Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:25

Goeie make over! Heel erg geslaagd.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 23:01

Arienette schreef:
ik heb laatst in onze simpele badkamer een pakje pvc op de vloer gelegd, de wandtegels en de vloer in de douchecabine geverfd en op aliexpress een paar vrolijke mozaiekachtige statische stickers gekocht, het zit inmiddels al een paar maanden en het gaat niet los. (even buiten beschouwing laten dat we ook iets met een douchecabine en wastafel hebben gedaan)
[ [url=m/5ilJAa.png]Afbeelding[/url] ]

Wauw super leuk gedaan _/-\o_
Stickers staan ook erg leuk!

Ik wil in mijn nieuwe huis de tegels in de badkamer ook wit verven. Was het goed te doen?

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 00:59

Debbie schreef:
Arienette schreef:
Ik wil in mijn nieuwe huis de tegels in de badkamer ook wit verven. Was het goed te doen?

Ja ons doel was om hier voor tijdelijk iets redelijks van te maken, dus hoe het op lange termijn houdt geen idee. Het aanbrengen was makkelijk, ik heb warmwaterbestendige grondverf van alabastine gebruikt en 2 lagen van een gewone terpentine lak. Alleen even rekening houden met het drogen, wij zorgden ervoor dat de douche een dagje niet gebruikt werd.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 01:31

Misschien kan ik jullie ook nog om ideeën vragen.. Wij hebben een leuk huis gekocht precies een jaar geleden en veel geklust, maar sommige dingen komen we niet uit.. We wonen in een appartement met een royale woonkamer maar met 2 kleine slaapkamertjes (4.5x2+3,5x2) en een soort tussenhalletje waar de deur naar de woonkamer is (2x2), je zou je paard er nog niet neer zetten :(:). Toen we het kochten waren er geen deuren in dit deel en gewone deuren nemen ook te veel plek in. We hebben gedacht aan salloon deuren die heen en weer openklappen. Maar dat maakte het tussenhalletje te donker dus is van de baan. Eigenlijk willen we iets wat 95% van de tijd openstaat, maar dicht kan als m'n vriend op kantoor zit. Nu denken we aan harmonicadeuren, maar wat ik bij de bouwmarkt zit ziet er zo goedkoop uit, dat ik er niet overtuigd van ben...
Afbeelding

Farjen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 05:37

En schuifdeuren? Heb je daar plaats voor?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:04

Gordijn. Of een plisegordijn. Het gaat er denk ik puur om dat hij wat privacy heeft. Ik woon in een poppenhuis zonder deur in de slaapkamer. In het begin vond ik het storend. Nu heb ik alleen een traphekje zodat de hond niet de hele dag in mijn bed ligt.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:04

Ik heb paar dagen geleden spontaan mijn kamer omgegooid. Heb een 3d plattegrond gemaakt online en daarna nieuwe bank geregeld. Kamer helemaal gestript en opnieuw ingericht.

Dit is nieuwe indeling. een hoekbank <3 onder mijn vide. Mijn rattenkooien verspreid. 1 links onder in de hoek en 1 op het tafeltje achter de trap. Een gangbank met schoenen rek komt voor het raam en naast 1 kooi komt een bureautje.

Afbeelding

Heb nog weinig foto's omdat nog niet alles af is. Maar wel van de bank ^^

Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:56

Wij hadden in onze nieuwe badkamer ook niet veel ruimte dus gegaan voor schuifdeuren. Gemaakt door de schrijnwerker. In de gang hebben we ook een deur voor inderdaad als mijn vriend van thuis werkt en ik nog slaap (werk in verschillende ploegen)

Het is wel nog niet allemaal klaar qua schilderen zoals je ziet :+

Schuifdeur badkamer is toe en schuifdeur gang open
Afbeelding

Schuifdeur gang

Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:01

Arienette schreef:
Banyu schreef:
Thanks
Ga eens googlen naar zo'n kurk pot.

ik heb laatst in onze simpele badkamer een pakje pvc op de vloer gelegd, de wandtegels en de vloer in de douchecabine geverfd en op aliexpress een paar vrolijke mozaiekachtige statische stickers gekocht, het zit inmiddels al een paar maanden en het gaat niet los. (even buiten beschouwing laten dat we ook iets met een douchecabine en wastafel hebben gedaan)

Prachtig

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:04

Arienette schreef:

De badkamer is er goed van opgeknapt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:15

Schuifdeuren geeft idd meer bewegingsruimte, maar als het 'opbouw' is ben je ook wel een muur kwijt waar je niets meer mee kunt.

De vouwdeuren bij de bouwmarkt zijn idd vaak goedkoop, maat je hebt ook betere van gewoon hout, al dan niet met strookjes glas er in zodat ze toch licht doorlaten.

@banyu: soms kun je bij de Action oid een rolletje kurk kopen. Dan kun je zelf een pot bekleden, want die dingen kopen zijn nog wel prijzig áls je ze al vindt.

Ik heb mijn badkamer ook geverfd en dat begint nu in het douchedeel toch wel los te laten, maar dan zijn we ook wel al 6 jaar verder :)

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:31

Farjen schreef:
En schuifdeuren? Heb je daar plaats voor?

schuifdeuren is een optie, maar zou alleen in twee delen passen dus met een opening in het midden...

