[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EkmiC

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:11

Ik hoop uiteraard dat de hypotheek voor eind van het jaar rond is, maar ga er ook van uit dat het best eens half januari kan worden. Dus ik ga het ook aan laten passen in het voorlopig koopcontract. De datum van onze koper staat nog later, terwijl dat contract 1,5 week eerder is getekend ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:13

Wat spannend Eclare!! Ik duim voor je :D Ik zou ook echt niet het geduld hebben om te onderhandelen, wat Marinke zegt.

Bij thuiskomst gister lag ons formal mortgage offer op de mat :D Officieel groen licht voor de hypotheek dus, nu mag het van mij wel eens gaan opschieten. Zowel wij als de huidige eigenaars wilden eigenlijk graag voor de kerst alles rond hebben en verhuizen maar ik weet niet of dat wel gaat lukken, onze notaris is tot nu toe echt waardeloos -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:33

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:40

Wat een gaaf huis inderdaad! Ik vind die prijs ook ontzettend meevallen eigenlijk.

Om even het contrast te laten zien: dit appartement staat voor (omgerekend) zo'n €428.000 te koop en ze waren te beroerd om de keuken even op te ruimen en het bed op te maken voor de foto's :+ Dat is hier dus acceptabel, belachelijk:

http://www.zoopla.co.uk/for-sale/detail ... 0l2yk63.97

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:43

Zelfs de tv staat nog aan :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:20

Sammie schreef:
madeliefw schreef:
5 weken heeft onze makelaar er in staan, maar ze zei dat zo aan het einde van dit jaar het wel 10 weken zou kunnen duren omdat het druk is bij de banken.

Wat dom om er dan 5 weken in te zetten. Moet je weer uitstel gaan vragen en dat weet je van te voren al.. :=

Wij zijn de verkopende partij! Vandaag is de laatste dag dat de koper er vanaf kan zien en anders is het verkocht onder voorbehoud! En ik vind de 5 weken prima, koper wil er ook zsm in, dus hopelijk kan hij (lees zijn hypotheekadviseur) ook wat druk zetten bij de bank. Zou mooi zijn! Maar mocht het langer duren gaan we niet moeilijk doen. Bij de aankoop van ons nieuwe huis stond er 6 weken en we hebben toen ook uitstel moeten aanvragen.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:40

Ik wilde het liefst ook meteen zeggen 148.000 is goed! Maar toch even braaf geluisterd naar vriend, ouders en aankoopmakelaar. Gevoel is de slechtste raadgever op zo'n moment en het gaat toch over een hoop geld.

Apart joh dat huis in Engeland en totaal niet opgeruimd of ook maar iets van moeite gedaan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:51

madeliefw schreef:
Wij zijn de verkopende partij! Vandaag is de laatste dag dat de koper er vanaf kan zien en anders is het verkocht onder voorbehoud! En ik vind de 5 weken prima, koper wil er ook zsm in, dus hopelijk kan hij (lees zijn hypotheekadviseur) ook wat druk zetten bij de bank. Zou mooi zijn! Maar mocht het langer duren gaan we niet moeilijk doen. Bij de aankoop van ons nieuwe huis stond er 6 weken en we hebben toen ook uitstel moeten aanvragen.
Vanuit de kopende partij blijf ik het niet echt slim vinden en vanuit de verkopende partij trouwens ook niet. Immers is bekend dat 5 weken gemiddeld te krap is en al helemaal richting het nieuwe jaar. Of je nu wel of geen druk zet, daar hebben ze echt schijt aan. Wij zaten op zo’n 8 weken vorig jaar. Waarvan het grootste gedeelte bij de verstrekker bleef liggen := Toen kwam er nog een persoonsverwisseling voorbij waardoor het week extra duurde.

Op zich stelt uitstel aanvragen ook niet zo veel voor, maar ja.. het zijn wel weer extra handelingen. Dus dan heb ik zo iets waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:52

Dat huis in Engeland :oo Zóveel geld voor zo'n knullig klein huisje? En die stapel was in de slaapkamer! En die keuken! OMG :') :')

Als alles door gaat dan komt mijn huis ook te koop te staan en ga ik verhuizen naar het westen. Ik weet nog niet waar precies := dat moet ik nog even uitzoeken. Hoop dat woning dan een beetje snel verkocht is. Wijk is zeer geliefd en deze appartementen ook, dus wat dat betreft zou het goed moeten gaan. Binnenkort de hele binnenboel maar eens aan kant maken en fixen wat nog gefixt moet worden. Spannend hoor :=

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:54

Ik moest ook natuurlijk even kijken, maar wil niet te snel oordelen, het kan natuurlijk zijn dat het in de verhuur staat en nu de verkoop in gaat. Tja ik had zelf de tv ook even uit gezet, de pizza dozen weg gegooid en de was van de grond de kast in gewerkt. Maar ja...misschien zit er wel een huurder in die niet staat te springen om een verkoop. Wie zal het zeggen? Ik zie het hier ook wel als ik zit te kijken op funda. Een aanstaande tv heb ik nog niet gezien, maar wel zooi en volle aanrechten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:04

Ik zou mij als makelaar doodschamen en absoluut geen foto's van dat huis maken eer t is opgeruimd. Door de verkoper of huurder. Dat zoeken ze maar zelf.

