[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:36

Gefeliciteerd Eclare!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:55

Super Eclare, leuk vooruitzicht om straks het nieuwe jaar mee in te gaan.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:23

Gefeliciteerd Eclare!!

Wij hebben gister ook te horen gekregen dat onze hypotheek rond is, yes! Dus nu alleen nog wachten op de overdracht...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:35

Ik moet nog twee nachtjes slapen tot ik eindelijk de sleutel van mijn nieuwe huis krijg. Achteraf gezien sloegen onze onderhandelingen helemaal nergens op, maar ben blij dat het toch gelukt is.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:38

Gefeliciteerd allebei! Volgens onze hypotheekadviseur zou onze hypotheek deze week ook rond moeten zijn :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:44

Gefeliciteerd allemaal, goed nieuws !

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:51

Onze hypotheek is al min of meer rond, we wachten nu vooral op de notaris... En die zei dat het allemaal een paar weken eerder afgerond kon worden als we £20-£50 + btw wilden betalen >;)
Beetje vreemde gang van zaken, en het is weinig concreet. Als we er dan rond de kerst in kunnen, wil ik best betalen maar dat lijkt me sterk, aangezien het dan binnen 4 weken allemaal rond moet zijn...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:06

Nou wij hebben inmiddels alle papieren en inlogcodes binnen na het tekenen van de akte vorige week maandag.

Deze maand een mooie meevaller, want de looptijd begint per 1 december dus de rest van deze maand hoeven we alleen rente te betalen :+ . Komt mooi uit zo voor de feestdagen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:26

Omg emmercompas
Tot 2.5 ton

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:28

Krijg net een mailtje dat de hypotheek akkoord is :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:02

gaat echt goed hier. Het regent hypotheken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:59

Eclare, gefeliciteerd!!!

En een hoop hypotheken rond, het klussen en verhuizen kan bijna beginnen! *\o/*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:41

Nou inderdaad zouden ze nog even extra hard werken met de hypotheken zo voor het einde van het jaar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:51

Nee, er worden nu gewoon meer huizen en dus meer hypotheken verkocht ivm nieuwe regels per 1 jan. Dat is al een paar jaar zo :D - Daarom duurt het ook langer- :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:41

Ik lees nog steeds actief mee.
Gefeliciteerd allemaal met de hypotheken die in orde zijn.

Het huis die wij heel graag wouden is het niet geworden. Was met koopgarant en zijn niet uitgeloot. Mensen met een huurhuis gaan dan voor, jammer genoeg waren die er ook bij.

Gaan nu zaterdag weer bij een huis kijken. Ben heel benieuwd. Staat al vanaf 2012 te koop en is een erg oud huis. Huis is uit 1857. Wel erg groot. Inclusief schuur en garage ook.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:09

Dankjulliewel allemaal!

Zo blij! Gisteren maar gelijk even de Ikea ingedoken en op ons gemak rondgesnuffeld. We hebben al een hoop spullen gelukkig maar zullen toch wat dingen bij moeten kopen. Even een begroting gemaakt en heb er super veel zin in!

Het gaat om dit huis voor de geïnteresseerden
http://www.funda.nl/koop/s-gravendeel/h ... astraat-1/

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:16

Wat een leuk huis! Ruim ook :)

Nou ik heb eindelijk iets meer duidelijkheid wat betreft data... Het heeft heel wat heen en weer gemail gekost want ik kreeg constant hele vage antwoorden. Midden/eind januari kunnen we hoogstwaarschijnlijk tekenen en over, en dat komt ons wel goed uit :) Ons huurcontract loopt namelijk tot begin maart (februari is dus de laatste maand dat we huur betalen) dus als ze voor begin februari geen andere huurders kunnen vinden hebben we hooguit 1 maand overlapping.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:23

Jeetje wat een gedoe zeg. Wij hadden op woensdag akkoord op de hypotheek en wij zaten maandag al bij de notaris. Nou was dat natuurlijk alleen oversluiten, maar wat maakt dat het bij jullie zoveel langer duurt bij de notaris?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:39

Het zal hier ongetwijfeld iets anders werken dan in Nederland (ik woon in Engeland, het is hier eigenlijk ook geen notaris maar een jurist), maar wat het verschil precies is weet ik eigenlijk ook niet.

