Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:05

gaucho schreef:
Ik ben gewoon gisteren voor de 1e x een huis in Apeldoorn gaan bezichtigen, net bod gedaan en dat werd een uur later geaccepteerd :') *\o/* zelfs de verkoopmakelaar was verbaasd over de snelheid. Wel boven de vp geboden, maar in lijn met de huizen in de rest van de wijk en prijsstijging. Ik had slechts een deel van de koopsom onder voorbehoud van financiering gedaan, dat gaf de doorslag en was voor mij heel goed mogelijk. Nu mijn eigen huis in het westen verkopen :D

Ohhh wauw!! Van harte gefeliciteerd. Zalig dat het nog zo kan!!

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:51

Gefeliciteerd, gaucho! Waar ga je wonen in Apeldoorn (mag ook per PB) ?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:52

In de Maten, op de Viltmakersdonk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:38

Scheelt dat je de gunstige beweegrichting maakt, dan kan je qua financiele voorwaarde best gunstig insteken idd! Ideaal!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:40

gaucho schreef:

Gefeliciteerd! *\o/*

Mocht je nog een leuke baan zoeken in Apeldoorn :') wij zoeken nog mensen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:28

MarjanB schreef:
gaucho schreef:

Gefeliciteerd! *\o/*

Mocht je nog een leuke baan zoeken in Apeldoorn :') wij zoeken nog mensen

:D Wat voor werk? Mijn huidige werkregio is alles boven de rivieren, dus Apeldoorn is daarvoor ook prima gelegen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:11

Heb je een pb terug gedaan :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:45

Gefeliciteerd gaucho, wat snel.

Hier weer een bezichtiging aangevraagd, morgen ochtend gelijk even bellen.
Dit keer in Noord Holland, wat eigenlijk ons zoekgebied niet is.

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:08

Hoi allen,
Ik ben nieuw in dit topic en wil graag mijn ervaring delen.
We wonen in het noorden van het land op een heerlijke plek nabij het centrum van Groningen (bovenwoning). Er is een fijn balkon maar we willen graag een tuin.
We zijn daarom in april van dit jaar gestart met onze huizenzoektocht in Noord Drenthe. Om toch meer dat buitengevoel en de rust te kunnen ervaren. We hebben veertien huizen bezichtigd en zes keer een bod gedaan. Vaak flink overboden (minstens 20 en zelfs 40 boven de vraagprijs) maar we grepen telkens mis. Tot we 'ons' huis tegenkwamen. Toen hebben we 's morgens bezichtigd, 's middags een bod gedaan en 's avonds was het geaccepteerd! We hebben toen geen inschrijving afgewacht.

Binnenkort komt ons huis in de verkoop dus het is echt een spannende tijd. Had van te voren niet verwacht dat er zoveel bij komt kijken als je een huis wilt kopen en verkopen.

Wij wensen iedereen veel succes met de biedingsoorlog. Want dat is het helaas wel.

Mijn tip is: wees proactief en ga van te voren in gesprek met een financieel adviseur. Mocht je dan je droomhuis tegenkomen weet je precies wat je kunt bieden (en natuurlijk wat je wilt bieden ;-))

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:27

En waar komen jullie terecht?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:32

Wij hebben ook wel direct geboden maar dan werd er door de koper toch afgewacht tot de andere biedingen binnen waren.
Het blijft altijd een stukje geluk.
Tuurlijk is het wel heel belangrijk dat je je financiële situatie goed weet, wij hadden ook alles al besproken met de financieel adviseur, ook met de makelaar van je eigen huis, zodat je ongeveer weet wat je voor je huis krijgt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:40

Bij ons zijn de foto's voor Funda gemaakt en komt er binnenkort op te staan!
Spannend! :):)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:20

Hier ook regelmatig al eerder geboden maar dan werd toch de deadline afgewacht ondanks ook biedingen van 60000 boven vraagprijs.

Wel super fijn dat het bij jullie toch redelijk vlot gelukt is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:34

horsii schreef:
Hier ook regelmatig al eerder geboden maar dan werd toch de deadline afgewacht ondanks ook biedingen van 60000 boven vraagprijs.

Niet overal is er (al) een deadline. Eerder bieden dan een deadline heeft meestal geen zin, maar bieden voordat er een deadline wordt gesteld wel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:03

Ik ben ze nog niet tegengekomen huizen zonder deadline. Hier inmiddels zoekmaand 17 en aardig wat huizen bezichtigd. echter allemaal op inschrijving en dus bieden voor een bepaalde datum en tijd.
Wie weet komen we ze zonder deadline nog tegen

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:11

Ik meld me ook voorzichtig. :wave:
We zijn starters op zoek naar onze eerste woning. We wonen nu in een oud klein huur appartement. Er woont een bepaald volk hier in het appartementen blok en ik zit hier totaal niet op mijn plek. :( Plus we zijn beide buiten mensen dus we willen graag een tuintje hebben. :)

We hebben al op een paar woningen geboden maar helaas allemaal misgegrepen. We kunnen niet veel overbieden want het geld hebben we niet. We zijn vrij jong op onszelf gaan wonen en huren is duur. :=
Pas toen we officieel zijn gaan samenwonen konden we echt sparen.

