[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:07

Slechte makelaar zeg! Die schaamt zich gewoon voor zijn slechte werk denk ik en wil er ook vanaf zijn.

Laat recht maar zegevieren. Niet te druk om maken. Al zou je vriend moeten betalen is het dan een bedrag waarmee het afgesloten is. Nu bied je zomaar wat en kan ze straks alsnog komen.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:10

Ik wil ook niet zomaar betalen, mijn vriend wil dat wel om er vanaf te zijn. Het gaat om zijn geld in dit geval dus ik kan er niet over beslissen, maar ik zeg hem wel dat als ik in zijn schoenen stond ik het echt niet zo zou oplossen maar inderdaad het recht zou laten zegevieren.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:18

Ik neem aan dat als je samen verder wil, er toch ook samen naar kijkt? geen idee hoe hoog de bedragen zijn en hoe makkelijk hij het kan missen, maar het kan heel erg zonde zijn en dan kan je het toch beter in jullie eigen leven stoppen. Ik denk zelf nl niet dat ze na 1 bedrag snel tevreden is....

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:27

We kijken er zeker samen naar, ik adviseer hem erin, maar ik ga niet bepalen wat hij moet doen. Ik heb overigens ook helemaal geen contact met die makelaar of koopster. Mijn vriend was de verkoper, ik had hier niks mee van doen.

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:28

Wat is er afgesproken over de staat van onderhoud en eventuele gebreken in het koopcontract? Koper heeft dus bewust geen bouwtechnische keuring laten uitvoeren, en begint nu te piepen over iets wat daar waarschijnlijk wel uit naar voren was gekomen. Vaak wordt dit ook afgedekt in het koopcontract.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:07

Iemand hier ervaring met tijdelijk wonen in een chalet ter overbrugging? Tips en punten waar op te letten? En wat kost zoiets ongeveer per maand? Wij overwegen ons oude huis toch wat sneller/eerder te verkopen en dit als tussen oplossing te doen..

996981
Berichten: 9943
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:19

imd schreef:
Iemand hier ervaring met tijdelijk wonen in een chalet ter overbrugging? Tips en punten waar op te letten? En wat kost zoiets ongeveer per maand? Wij overwegen ons oude huis toch wat sneller/eerder te verkopen en dit als tussen oplossing te doen..

Wij hebben een jaar in een chalet doorgebracht. Was wel nieuwbouw en wij waren de eerste mensen die erin zatten. Dat vond ik persoonlijk wel een prettig idee. Ook zaten we in een mooie omgeving waardoor we veel tijd buiten doorbrachten. Ik vond het prima te doen :j

996981
Berichten: 9943
Geregistreerd: 16-02-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:21

Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen :=

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:31

996981 schreef:
imd schreef:
Iemand hier ervaring met tijdelijk wonen in een chalet ter overbrugging? Tips en punten waar op te letten? En wat kost zoiets ongeveer per maand? Wij overwegen ons oude huis toch wat sneller/eerder te verkopen en dit als tussen oplossing te doen..

Wij hebben een jaar in een chalet doorgebracht. Was wel nieuwbouw en wij waren de eerste mensen die erin zatten. Dat vond ik persoonlijk wel een prettig idee. Ook zaten we in een mooie omgeving waardoor we veel tijd buiten doorbrachten. Ik vond het prima te doen :j

Klinkt goed! Mag ik vragen wat jullie betaalden per maand en hoe je het met de GBA deed? (Mag per PB natuurlijk)
Het zou voor ons ook een echte vakantie-omgeving zijn, een vrij nieuw chalet en veel dichter bij werk en ons nieuwe huis :-)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:45

Wij wilden in eerste instantie ook in een vakantiehuisje 4 maanden overbruggen, en hadden wel wat op het oog. Kosten waren zo'n 800-900 euro per maand. Uiteindelijk zijn we op stal tijdelijk gaan wonen, in de garage.

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:45

996981 schreef:
Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen :=


Bij ons duurde het 3,5 week in totaal, we zaten wel vlak voor de feestdagen. Een week is imo dus nog niet zo lang. Heeft je adviseur niet verteld hoe lang het zou duren? Wij moesten rekenen op ongeveer 4 weken en wisten dit ook van te voren.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:46

Ik zal even snel een korte update geven. Gesprek met de adviseur was goed en positief. Er bleken meer mogelijkheden dan gedacht. We hebben vandaag een bod uitgebracht. Gaan er niet vanuit dat we het krijgen, maar toch spannend om te doen := Ik lees van het weekend even verder bij!

Bjarni
Berichten: 2221
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:19

imd schreef:
Iemand hier ervaring met tijdelijk wonen in een chalet ter overbrugging? Tips en punten waar op te letten? En wat kost zoiets ongeveer per maand? Wij overwegen ons oude huis toch wat sneller/eerder te verkopen en dit als tussen oplossing te doen..


Wij hebben toen mijn appartement verkocht was en we nog geen nieuwe woning hadden gevonden tijdelijk in een soort chalet bij mensen op het erf gewoond. Konden ons gewoon inschrijven bij de gemeente. Hebben daar 4 maanden gezeten voor we over konden. Geloof dat we €600 per maand betaalden, maar was dus niet op een vakantiepark ofzo, wel op een apart gedeelte van het erf met een eigen tuintje eromheen.

996981
Berichten: 9943
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:23

Neonlight schreef:
Wij wilden in eerste instantie ook in een vakantiehuisje 4 maanden overbruggen, en hadden wel wat op het oog. Kosten waren zo'n 800-900 euro per maand. Uiteindelijk zijn we op stal tijdelijk gaan wonen, in de garage.

