Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:24

Cayenne schreef:
Wel een schattig klein huisje! En echt ingeklemd tussen de grotere panden :D

Hier is voor die prijs best wel iets van te maken en ook nog eens met 3 hectare land: https://www.funda.nl/koop/de-bult/huis- ... kersweg-2/
Je zit alleen wel dichtbij de snelweg.

Deze heeft een half jaartje geleden ofzo ook tekoop gestaan.
Wat apart..?
Snelweg is echt wel een issue.
En staat kun je pas goed in het echt zien. Op foto’s lijkt het gauw heel wat.
Zou het agrarisch zijn? Gezien de prijs

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:29

scheelt wel dat eenmaal de avondspits voorbij, is het op die snelweg vrij rustig.
Prachtige omgeving; breng er regelmatig uren in door.

Ik vind de staat van het huis ( in elk geval zo van foto) ook heel erg meevallen. Het ziet er netjes uit. Is alleen erg verouderd allemaal kwa stijl; doet me denken aan de jaren 60 en 70 bungalows van binnen. Is dus meer een kwestie van modernisering dan onderhoud...althans; zo van foto dan.
Ik vind het geen geld voor wat je krijgt + het bos direct aan je erf.
Steenwijk ligt op letterlijk steenworpafstand van je huis, dus boodschappen doen ed is ook zo gedaan.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:40

ik wil bij die in Steenwijk gaan kijken, snelweg ligt dichtbij maar anderzijds een groot bosgebied ook.
De snelweg zie ik niet als een groot probleem en verder past dit wel in het plaatje wat we zoeken.
Maandagochtend ben ik de eerste die bij de makelaar aan de telefoon hangt :') ( waarschijnlijk met 10 anderen maar goed, optimistische blijven :+ )

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:43

Rivjenn schreef:
Deze heeft een half jaartje geleden ofzo ook tekoop gestaan.
Wat apart..?
Snelweg is echt wel een issue.
En staat kun je pas goed in het echt zien. Op foto’s lijkt het gauw heel wat.
Zou het agrarisch zijn? Gezien de prijs

Nee is niet agrarische , er heeft in het verleden een camping gezeten en nu wouden ze er eigenlijk iets met scouting gaan doen maar dat ziet de buurt niet zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:07

Wat leuk Happinez! Laat je weten of het is bevallen? :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:12

Leuk zeg!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:13

Het land is ontzettend nat en nog een paar vervallen schuilstallen.
Tja, prijstechnisch wel interessant maar hoop werk aan. En eigen bos moet ook onderhouden worden

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:30

Mwah, gezien de hoeveelheid regen die er de afgelopen tijd is gevallen en het feit dat er paarden opstaan, vind ik die nattigheid nog wel meevallen.
Volgens mij is het ook licht glooiend dus dan heb je al snel dat er hier en daar wat plassen staan na een flinke regenperiode.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:11

Er is een hoop werk aan maar dat zou mij niet zo boeien, dan kan het helemaal naar mijn zin gemaakt worden.
De wensen die wij hebben zijn over het algemeen niet kant en klaar en als ze er wel zijn onbetaalbaar.

Ik jou jullie op de hoogte al hoop ik er maar niet teveel op, er zijn vaker leuke stekjes aan mn neus voorbij gegaan :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:23

Gisteravond weer rond gehangen op Funda. Op zoek naar oude boerderijen met bedsteden en een mooie schouw. Helaas veel betonnen kookeilanden en witte muren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:07

Ja, dat is zo jammer. Er blijft vaak nauwelijks iets van over. Ik houd zo van die oorspronkelijke gebouwen, boerderijen maar ook grachtenpanden en andere historische gebouwen. Als ik zelf zoiets zou kopen, zou ik echt wel wat concessies willen doen aan het hedendaagse comfort. Om dan in elk geval iets meer dan authentieke 'details' te kunnen behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:23

De snelweg zou voor mij ook geen punt zijn, er zit nog wel wat ruimte tussen + bomen. Nieuwbouwwijk waar ik vroeger woonde stond er ook zo dicht op gok ik, met enkel een geluidswalletje ertussen. Je went eraan en hoort het na tijd niet meer.

Verder zou ik van foto af gewoon gaande weg dingen vervangen. Heb enkel m'n twijfels bij die golf in het dak. Iig geen gigantische vochtplekken binnen. En de grond erbij is wel echt ruim.

Maar wie weet valt de staat irl tegen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:43

Lijkt me een prachtige kans. Voor deze prijs heb je ook nog mogelijkheden om te investeren in het huis en de voorzieningen voor de paarden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:35

Vraag me ook af of dat nu echt zo'n drukke snelweg is, helemaal in het oosten. Wel een tof huis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:37

Renee1991 schreef:
Vraag me ook af of dat nu echt zo'n drukke snelweg is, helemaal in het oosten. Wel een tof huis.

