Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:26

Ik zou denk ik de bank en fauteuil omwisselen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:38

lor1_1984 schreef:
[ Afbeelding ]
De tv hangt aan de muur en het kastje staat eronder met een oude laptop erop (handig met bijv netflix oid).
Er zijn 3 deuren, die linksboven is van een inbouwkast, die er rechts naast gaat naar de gang en die links is vd slaapkamer.

En de fatuil aan de linker kant van de salontafel? Heb je je verwarming vrij, meer zithoek idee en je kunt goed bij je aquarium.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:51

Marjan, dat kan als ik het aquarium en het tvkastje heb gewisseld van plek.

San, bedoel je de bank midden in de kamer en de de fauteuil op de plek vd bank?
Probleem daarmee is dat de hond dan niet meer in de vensterbank kan klimmen en de boel bij elkaar keft omdat hij niets kan zien. :+
Als de bank of fauteuil bij de verwarming staat kan hij via daar op de vensterbank klimmen.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:49

Afbeelding
Afbeelding
Huidig stulpje, eind oktober verhuizen en dan hele andere meubels. Meer passend bij dat huis!

Hallo Marieke :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:57

lor1_1984 schreef:

Probleem daarmee is dat de hond dan niet meer in de vensterbank kan klimmen en de boel bij elkaar keft omdat hij niets kan zien. :+
Als de bank of fauteuil bij de verwarming staat kan hij via daar op de vensterbank klimmen.

Volgens mij bedoelt ze de fauteuil recht tegenover waar hij nu staat. Dat je vanuit je fauteuil naar buiten kijkt?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:03

Dat is geen optie ivm de hond.
Maar zou wel kunnen als de fauteuil en de bank omgewisseld worden en de tv- en aquariumkast ook.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:27

Kan je voor de hond niet een klein opstapje voor de vensterbank zetten?
Ik herken het wel.
Mijn bulldog zat ook altijd voor het raam :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:19

nee, daar is hij te klein voor of de vensterbank te hoog. :')
Het is een Shih Tzu, gok dat hij zo'n 25cm hoog is. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:30

karijn schreef:
lor1_1984 schreef:

Volgens mij bedoelt ze de fauteuil recht tegenover waar hij nu staat. Dat je vanuit je fauteuil naar buiten kijkt?

Ja dat bedoel ik idd. Maar lees net dat dat geen optie is.

Zou dan zelf de bank op de plek van de fatuil zetten denk ik. De fatuil is net te massief waar ie nu staat of zo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:41

Fauteuil is idd te dominant waar hij nu staat dus ik ga bij de volgende waterwissel vh aquarum iig die 2 kastjes omwisselen en dan de bank en fauteuil omwisselen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:13

Waarom heb je die fauteuil eigenlijk? Ik vind m veel te massief voor de ruimte en rommelig ogen ivm niet matchen met de bank. Wat je voorheen had staan paste veel beter in de ruimte. Ik zou de fauteuil weer terug brengen naar de kringloop en de hocker voor het raam zetten. Het idee met de tafel uit de hoek en de bank opschuiven vond ik ook een goeie. Kan je dat tafeltje niet opknappen zodat deze weer wat stabieler wordt?

Gister onze slaapkamer geschilderd. Ik heb uiteindelijk op alle muren flexa kiezelgroen gesmeerd (dank nog voor het meedenken!). Enkel het plafond en het schuine gedeelte (waar het dakraam in zit) zijn wit geworden. Tot nu toe ben ik heel blij met deze keuze! Vandaag wordt het laminaat gelegd, dus het is nog even afwachten hoe dat matcht.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:27

Omdat die bank verzakt, versleten, verkleurd en ondergepiest is en daardoor hard aan vervanging toe.
Schoonmaken ging niet omdat het helemaal in de bank getrokken was.
Fauteuil terugbrengen wil ik niet, hij zit veel te lekker en de hocker is te laag om als opstapje te dienen voor de hond.
Maar ga vd week schuiven, kijken hoeveel dat verbeterd. :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:21

Dat van die bank had ik al begrepen, ik snap de keuze heel goed. Waar ik op doelde is dat enkel de bank voldoende zitruimte biedt? In mijn ogen is de fauteuil dan overbodig. Maar als deze zo lekker zit, kan ik het me goed voorstellen dat je m wilt houden!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:45

Of anders de bank er alvast uit?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:48

Beiden blijven gewoon want zitten beide heerlijk.
Tegen de tijd dat er meer budget is komt er een nieuwe set of hoekbank, maar dat kan nog wel een tijdje duren. :)
De oude bank ligt al in stukken in de tuin, die gaat maandag naar de stort.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:15

