[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:34

_Marinke_ schreef:
Tink89 ja daar hebben we het al over gehad en weten ook wat er mogelijk is. We hebben namelijk al goed geïnformeerd naar die mogelijkheid omdat we van te voren al wisten dat er veel aangedaan moest worden en dat het volledig casco is. De verbouwing zelf en de kosten daarvan ben ik nog zo bang niet voor, het is alleen zo verraderlijk want in de prijs is al duidelijk rekening gehouden met het vele werk wat er nog in zit, maar ga je kijken wat zo'n verbouwing dan gaat kosten en wat die woningen straks waard zullen zijn. Dat is sowieso al een afweging..

Daarbij komt nog de indeling ervan, wat vinden wij belangrijk? Waar voelen we ons prettig bij? In eerste instantie zeg ik veel bergruimte, maarja daar tegen over staat weer relatief weinig 'leefruimte'. De ander heeft veel leefruimte maar heb je weer weinig bergruimte (grootse punten even tegen elkaar afwegend). Tis gewoon lastig haha.. eigenlijk te veel keuze. :')

Hou er rekening mee dat het makkelijker is om in een grote ruimte een kastenwand te maken die er mooi uitziet dan om een kastenwand te slopen en die mooi bij je kamer te trekken. Ik zou dus kiezen voor leefruimte. Als je wilt, mag je wel even de linkjes pb'en? Ik ben nu heeel nieuwsgierig :D

_Marinke_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:44

Er zitten momenteel nog helemaal geen kasten o.i.d. in, het gaat echt om de indeling (bergruimte, verblijfsruimte en verkeersruimte). Je kunt dus nog echt alle kanten op. Die indeling moet je grotendeels ook nog zelf maken, maar dat is het moeilijke ze hebben net andere mogelijkheden zeg maar. :+

Ben zelf nu druk aan het tekenen, aan de hand van oude bouwtekeningen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:48

Spannend hoor. Enige dat ik mee wil geven, denk niet alleen aan hoe jij het wil, maar ook aan hoe een eventuele koper (van jullie) het zal willen. Is het een buurt /huis waar voornl. gezinnen met kinderen zullen wonen of echt een buurt waar ouderen of tweeverdieners in geïnteresseerd zijn.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:53

Het is echt vlakbij het centrum (loopafstand) met een groot speelveld in de straat. Denk dat er zowel (jonge) gezinnen als ouderen in geïnteresseerd gaan zijn. Ook grote kans op 2 verdieners. Opzich zijn ze best groot, alleen de mogelijkheden en indeling is lastig. De kleine woonkamer bij de een zit me beetje tegen, daar in tegen heb je bij die wel de meest logische indeling.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:21

Eclare schreef:
Hallo iedereen!

Ik kom nu dit topic pas tegen, terwijl ik samen met mn vriend al maanden opzoek ben naar een huis!
Nu hebben we vandaag via onze aankoopmakelaar een bod uitgebracht op een huis wat we erg graag willen. Afgelopen vrijdag voor een 2e keer wezen kijken maar diezelfde dag iets later heeft er nog een kijker het huis voor de 2e keer bezichtigd. En er was al een kijker ingepland voor deze week dus ik hoop dat deze niet geinteresseerd genoeg zijn want ik wil dit huis niet aan me voorbij zien gaan! Zit echt constant mn mail te checken :') .

Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je reactie kreeg op een bod?

10 minuten :+

_Marinke_ schreef:
Het is echt vlakbij het centrum (loopafstand) met een groot speelveld in de straat. Denk dat er zowel (jonge) gezinnen als ouderen in geïnteresseerd gaan zijn. Ook grote kans op 2 verdieners. Opzich zijn ze best groot, alleen de mogelijkheden en indeling is lastig. De kleine woonkamer bij de een zit me beetje tegen, daar in tegen heb je bij die wel de meest logische indeling.

Het is wel een voordeel vind ik dat je op zo'n manier alles naar je eigen smaak kan inrichten, maar jullie willen het tzt dus ook weer verkopen?

