Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:19

Deze maand een dure maand maar daar heb ik mezelf ook de ruimte in gegeven met verjaardagen en de feestdagen die eraan komen.

vibabu

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:43

Helaas hebben wij geen emté hier in de buurt. Wat betreft boodschappen ben ik heel goedkoop uit. Al heb ik mijzelf tot het einde van het jaar wel vrij brief gegeven. Nou ben ik mijn pinpas kwijt en het duurt even voor ik een nieuwe heb. Scheelt ook heel erg in uitgaven ;')

Ik denk dat ik de komende tijd wel heel goedkoop uit ben. Het enige wat ik moet hebben is schoonmaakspullen en verse groenten. Mijn voorraadkast ligt nog vol met rijst, pasta en aardappelen en mijn vriezer vol met rundvlees. Ik haal af en toe wat kip en vis op de markt als ik daar trek in heb. Meestal een wat grotere portie zodat ik een deel in de vriezer kan bewaren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:09

Door wat onduidelijkheid bij de belastingdienst kom ik nu al twee maanden achter elkaar 300 euro per maand te kort (waar ik wel gewoon recht op heb). Leuk zo vlak voor de kerstdagen, die voel ik enorm.

Gelukkig gaan we met de hele familie uit eten en hoef ik geen cent te betalen, maar had graag een net jurkje kunnen kopen. Even kijken of ik dat kan missen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:59

Dat is wel erg vervelend Phormicola, ook geen idee wanneer ze het gaan storten?

Ik heb mijn zorgverzekering eens nagekeken en uitgerekend en ben er achter gekomen dat het goedkoper is om een extra pakket te nemen. Nu nog even kijken of ik bij dezelfde zorgverzekeraar blijf met een extra pakket of dat een andere verzekeraar goedkoper is.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:25

Wat vervelend Phormicola, gelukkig heb je geen kosten aan het diner maar leuk is anders.

Wij gaan de basisverzekering bij een ander doen dan de aanvullende verzekering. Scheelt voor ons een aantal euro's per maand.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:29

Kun je dat opsplitsen dan?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:25

Ja, ik zag het een keer bij Radar uit mijn hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:24

Wij hadden gisteren de financieel adviseur in huis voor de hypotheek voor ons nieuwe huis.

Die komt in het nieuwe jaar nog een keer terug om alle verzekeringen te bekijken. Daar gaat bij ons veel te halen zijn!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:36

Vandaag even rondje supermarkten gedaan. Superveel gratis gehad bij Jumbo vanwege de datums. En ook nog afgeprijsde dingen kunnen scoren. En weer voor 4 euro Scoupy artikelen meegenomen en ingediend. Dus gaat lekker zo. Nu aardig wat vlees in de vriezer liggen voor komende tijd. Had bij Jumbo ook nog een verstas, maar de inhoud was een beetje apart dit keer en ik moet zeggen dat lemongrass en bakbanaan niet zo aan mij besteed zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:38

Is de beste tijd om te scoren nu :j

Werk op proef bij de slagerij ,,heb geen vlees (meer) nodig :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:43

Rebecca schreef:

Jij werkte toch laatst bij een varkensboer ofzo? Is dat niet goed gegaan?

Ik ben helemaal niet zo'n vleeseter, maar ook weinig vleesvervangers die ik lekker vind. Is altijd een beetje schipperen dus hier.
Maar ik baalde wel, want ik wilde graag nog wat kerstboombroden van de AH want die zijn zo lekker en alleen met feestdagen te koop. Maar mooi niet dat ze die nog hadden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:47

Alwiene schreef:
[naam] schreef:

Jij werkte toch laatst bij een varkensboer ofzo? Is dat niet goed gegaan?

Ik ben helemaal niet zo'n vleeseter, maar ook weinig vleesvervangers die ik lekker vind. Is altijd een beetje schipperen dus hier.
Maar ik baalde wel, want ik wilde graag nog wat kerstboombroden van de AH want die zijn zo lekker en alleen met feestdagen te koop. Maar mooi niet dat ze die nog hadden -O-

Melkveehouderij , helaas door de melkprijs konden ze mij niet meer betalen

Was echt paradijs , een werk plek als die vind je gewoon niet meer

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:52

Rebecca, nu snap ik er niets meer van! Bij AH is alle melk drastisch duurder geworden, tot bijna verdubbeld aan toe. Volgens hen een kwestie van veel vraag en weinig aanbod en dus hogere prijzen. Maar uit jouw bericht krijg ik het idee van het tegendeel?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:54