Tv die aanstaat heb ik al eerder gezien. . Wacht zal ff zoeken. . Waren nog meer vreemde dingen die voorbijkwamen. Was een zelfverkoper.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:14

Erg he! Die stapel was op de slaapkamervloer inderdaad ook :') Het minste dat je dan toch even kunt doen is die stapel oppakken en in een kast of iets dergelijks gooien.
Die prijs is helaas wel normaal voor Bristol, Clifton is ook verreweg de duurste buurt in de hele stad dus je betaalt vooral voor de locatie. Wel echt belachelijk, badkamer etc zijn zo te zien nog hartstikke oud en krap ook.
Wat BridgetF zegt, ik vermoed ook dat het nu verhuurd wordt en dan kun je als verkoper ook niet veel doen aan de troep. Makelaars hier doen sowieso geen moeite want het verkoopt toch wel :n Een collega van me moest een huis bezichtigen in het donker (of ja, met het licht van de telefoon van de makelaar) omdat de makelaar niet snapte hoe het licht aan ging :?

Wij betalen nu omgerekend ook €335.000 voor een appartement met 2 slaapkamers, 1 badkamer (2 badkamers is over het algemeen gebruikelijk als je meer dan 1 slaapkamer hebt), een balkon en een parkeerplaats, in het centrum en aan het water, dat is vergeleken met Nederland ook ontzettend duur... Maar ja, we hopen wel dat het een goede investering is want de prijzen zijn nog steeds aan het stijgen en binnenkort wordt er een nieuwe high speed spoorweg aangelegd tussen Bristol en Londen, dat zal de prijzen nog weer verder doen stijgen :) Ik heb inmiddels echt ontzettend veel zin om te verhuizen. We hebben al een deurmat en een bank :')

Spannend Berdien!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:22

Ligt er aan... in amsterdam koop je met 4 ton ook niet iets idioot spannends.
In schubbekutteveen heb je met 4 ton een vrijstaand pand met land .
Zo werkt het in engeland ook.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:26

Ja, ik snap dat het afhankelijk is van waar je koopt ;) Maar de huizenprijzen liggen hier over het algemeen wel degelijk een stuk hoger, helaas.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:13

Bij ons ging het best snel vanuit de geldverstrekker. Alleen wij hadden best een lastige situatie want we hadden het andere huis nog. De meeste tijd ging daarin zitten, taxatie van de woning e.d. Hopelijk kan het bij de koper een stuk sneller aangezien al duidelijk is dat ze het kan financieren.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:20

even een ander vraagje, het is nu nog niet van toepassing, maar ik vraag het me wel af...

Stel je kunt je huis verkopen er komt een bod onder voorbehoud financiering.
Ondertussen zie je een ander huis en je wilt een bod doen onder voorbehoud verkoop eigen woning en financiering....

Kun je dan kosteloos je financieringsaanvraag annuleren, mocht je eigen huis niet verkocht worden omdat zij bv de financiering niet rond kunnen krijgen?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:24

In dat geval altijd een 'voorbehoud verkoop eigen woning' meenemen! Een financiering of offerte opzeggen kost gewoon geld!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:32

Wendy schreef:
Dan ga ik ook nog een huis delen hier... deze kwam ik van de week tegen, was helemaal onder de indruk. Super huis (en nee, zelf ken ik het niet) en mooie locatie.
http://www.funda.nl/koop/winterswijk-me ... olenweg-2/

OK! het lot heeft bepaald, ik ga verhuizen naar winterswijk :) :)
dat is nu precies wat ik zoek!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:33

@alja: dan woon je nog steeds vlak bij duitsland he? :D Maar het is idd wel zo, als je hier goed zoekt zijn er echt leuke paardenobjecten te vinden voor een schappelijke prijs :j
Iemand nog behoefte aan een paardenbedrijf? Dat van onze eigen buurman staat ook al een paar jaar te koop namelijk :')
@eulogy: bizar he, dat soort verschillen.
@madeliefw: ik help je hopen, maar het is soms echt totaal ondoorzichtig met die hypotheekverstrekkers en waarom bepaalde zaken zo lang duren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:34

wendy mijn vriend en ik gaan uit elkaar dus ik ga weg uit duitsland.
het valt alleen niet mee om wat te vinden ;)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:21

Ik ken ook nog een paardenbedrijf wat te koop staat in regio Zuid-Holland!

*\o/* Ik ben happy!
Gisteravond laat mailtje gekregen van onze makelaar. Ze willen het huis verkopen voor 146.500. Net een mailtje terug gestuurd dat we ermee akkoord gaan!

Dus.. eigenlijk (onder voorbehoud van financiering maar dat komt goed) hebben we een huis! :):)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:29

Alja, in welke prijsklasse en regio zoek je?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:30

@eclare: gefeliciteerd!
@alja: zelfde vragen als Sammie :j

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:35

Gefeliciteerd Eclare!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:35