Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 13:49

tita schreef:
Marjo schreef:
Nou ik zou het toch niet handig vinden om met een elektrische auto naar Oostenrijk te moeten := .
Ik hoop dan ook dat ze tegen 2035 daar wel wat op gevonden hebben.

400km klinkt leuk, maar dan moet je dus al zeker 2x gaan laden. Ben je al een uur extra reistijd kwijt. En rusttijden zijn natuurlijk eigenlijk niet belangrijk als je met 3 of meer volwassenen gaat :)

Je stopt toch ook om even te plassen, drankje doen en benen strekken

Dat duurt bij ons nooit een half uur :')
We stoppen hooguit 2 à 3x om te wisselen en om naar de wc te gaan, maar verder rijden we, zeker op de heenweg, in een klap door ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 16:06

@ Florenc ja dat is het minimum en tegelijk op veel plekken ook de standaard :P
Heb jarenlang aan die 20 dagen gewerkt, tenzij een feestdag in een weekend viel. Dan kon je die binnen de 6 weken erna opnemen.
Vorige job hadden we er 23 maar daarvan waren er 2 verplicht met carnaval en 1 op 26/12. Overdragen naar het jaar nadien mag ook niet overal. Nu heb ik er dus 30 en overdragen mag wel (hetzij beperkt) dus zit wel snor. Maar heb me op heel veel punten verbeterd met huidige werkgever.

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:57

Ik heb net een reactie naar de gemeente gestuurd over onze woz waarde, die is 26% hoger als vorig jaar. Als ik dan in de buurt kijk hoe hoog de woz waardes zijn en hoeveel ze % gestegen zijn dan slaat het nergens op. Er is ook een fout gemaakt in het taxatierapport. Ben erg benieuwd wat ze er mee gaan doen en of/hoeveel lager onze woz waarde wordt.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:59

Iemand die hier zich ook zorgen maakt.
Als huis in box 3 komt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:16

OleJon schreef:
Als huis in box 3 komt?

Jazeker. Dat is rampzalig. Ik hoop dat dat er nooit doorkomt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 18:21

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:25

Ik heb nu nog 64 dagen tot einde jaar, komt deze maand weer 17 uur bij
Werk veel omdat de BSO in vakantie gewoon weg niet te betalen is ….. ik heb liever een KDV dan school nu zit ik ineens met 13 weken schoolvakantie en al die nutteloze studiedagen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:56

Prairy schreef:
Ik heb net een reactie naar de gemeente gestuurd over onze woz waarde, die is 26% hoger als vorig jaar. Als ik dan in de buurt kijk hoe hoog de woz waardes zijn en hoeveel ze % gestegen zijn dan slaat het nergens op. Er is ook een fout gemaakt in het taxatierapport. Ben erg benieuwd wat ze er mee gaan doen en of/hoeveel lager onze woz waarde wordt.

Je kunt kijken of het je hypotheekrente scheelt?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:05

Suzanne F. schreef:
OleJon schreef:
Als huis in box 3 komt?

Jazeker. Dat is rampzalig. Ik hoop dat dat er nooit doorkomt.

Zoals ik begrijp, moet je belasting betalen over het gedeelte wat afgelost is.
Zolang je een grote hypotheek houd zal het meevallen.
Maar het slaat ook nergens op nog een keer belasting betalen over je zuurverdiende centen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:08

Pantykous schreef:
Prairy schreef:

Je kunt kijken of het je hypotheekrente scheelt?

Nee, door extra aflossingen is onze opslag er al af :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:14

Prairy schreef:
Hoe was het??

Heeeel gaaf. Wel ontdekt dat als ik gewoon zelf een reis ga boeken ik de voorkeur geef aan alleen ipv een groepsreis, al hadden we wel echt een fantastische groep hoor :j

Even zo snel een paar foto’s.

We hebben nog wel serieus een uitdaging gehad nadat er ineens in een nacht een sneeuwstorm kwam, volgende dag moesten we door de sneeuw om terug te komen, pfff, we hebben meer dan een keer vast gezeten, de berg niet op kunnen komen en de auto moeten duwen :')

Nu nog een week Londen te gaan en dan zit het er weer op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:23

Wat een fantastische foto's!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:23

OleJon schreef:
Als huis in box 3 komt?

Ik nu, na jouw reactie op mij in een ander topic :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:30

Maar dan is het ook niet gunstiger om weer door te stromen naar een duurder huis toch, dus komt de markt ook weer meer stil te staan denk ik

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:42

Gaaf Fealynn!!! Veel plezier in Londen :)

Huizen belasting, ik ga me er nu nog niet druk om maken. Tegen de tijd dat ik daar (nog meer) belasting over moet gaan betalen hebben ze vast weer andere dingen bedacht wat ik aan belasting moet betalen. Of ik woon al in het buitenland, ook een zeer reële mogelijkheid. En dat heeft dan meer met Nederland/Nederlanders te maken als het de belastingen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:01

Zijn dat bevroren watervallen :wow:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 20:04

Wat gaaaaaf :j

Citaat:
Zoals ik begrijp, moet je belasting betalen over het gedeelte wat afgelost is.

