[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:02

De schoonouders van mijn zus hebben zo'n 2e huis bij hun boerderij die ze verhuren. Geen idee of het nu vrij is en wat het kost , maar ik kan het altijd vragen als het je wat lijkt. Ze wonen net als ik in Blankenham, dat ligt 10 km van Emmeloord vandaan.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:05

Een huur woning maakt niet uit of het maar 2 kamers zijn. Ongeveer bugdet is 500 euro per maand. Omgeving dus Emmeloord maar mag ook marknesse, vollenhove, kampen en zwolle zijn maar het liefst emmeloord of dichtbij. Woon nu in kraggenburg :P. eigenlijk heel weinig eisen nu dus met iets zijn we al blij :) Oeh is daar dan wel openbaar vervoer ? me vriend gaat pas volgende week afrijden :P

Als je het zou willen vragen cyrina zou dat geweldig zijn :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:47

Iloveiswan schreef:
Een huur woning maakt niet uit of het maar 2 kamers zijn. Ongeveer bugdet is 500 euro per maand. Omgeving dus Emmeloord maar mag ook marknesse, vollenhove, kampen en zwolle zijn maar het liefst emmeloord of dichtbij. Woon nu in kraggenburg :P. eigenlijk heel weinig eisen nu dus met iets zijn we al blij :) Oeh is daar dan wel openbaar vervoer ? me vriend gaat pas volgende week afrijden :P

Ens is heel erg goedkoop wat wonen betreft. Maar je moet jezelf nog wel even afvragen of je daar zou willen wonen.
Ik vind het namelijk een nogal uitgeleefd dorp.
Zo zijn 2 kennissen van mij daar ook naar toe verhuist (eerste huis, en tussen beide ouderlijke huizen in).
Maar het valt ze allemaal wel een beetje tegen, en zijn nou niet echt blij met hun woonplaats -O-.

Kom ik Kampen wonen, of IJsselmuiden :D!

Ooh, wat een lange levertijden van alle meubels die we besteld hebben. 12 weken voor de bank -O-
Ik ben altijd veelste enthousiast met dit soort dingen, en ga het liefst dezelfde avond van de opdracht nog in het huis wonen :Y).
22 maart krijgen wij de sleutel, wanneer de meeste van de meubels binnen zijn gaan we er in trekken :D!

Even een kleine impressie van een paar meubels die we hebben gekocht:
De bank (kleur is niet gelijk, afmetingen ook niet. Donker grijs word de bank)
http://www.prontowonen.nl/banken/hoekba ... -elbe.html

De eetkamer stoelen
http://www.prontowonen.nl/stoelen/eetst ... ltano.html

Tv meubel
http://www.prontowonen.nl/kasten/tv-meu ... ors-2.html

Salontafel
http://www.prontowonen.nl/salontafel-fors.html

Eettafel
http://www.prontowonen.nl/eetkamertafel ... -fors.html

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:02

Cyrina schreef:
Iloveiswan en mayflower, wat zoeken jullie? ik zit tussen jullie in (dichts bij emmeloord). Misschien weet ik wel wat.

Wij zoeken een instapklare woning, goed onderhouden en maximaal 15 jaar oud. Garage en een bad zijn een must, minimaal 3 slaapkamers en rustige buurt. Het liefst in een dorp met voorzieningen (supermarkt, scholen etc). Budget maximaal 225.000,-

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:02

Mjetterd schreef:
Iloveiswan schreef:

Ens is heel erg goedkoop wat wonen betreft. Maar je moet jezelf nog wel even afvragen of je daar zou willen wonen.
Ik vind het namelijk een nogal uitgeleefd dorp.
Zo zijn 2 kennissen van mij daar ook naar toe verhuist (eerste huis, en tussen beide ouderlijke huizen in).
Maar het valt ze allemaal wel een beetje tegen, en zijn nou niet echt blij met hun woonplaats -O-.

Kom ik Kampen wonen, of IJsselmuiden :D!

Ooh, wat een lange levertijden van alle meubels die we besteld hebben. 12 weken voor de bank -O-
Ik ben altijd veelste enthousiast met dit soort dingen, en ga het liefst dezelfde avond van de opdracht nog in het huis wonen :Y).
22 maart krijgen wij de sleutel, wanneer de meeste van de meubels binnen zijn gaan we er in trekken :D!