Tot nu toe hebben ze het contract bekeken en daar vragen over gesteld aan de juristen van de verkopende partij. Nu staan ze op het punt de "searches" aan te vragen (meer informatie over het huis, de plannen die de gemeente heeft voor de omgeving, of het huis wel echt op naam staat van de verkopende partij, wat de risico's op overstroming etc zijn) en dat duurt blijkbaar zo'n 4-5 weken. Daar werd dus heel vaag over gedaan, want ik kreeg een mailtje met een geknipte en geplakte tekst: als we tussen de £20-£50 + btw bij zouden betalen, zou dat "misschien een paar weken versneld kunnen worden". Misschien :? Een 'paar' weken :? Daar was ik niet zo blij mee, dus ik heb meerdere keren gemaild om te vragen wanneer het dan afgerond zou kunnen worden, als we besloten meer te betalen, maar daar kreeg ik eigenlijk niet echt antwoord op... Vond het belachelijk, ik betaal ze meer dan genoeg. We hebben dus besloten dat niet te doen.

Daarna duurt het volgens haar nog een aantal weken om het definitieve contract op te stellen... Waarom dat niet kan gebeuren terwijl ze wachten op de resultaten van de searches snap ik ook niet... Ik neem aan dat ze snappen dat mensen willen weten wanneer ze kunnen tekenen en verhuizen, we weten nu nog steeds niks concreets.

Goed, ik ben dus lichtelijk gefrustreerd :') Volgens de mensen om me heen is dit over het algemeen wel hoe het gaat in Engeland dus ik ben bang dat ik het er maar mee moet doen. Ik ben er inmiddels wel aan gewend dat alles dat simpel lijkt, hier een onwijs gedoe is, Nederland is in vergelijking een stuk simpeler! Toen ik hier kwam wonen heeft het me ook 4 weken gekost voordat ik eindelijk een bankrekening kon openen :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:05

Eclare schreef:
Dankjulliewel allemaal!

Zo blij! Gisteren maar gelijk even de Ikea ingedoken en op ons gemak rondgesnuffeld. We hebben al een hoop spullen gelukkig maar zullen toch wat dingen bij moeten kopen. Even een begroting gemaakt en heb er super veel zin in!

Het gaat om dit huis voor de geïnteresseerden
http://www.funda.nl/koop/s-gravendeel/h ... astraat-1/

Wat een leuk huis zeg.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:07

voor de verkopers onder ons:
Ik ben wel benieuwd hoe lang jullie huis al te koop staat en hoeveel kijkers jullie hebben gehad.

Misschien een idee, dit berichtje te quoten, zodat je je zelf toe kunt voegen om overzichtelijk te houden?

BridgetF - vanaf 1 oktober - 14 kijkers

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:43

Spoiler:
bridgetF schreef:
voor de verkopers onder ons:
Ik ben wel benieuwd hoe lang jullie huis al te koop staat en hoeveel kijkers jullie hebben gehad.

Misschien een idee, dit berichtje te quoten, zodat je je zelf toe kunt voegen om overzichtelijk te houden?

BridgetF - vanaf 1 oktober - 14
kijkers
Madeliefw - vanaf 1 sept - 18 kijkers - verkocht 13 nov

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:38

.
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 20-11-15 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:48

Volgens mij ging het meer om huizen die nog steeds te koop staan :=

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:52

Ik kan nog niet in dit lijstje want huis staat nog niet te koop :+ Wss over een maand wel :)

Heeft iemand hier ervaring met een starterslening? Ik heb mijn huidige huis met hulp ve starterslening gekocht en vroeg me af hoe dit werkt als je het verkoopt en dan een ander huis koopt in een andere gemeente.