Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:27

Rinske

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:44

Nu de financiering van ons nieuwe huis rond is ben ik natuurlijk al vol aan het Pinteresten (is dat een werkwoord :') ) ?

Er komt een kookeiland in de keuken, en we willen de kastjes in kleur (soort zacht groen grijs), met een marmerlook composiet blad. Nu heb ik een mooie keuken gezien bij Mandemakers, maar die zijn niet in kleur verkrijgbaar, dus nu op zoek naar dezelfde soort deurtjes maar dan wel gespoten leverbaar ergens :') . Het gaat om deze deurtjes, met smalle randen.

Afbeelding

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:06

Rinske schreef:
Nu de financiering van ons nieuwe huis rond is ben ik natuurlijk al vol aan het Pinteresten (is dat een werkwoord :') ) ?

Er komt een kookeiland in de keuken, en we willen de kastjes in kleur (soort zacht groen grijs), met een marmerlook composiet blad. Nu heb ik een mooie keuken gezien bij Mandemakers, maar die zijn niet in kleur verkrijgbaar, dus nu op zoek naar dezelfde soort deurtjes maar dan wel gespoten leverbaar ergens :') . Het gaat om deze deurtjes, met smalle randen.

[ [url=m/5JlvsG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze?

https://www.reformcph.com/en/designs/fr ... gn-studio/

Ik heb m onthouden omdat ik dat juist helemaal niks vind :') maar heb t ook nog nergens in een interieur gezien, dus ben wel benieuwd!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:40

Oh prachtig ja! Maar 300 euro voor een frontje is wel heel veel geld hahahaha. Ff kijken of er ook andere frontenmakers zijn die zoiets maken. Had er al wel een aantal gevonden, maar niet met die stijl.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:00

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:08

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:12

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:22

Skippy01 schreef:
Rinske schreef:
Deze kleur vind ik echt waanzinnig mooi trouwens. https://houtmerk.nl/products/groen-keuk ... -brac-0773

Ikea heeft ook deze kleur keukendeurtjes.

die zijn wel hoogglans en zonder randje volgens mij. weet niet of dat is wat ze zoekt?[/quote]

Klopt, wij hebben ze in de bijkeuken. Kan straks wel even een foto maken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:25

Klopt idd, maar ik wil geen hoogglans :)) .

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:36

Bij Kvik hebben ze ook een groene keuken. Is laatst een keer voorbij gekomen hier

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:11

Ja klopt, daar gaan we ook kijken :) . Die vind ik er ook wel tof uitzien. We zullen het blad denk ik toch niet bij de keuken zelf bestellen, dus we kunnen voor alle onderdelen los op pad, lol.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:18

Iemand hier ervaring met het plafond laten stucen?

Ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe huis en wil graag de boog tussen de woonkamer en keuken eruit breken.

Afbeelding

Nu hebben de verkopers het plafond van de woonkamer en de keuken helemaal laten stucen. Als ik er een stukje muur uithaal dan moet dat stukje plafond natuurlijk ook nog gestuct worden.

De verkopers hebben mij het nummer gegeven van de stukadoor die het destijds ook gedaan heeft dus die heb ik een berichtje gestuurd.

Alleen geeft hij aan dat hij denkt dat het hele plafond (woonkamer en keuken) dan opnieuw gedaan moet worden. Ik moest eerst de boog er maar uit slopen en dan komt ie wel langs om te kijken.. Maarja.. Als ik van te voren weet dat het hele plafond opnieuw gestuct moet worden en dat mij dat een godsvermogen gaat kosten dan denk ik er nog wel een tweede keer over na of die boog er wel uit gaat :')

Dus om eerst te slopen en dan verder te kijken vind ik wat een onzeker plan :+

Iemand hier ervaring mee? Als ik wat google dan kom ik uit op prijzen tussen de 750 en 1000 euro.. Dat is niet helemaal wat ik in mijn budgettering heb meegenomen :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:22

Kan je er niet een (nep)balk in stoppen? Je zal het waarschijnlijk toch ook moeten ondersteunen, of is het geen draagmuur?
Wij hebben net zo'n boog en doen de hele woonkamer stucen, maar er komt ook een verlaagd plafond in de keuken omdat we hoogteverschil hebben. Dus iets andere situatie. Weet je zeker dat beide plafonds even hoog zijn aan beide kanten?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:26

Oh ik vind de boog juist mooi! Ik zou juist de lambrisering weghalen om de boog nog mooier te doen uitkomen.

SplashIsLiefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:55

Ik vind de boog ook gaaf :))
Wij hebben recent de muren en het plafond laten stucen in onze woonkamer. En waren ongeveer 15 euro per m2 plafond kwijt voor glad stucen. Ik heb veel stukadoors gesproken en dat is wel een gemiddelde prijs :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:57

De boog zou hier ook geen probleem zijn :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:02

Ha ha, zo zie je maar weer hoe smaken verschillen, bij mij zou die boog er als eerste uit gaan :o

Overigens zou ik wel willen weten of het geen draag constructie is, zo ziet het er nl wel uit vind ik. Dan moet je een balk laten zitten en is je stuc probleem opgelost!

Wil je de dwarse muurtjes ook weghalen en helemaal open maken? Want in dat geval heb je ook een vloer probleem of komt er sowieso een andere vloer in?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:04

Een goede graadmeter voor het bepalen of een muur dragend is, is de dikte. Bij een stenen huis kun je erop rekenen dat muren dikker dan 10 centimeter dragend zijn, waar muren met een dikte van minder dan 10 centimeter niet dragend zijn.
Ik vind dit er niet uitzien als een draagmuur.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:05

Ik ben ook niet van de bogen, ik vind ze oubollig (net zo als de houten lambrisering).

Ik zou de dwarse muurtjes laten staan en de balk behouden. Probleem van het plafond en eventueel van de vloer weg :) Toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:12

Balk lijkt me een goede optie.

Maar als je zelf een beetje handig bent kan je het zelf ook wel bijwerken. Zo te zien is het niet enorm veel. Nieuw likje verf op het plafond en klaar.

Bogen doen mij denken aan de woonkamer vroeger bij m'n ouders. Zat een gemetselde boog in... In 88 gemaakt door m'n ouders. In 2004 er heel snel uit gegooid, ze waren er al jaren zat van :')

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:52

Boras schreef:
Ik ben ook niet van de bogen, ik vind ze oubollig (net zo als de houten lambrisering).

Ik zou de dwarse muurtjes laten staan en de balk behouden. Probleem van het plafond en eventueel van de vloer weg :) Toch?

Wat bedoel je precies met balk behouden? Het bovenste stukje van de muur?

Ik heb het wat zo in gedachten, dus bij de roze strepen recht omhoog.

Afbeelding

De lambrisering gaat er inderdaad af, ook komt er een nieuwe laminaatvloer in en een nieuwe (2e hands) keuken.

Het gaat dus puur om het strookje plafond van het stukje muur uit de boog dat weggaat.

De keuken en de woonkamer zijn beiden even hoog en beiden voorzien van stucwerk (fijn schuurwerk?). Het is geen draagmuur trouwens.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:08

Afbeelding

Ik denk dat hierboven dit idee bedoeld wordt. Dan hoef je het plafond niet bij te werken.

Jammer van de keuken, ik vind 'm juist super cute. Is hij in slechte staat?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:13

Vind ik ook! Zo blank, maar ook in een leuk kleurtje geschilderd lijkt de keuken me zalig <3 Maar smaken verschillen natuurlijk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:18

Oh, de keuken is toch juist super schattig? <3
(Jep, smaken verschillen, duidelijk!)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:20

Ik snap wel dat je een andere keuken zou willen, bij mij had een dergelijke keuken er ook zeker niet gebleven :=