Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:54

Ah oke, dat had ik niet begrepen. Haalde uit jouw post dat je zei/dacht dat dat voor alle bakjes zo gold nu :) Ik haalde eerder nog wel eens gourmetvlees om het in de vriezer te gooien voor een latere gourmetsessie. Maar 9 van de 10 keer kwam het erop neer dat het uiteindelijk weggegooid werd. Dus dat doe ik nu maar niet meer. Koop het wel gewoon als we het willen gebruiken en anders wel gewoon grote stukken vlees en snijden we het zelf :)

Die kaas ben ik wel erg blij mee. Mooi stuk Old Amsterdam en een stuk Belegen Maaslander. Ik hou erg van kaas, maar niet van goudse. Dus dat is altijd prijzig. Dus twee van die mooie bruikbare stukken gratis is een erg fijne besparing :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:59

Oeh old Amsterdam <3 , zo jammer dat die troep altijd zo duur is :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:54

Alwiene schreef:
C_arola schreef:
Vandaar het stijgen van de melkprijs, dat viel mij ook op en ik dacht dat winkels zelf de extra's wouden pakken.

Gisteren voor 17,- vlees en brood met 50% korting gekocht bij een andere jumbo filiaal, dat scheelt enorm.

Ik ben alleen vergeten hoe je ook alweer producten gratis mee kan nemen? Het vlees had bijna allemaal de datum van gisteren.

Aalanden zeker? Die zijn met een proef bezig waarbij er dus wel afgeprijsd wordt een kun je geen aanspraak meer maken op gratis. Ben daar niet geweest gisteren. Heb mijn spul bij Stadshagen en Hogenkamp vandaan. Hogenkamp prijst ook af maar dan met de 50 cent 1 en 2 euro stickers. En alleen spul op morgen. Dus vandaag mag nog altijd gratis mee net als een vervanger van een over datum artikel natuurlijk.

Ah vandaar! Helemaal helder.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:08

Vandaag weer 6 bakken vlees op datum, maar allemaal vlees wat wij niet gebruiken, dus dat heb ik samen met andere dingen die bij de opruiming uit mijn voorraadkast kwamen meegegeven aan een vriendin die bij de Voedselbank loopt. Zij was er natuurlijk hartstikke blij mee :) Liever zo dan dat Jumbo het weggooit denk ik dan maar :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:11

Vind het verschrikkelijk wat ik tegenkom wat mensen wel eens doen zeg.

Bewust producten wat bijna of tot aan de datum zit. En dan achterin het schap zetten, zodat ze het later die dag of de volgende dag, om komen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:18

Stamper schreef:
Vind het verschrikkelijk wat ik tegenkom wat mensen wel eens doen zeg.

Bewust producten wat bijna of tot aan de datum zit. En dan achterin het schap zetten, zodat ze het later die dag of de volgende dag, om komen.

Ja die verhalen ken ik ook. En ik ben ook wel eens producten tegengekomen waarvan ik sterk vermoedde dat iemand anders ze 'voorbereid' had. Het moge duidelijk zijn dat ik dat niet doe. Ik maak erg graag gebruik van deze regeling, voor mezelf maar ook voor een groot deel voor andere mensen die weinig tot niks hebben om ze te kunnen helpen (wat ik zelf kan doen heeft ook grenzen uiteraard).
Ik heb hier een aantal Jumbo's waarvan ik weet dat ze er geen probleem mee hebben als ik bewust de producten naloop hiervoor. Ze vinden dat deze producten er gewoon niet meer hadden moeten liggen, en beter dat ik ze eruit haal dan een nietsvermoedende klant :)

Ben in al die jaren 1x vierde in de rij geweest. En dat was allesbehalve opzettelijk (had geloof ik 2 kant en klaar maaltijden en een blikje drinken ofzo). Ik ging in de rij staan en had het ineens door. Tja dan maak ik er wel gebruik van. Was heel ergens anders dan hier, bij een Jumbo waar ik normaal nooit kom en ze maakten er ook absoluut geen probleem van.

Ik ken 1 Jumbo in Nijmegen waar ze letterlijk zeggen: Zolang u maar 1 ding koopt (en dan nog zeggen wat het goedkoopste is ook) mag u gebruik maken van de versgarantie zoveel u wilt. Die heb ik een keer 'geholpen' bij het achterstallig onderhoud van het koffieschap. Heb ik een hoop mensen met weinig geld blij mee kunnen maken ;) En die Jumbo, die vond het dus geen enkel probleem :) Jammergenoeg voor mij en die doelgroep is Nijmegen niet om de hoek dus normaal geen optie haha.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:05

Er zijn inderdaad mensen die verstoppen, te triest..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:31

Mijn jumbo doet er alles aan om te voorkomen dat je gratis dingen mee krijgt. Ben je 4e in de rij, doen ze snel een extra kassa open. Dan schijn je ineens geen 4e meer te zijn.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:37

mvdende schreef:
Mijn jumbo doet er alles aan om te voorkomen dat je gratis dingen mee krijgt. Ben je 4e in de rij, doen ze snel een extra kassa open. Dan schijn je ineens geen 4e meer te zijn.

Hier precies zo in de wijk maar ik kreeg te horen dat ze dit ook volgens hun eigen regels mogen doen.

