Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
secricible schreef:Neonlight schreef:Wij lossen ook zo snel mogelijk af, omdat we vrij willen zijn als we met pensioen zijn, of nog beter, eerder stoppen met werken. Maar als het in box 3 komt is dat ook voor niets.
We betalen al zo veel belasting, je moet voor de gein eens berekenen wat je betaald over iedere euro die je verdient. Eerst al bijna de helft daarvan aan loonbelasting, maar wil je iets kopen betaal je ook weer belasting. Je houdt maar 32 tot 44 cent van een euro over. De staat harkt lekker binnen.
En via andere routes komen er weer toeslagen en uitkeringen binnen. Het is zo'n wirwar van geld...
Suzanne F. schreef:Naar mijn idee zou het veel eenvoudiger kunnen maar misschien denk ik gewoon te simpel.
Dat we belasting betalen vind ik niet zo erg, dat snap ik wel. Maar je betaalt er meerdere keren over zoals hierboven al aangegeven. En die OZB belasting op je huis is ook zo’n onzinnige. Waarom betalen omdat je een eigen huis hebt? Waterschap en wegenheffing begrijp ik, afvalstoffen ook. Maar je wordt gestraft als je een eigen huis hebt en als je vermogen hebt. Terwijl je daar voor gewerkt hebt en over dat geld is ook al loonheffing gegaan. En elk jaar betaal je opnieuw in box 3 over je vermogen belasting. En als je doodgaat betalen je nabestaanden weer erfbelasting.
En al die toeslagen en budgetten slaan ook nergens op. Het zou toch veel simpeler moeten kunnen?
Steenbok12 schreef:3
Tip: sinds die variabele prijs kaartjes bij de AH voor de 1e keer toevallig in de avond gewinkeld en kwam echt van alles tegen met 70% korting. Van een verse champignons pizza tot maaltijd salades.
Zelf had ik daar niks aan vandaag. Maar had wel 4 tartaartjes (1.50), 2 zigeuner schnitzels (1.20) en 2 kipburgers (0.90) cent meegenomen voor de vriezer. Omgerekend voordeliger dan de tgtg en je kunt zelf kiezen natuurlijk!
Jammer dat ik niet vaker weg kan met klein kind. Maar misschien goed idee om de boodschappen soms savonds te doen als man thuis is en de kleine slaapt.
8nnemiek schreef:Ik ga de laatste tijd steeds naar de AH in Zeeland als we in het weekend daar zijn. Thuis hebben ze altijd maar een paar broden in de overblijvers bakken liggen, maar in Kamperland liggen die bakken altijd bomvol. Vorige keer drie zakken weekendbollen voor 50ct/zak en drie zakken volkorenbrood voor 50ct/brood meegenomen
Symke schreef:Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
En brood van gisteren is 1,25 zelfs als het aanbieding brood is. Niet leuk
Steenbok12 schreef:Symke schreef:Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
Oh apart. Dat is vrij hoog nog i.v.g. anderen. Was toevallig naar een andere AH en daar hadden ze het ook. Zelfde concept. 0.25 voor halfjes. 0.50 voor bolletjes (zondag had ik 10 krentenbollen) en simpelere hele broden en 0.75 cent voor luxe hele broden of luxe bolletjes. In m'n dorp was er niks vandaag en reed letterlijk langs een anderen een kwartier later. Daar lagen nog luxe broden die in altijd eet voor die 0.75 en had er 3 mee genomen. Lag nog zat.
Steenbok12 schreef:Symke schreef:Onze Ah ook alleen de 35% jammergenoeg
Oh apart. Dat is vrij hoog nog i.v.g. anderen. Was toevallig naar een andere AH en daar hadden ze het ook. Zelfde concept. 0.25 voor halfjes. 0.50 voor bolletjes (zondag had ik 10 krentenbollen) en simpelere hele broden en 0.75 cent voor luxe hele broden of luxe bolletjes. In m'n dorp was er niks vandaag en reed letterlijk langs een anderen een kwartier later. Daar lagen nog luxe broden die in altijd eet voor die 0.75 en had er 3 mee genomen. Lag nog zat.