De melkprijs is heel recent gestegen, maar het afgelopen anderhalf jaar was de melkprijs echt bedroevend, ruimschoots onder de 30ct/L, terwijl veel boeren minimaal 33ct/L nodig hebben om quite te draaien. Daarnaast is er gezeik met de derogatie/fosfaatrechten waardoor koeien hun stal niet vol mogen zetten terwijl ze wel geïnvesteerd hebben in een flinke uitbreiding, waardoor de lasten nog hoger liggen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:45

Vandaar het stijgen van de melkprijs, dat viel mij ook op en ik dacht dat winkels zelf de extra's wouden pakken.

Gisteren voor 17,- vlees en brood met 50% korting gekocht bij een andere jumbo filiaal, dat scheelt enorm.

Ik ben alleen vergeten hoe je ook alweer producten gratis mee kan nemen? Het vlees had bijna allemaal de datum van gisteren.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:16

Vlees met de datum van vandaag mag je meenemen, wat over datum is één vervangend product!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:17

Dan had je het gratis mee kunnen krijgen gewoon bij de kassa door geven dat datum van vandaag is dan verrekenen ze het! Ik lees al tijdje mee en ben ook heel erg van de koopjes enz!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:51

Rampshellie schreef:
Vlees met de datum van vandaag mag je meenemen, wat over datum is één vervangend product!

Dat wist ik helemaal niet! Super tip :D
Is dit alleen bij de jumbo?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:12

C_arola schreef:
Vandaar het stijgen van de melkprijs, dat viel mij ook op en ik dacht dat winkels zelf de extra's wouden pakken.

Gisteren voor 17,- vlees en brood met 50% korting gekocht bij een andere jumbo filiaal, dat scheelt enorm.

Ik ben alleen vergeten hoe je ook alweer producten gratis mee kan nemen? Het vlees had bijna allemaal de datum van gisteren.

Aalanden zeker? Die zijn met een proef bezig waarbij er dus wel afgeprijsd wordt een kun je geen aanspraak meer maken op gratis. Ben daar niet geweest gisteren. Heb mijn spul bij Stadshagen en Hogenkamp vandaan. Hogenkamp prijst ook af maar dan met de 50 cent 1 en 2 euro stickers. En alleen spul op morgen. Dus vandaag mag nog altijd gratis mee net als een vervanger van een over datum artikel natuurlijk.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:44

Booooo schreef:
Rampshellie schreef:

Dat wist ik helemaal niet! Super tip :D
Is dit alleen bij de jumbo?

Ja alleen Jumbo. Valt onder de 7 zekerheden!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:22

Wauw bedankt voor jullie tip!

Ik had net 3 pakjes zigeunerschnitzel en 1 pakje kalkoenschnitzel met de datum van gisteren.. Heb van allemaal een nieuw verpakking met nieuwe datum gekregen

Er liggen nu dus 6 zigeunerschnitzel en 2 kalkoenschnitzel in de vriezer :D

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:40

Net bij de Lidl gourmetschotels gekocht met 30% korting! In zakjes in de vriezer gedaan, €3,42 voor 5 maaltijden :D.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:54

Ooh en bij de Appie gourmet mini's 2+1 en 35% korting dus omgerekend €1 per bakje!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:04

Rampshellie schreef:
Ooh en bij de Appie gourmet mini's 2+1 en 35% korting dus omgerekend €1 per bakje!

Ligt eraan wat ze oorspronkelijk kosten lijkt me? Die hebben niet allemaL dezelfde prijs toch? :)

Zag ze hier bij Jumbo Zuid 1+1 gratis. Maar had meer belang bij de gratis worst doordat er 1 over datum lag en zelfde voor de gesneden snijbonen :+
Oh en zelfde voor twee dikke stukken kaas. Ook over datum dus nieuwe van twee mooie merken ook nog eens!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:45

Alwiene schreef:
Rampshellie schreef:

Ligt eraan wat ze oorspronkelijk kosten lijkt me? Die hebben niet allemaL dezelfde prijs toch? :)

Zag ze hier bij Jumbo Zuid 1+1 gratis. Maar had meer belang bij de gratis worst doordat er 1 over datum lag en zelfde voor de gesneden snijbonen :+
Oh en zelfde voor twee dikke stukken kaas. Ook over datum dus nieuwe van twee mooie merken ook nog eens!

Klopt maar heb het uitgerekend op de bakjes die ik gekocht heb!