We weten dat we het moeten hebben van een gun factor. Op veel woningen sturen we ook een brief bij. Maar het is ons tot nu toe niet gegund. We hebben nog 1 bod openstaan. Morgen of overmorgen horen we of we 'm krijgen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:27

Ik kom hier ook rustig meekijken en lezen... nieuw jaar, nieuw huis. Wij zijn starters en willen onze eerste woning kopen (prijsklasse tot ong 350k), eis is minstens 2 slaapkamers. Regio bekijken we ruim, maar een voorkeur richting omgeving Utrecht en omgeving Ede/Wageningen/Arnhem en het hele gebied daar tussenin. Niet makkelijk dus. Mijn vriend is heel optimistisch en ziet het allemaal rooskleurig in maar ik heb er zelf echt geen vertrouwen in dat er voor ons nu ook maar iets mogelijk is...

Hebben nog geen aankoopmakelaar maar wel zelf nu 2 huizen bezichtigd. De eerste was echt 3x niks, natuurlijk van die prachtfoto’s op Funda met een groothoeklens dus wisten al dat het ging tegenvallen. Komen we daar, zijn de plafonds krap 2 meter hoog. Wij zijn 1.80m en 1.90+, wat een claustrofobisch gevoel :’) Vorige week wel een woning bezichtigd waar we gelijk helemaal weg van waren. Stoute schoenen aangetrokken en een bod uitgebracht met gedeeltelijk voorbehoud van financiering en 15+% boven de vraagprijs, morgen horen we meer. Al verwacht ik er dus helemaal niks van.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:00

mavantos schreef:
horsii schreef:

Niet overal is er (al) een deadline. Eerder bieden dan een deadline heeft meestal geen zin, maar bieden voordat er een deadline wordt gesteld wel.

Wij hebben alleen een keer eerder geboden 40k over zonder deadline maar dan wachten ze toch ook af, snap ik ook wel, er kan altijd nog iemand meer bieden.
Ik vond dat wel veel vervelender, je had geen idee wanneer het klaar was.
We hebben wel vaker gehad dat er geen deadline was maar Verder toen niet geboden.
Inmiddels zal dat steeds zeldzamer worden denk ik zonder deadline.

Neverland, welke regio zoeken jullie?

Memories, bijna alle huizen worden met groothoeklens genomen, op de filmpjes kun je het meestal iets beter inschatten.

Succes allemaal, hopelijk lukt het!
Wij hebben wel binnen drie maanden zonder aankoopmakelaar gekocht dus het kan!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:33

MirandaMalik schreef:
mavantos schreef:

Wij hebben alleen een keer eerder geboden 40k over zonder deadline maar dan wachten ze toch ook af, snap ik ook wel, er kan altijd nog iemand meer bieden.
Ik vond dat wel veel vervelender, je had geen idee wanneer het klaar was.
We hebben wel vaker gehad dat er geen deadline was maar Verder toen niet geboden.
Inmiddels zal dat steeds zeldzamer worden denk ik zonder deadline.

Neverland, welke regio zoeken jullie?

Memories, bijna alle huizen worden met groothoeklens genomen, op de filmpjes kun je het meestal iets beter inschatten.

Succes allemaal, hopelijk lukt het!
Wij hebben wel binnen drie maanden zonder aankoopmakelaar gekocht dus het kan!

Een verkoper kan een deadline stellen, maar dat kan je als bieder ook. Je kan bij je bod aangeven dat deze gestand houdt tot een bepaalde datum en tijd.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:57

Regio midden Limburg. Liefst in gemeente Leudal. :)

We hebben een budget tot max 430k. Maar liefst onder de 400k.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:18

Mavantos.. dan moet het bod wel heel grof over de vraagprijs gaan, wil een deadline vanuit een bieder interessant zijn in deze markt voor de verkopende partij.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:19

idinn schreef:
Mavantos.. dan moet het bod wel heel grof over de vraagprijs gaan, wil een deadline vanuit een bieder interessant zijn in deze markt voor de verkopende partij.

Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik ben makelaar (K-RMT) :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:21

Voorheen (10 jaar geleden) bood je 50.000 euro onder de vraagprijs en zei je dat het bod geldig was tot aankomende vrijdag 17.00 uur.

Wat een rare markt is het nu zeg. Ongelooflijk.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 09-01-22 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:22

Inmiddels is bij ons ook alles rond en getekend en is t nu echt afwachten tot het transport! Zijn ook al langs geweest met iemand die verstand heeft van t bouwtechnische deel (wij hadden geen BTK) en hebben plannen liggen voor een verbouwing !
In ons huidige huis zijn vorige week foto’s gemaakt en hebben wij donderdag de eerste kijkers, het huis staat nog niet eens online :’)

Er is een huis in onze straat laatst weg gegaan voor 5+ ton… precies eenzelfde woning als die van ons… wij kochten t 10 jaar geleden voor €232.000 :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:28

mavantos schreef:
[***] schreef:

Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik ben makelaar (K-RMT) :')

Najah vooral dat nieuwe lezers niet straks denken dat een deadline stellen als bieder in deze markt een briljant idee is :+