Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Bij lange afstanden is een elektrische niet echt geweldig begrijp ik. Voor woon-werkverkeer lijkt het me prima te doen. Mijn volgende auto zal ook een elektrische worden waarschijnlijk.
.
Echte vrek hier haha.
Met een 60kWh accu kun je dan na 10 minuten ofzo alweer verder.
Hangt er vanaf of het gewone wegen zijn, snelwegen, met en zonder trailer. De diesel staat vandaag 1,599 bij ons aan de pomp. Benzine zou ik moeten kijken. De prijzen kunnen weleens wisselen om de zoveel dagen, gaat op en af. Maar behalve dat ie zuipt doet mijn ouwe bak het nog prima allemaal en zitten er (nog) geen grote kosten aan om 'm werkend te houden.
Volgens hem rijdt ie 1 op 12. De benzine stond hier wel wat hoger dan die 1,65, 1,90 zelfs toen ik de laatste keer keek.
De Fiat 500 die ik daarna kocht haalde dan weer 1 op 18 op de snelweg.

Alleen zo jammer dat het in Nederland is haha
Marjo schreef:Nou ik zou het toch niet handig vinden om met een elektrische auto naar Oostenrijk te moeten.
Ik hoop dan ook dat ze tegen 2035 daar wel wat op gevonden hebben.
400km klinkt leuk, maar dan moet je dus al zeker 2x gaan laden. Ben je al een uur extra reistijd kwijt. En rusttijden zijn natuurlijk eigenlijk niet belangrijk als je met 3 of meer volwassenen gaat
Prairy schreef:Kan die elektrische ook de trailer trekken?
Mijn diesel rijdt ongeveer 1 op 9
Geen idee wat de elektrische verbruikt eigenlijk. Ze staan beiden op de zaak. We zijn uiteindelijk thuis geraakt vandaag, lange rit geweest, wel weer veel geleerd. Vooral dat het moeilijk is om te verslaan hoe we nu wonenAlleen zo jammer dat het in Nederland is haha
ik zie ook vaak dat palen bezet zijn bij parkeerplaatsen (ik bedoel dus niet bij een tankstation). Dat lijkt me toch echt onhandig als je het nodig hebt om te laden. Hybride lijkt me dan een fijner idee.
De laatste twee weken van April en de eerste week van Mei. Nu nog hopen op goed weer! Onze laatste vakantie die langer dan een week was, was begin 2020 met corona, en toen moesten we thuis blijven
Dus met een weekje met kerst, een paar weken in het voorjaar/zomer en tussendoor af en toe een verlofdag zijn ze al op, en dan heb je nauwelijks het gevoel gehad dat je vakantie had
Varekaj schreef:In België is 20 vakantiedagen/jaar eigenlijk de standaard in de private sector, op voorwaarde dat je het jaar voordien volledig hebt gewerkt.
. In de vier bedrijven waarin ik in de privé gewerkt heb, heb ik altijd minimaal 28 dagen gehad.