[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:54

PB ontvangen, ik snap het....küt-situatie :(:)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:10

Liselot schreef:
Ik ben nu ruim een maand verder, hypotheek moet vrijdag officieel rond zijn. Inderdaad hopen dat ik dinsdag wat hoor, anders moet ik de makelaar bellen om om verlenging te vragen

Hopen dat je snel wat hoort! Mijn vriend en ik hebben ook een hele tijd in zo'n onzekere periode gezeten.
Ook wij hebben verlenging aan moeten vragen en gelukkig gekregen toen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:03

Symbeami schreef:
Een serpent.... (= soort van mens)

_O-
Zo 1 hebben wij ook mee van doen momenteel. hihihi
Hoe zit het dan? Mss kan ik met je meedenken? Als ik de reacties lees is het geen fijne situatie.

Wij kunnen onze aangeschafte woonunit goed verkopen momenteel. Dilemma, nu doen of straks na de bouw? Krijgen we dan nog zo veel geld voor dat ding?? Met al die onzekerheid op de woningmarkt een moeilijke vraag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:08

Het verhaal rondom die unit ontgaat me een beetje, die zou je toch zelf pas nu krijgen...?

Ik begreep dat jullie de hele tijd in het oude huisje gewoond hebben, dat nu plat moet om ruimte te maken voor de nieuwbouw, en je daarom nu in de unit moet die je dus nog maar net aangekocht hebt...?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:01

Weet niet wat er is, maar klinkt als een energievretende situatie.

Hier genoten van de sneeuw en minder geklust, dan gepland.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:23

pmarena: Klopt! Mijn lief heeft hem echter op MP gezet, omdat dat gebruikelijk was volgens hem en vergeten te vermelden dat ie pas in december beschikbaar komt. We waren verbaasd over de stormloop op onze unit. Zeker omdat ie niet goedkoop is. Nu kan ie hem verkopen, mits hij hem dan meteen levert. Maar dan moeten wij wat anders. Hij dacht dat huren wel mee zou vallen, maar dat valt vies tegen (had ik al gezegd, maar hij dacht dat het wel mee viel)
Dus als we deze verkopen, moeten we wel wat anders. Huren is naar mijn mening geen optie.
Dus ik heb nu maar even op MP gekeken en gelukkig staan er nog een paar op, die minder vragen zelfs. Maar waarom zijn ze goedkoper en willen andere juist onze dure? De unit die we nu gekocht hebben is helemaal goed. Aan de andere kant: Het is voor 8 maanden en we gaan de zomer in... Maar ik had me giga verheugd op de unit! Ik heb er nu wel 1 gevonden die ongeveer gelijk is en die meteen gezet kan worden. Dat heeft zijn charmes.... Dat zou betekenen, dat we over 2 weken al kunnen beginnen! En dat heeft voor mij ook waarde. :D

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:36

We hebben 4 maart 2 bezichtigingen.... Het is niet volledig wat we zoeken (met name de plaats, verder lijkt het vanaf de foto's grotendeels overeen te komen met onze eisen) maar we hebben het gevoel concessies te moeten doen aangezien we ons droomhuis nog steeds niet gevonden hebben. Nieuw aanbod is er gewoon niet, hopelijk wachten mensen op beter weer (zodat de woning er rooskleuriger op staat) en trekt het aanbod rond maart/april/mei wat aan....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:38

Lief is nu kijken naar een andere unit. Ben benieuwd... ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:40

Oh Sayangki leuk dat jij op zoek bent, maar hier is het aanbod toch wel echt groot zat! Dat maakt het voor ons ook lastiger denk ik om te verkopen. Hoewel er maar weinig huizen zijn met zoveel grond en zo dicht bij de stad én het bos als het onze.
In eerste instantie is ons "droomhuis" aan onze neus voorbij gegaan, maar we hebben een nieuw droomhuis gevonden en dat blijkt eigenlijk veel beter. Maar ja, nog kopers vinden....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:42

Sayangki: Waar zoek je ongeveer? In jouw huidige omgeving of elders?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:43

Stiekem ben ik daar ook een soort van beetje bang voor, dat als we dan ooit eindelijk ons appartement hebben verkocht, we niks kunnen terugkopen zonder heel veel concessies te moeten doen... Maar wie weet komen er binnenkort nog meer huizen te koop in je regio? Hier komen er in ieder geval wekelijks zo'n 5 huizen bij in onze prijsklasse. Vaak niet in de buurt die we zoeken, maar toch...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:50

Daar was ik ook bang voor, als we dan niet dat huis kunnen kopen dat we graag willen, vinden we dan alsnog wel iets dat ons past? Ons droomhuis staat nog steeds te koop, zal niet zo'n vaart lopen denk ik.
Wij zijn niet van plan om al teveel concessies te doen, we houden er nog steeds rekening mee dat we dit niet verkocht krijgen en hier dus gewoon blijven wonen.

