Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:32

Destination schreef:
[naam] schreef:
Ik had laatst bij de Jumbo een netje rotte mandarijnen. Nu hoorde ik later dat je wanneer je dat aangeeft je een zak fruit mee krijgt? Klopt dat?

Dan krijg je inderdaad een gratis tas met groente/fruit! :)

Wist ik helaas niet. Ik gaf het aan de groenteman en die zei dankjewel ik zal het weggooien.

Alwiene

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:40

Ook weer zo'n voorbeeld van personeel wat er geen zin in heeft. Want zo'n groenteboer weet het echt wel hoor, maar zolang jij niks vraagt doen zij niks. Althans veel ervan. Meeste winkels hebben wel een bord hangen met de versgarantie (hangt boven de groenten/fruit) dus dan verwijs ik daarnaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:43

Dat heb ik bij ons ook nog nooit gezien. Zal het de volgende keer eens vragen als ik er ben.

Heb ook al een paar keer gehad dat ik voorverpakte appels had en dat ze in de zak thuis al rot waren bij het er uit halen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:50

vonneke schreef:
Destination schreef:
vonneke schreef:
Ik had laatst bij de Jumbo een netje rotte mandarijnen. Nu hoorde ik later dat je wanneer je dat aangeeft je een zak fruit mee krijgt? Klopt dat?

Dan krijg je inderdaad een gratis tas met groente/fruit! :)

Wist ik helaas niet. Ik gaf het aan de groenteman en die zei dankjewel ik zal het weggooien.

Hier precies zo, ik denk dat ik de volgende keer toch maar wat brutaler word. Als ik het zo lees moet je er dus gewoon om vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:51

Ik durf dat niet zo goed haha. Tis maar een klein dorp en ik vind het zo stom om er wat van te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:54

Ik zie het inderdaad ook op de site staan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:02

vonneke schreef:
Ik durf dat niet zo goed haha. Tis maar een klein dorp en ik vind het zo stom om er wat van te zeggen.

Als het bord er hangt gewoon daarnaar verwijzen. En zoniet dan kan je iets zeggen als "Goh ik had op jullie site iets gezien over een zak groente en fruit gratis, hoe zit dat eigenlijk?"

K heb in 1 Jumbo een keer een groenteboer gehad die duidelijk niet van plan was uit zichzelf een zak te geven. Toen ik er naar vroeg liet hij weten dat hij er zelf nooit om zou vragen. Toen ik aangaf dat hij het uit zichzelf aan zou moeten bieden meende hij dat ik hem de kans niet gegeven had. Jaja. Maar goed, ook toen de tas wel gekregen. Is verder geen moeilijke Jumbo trouwens, dus lag echt aan de persoon.

Gisteren nog een rotte komkommer en toen een tas met komkommer, broccoli en 2 kilo handsinaasappelen gekregen. Scheelde dat ik vermoedelijk de manager te pakken had, dus hoefde helemaal nergens om te vragen. Maar de komkommers lagen ook onder het 100% versgarantie bord, dus was anders ook vrij simpel geweest :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:09

Maar hoe werkt het dan als de groenteman/vakkenvuller zegt dat je het gratis krijgt? Dat weten ze bij de kassa toch niet dat dat is toegezegd?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:10

xFioon schreef:
Maar hoe werkt het dan als de groenteman/vakkenvuller zegt dat je het gratis krijgt? Dat weten ze bij de kassa toch niet dat dat is toegezegd?

Daar hebben ze stickers voor :)
De medewerker moet het product uitscannen en op de sticker aanvinken waarom het product gratis mee gaat (welke zekerheid). Ook moet hij zijn paragraaf erop zetten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:12

xFioon schreef:

Ze hebben speciale bruine Versgarantie papieren tassen. Daar stoppen ze in wat je gratis krijgt. En de kassa herkent de tas en scant deze (streepjescode zit onderop) als vers=vers. De tas vertegenwoordigd een waarde van 5 euro.
Er zijn ook Jumbo's waar ze daadwerkelijk de inhoud afboeken bij de Servicebalie, maar meestal regelt de groentenboer dat dan al voor je. Hoef je hem bij de kassa hooguit nog te laten zien :)