Dat dus.
Doe je eerst je best om je hypotheek af te betalen en moet je alsnog over dat gedeelte weer eens belasting gaan betalen.
Maar goed :o? 8)7

Ik zit er wel net zo in als @Prairy
Er zijn ook zoveel dingen momenteel waar je je ongerust over kunt maken ... ^)

Goed nieuwtje, mijn zoon mag auditie doen voor het conservatorium (gitaar). Erg trots op hem. Zat voortraject aan vast met een portfolio en dat is nu dus goedgekeurd.
Zou betekenen dat hij naar Tilburg zou gaan, dat is in ieder geval goedkoper dan in Rotterdam dus qua kosten (huisvesting) zou dat wel gunstiger voor hem zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:14

Ik ben juist druk bezig om met mijn centjes (waar al veel belasting over betaald is) mijn hypotheek af te lossen. En dan zou je over die waarde ook nog een keer gepakt worden? Zo oneerlijk.
Net als erfbelasting. Slaat ook nergens op. Is ook al belasting over betaald. Meerdere keren.
Sommige belasting is echt wel terecht, maar dit is echt je reinste flauwekul.
Ik ga spontaan weer een flinke hypotheek nemen als dit erdoor komt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:19

Suzanne F. schreef:
Ik ben juist druk bezig om met mijn centjes (waar al veel belasting over betaald is) mijn hypotheek af te lossen. En dan zou je over die waarde ook nog een keer gepakt worden? Zo oneerlijk.
Net als erfbelasting. Slaat ook nergens op. Is ook al belasting over betaald. Meerdere keren.
Sommige belasting is echt wel terecht, maar dit is echt je reinste flauwekul.
Ik ga spontaan weer een flinke hypotheek nemen als dit erdoor komt.

Dat van de hypotheek wist ik ook niet. Ik los niets versneld meer af. Houd het wel voor mezelf en zie over een x aantal jaar wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:22

Nou eerst nog zien of het erdoor komt. Over het 2e huis geldt dit al wel. Maar je eerste huis valt in box 1. En hopelijk blijft dit zo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:34

Suzanne F. schreef:
Nou eerst nog zien of het erdoor komt. Over het 2e huis geldt dit al wel. Maar je eerste huis valt in box 1. En hopelijk blijft dit zo.

Ik zie het ook nog niet zo snel gebeuren.

Dan krijg je een beetje hetzelfde als in het onderwijs. We moesten van de regering ons energiecontract met Gazprom opzeggen. De vereniging waar mijn school onder valt heeft dat meteen gedaan als braafste jongetje van de klas. Van alleen mijn vestiging: van 3ton energie per jaar naar 1,3 miljoen...

Maar och, we schudden aan de ene kant het geld met emmers tegelijk er uit, aan de andere kant giet de overheid met bakken tegelijkertijd allerlei geld naar binnen.

Echt zo onzinnig en dat gevoel krijg ik straks ook bij box 3. Je moet aan de ene kant betalen en aan de andere kant krijg je dan allerlei subsidies omdat je het niet kunt betalen.. Koekoek.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:37

PSvanLot, ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Zo'n maatregel kunnen ze niet zomaar doorvoeren lijkt me, dat gaat ten koste van te veel mensen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:40

Wij lossen ook zo snel mogelijk af, omdat we vrij willen zijn als we met pensioen zijn, of nog beter, eerder stoppen met werken. Maar als het in box 3 komt is dat ook voor niets.
We betalen al zo veel belasting, je moet voor de gein eens berekenen wat je betaald over iedere euro die je verdient. Eerst al bijna de helft daarvan aan loonbelasting, maar wil je iets kopen betaal je ook weer belasting. Je houdt maar 32 tot 44 cent van een euro over. De staat harkt lekker binnen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:45

Ik begrijp enerzijds ook wel dat we zoveel belasting betalen. We hebben het in Nederland natuurlijk ook wel erg goed in vergelijking met vele andere landen op deze wereld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:53

Neonlight schreef:
Wij lossen ook zo snel mogelijk af, omdat we vrij willen zijn als we met pensioen zijn, of nog beter, eerder stoppen met werken. Maar als het in box 3 komt is dat ook voor niets.
We betalen al zo veel belasting, je moet voor de gein eens berekenen wat je betaald over iedere euro die je verdient. Eerst al bijna de helft daarvan aan loonbelasting, maar wil je iets kopen betaal je ook weer belasting. Je houdt maar 32 tot 44 cent van een euro over. De staat harkt lekker binnen.

En via andere routes komen er weer toeslagen en uitkeringen binnen. Het is zo'n wirwar van geld...