Vandaag is er een nieuwe lading zand in mijn bak gekomen, bodem moest nodig aangepakt worden. Nu lijkt de bak een stuk groter :) Het moet nog los getrokken worden omdat de onderlaag nog helemaal vast zit.
Graag zou ik er een laurierhaag omheen zetten, maar dat kan ik vergeten vrees ik. Is ook best duur als je flink wat meters wilt hebben en op hoogte.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:05

Hey leuk topic
Ons huis staat sinds een jaar te koop
Aantal kijkers gehad maar nix meer v gehoord

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:12

Strakke prijs, voor een strak huis, MissYvette4u! Niet mijn smaak, maar waarom nog niet verkocht voor die prijs..? Staat daar veel te koop?

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:31

We hebben wel een super leuk huis gevonden maar zijn daar helaas niet uit de onderhandelingen gekomen.
Dit huis: http://www.funda.nl/koop/oirlo/huis-486 ... lenhoek-5/

As maandag gaan we naar deze twee huizen kijken:
http://www.funda.nl/koop/wellerlooi/hui ... raat-16-b/ Concessie is dat het aan de verkeerde gemeente ligt en aan de verkeerde kant van de maas :)
http://www.funda.nl/koop/america/huis-8 ... heuvel-14/ Concessie bij dit huis is dat het weinig uitstraling heeft aan de buitenkant en mogelijk wat aan de kleine kant.

Wij dachten ook dat verkopen het grootste probleem zou zijn, dit bleek dus niet zo.... We zitten inmiddels 2 maanden in een tijdelijke huurwoning. Hopelijk komt er snel iets op ons pad...

Idefix: we zoeken in onze huidige omgeving, zie ook onderschrift.
Symbeani: Het aanbod ouwe meuk is wel groot zat :) echter enigszins fatsoenlijk waar niet voor 1 a 1,5 ton aan verbouwd hoeft te worden is schaars.
Ik ben wel benieuwd naar je droomhuis.

Edit: Is die laurierhaag die je wil niet giftig voor paarden? Ik dacht van wel maar kan me ook vergissen....
Laatst bijgewerkt door Sayangki op 25-02-13 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:39

Leuk huis inderdaad Sayangki, lijkt alleen wel wat donker. Het heeft wel een uitstraling waar ik van hou :j

Ik zou in ieder geval nooit concessies doen qua ligging van het huis, daarmee bedoel ik ligging in Hilversum. Ik zou absoluut nóóit een huis kopen in Hilversum Noord, hoe mooi het huis ook is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:01

Ik vroeg me al af waarom Hilversum noord zo goedkoop is :=

MissYvette4u, inderdaad, mooi huis, nog mooiere prijs. Weet je waarom het nog niet is verkocht?

Idefix, waarom moet je in een unit? Wordt het huis verbouwd of nieuw gebouwd?

Mooie huizen sayangki, wil je je paard aan huis gaan houden of is dat niet de bedoeling?

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:21

Georgette: Als je binnen staat is het juist licht maar toch gezellig. Teveel licht vind ik ook weer niet fijn. Wat is er mis met hilversum Noord?

Nelleke: Ja dat is de reden van verhuizen (en groter wonen). Komt dan ook een paardje bij ter gezelschap en voor wat recreatieve ritjes voor mijn vriend.

Yvette: Balen is wel een erg leuk huis!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:25

Heey
mag ik mij hier ook melden als ik druk op zoek ben naar een huurwoning?
zo niet dan ben ik snel weer weg hier :P
(ook al lees ik stilletjes mee )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:27

Huurwoningen vallen ook onder de woningmarkt toch? ;)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:34

Ok mooi :) ben samen met mijn vriend nu aan het zoeken omgeving emmeloord maar wat een opgave zeg :S kan helemaal niks vinden :(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:36

Waarom huren en niet kopen?

Zoek je in de particuliere sector of in de sociale sector?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:37

Hoi!

Mag ik mij hier ook melden? Ik en mijn vriend hebben vorige week een huis bezichtigd, hij is nét boven ons budget maar we zijn wel de ideale kopers. :P Hebben een huurhuis en kunnen als het moet snel intrekken. :)
We zijn op zoek naar een huis in Friesland, omgeving Heerenveen/Drachten.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:58

Ehm we willen nog niet kopen omdat we allebei studeren en een studiebeurs hebben. Werk kan ik nergens vinden al 15 X afgewezen dus geen extra inkomsten.
Op dit moment woon ik bij mijn schoonouders en heb een eigen kamer en betaal 200 euro in de maand aan huur. maar die wouden het graag maar bij 1 jaar houden.
Woon hier omdat mijn ouders in amstelveen wonen en ikzelf in emmeloord studeer.

maakt niet uit in welke sector maar wat is precies het verschil ( ben totaal nieuw in het huren XD )

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:59

Iloveiswan en mayflower, wat zoeken jullie? ik zit tussen jullie in (dichts bij emmeloord). Misschien weet ik wel wat.