Onbeschoft dat klanten zulke producten verstoppen zodat ze het later gratis mee kunnen nemen. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de mogelijkheid om producten op de datum van vandaag gratis mee te nemen, voel me er toch ongemakkelijk bij :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:56

Weet niet zeker meer of hij hier al genoemd is, maar heb net twee kuipjes Best For Your Friend hondenvoer ingediend voor de GTA. Deze gebruiken wij altijd onderweg, dus twee gratis is zeker welkom. Ze schijnen niet zo vlot te zijn met terugbetalen, maar goed als ze dat uiteindelijk maar doen is het prima. Geldt ook voor het kattenvoer!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:04

Hier een werknemer van de Jumbo. Maar hier gebeurt het inderdaad ook dat mensen het verstoppen, vind dat toch te bizar voor woorden.

Bij ons is het verder zo dt 4e wachtende, ook echt 4e wachtende is en mocht je iets vinden op de datum krijg je het gratis mee.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:22

Bij mijn jumbo iets gevonden (ofja iets ongeveer allemaal) van 9-9-2016 (mosterd) aangegeven dat ze over de datum waren. Werd gezegd sorry..

Dus ik.. je krijgt dan toch een nieuwe gratis mee :o Nee daar wist hij niets vanaf dus dat deden ze niet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:07

Dat heb ik hier ook meerdere keren gehad alleen had ik niet gezegd dat je er dan 1 mee zou krijgen. 1 keer kwam een andere medewerkster naar me toe met een gratis bakje filet american omdat ik er 1 aan haar collega had gegeven omdat die over datum was. Maar veel medewerkers lijken dit niet te weten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:34

Dan is de medewerker niet goed getraind want het valt onder de vers is vers garantie. Ik wilde een link kopiëren maar mijn mobiel werkt niet mee.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:25

Het is inderdaad droevig zoveel medewerkers (vakkenvullers) er bij de Jumbo werken die geen idee hebben over de regelingen. Als het goed is zijn ze allemaal getraind, maar het lijkt er niet op. Poosje geleden gehad dat er DRIE mensen met elkaar gingen discussiëren over welke regel er nu gold. Aangezien ik de regels kan dromen inclusief alle uitzonderingen etc. etc. was dat echt compleet overbodig, maar goed. De gemiddelde medewerker kent zijn eigen regels dus gewoon níet. Heel irritant.
Maar je had in dit geval dus gewoon zeker recht op een gratis potje mosterd!

Overigens ga ik vrijwel nooit naar een medewerker in de winkel toe met het product, ik neem het product en het vervangende product mee naar de kassa als ik ga afrekenen en geef daar aan dat het datumproducten zijn en vraag of ze het bij de kassa afhandelen of bij de servicebalie (dat scheelt per winkel). Een héél enkele keer tref ik dan dat ze moeilijk doen want dat had een medewerker in de winkel af moeten handelen. Maar meestal vinden ze het prima zo, en alleen maar handig dat ik het vervangende product er al bij heb. :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:32

Ach die training bestaat uit een online cursus met een paar filmpjes en vragen, that's it :=
Toen ik begon bij Jumbo werd onze winkel net omgebouwd van Super de Boer naar Jumbo en hadden we een cursus van drie uur in het buurtgebouw met rollenspellen en alles.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:18

Mensen van de vulploeg zijn een jaar of 15/16 en werken meestal zo'n 3 tot 6uur per week.. Kunnen ze het beter oplossen met een leidinggevende.

Denk ook niet dat je kan verwachten dat ze alle 7 zekerheden kennen..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:22

Rampshellie schreef:
Mensen van de vulploeg zijn een jaar of 15/16 en werken meestal zo'n 3 tot 6uur per week.. Kunnen ze het beter oplossen met een leidinggevende.

Denk ook niet dat je kan verwachten dat ze alle 7 zekerheden kennen..

Misschien niet, maar dan moet je ze alsnog zo opleiden dat ze met dergelijke vragen een teamleider oid opzoeken en niet 'ken is niet dus is niet zo' afhandelen. :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:30

Loop gewoon naar de servicebalie of kassa. Niet heel moeilijk hoor.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:01

PeerAppel schreef:

Ja ik ook, maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat het ook voor klanten die hier minder bekend mee zijn of minder assertief zijn het ook goed geregeld zou moeten zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:03

Alwiene schreef:
PeerAppel schreef:

Ja ik ook, maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat het ook voor klanten die hier minder bekend mee zijn of minder assertief zijn het ook goed geregeld zou moeten zijn.

Maar zelfs als je het in de winkel wil doen, moet je iemand aanspreken. Een medewerker kan niet ruiken dat jij een product hebt dat over datum is.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:07

@Destination, maar dat is logisch toch? Maar dat doe ik elders ook, daar levert het me hooguit een dankjewel op, maar zo voorkom ik in ieder geval dat iemand anders het per ongeluk meeneemt :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:17

Maar wat is dan het verschil tussen naar een medewerker lopen of naar de servicebalie/kassa waar ook een medewerker is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:24

Ik had laatst bij de Jumbo een netje rotte mandarijnen. Nu hoorde ik later dat je wanneer je dat aangeeft je een zak fruit mee krijgt? Klopt dat?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:31

vonneke schreef:
Ik had laatst bij de Jumbo een netje rotte mandarijnen. Nu hoorde ik later dat je wanneer je dat aangeeft je een zak fruit mee krijgt? Klopt dat?

Dan krijg je inderdaad een gratis tas met groente/fruit! :)