Claudia; ik zou de rest van de muren eigenlijk wit houden. Ik vind dat altijd het mooiste bij een gekleurde muur, zeker als die kleur al vrij uitgesproken is.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:22

Skippy01 schreef:
DubbelFun schreef:

Tendens is een beetje blauwgrijs, valt mee hoe koud dat is. In de grijstinten nog wel een goede voor de slaapkamer denk ik :)
Zelf niet per se een grijs-mens, maar met een warmere kleur als tegenhanger wel mooi denk ik :j

In een slaapkamer vind ik een koele kleur goed kunnen. Ik zou me daar dus niet teveel zorgen om maken :)

En het hangt ook van het geheel af: wij hebben zo'n soort kleur (fogged landscape van Vestingh) op de muur in de woonkamer, met een houten vloer die een warme kleur heeft. Dat heft elkaar heel mooi op.

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:26

Ik zoek dus juist een warme kleur voor op een muur, omdat vloer en hoop meubels grijs zijn. Maar ik kom er echt niet uit haha

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:38

DemDeempel schreef:
Over twee maanden krijgen wij eindelijk de sleutel, kleuren en vloer zijn uitgekozen voor de woonkamer.
Ik wil iedereen die ervaring over stucen of renovlies heeft gedeeld nog bedanken! Wij hebben ook op basis van de reacties toch voor renovlies gekozen.

Maar nu komt het moeilijke, ik ben nu al een tijdje opzoek naar een betaalbaar groot rond vloerkleed.
Zijn er mensen die tips hebben voor een rond vloerkleed van 3/3,5 m doorsnee? Of ervaring hebben met vloerkleden op maat?

Dit zijn trouwens de kleuren geworden
[ [url=m/kVpi9B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk even bij Volero! Hebben wij ons kleed besteld, komt een dezer dagen binnen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:48

MyWishMax schreef:
Ik zoek dus juist een warme kleur voor op een muur, omdat vloer en hoop meubels grijs zijn. Maar ik kom er echt niet uit haha

Ik heb zelf een beigetint gebruikt, heel warm, maar met grijs slaat dat misschien een beetje dood?
(Mijn vloer is antraciet, maar de meubels wit en hout met wat bordeaux-accenten)

Als je een beetje van roze houdt, is sulking room pink van farrow and ball echt een hele mooie. In de blauwtinten heeft blueberry dream van flexa een fijne uitstraling die denk ik niet dood of koud slaat (beetje blauw/paars/grijs).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:49

Afbeelding

Is er iemand die een tip heeft om de lades van dit dressoir weer wat soepeler te laten open en dicht gaan? Het is hout op hout dus er zijn geen ladegeleiders (noem je dat zo)?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:54

Skippy01 schreef:
MyWishMax schreef:

Ik heb zelf een beigetint gebruikt, heel warm, maar met grijs slaat dat misschien een beetje dood?
(Mijn vloer is antraciet, maar de meubels wit en hout met wat bordeaux-accenten)

Als je een beetje van roze houdt, is sulking room pink van farrow and ball echt een hele mooie. In de blauwtinten heeft blueberry dream van flexa een fijne uitstraling die denk ik niet dood of koud slaat (beetje blauw/paars/grijs).

Beige staat inderdaad net niet. Heb ik gehad in gordijnen, maar werd inderdaad heel flets... Accessoires zijn roze en klein beetje blauw, dus roze muur is wat te veel erbij, dan kan ik geen kleur meer wisselen. Ik ga hem wel.opzoeken! Ook die ander, dank je!

Of juist een kleur waar kleine roze tint in zit.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:56

MyWishMax schreef:
Beige staat inderdaad net niet. Heb ik gehad in gordijnen, maar werd inderdaad heel flets... Accessoires zijn roze en klein beetje blauw, dus roze muur is wat te veel erbij, dan kan ik geen kleur meer wisselen. Ik ga hem wel.opzoeken! Ook die ander, dank je!

Of juist een kleur waar kleine roze tint in zit.

Setting Plaster :j <3

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:56

claudiadvx schreef:
Maar weten totaal niet wat we met de overige muren willen
En in deze kleur
Ik zou alle muren in die kleur verven :j En anders eventueel combineren met een lichte taupe- of zandkleur?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:17

@zonnebloem18: heel simpel, even insmeren met kaarsvet. Een stompje van een oude kaars voldoet prima.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:29

Oh, hele mooie kleur die fogged landscape <3 gaat op het lijstje voor aan de muur, maar ik heb inderdaad een vrij warme kleur eiken vloer, eiken eettafel en taupe bank.