Even een kleine impressie van een paar meubels die we hebben gekocht:
De bank (kleur is niet gelijk, afmetingen ook niet. Donker grijs word de bank)
http://www.prontowonen.nl/banken/hoekba ... -elbe.html

De eetkamer stoelen
http://www.prontowonen.nl/stoelen/eetst ... ltano.html

Tv meubel
http://www.prontowonen.nl/kasten/tv-meu ... ors-2.html

Salontafel
http://www.prontowonen.nl/salontafel-fors.html

Eettafel
http://www.prontowonen.nl/eetkamertafel ... -fors.html

Mooie meubels! Helemaal mijn smaak haha!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:55

@Mayflower: Dan hebben wij nog wel een leuk huis te koop staan 8-) Alleen het bad zal dan nog geplaatst moeten worden, maar dat is met dat budget wel te doen ;) (Of zoek je eerder wat vrijstaands?) Ons dorp heeft in elk geval wel alle voorzieningen die je kunt bedenken :D (en de ruitersportzaak zit op loopafstand :D )

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:46

Iloveiswan schreef:

Uh, nee we hebben hier geen openbaar vervoer :D

Wil je dat ik het toch vraag? Anders vraag ik wel of mn zus hier zelf even komt aanhaken, ze heeft ook haar huis te koop en zit op bokt, dus dat kan net zo goed.

Mayflower; ik zal mijn oren eens op houden. Ik wist nog wel een heel mooi huis in Echten, wel ouder, maar totaal gemoderniseerd. Maar hij is te duur. Als je toch nieuwschierig bent;
http://www.youtube.com/watch?v=1ES_wAV6qdw Huis staat overigens niet meer bij die makelaar te koop, maar de mensen willen het nog best verkopen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:53

Dat huis in echten is wel keuken, maar geen eigen grond is wel een erg groot nadeel met zo'n stallen, maar goed zullen vast ook mensen zonder paarden zijn, hahaha.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:11

Ja, ik ken die mensen, ze huurde de grond verderop. Maar in principe is het gewoon een heel mooie grote garage.

Als je een huis met stallen en grond zoekt heb ik er wel een ;)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:16

Cyrina schreef:
Iloveiswan schreef:

Uh, nee we hebben hier geen openbaar vervoer :D

Wil je dat ik het toch vraag? Anders vraag ik wel of mn zus hier zelf even komt aanhaken, ze heeft ook haar huis te koop en zit op bokt, dus dat kan net zo goed.

Mayflower; ik zal mijn oren eens op houden. Ik wist nog wel een heel mooi huis in Echten, wel ouder, maar totaal gemoderniseerd. Maar hij is te duur. Als je toch nieuwschierig bent;
http://www.youtube.com/watch?v=1ES_wAV6qdw Huis staat overigens niet meer bij die makelaar te koop, maar de mensen willen het nog best verkopen.

'Zus van Cyrina meld zich' :D
Mijn schoonouders hebben inderdaad een 2e huisje op het erf staan, pal aan de dijk.
Het huisje is verouderd, maar wel gezellig dat wel. Ze verhuurden het altijd aan een uitzendbureau voor agrarische arbeiders uit Polen.
Ik geloof dat afgelopen jaar het laatste contractjaar was en het staat nu dus ook leeg.
Ik kan altijd informeren wat het kost als het je wat lijkt, ook foto's maken kan ik even doen!
Er is wel een busverbinding Kuinre-Emmeloord. Kuinre is ongeveer 10-15 min fietsen(ligt natuurlijk aan je snelheid), dan is het ongeveer 10 min nog met de bus.

Laat maar weten of het je wat lijkt! Dan zal ik even informeren..
Laatst bijgewerkt door retivi op 26-02-13 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:21

Cyrina schreef:
Ja, ik ken die mensen, ze huurde de grond verderop. Maar in principe is het gewoon een heel mooie grote garage.

Als je een huis met stallen en grond zoekt heb ik er wel een ;)

Nee, ben al voorzien, na ongeveer 6 jaar eindelijk onze drromboerderij gevonden.
Hebben twee jaar lang verbouwd en nu ver klaar. Ook andere kant op, hahaha, ) Limburg, maar hier was ook zoveel zonder grond, daar zou ik zelf nooit voor kiezen. Zou veel te bang zijn dat de pacht ingetrokken wordt oud.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:24

Veel nieuwe gezichten in het topic, welkom!

Ik heb net de adviseur maar weer een mailtje gedaan. Hij zei dat hij vandaag weer kon bellen met de geldverstrekker, dus er maar meteen even bovenop zitten.
Ook hem er nog even van bewust gemaakt dat vrijdag het spul rond moet zijn en dat volgende week vrijdag de bankgarantie gestort moet zijn.....

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:32

Overigens hebben we (mijn vriend en ik) ook ons huis te koop staan in Blankenham: http://www.unicusmakelaardij.nl/Zeestra ... 73EJ45W112

We zoek een boerderijtje in de buurt met ongeveer een ha. land (vp rond 350.000).
We hebben al verschillende huizen bezocht, maar zijn er nog niet helemaal uit.
Of te duur, of niet genoeg land, of huis te slecht enz.
We willen best een opknapper, maar dan moet er wel genoeg opknapgeld overblijven.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:46

Oeh, knetterspannend!!! Mailtje terug van de adviseur, hij had vandaag weer contact gehad en heeft te horen gekregen dat hij uiterlijk morgen hoort of alles akkoord is.
Allemaal duimen dus!

