Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:18

Ja ik denk ook dat je jezelf in de vingers snijdt als je een ultimatum aan je bieding gaat stellen. :=

Trui, ik had begrepen dat er qua aannemers ook een wachtlijst is, gaan jullie zelf bezig?
Hopelijk gaat de verkoop voorspoedig!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:32

MirandaMalik schreef:
Trui, ik had begrepen dat er qua aannemers ook een wachtlijst is, gaan jullie zelf bezig?

nee wij gaan absoluut niet zelf aan de slag. Ik willen in onze grote garage een bijkeuken en kleine badkamer laten realiseren, maar dan moet ook de hele garage geïsoleerd. flink prijskaartje maar is t ons wel waard!
Het heeft dus absoluut geen haast omdat het een extraatje is en niet iets aan de woning zelf betreft

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:51

Bij mijn broer had een bieder ook een ultimatum gesteld.
Snap ik ook wel, als je bijvoorbeeld de mogelijkheid hebt om op twee huizen te kunnen bieden en de ene heeft een deadline of eerdere deadline dan de andere.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:00

Nou hier beide bezichtigings aanvragen al vol.
Ook in het nieuwe jaar zit het ons weer niet mee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:39

Balen, Horsii.

Mijn huis komt morgen online. Vind het zo spannend %)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:13

Spannend fitzroy, vast snel verkocht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:20

Komt helemaal goed!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:22

Huis van de buren is weer te koop. Hij was verkocht, maar de koper heeft zich op het laatste moment teruggetrokken. Erg sneu.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:48

Het bieden met ultimatum kan ik me ergens wel voorstellen.
Wij hebben een bod staan tot einde april. Als verkoper dan nog niet beslist heeft of bod te laag vind, dan heeft ie pech. Gaan we verder zoeken, we gaan niet eeuwig wachten.
Betreft wel een object in stille verkoop en zonder makelaar, dus misschien niet helemaal te vergelijken.

We krijgen eind februari een bericht, verkoper is wel alvast begonnen met regelen van een paar zaken die wij onder voorbehoud hebben geplaatst. Dus dat lijkt positief. :)

Maar je weet het nooit. Kinderen van verkopende partij zullen er ook wel een mening over hebben, dus nog even een paar weken nagelbijten..

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:49

Winged schreef:
Huis van de buren is weer te koop. Hij was verkocht, maar de koper heeft zich op het laatste moment teruggetrokken. Erg sneu.

Oeh, dat is zuur!

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:39

gaucho schreef:
Ik ben gewoon gisteren voor de 1e x een huis in Apeldoorn gaan bezichtigen, net bod gedaan en dat werd een uur later geaccepteerd :') *\o/* zelfs de verkoopmakelaar was verbaasd over de snelheid. Wel boven de vp geboden, maar in lijn met de huizen in de rest van de wijk en prijsstijging. Ik had slechts een deel van de koopsom onder voorbehoud van financiering gedaan, dat gaf de doorslag en was voor mij heel goed mogelijk. Nu mijn eigen huis in het westen verkopen :D

Wat snel zeg! Gefeliciteerd!!!

Hier een stille meelezer en starter. Mijn vriend en ik hebben donderdag onze eerste bezichtiging. Op dit moment wonen wij beide nog thuis (hij in Flevoland en ik in Noord Holland), maar ons oog is gevallen op Apeldoorn.
Helaas heeft hij een studieschuld en manmanman wat schrok ik van de invloed daarvan op je hypotheek. Echt niet oke!

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor wij wat gevonden hebben :).

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:47

naomi_mickey schreef:
Helaas heeft hij een studieschuld en manmanman wat schrok ik van de invloed daarvan op je hypotheek. Echt niet oke!

Heel herkenbaar... hier hebben wij beide een forse schuld en het drukt ons leenvermogen gewoon met ongeveer een ton ;( Echt dramatisch. Was zoveel meer mogelijk als we dat niet hadden gehad, maar goed. Wij hebben ervoor gekozen om flink aan het sparen te gaan en daarmee eigen vermogen op te bouwen ipv studieschuld sneller af proberen te lossen, dat is in ons geval iig gunstiger.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:22

Memories schreef:
naomi_mickey schreef:

Heel herkenbaar... hier hebben wij beide een forse schuld en het drukt ons leenvermogen gewoon met ongeveer een ton ;( Echt dramatisch. Was zoveel meer mogelijk als we dat niet hadden gehad, maar goed. Wij hebben ervoor gekozen om flink aan het sparen te gaan en daarmee eigen vermogen op te bouwen ipv studieschuld sneller af proberen te lossen, dat is in ons geval iig gunstiger.

