Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:06

Trui schreef:
een groot stuk van het land word (vooral zomers) verhuurd aan die locatie die er tegenover zit. Zij rijden daar zomers ook de cross lessen :) Zou het zo zonde vinden als de nieuwe bewoner ze dat afneemt...

Als ze dat willen behouden kunnen ze het beter zelf erbij kopen. Bedoel, leuk en aardig, maar kan me voorstellen dat een nieuwe bewoner daar niet op zit te wachten. Of het moet goed geld verdienen :+

Wow.. een ton erbij en datgene wat is aangepast is ter overname? Als dat ze lukt was het wel een goede investering :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:34

idinn schreef:
Trui schreef:
een groot stuk van het land word (vooral zomers) verhuurd aan die locatie die er tegenover zit. Zij rijden daar zomers ook de cross lessen :) Zou het zo zonde vinden als de nieuwe bewoner ze dat afneemt...

Als ze dat willen behouden kunnen ze het beter zelf erbij kopen. Bedoel, leuk en aardig, maar kan me voorstellen dat een nieuwe bewoner daar niet op zit te wachten. Of het moet goed geld verdienen :+

Wow.. een ton erbij en datgene wat is aangepast is ter overname? Als dat ze lukt was het wel een goede investering :')

Ik snap wel dat ze t nu volledig proberen te verkopen, maar wellicht dat het tot de mogelijkheden behoort

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:41

Trui schreef:
idinn schreef:

Ik snap wel dat ze t nu volledig proberen te verkopen, maar wellicht dat het tot de mogelijkheden behoort

Dan moeten ze het mij maar gunnen, ik hou van crossen en zou er nog wel wat extra en betere hindernissen in willen :')
Als ik hun bak mag gebruiken kan er best een dealtje gemaakt worden.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:45

Past goed bij jou die plek *\o/*

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:32

Vandaag zagen we deze te koop staan toen we met de hond naar het bos gingen.

Ik vind het een stevige prijs gezien die boerderij echt al jaren en jaren leeg staat en ook al jaren en jaren aan het verpieteren is....zit er ook nog eens maar net goed een halve hectare grond bij in totaal.
Ik was benieuwd hoeveel die moest kosten, maar zoveel had ik niet verwacht. Pand staat echt zeker al 8 tot 10 jaar leeg en werd het perceel er omheen gebruikt voor schapen te grazen.
https://www.funda.nl/koop/steggerda/hui ... rdaweg-49/

Voor je dit weer bewoonbaar hebt, ben je zeker 2 ton verder en dan moet je niet de duurste oliebol nemen, want dan red je het met 2 ton ook niet. Die boerderij is zo vervallen dat die dit bedrag echt niet waard is...als er nou nog een leuke lap grond bij zat, maar dat is ook niet het geval

pillow

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:16

Ik ken die boerderij niet anders als leegstaand. en dat is veel langer dan 10 jaar. Dat moet er gewoon af, dus een duur bouwterrein.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:59

Wat zonde zeg. Als het nog te redden is hoop ik dat de eventuele koper probeert het buitenframe te laten staan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:05

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:15

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:53

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:05

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:08

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:09

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:51

Ja maar een ton overbieden gebeurd toch niet snel hier. Hier in de straat hebben er afgelopen jaar meer te koop gestaan rond de 3 ton. Alles word wel snel verkocht. Meeste zijn 2 onder 1 kap. Maar wel groter en grotere tuin.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:54

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:56

gewoonmarie schreef:
Ja maar een ton overbieden gebeurd toch niet snel hier. Hier in de straat hebben er afgelopen jaar meer te koop gestaan rond de 3 ton. Alles word wel snel verkocht. Meeste zijn 2 onder 1 kap. Maar wel groter en grotere tuin.

Maar ik vond dit huis voor bij jullie heel scherp geprijsd al.(valt in ons zoekgebied) Soms heb je makelaars die daardoor voor dat overbieden zorgen.
Ik vind die manier van verkopen ook niks maar het gebeurd hier wel,

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:01

Ja er zijn weinig in ons dorp inderdaad die hoog geprijsd zijn. En alles is elke keer heel snel verkocht. Hoelang zoek je al Lenaa?
Er zijn natuurlijk ook niet veel makelaars in zo’n klein dorp werkzaam. Soms denk ik ook dat ze nog niet hoger durven ofzo. Terwijl het volgens mij best kan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:02

Een ton overbieden? Wat een rare gang van zaken. Waarom is de vraagprijs dan al niet gewoon hoger?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:06

Suzanne F. schreef:
Een ton overbieden? Wat een rare gang van zaken. Waarom is de vraagprijs dan al niet gewoon hoger?

Tja geen idee. Wij hebben hier 1 makelaar die dat doet. We hebben 1x meegedaan maar als het niet ons droomhuis is doen we het niet meer.
Naar mijn idee wordt de prijs hoger dan als ze hem gewoon hoger in de markt zetten omdat mensen in de gekte meegaan.

@gewoonmarie wij zoeken een jaar. Gasselte is voor ons eigenlijk wat ver dus dan moet het echt ons droomhuis zijn haha. Maar in theorie zoeken wij 30 km om onze huidige woonplaats heen. Heb je op funda tenminste wat te zien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:10

Suzanne F. schreef:

Omdat een westerling zich niet ingelezen heeft in de lokale markt?

Of, zoals hier in de straat gebeurde: iemand die groot buitenaf woonde en kleiner in het dorp kwam wonen. Die betaalde ook een veel te hoge vraagprijs (een ton boven de realistische prijs) maar hij had dat geld ruim vanuit de verkoop en dat huis was goed onderhouden dus hij kon dat overschot ook niet echt kwijt in de verbetering van het huis.

De keerzijde van deze actie was dat de buren een identiek huis ook voor een ton boven de realistische waarde te koop zetten en dat is nooit verkocht. Uiteindelijk ging dat huis voor minder weg omdat er in de tussentijd toch wel achterstallig onderhoud ontstaan was. Met al het werk erbij heeft de nieuwe bewoner ongeveer de marktprijs betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:13

Dat is hier laatst ook al een keer gebeurd.. Boeren van buiten het dorp verkopen hun grond en komen in het dorp wonen. Die hebben centen zat en dit specifieke geval moest en zou dat huis op die plek hebben... en heeft dus een ton overboden.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:13

Ja als verkoper zijnde is dit ook wel geluk hebben denk ik dan. De koper wou het waarschijnlijk perse hebben. Ik heb nog geen idee wie de koper is, of die uit het dorp komt of westerlingen zijn...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:03

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:05

Wel een leuke starterswoning die in Hardinxveld!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:09

Het is inderdaad een leuk huisje, wel écht klein. Op een fijne locatie vlakbij de rivier en snelweg, dat laatste was voor mijn zwager handig qua bedrijf.