Die kosten komen overeen met wat wij betaalden :j

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:23

996981 schreef:
Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen :=


Ligt schijnbaar heel erg aan de bank. Bij mij was het binnen 2 werkdagen.

996981
Berichten: 9943
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:25

MizzMontana schreef:
996981 schreef:
Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen :=


Bij ons duurde het 3,5 week in totaal, we zaten wel vlak voor de feestdagen. Een week is imo dus nog niet zo lang. Heeft je adviseur niet verteld hoe lang het zou duren? Wij moesten rekenen op ongeveer 4 weken en wisten dit ook van te voren.

Bij ons duurt het in totaal ook al zeker vier weken. Wachten is alleen nog op akkoord (of niet) juist omdat het voortraject voor mijn gevoel zo lang geduurd heeft wil ik heel graag zekerheid nu

996981
Berichten: 9943
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:27

Tiggs schreef:
996981 schreef:
Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen :=


Ligt schijnbaar heel erg aan de bank. Bij mij was het binnen 2 werkdagen.

Zo dat is snel! Gaat bij ons wel om een Duitse bank. Schijnt nog bureaucratischer te zijn #)

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 01:14

Hier ligt het er vaak aan wanneer je het chalet huurt, voor hoelang, hoe groot en of je wil dat je huisdieren mee mag nemen.
Ik weet prima chalets, maar mogen geen huisdieren in, voor 500 euro. Wil je wel wat groter en huisdieren mee, kom je rond de 800 euro meestal.
Sommigen willen alleen geen verhuur tijdens het hoogseizoen. En een aantal parken zijn wat selectief op wie ze nog aannemen op het park voor langere tijd.

996981, wij hebben aan Duitse kennissen een en ander gevraagd en die zeiden juist dat het in Dld heel makkelijk gaat. Maar nog niet ervaren....

Onze hypotheek voor dit huis was tijdens de crisis en ging ook wat moeizaam, maar we hadden het wel vrij vlot rond allemaal.
Nu bij Nederlandse bank geweest voor advies en die waren vrij makkelijk, maar komt ook door overwaarde, stuk afbetaald etc.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:50

Berdien schreef:
Wat is er afgesproken over de staat van onderhoud en eventuele gebreken in het koopcontract? Koper heeft dus bewust geen bouwtechnische keuring laten uitvoeren, en begint nu te piepen over iets wat daar waarschijnlijk wel uit naar voren was gekomen. Vaak wordt dit ook afgedekt in het koopcontract.

Durf ik zo snel niet te zeggen, zou ik kunnen opzoeken.
Mevrouw heeft inderdaad bewust geen bouwtechnischekeuring laten uitvoeren, de reden hiervan weten we niet.

996981
Berichten: 9943
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:27

superpony schreef:
996981, wij hebben aan Duitse kennissen een en ander gevraagd en die zeiden juist dat het in Dld heel makkelijk gaat. Maar nog niet ervaren....

Onze hypotheek voor dit huis was tijdens de crisis en ging ook wat moeizaam, maar we hadden het wel vrij vlot rond allemaal.
Nu bij Nederlandse bank geweest voor advies en die waren vrij makkelijk, maar komt ook door overwaarde, stuk afbetaald etc.



Hierdoor krijg ik niet meer hoop... wel is het zo dat we een eigen bedrijf hebben misschien dat het daarom wat ingewikkelder is dan als je in dienst bent. We wachten gewoon rustig af.... zou het alleen echt naar vinden als ze het weer over het weekend heen tillen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:59

996981 schreef:
Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen :=



een maand meen ik, er zaten ook feestdagen tussen

SophievdV
Berichten: 14762
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:22

Dat duurt vaak wel een aantal weken. Daarom staat er ook 6 tot 8 weken voor bij verkoop onder voorbehoud van financiering.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:07

Ik heb net al wat dozen gekocht en ga eens aan de zolder beginnen. Ik ben er al zo mee bezig en mijn man volgens mij totaal niet, hij zou de garage en bijkeuken doen, maar daar is nog niks aan gesorteerd of opgeruimd.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:43

996981 schreef:
superpony schreef:
996981, wij hebben aan Duitse kennissen een en ander gevraagd en die zeiden juist dat het in Dld heel makkelijk gaat. Maar nog niet ervaren....

Onze hypotheek voor dit huis was tijdens de crisis en ging ook wat moeizaam, maar we hadden het wel vrij vlot rond allemaal.
Nu bij Nederlandse bank geweest voor advies en die waren vrij makkelijk, maar komt ook door overwaarde, stuk afbetaald etc.



Hierdoor krijg ik niet meer hoop... wel is het zo dat we een eigen bedrijf hebben misschien dat het daarom wat ingewikkelder is dan als je in dienst bent. We wachten gewoon rustig af.... zou het alleen echt naar vinden als ze het weer over het weekend heen tillen.


Maar wat ik al zei, het verschilt echt heel erg per bank volgens mijn adviseur.
Ik had de keuze tussen 2 banken uiteindelijk, waarbij de ene een net iets lagere rente had, maar (op dat moment) aanvragen pas na een week of 4 oppakte en de bank waar ik voor gekozen heb, die het binnen enkele dagen bekijkt en eventuele aanvullende vragen stelt (Florius/ABN AMRO).

SophievdV
Berichten: 14762
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:06

Florius is een dochteronderneming van ABN AMRO. Dus zit je alsnog bij dezelfde :P