Jennyj01 schreef:
Gordijn. Of een plisegordijn. Het gaat er denk ik puur om dat hij wat privacy heeft. Ik woon in een poppenhuis zonder deur in de slaapkamer. In het begin vond ik het storend. Nu heb ik alleen een traphekje zodat de hond niet de hele dag in mijn bed ligt.

dat is geen oplossing voor het geluid als hij aan de telefoon/meeting zit.

Farjen schreef:
Wij hadden in onze nieuwe badkamer ook niet veel ruimte dus gegaan voor schuifdeuren. Gemaakt door de schrijnwerker. In de gang hebben we ook een deur voor inderdaad als mijn vriend van thuis werkt en ik nog slaap (werk in verschillende ploegen).

ziet er mooi uit! Ik slaap inderdaad ook nog als mijn vriend begint met de eerste meeting, dat is eigenlijk de enige reden voor die deuren.. Wij hebben inderdaad zelf ook een schuifdeur gemaakt bij die badkamer die ik op de vorige pagina gepost heb. Erg handig op die plek.

DubbelFun schreef:
Schuifdeuren geeft idd meer bewegingsruimte, maar als het 'opbouw' is ben je ook wel een muur kwijt waar je niets meer mee kunt.

De vouwdeuren bij de bouwmarkt zijn idd vaak goedkoop, maat je hebt ook betere van gewoon hout, al dan niet met strookjes glas er in zodat ze toch licht doorlaten.

Ik heb mijn badkamer ook geverfd en dat begint nu in het douchedeel toch wel los te laten, maar dan zijn we ook wel al 6 jaar verder :)

Met 6 jaar hoop ik dat we de badkamer geheel kunnen vernieuwen, daar teken ik voor haha.
Jij noemt m'n twijfel wat betreft schuifdeuren, wij hebben sowieso niet genoeg muur aan beide kanten van de deuropening dus we zouden naar twee schuifdeuren moeten per deuropening, een schuift naar links en een naar rechts.. en dat zou in het halletje moeten zitten ivm lichtknoppen in de slaapkamers, maar dan ben je die muren kwijt qua plankjes en dingen.

heb jij enig idee waar je houten kan vinden? ik zie alleen kunststof met houtlook.. https://cdn.shopify.com/s/files/1/0273/5977/2752/products/PresidentGlazenBeukenVouwdeurMARLEYB86xH205cm_669x669.jpg?v=1603021979

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:24

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:31

Je zou kunnen kiezen voor ensuite deuren, deze dus wegwerken met een muur. Maar dit is geen gemakkelijke oplossing.

Je kan kijken naar shutters vouwrailsysteem, dan heb je een soort louvredeurtjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:37

Schuifdeuren/pocketdeuren dus en daar een voorzetmuur voor maken. Dat is een flinke onderneming :)

Je kunt ook van louvredeurtjes de schuine latjes er uit halen en daar glas/perspex/acrylaat in zetten; dichte deur en toch licht.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:58

Als je zoekt naar een goedkope oplossing voor die deur, zou je ook een gordijn kunnen overwegen.
Mijn ervaring is dat zo'n schuifdeur toch meestal open staat :D

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:15

Goede ideeen worden hier genoemd, als we het eerder bedacht hadden dan was schuifdeursysteem met gipsplaat ervoor wel een hele mooie geweest.. hadden we ook mooi de electra in kunnen gooien ipv al dat gefrees, maar ja.. nu zitten overal deurlijstjes en vloerpinten op..

dat de deur meestal openstaat is ook niet erg, waarschijnlijk 95% open, maar het is fijn dat hij dicht kan als m'n vriend er zit te bellen of op de gitaar. daarom is een gordijn ook niks.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:56

Wij hebben schuifdeuren op zolder, prima systeem en idd alleen de breedte van een muurtje. Geluiddicht is het niet, maar een normale deur ook niet echt..

Edit: van die schuifdeuren die in de muur verdwijnen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:31

Iemand hier nog een tip voor een winkel voor buffetkasten? Ik wil het liefst een groene of whitewash, beetje stoer. Zoiets, maar dan wat betere kwaliteit als gelamineerd MDF.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:33

Zo te zien bestaat deze kast uit 4 losse delen met een mooie houten bovenkant.

Wil je echt een nieuwe ??
Want 2e hands worden ze genoeg aangeboden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:45

DubbelFun schreef:
Zo te zien bestaat deze kast uit 4 losse delen met een mooie houten bovenkant.

Wil je echt een nieuwe ??
Want 2e hands worden ze genoeg aangeboden.

Ik hoef niet perse een nieuwe, goede kwaliteit 2ehands gaat langer mee dan slecht nieuw. Kan ik 'm eventueel ook nog zelf verven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:15

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:25

Over twee maanden krijgen wij eindelijk de sleutel, kleuren en vloer zijn uitgekozen voor de woonkamer.
Ik wil iedereen die ervaring over stucen of renovlies heeft gedeeld nog bedanken! Wij hebben ook op basis van de reacties toch voor renovlies gekozen.

Maar nu komt het moeilijke, ik ben nu al een tijdje opzoek naar een betaalbaar groot rond vloerkleed.
Zijn er mensen die tips hebben voor een rond vloerkleed van 3/3,5 m doorsnee? Of ervaring hebben met vloerkleden op maat?

Dit zijn trouwens de kleuren geworden
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:32

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:47