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:01

Alle nieuwe woningzoekers, welkom! Helaas kan ik jullie niet helpen met de zoektocht. Ik woon een beetje uit de buurt (Limburg).

@Liselot!! Spannend!! Hier wordt voor jullie geduimd!!

Ik ben gisteren naar de notaris geweest! Het appartement is nu echt van mij *\o/* *\o/* ! Ben echt apetrots!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:03

Wat fijn Caballo! Wanneer kan je er in?

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:08

Vrijdag begin ik met klussen. Ik wil wat leidingen weggewerkt hebben en alles wordt geschilderd. Planning is dat ik zaterdag 9 maart echt verhuis. Dan zal ik nog niet klaar zijn met klussen maar dat komt nog wel. Als alle muren maar klaar zijn; dat is nu prioriteit 1!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:11

Caballo77, gefeliciteerd met je nieuwe appartement! Dat wordt nog even flink klussen en dan volgende week over! Krijg jij dagen vrij om te verhuizen of neem je verlof op? Ik heb blijkbaar 2 dagen in de CAO staan die ik mag gebruiken om te verhuizen: die waren wel snel op...

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:16

@Zunzuncito. Nee helaas ik krijg geen dagen vrij om te verhuizen. Ik heb wat verlof opgenomen. Ik heb vier volle klusdagen gepland en dan de verhuisdag.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:38

Ik krijg vanuit mijn werk ook maar 1 verhuisdag. Die wil ik de vrijdag voor het echt verhuizen (op zaterdag) opnemen zodat ik het kleine spul allemaal al kan brengen en zorgen dat alleen het grote nog maar hoeft.

Verder neem ik een week vrij om te klussen, is ook wel nodig aangezien echt álles geschilderd moet worden

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:43

Leuk Topic!!! Ik meld me ook even...
Wij hebben gekeken bij een huis in Voorburg, waarbij we allebei een goed gevoel hebben!!
Super leuk en spannend. We hebben vanavond een afspraak bij een Hyphoteekadviseur om te kijken hoe en wat. Mijn vriend heeft namelijk zelf een koopwoning in het centrum van Den Haag welke dan wel eerst verkocht moet gaan worden.

De bewoners van het huis waar we zijn wezen kijken hebben geen haast en zouden dan ook op basis van de verkoop van ons huis iets willen afstemmen.

Maar al met al een spannende tijd ook, helemaal als we na de afspraak van vanavond nog steeds enthousiast zijn! Dan moet er een hoop gebeuren en hopen dat ons huis snel verkocht gaan worden binnen het juiste termijn! :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:24

@ Caballo77: gefeliciteerd, heerlijk! Nu lekker klussen :D

Ik heb net een telefoontje van de aankoopmakelaar gehad, vrijdag gaan we de koopakte tekenen voor ons nieuwe huis! Morgen dus die van ons oude. Drukke week! Vanavond de hypotheekadviseur om onze financien te regelen :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:12

Zo er wordt al een huurwoning geregeld lees ik, wat bokt niet allemaal kan doen... :+

Dabo, wat spannend allemaal!

Caballo, gefeliciteerd, ook heel spannend! :)

Alle nieuwe gezichten welkom! :D

Ik krijg ook 2 dagen van m'n baas om te verhuizen. Nou, ik ben lekker vrij vanaf vandaag, morgen aan de slag! Vroeg uit de veren en klussen maar. Hoop dat we het allemaal in 5dg af krijgen. Ook nog 2 paarden erbij is soms best lastig. :=

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:33

Weet iemand toevallig een hypotheek verstrekker die het toestaat om een deel van je (toekomstige) woonhuis te verhuren? We hebben prachtig huis op het oog, morgen voor een tweede keer kijken.
De helft (bijgebouw) wordt momenteel verhuurd en dat willen we ook eigenlijk wel voortzetten. Maar we kunnen dus geen hypotheekverstrekker vinden die het toestaat.

We kunnen het gewone hypotheek bedrag gewoon hebben, maar ja wat moeten we dan met het bijgebouw (zie op zich een guesthouse verhuur wel zitten maar dat was pas lange termijn planning)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:43

Wat een ontwikkelingen hier, spannend!

Liselot, ik ga heel hard voor je duimen!

Nog even over Hilversum Noord. Tsja, wat is er mis mee? Het is gewoon niet mijn ding, mede door het 'soort mensen' dat er woont. Heel gek, als ik de tunnel onder het station doorfiets en ik kom aan de andere kant van Hilversum, voel ik me direct minder op m'n gemak. En aangezien ik dat wel heel belangrijk vind, zou ik daar nooit een huis kopen. Moet me er wel echt thuis en veilig voelen.