Is niet mega mega druk maar wordt tzt wel verbonden aan de a15. Ik heb er 8 jaar dagelijks overheen gereden en staat niet vaak file alleen richting Arnhem wel als de boel op de a12 vast stond

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:57

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:25

MarjanB schreef:
https://www.funda.nl/koop/emst/huis-412 ... straat-27/

Leuk huis! Maar wat zal dr in die lades in de keuken zitten? En die badkamer :+

Van oorsprong hebben daar waarschijnlijk tekeningen in gezeten hoewel het ook nog zou kunnen dat er klosjes garen in gezeten hebben. Daar heb ik ook een versie van staan :D

Ik zou verwachten dat je daar nu bestek in doet hoewel het ook fake kan zijn zoals er wel meer nep in het huis zit.

Die tegeltjes lijken dan wel weer origineel, evenals de granito vloer.

Maar wat is dat rode gebouw ernaast?? Ik maak niet gelijk uit de beschrijving op dat dat erbij hoort.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:06

MarjanB schreef:
https://www.funda.nl/koop/emst/huis-412 ... straat-27/

Leuk huis! Maar wat zal dr in die lades in de keuken zitten? En die badkamer :+

Zouden ook nog authentieke letterbakken kunnen zijn. Mijn moeder werkte ooit in een 'echte' drukkerij waar het plaatselijke sufferdje gedrukt werd en zag daar na verloop van tijd de offset binnen komen. Voor die tijd werd er gewoon met de hand met letterbakken gezet, en die letterbakken zagen er zó uit.

Offset is uiteraard ook weer door digitaal vervangen :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:08

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:39

Om nog even terug te komen op dat huisje bij Steenwijk:

De ‘manege’ voor de deur is geen manege maar de praktijk locatie van Nordwin, en er zitten nog wat andere (kleine) paarden bedrijfjes in.

een groot stuk van het land word (vooral zomers) verhuurd aan die locatie die er tegenover zit. Zij rijden daar zomers ook de cross lessen :) Zou het zo zonde vinden als de nieuwe bewoner ze dat afneemt...

LET OP wel, die stal is GEEN pensionstal.

edit:
dit is op die locatie, ook de cross komt voor in de video
https://youtu.be/dAQpD1COsAc
Laatst bijgewerkt door Trui op 25-12-20 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:45

Geen bijzonder huis.
Maar wel een gek verhaal.

Wij hebben hier 2 jaar geleden naar gekeken, maar vonden het achteraf en te duur, en te klein voor de ponies. (Stond toen nog geen stal en paddock)

Heeft toen nog heel lang te koop gestaan. Uiteindelijk dit jaar verkocht, paardengedeelte gemaakt, nieuwe schutting en verder niet echt veel aan gedaan.
Nu ineens weer te koop en het is gewoon een ton in prijs gestegen :oo en dan is de stal en omheining ter overname :=

https://www.funda.nl/koop/luyksgestel/h ... 2-rijt-56/

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:54

Het eerste wat ik bij het huis in Emst dacht bij de lades was HA, letterbakken :D
En nu misschien idd heel handig voor een bestekverzamelaar ofzo :+

Huh Saul, dus de stallen en omheining zitten niet bij de prijs? :')

Prachtig pand, maar weinig land: https://www.funda.nl/koop/blaricum/huis ... enenweg-1/

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:02

Even een overzichtje van waar wij zijn wezen kijken:

https://www.funda.nl/koop/verkocht/steg ... eemweg-18/
Precies wat we zochten eigenlijk, enkel twee heeeeeele grote scheuren in t huis en niet volledig geïsoleerd, dat werd ons dan toch te duur... (zie nu net dat ie verkocht is :( even huilen, was m’n ouders nog aan t overhalen)

https://www.funda.nl/koop/alteveer-gem- ... dweg-10-a/
Ook heeeel leuk! Wel erg klein. Meer een vakantiehuisje/ b&b (ja ook het woonhuis) dan een echt woonhuis. En de stallen staan er illegaal :+ De afwerking van het huis was slordig en dat vonden we dan wel weer heel erg storend. De slaapkamers ook echt klein. naja al met al echt wel een leuk sfeertje maar echt te klein voor ons om te wonen.

https://www.funda.nl/koop/elim/huis-411 ... sdijk-1-c/
Fijn als je wel ‘gewoon’ modern wil wonen maar toch met grote tuin en vrij uitzicht! Was voor ons een beetje een twijfel gevalletje aangezien het voor ons toch nog te bewoond ligt. En het een te klein verschil was met hoe we nu wonen. (enige verschil is eigenlijk de tuin, in huis geen verschil)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:13