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:23

Haha jaloers!
Die tien minuten zijn al dik voorbij. Elf uur is het bod uitgebracht.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:31

Wij kreeg steeds de dag erna reactie. Spannend hoor!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:34

QueenE nee dat is niet het plan.. Maar ik snap de opmerking van Sammie wel, mocht je het moeten verkopen dan is het wel handig als het ook interessant is voor anderen. Voor nu kijken we vooral naar hoe we het zelf willen en wat onze toekomstplannen zijn en wat ons handig lijkt.

Eclare oehh spannend!! :oo

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:36

wij ook de dag erna steeds.. helaas steeds afgewezen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:40

een kleine woonkamer zou ik juist wat groter willen. Denk bijvoorbeeld aan verjaardags visite of als je een baby krijgt, een box neemt veel plek in.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:41

Wij zijn op dit moment ook niet van plan ons huis te verkopen, maar we hebben wel absoluut rekening gehouden met de verkoopbaarheid ervan (locatie, uitvalswegen, ruimte, aantal slaapkamers etc.).

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:39

Even snel een vraagje: hoe lang wordt meestal uitgetrokken voor het rondkrijgen van de financiering? Makelaar heeft in t concept koopcontract een maand staan. Lijkt me nogal heeeeel erg kort.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:41

Zes tot acht weken is standaard. Nu met het nieuwjaar op komt is tien weken ook mogelijk. Een maand is imo erg optimistisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:46

Mag ik mij hier ook melden? :o

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:52

Nou dat vond ik dus ook sammie...

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:31

5 weken heeft onze makelaar er in staan, maar ze zei dat zo aan het einde van dit jaar het wel 10 weken zou kunnen duren omdat het druk is bij de banken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:42

Het kan zo 6 weken duren, dat is wel het minimum wat ik op papier zou willen hebben... maar 8 weken is prettiger :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:45

madeliefw schreef:
5 weken heeft onze makelaar er in staan, maar ze zei dat zo aan het einde van dit jaar het wel 10 weken zou kunnen duren omdat het druk is bij de banken.

Wat dom om er dan 5 weken in te zetten. Moet je weer uitstel gaan vragen en dat weet je van te voren al.. :=

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:47

Bij ons stonden er ook 5 weken in. Ik heb dat laten aanpassen naar 8 weken. Achteraf had het gewoon kunnen blijven staan want onze hypotheek was binnen een maand rond (1 oktober koopcontract getekend en 27 oktober akkoord voor de hypotheek), maar ik wilde het zekere voor het onzekere nemen!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:53

Meestal houden ze inderdaad 6 tot 8 weken aan.
Maar het kan in sommige gevallen een stuk sneller :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:54

Robijntjah schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :o

welkom!
ben je kopend of verkopend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:57

Allebei haha :-)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:06

Ja antwoord gehad! Nog niet helemaal wat we wilden maar antwoord haha :+ .
Vanwege een andere partij waren we namelijk een beetje onzeker hoe de verkoper het wilde aanpakken.
De vraagprijs is 150.000 en we hebben 140.000 geboden.
Nu zijn ze terug gekomen met 148.000 en geven aan niet veel te willen zakken. Onze aankoopmakelaar had al aangegeven dat hij het te veel vond en toen gaf hun makelaar aan toch graag te horen wat wij in gedachten hadden.
Nu dus 145.000 geboden en weer afwachten. 145.000 is wel de prijs waar we huis graag voor wilden kopen dus dat zou super mooi zijn.

Ik heb echt nog nooit zo weinig geduld gehad denk ik := .

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:11

Wooow spannend Eclare! Ik denk dat als wij in onderhandeling komen ik ook echt het geduld niet zou hebben. Zou kapot gaan van de zenuwen denk ik. Duim voor jullie dat ze akkoord gaan dat zou echt super zijn! :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:02

Voor degene die nog een leuk huisje zoeken in Nederlands Limburg: http://www.funda.nl/koop/reuver/huis-49654341-broeklaan-140/fotos/

Nee het is niet mijn huis, maar van mijn oom. Perfect voor mensen met paarden.

vraagprijs €349.000,-
vrijstaande woning
5700m2 grond
3 paardenstallen
gelegen aan de rand van het dorp
2km van de Duitse grens (en een prachtig bosgebied)