Balen he, hier ook een ton verschil… Gelukkig maar 1 schuld en niet 2.
Onze financieel adviseur zei ook dat het aflossen van de schuld geen zin heeft, omdat ze bij de hypotheek blijven kijken naar het volledige schuldbedrag, i.p.v. naar wat er over is van eventuele aflossing. Wát een regeling…

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:31

naomi_mickey schreef:
Memories schreef:

Balen he, hier ook een ton verschil… Gelukkig maar 1 schuld en niet 2.
Onze financieel adviseur zei ook dat het aflossen van de schuld geen zin heeft, omdat ze bij de hypotheek blijven kijken naar het volledige schuldbedrag, i.p.v. naar wat er over is van eventuele aflossing. Wát een regeling…

Klopt, tenzij je in 1 keer een flink bedrag aflost, dan kun je een correctie aanvragen geloof ik. Maar het blijft flauw. Ik weet nog goed hoe ze ooit beloofden dat je studieschuld echt niet uit ging maken hoor….

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:32

Dat is niet helemaal waar! Als je een groot deel in één keer aflost (dus niet je gewone maandelijkse aflossing) dan kun je een herberekening aanvragen en op basis daarvan kunnen ze je maximale hypotheek opnieuw berekenen.
Maar, in de huidige markt kun je denk ik beter meer eigen geld hebben dan meer kunnen lenen. Want als je elke cent die je neertelt (inclusief overbieding) moet financieren, is dat voor de verkoper vaak ook een risico en daarom minder aantrekkelijk.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:45

Ja precies, maar dan moet je of ergens een financiële meevaller gehad hebben, of je geleende geld gespaard hebben. Maar gok dat dat niet veel gebeurt eigenlijk, je leent natuurlijk niet zonder reden…
Maar goed, niet teveel aan denken!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:42

Trui schreef:
MirandaMalik schreef:

nee wij gaan absoluut niet zelf aan de slag. Ik willen in onze grote garage een bijkeuken en kleine badkamer laten realiseren, maar dan moet ook de hele garage geïsoleerd. flink prijskaartje maar is t ons wel waard!
Het heeft dus absoluut geen haast omdat het een extraatje is en niet iets aan de woning zelf betreft

Oh ja als je geen haast hebt maakt het niet uit. Wij wilden eigenlijk wel gelijk wat muren eruit en dat heeft natuurlijk erg veel invloed op de rest, de vloer en muren dus dat is wel lastig!

ARCTN ja op die manier is een ultimatum wel nodig anders weet je helemaal niet waar je aan toe bent. Hopelijk gaat het lukken!

Winged, das niet zo fijn.
Maar de runners up zijn meestal nog wel beschikbaar dus hopelijk komt het goed.

Fitzroy, spannend!
In deze tijd moet het toch echt wel lukken!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:47

Tja, ik weet het niet. Iedereen roept wel dat het wel moet lukken, maar ik vind het zelf toch spannend. Ik heb nu toch al van diverse makelaars gehoord dat de aanvragen van bezichtigingen teruggelopen zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:29

Fitzroy schreef:
Tja, ik weet het niet. Iedereen roept wel dat het wel moet lukken, maar ik vind het zelf toch spannend. Ik heb nu toch al van diverse makelaars gehoord dat de aanvragen van bezichtigingen teruggelopen zijn.

Ik snap je zorgen hoor. Eerst zien dan geloven. Bij mijn ouders viel het ook enorm tegen. Uiteindelijk wel goed gekomen want aan 1 goed bod heb je gelukkig genoeg maar het duurde wel bijna 2 weken.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:35

Fitzroy schreef:

Komt ook echt goed! Ons huis is afgelopen week verkocht, bezichtigingen over de feestdagen. Wat degene boven mij ook zei, er hoeft maar 1 goed bod te komen. En er zijn op dit moment echt nog heel erg veel mensen opzoek naar een woning. Dat zal ook nog wel even duren door het beperktere aanbod voordat iedereen die écht graag een huis wil (en daarvoor overbied) een huis te pakken hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:01

Ja, maar ik heb wel een huis dat niet in de startersklasse valt. Hij was gistermiddag al online gezet, daar was ik eigenlijk ook niet echt blij mee. Vaak doen mensen ‘s morgens een rondje wat erbij is gekomen die dag.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:24

MirandaMalik schreef:
Winged, das niet zo fijn.
Maar de runners up zijn meestal nog wel beschikbaar dus hopelijk komt het goed.

Ze hebben hem - naar wat ik begreep - weer open gezet op Funda. En is inmiddels in prijs gezakt. Bijzonder wel.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 07:38

Dat komt wel goed Fitzroy! Al zien ze de woning de ochtend erna. Mensen die op zoek zijn naar een huis en interesse hebben bellen echt wel. :)

Ik ga straks bellen voor een vrijstaand huis dat al een paar maanden online staat en in prijs is gezakt. Het is een klein klus huis maar genoeg ruimte voor aanbouw (redelijk groot perceel) dus ik ben benieuwd. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:20

Tot nu toe zijn er 6 bezichtigingen gepland. Ik ben blij :j , hopelijk zit daar iemand tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:21

Als er 1 bij zit is dat genoeg :D

Ik doe mijn rondje altijd savonds, dus wanneer het online komt maakt denk echt geen verschil. Mensen met interesse bellen echt wel.