Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Iemand hier ervaring met tijdelijk wonen in een chalet ter overbrugging? Tips en punten waar op te letten? En wat kost zoiets ongeveer per maand? Wij overwegen ons oude huis toch wat sneller/eerder te verkopen en dit als tussen oplossing te doen..
996981 schreef:imd schreef:Iemand hier ervaring met tijdelijk wonen in een chalet ter overbrugging? Tips en punten waar op te letten? En wat kost zoiets ongeveer per maand? Wij overwegen ons oude huis toch wat sneller/eerder te verkopen en dit als tussen oplossing te doen..
Wij hebben een jaar in een chalet doorgebracht. Was wel nieuwbouw en wij waren de eerste mensen die erin zatten. Dat vond ik persoonlijk wel een prettig idee. Ook zaten we in een mooie omgeving waardoor we veel tijd buiten doorbrachten. Ik vond het prima te doen
996981 schreef:Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen
imd schreef:Iemand hier ervaring met tijdelijk wonen in een chalet ter overbrugging? Tips en punten waar op te letten? En wat kost zoiets ongeveer per maand? Wij overwegen ons oude huis toch wat sneller/eerder te verkopen en dit als tussen oplossing te doen..
996981 schreef:Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen
MizzMontana schreef:996981 schreef:Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen
Bij ons duurde het 3,5 week in totaal, we zaten wel vlak voor de feestdagen. Een week is imo dus nog niet zo lang. Heeft je adviseur niet verteld hoe lang het zou duren? Wij moesten rekenen op ongeveer 4 weken en wisten dit ook van te voren.
Tiggs schreef:996981 schreef:Zelf heb ik ook een vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je akkoord kreeg van de bank voor hypotheek? Afgelopen donderdag hebben we alle stukken aangeleverd. Volgens de hypotheekadviseur moest alles oké zijn maar het duurt voor mijn gevoel nu toch al best lang... begin een beetje zenuwen te krijgen
Ligt schijnbaar heel erg aan de bank. Bij mij was het binnen 2 werkdagen.
Berdien schreef:Wat is er afgesproken over de staat van onderhoud en eventuele gebreken in het koopcontract? Koper heeft dus bewust geen bouwtechnische keuring laten uitvoeren, en begint nu te piepen over iets wat daar waarschijnlijk wel uit naar voren was gekomen. Vaak wordt dit ook afgedekt in het koopcontract.
superpony schreef:996981, wij hebben aan Duitse kennissen een en ander gevraagd en die zeiden juist dat het in Dld heel makkelijk gaat. Maar nog niet ervaren....
Onze hypotheek voor dit huis was tijdens de crisis en ging ook wat moeizaam, maar we hadden het wel vrij vlot rond allemaal.
Nu bij Nederlandse bank geweest voor advies en die waren vrij makkelijk, maar komt ook door overwaarde, stuk afbetaald etc.
996981 schreef:superpony schreef:996981, wij hebben aan Duitse kennissen een en ander gevraagd en die zeiden juist dat het in Dld heel makkelijk gaat. Maar nog niet ervaren....
Onze hypotheek voor dit huis was tijdens de crisis en ging ook wat moeizaam, maar we hadden het wel vrij vlot rond allemaal.
Nu bij Nederlandse bank geweest voor advies en die waren vrij makkelijk, maar komt ook door overwaarde, stuk afbetaald etc.
Hierdoor krijg ik niet meer hoop... wel is het zo dat we een eigen bedrijf hebben misschien dat het daarom wat ingewikkelder is dan als je in dienst bent. We wachten gewoon rustig af.... zou het alleen echt naar vinden als ze het weer over het weekend heen tillen.