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben om mijn ruimte in te delen. Het is vrij lastig vanwege plaats deuren en vierkant-achtige hoeken :') Heb een plattegrondje bijgevoegd met de keuken en deuren (wc/voordeur) erop

Zo staat het nu, maar ben nog niet helemaal tevreden. Om de tafel komen stoelen die er helemaal onder kunnen schuiven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de muur tegenover de bank komt nog een houten wereldkaart à 2 meter te hangen
https://www.google.nl/search?biw=1163&b ... Pr2w-PFvzM:

Even wat er achter die kasten staan :') M'n bed/badkamer deur

Afbeelding

Dit is dus de vaste indeling. Helaas heb ik dus 3 deuren (waarvan 2 functioneel, maar die andere voelt ook raar om iets voor te zetten). Hebben mensen tips? Het is best een grote ruimte, maar heel vierkant.

Afbeelding
nu staat het ongeveer zo (compleet uit verhouding getekend :') )

Afbeelding

Qua rommeligheid haha, ik ben vandaag verhuisd. Dus overal losse zooi die nog weggewerkt moet worden + meer aankleding *\o/*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:13

Ik zou je bank voor je kast zetten :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:52

MarjanB schreef:
Ik zou je bank voor je kast zetten :)
Dat was het eerste wat ik zou zeggen!

Voor de niet-functionele deur zou je ook een (ondiepe) kast voor kunnen zetten?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:14

Prachtig, die hoge plafonds! Sowieso mooie ruimte. Wat mij erg heeft geholpen is gewoon alles neerzetten en dan een paar keer schuiven, na een maand de boel omgooien. Maar ik had al meubels etc, die ik mee wilde nemen. De bank in het midden heb ik ook, dat lijkt in eerste instantie onlogisch, maar zo creeer je wel een zithoek ipv dat alles in elkaar overloopt. Ik vraag me wel af of je om je eettafel nog stoelen krijgt die je fatsoenlijk kan aanschuiven, het lijkt erg krap allemaal. Welke deur is niet-functioneel? Want die tussen de ramen gaat naar buiten lijkt me?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:45

Hoe hoog is de ruimte? Je zou eventueel, als dat mag, een vide kunnen maken. Heb je je bed in de hoogte en daardoor meer vloeroppervlak om dingen ruimer op te zetten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:05

Oh super al die tips al!

De deur die naar buiten opengaat is niet de deur tussen de ramen (die is jammer genoeg niet functioneel haha). Dat is de deur in de hoek (bij de eettafel). Videe mag denk ik niet (ik ben de eerste bewoner sinds renovatie en ze zijn nogal huiverig voor aanpassingen). Bank voor de kast verlies ik een hoop kastruimte (omdat mn bed aan de andere kant staat).

Een hoop ''maar''en haha. Ik wil vooral een gezellige zithoek hebben, de bank met de rug tegen de raam aan kijkt heel stom op die bed/kast. Met de rug tegen de muur kijk je naar keukenzooi, en met de rug tegen de kast kan ik de vakjes niet gebruiken.... Maar we schuiven door ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:17

Ik kan niet goed inschatten hoeveel ruimte je hebt. Maar zou je die stoelen door kunnen schuiven? Dat er eentje voor de muur staat en de ander voor de kast, ipv allebei voor de kast. Eventueel met de bijzettafel van nu naast de bank er tussenin. Dan heb je ook meer loopruimte richting je zithoek.

En misschien op uiteinde van je kast in die hoek met je bed een grote plant neerzetten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:36

Ik zou de bank tegen de kast zetten. Je verliest geen kastruimte, want je kunt er van de andere kant ook bij, toch? Oh wacht, je bed staat ertegenaan. Kun je die er een stukje vanaf schuiven? En voor de niet functionele deur een mooie hoge kast. Nog meer bergruimte.

Met de bank tegen de kast heb je wel dat je supermooi op de ramen kijkt.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:40

Ik zou denk ik het bed een kwartslag draaien tegen de achterzijde van de kamer aan. Met je hoofd waar nu die zwarte lange kast staat. Die zwarte lage kast tegen de achterkant van het bed aanzetten en de hoge blokken kast tegen de lange zijde aan. Die blokken doorkijk vindt ik zelf wat onrustig ogen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:57

Ik zou ook zeker de bank draaien om het wat ruimtelijker te maken. :j

Hier inmiddels weer verder met klusjes, alle lampen hangen inmiddels, maar onze plafonds zijn echt dramatisch. Eigenlijk moeten er 4 plafonds vervangen worden, zelfs met gipspluggen stort alles naar beneden. Zodra je t plafond aanraakt kruimelt alles zo kapot..

Voor ons huis is iig een stuk opgeknapt!
Afbeelding