En ja, het is een kwestie van vertrouwen dat jij niet stiekem even iets bij die tas instopt. Of erger nog, hem bij je volgende bezoek gewoon weer meeneemt en vult en er zo mee langs de kassa gaat :')
Uiteraard zou dat gewoon pure diefstal zijn, maar heb me wel gerealiseerd dat het in theorie mogelijk is. (In de praktijk zou ik knap ziek worden van eten wat ik op die manier zou verkrijgen dus nee dat doe ik niet).

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:12

Destination schreef:
xFioon schreef:

Daar hebben ze stickers voor :)
De medewerker moet het product uitscannen en op de sticker aanvinken waarom het product gratis mee gaat (welke zekerheid). Ook moet hij zijn paragraaf erop zetten.

Bij losse artikelen wel ja, maar de verstas werkt net even anders :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:22

Ik had het ook over de losse artikelen. Na 4.5 jaar jumbo weet ik wel hoe het werkt ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:28

Destination schreef:
Ik had het ook over de losse artikelen. Na 4.5 jaar jumbo weet ik wel hoe het werkt ;)

Dan ben jij de uitzondering op de regel :+ :Y)

Maar ik had over het vakkenvuller in de vraag heen gelezen, vandaar dat ik alleen op het groenten gedeelte reageerde en die opmerking maakte ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:29

Ah okee, goed om te weten!
Hier had vandaag degene voor mij wel een gratis salade, er zat geen scan code op, was de laatste, dus ze mocht hem meenemen. Had ik toevallig net daarvoor nog over diezelfde salade getwijfeld :P Helaas haha

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:49

Nog even een tipje voor ANWB leden. Gooi de brief waar je nieuwe pas mee komt niet zomaar weg! Er zit een 5 euro waardebon in die je kan gebruiken bij besteding vanaf 5 euro.
Las al iemand die er wandelsokken mee gekocht had. Goedkoopste zijn 5,99 en ze zijn in de actie 1+1 gratis dus 2 paar sokken twv 12 euro had ze nu voor 1 euro.
Lag bij ons al bij het oud papier, maar weer even opgevist en binnenkort maar even kijken in de winkel :)

Online kan ook met code "goedbegin" maar je moet wel lid zijn en je lidmaatschapsnummer opgeven uiteraard.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:23

De laatste tijd zijn de scoupy ook weer stilletjes. Hopelijk snel nieuwe acties

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:27

Van de week kwam ik er achter dat janlinders ook vaak een gratis product heeft wat je kan halen. Die kiezen ze zelf

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:09

Scoupy vind ik op het moment ook erg rustig, hopelijk hebben ze binnenkort weer leuke acties.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:02

Gisteren bij de AH boodschappen gedaan.. € 28,- korting :D
Alles wat ik had was 1+1 gratis, en ja wij eten veel Knor pakketten :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:15

Page heeft een cashback voor wc papier en vochtig wc papier. Wel hele ouderwetse want je moet een bon printen en die met de streepjescodes per post opsturen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:05

C_arola schreef:
Scoupy vind ik op het moment ook erg rustig, hopelijk hebben ze binnenkort weer leuke acties.

Vind ik ook, hoop dat er dit jaar weer leuke acties komen! :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:10

Er staan nieuwe acties in de Reclamefolder app, maar wel met maar 1 euro cashback en er staat bij dat het niet mag in combinatie met andere aanbiedingen. Helaas, want ze waren zo leuk te combineren. Heb op internet iemand gezien wie dat wél gelukt is om het te laten goedkeuren, maar ik durf er niet op te gokken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:39

Scoupy duurt lang voor de leuke acties.. :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:27

Er zijn nu weer een paar acties van Scoupy.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:33

Ja, ik zag het ook. Oikos is altijd goed. Die borrelnoten wel even opletten dames, die staan bij heel veel Jumbo's krap of zelfs over datum op het moment dus kijk daar wel even naar :)