Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophievdV schreef:Dit wordt een eindeloze discussie. Daar heb ik geen zin in
Jildau schreef:SophievdV schreef:Dit wordt een eindeloze discussie. Daar heb ik geen zin in
Tsja ze heeft wel gelijk. Als er tig mensen wel overdag willen komen kijken en alle huizen binnen no time verkocht worden, dan heeft een makelaar geen reden om nog meer mogelijkheden tot kijken te bieden.. Als je een huis aan de straatstenen niet kwijt kan en er komt eindelijk een geïnteresseerde voor en die wil graag savonds kijken, dan bied je die mogelijkheid als makelaar wel. Vraag en aanbod.
superpony schreef:Niet alle mensen zijn natuurlijk 's avonds vrij of in het weekend. Dat is slechts een luxe.
Het maakt me verder ook niet uit, dan niet. Maar feit is dat als de markt instort wel alles mogelijk is.
Ik heb al vaker gekocht en verkocht en nu zijn de makelaars een stuk minder fijn bezig, dan bijvoorbeeld tijdens de crisis.
Het valt meer mensen op en ik hoor flink wat mensen klagen om me heen. Onpersoonlijk, gehaast, slechte informatie etc etc.
Het is btw ook niet heel handig hoor zo zaken doen. Toen wij dit huis kochten hadden we een fijne makelaar die ons huis ook weer mag verkopen. Zo werkt dat he?!
SophievdV schreef:Niet helemaal. Wij zoeken in Noord Friesland. Niet in de stad. Huizen zijn met enkele weken of maanden verkocht. Niet binnen 2 dagen. Bovendien, en daar komt mijn opmerking vandaan, mopperde de makelaar dat iedereen 's avonds wil.
Er zit dus iets meer nuance in.
Verder hoef ik me niet te verantwoorden dacht ik zo. Dus de discussie over wel of niet uren vrij nemen ga ik gewoon niet aan
Sonja_vR schreef:zo rijd ik bij huizen van bepaalde makelaars absoluut eerst langs en kijk ik zover mogelijk al op mijn gemak voor ik uberhaupt een afspraak ga maken omdat die makelaars in het verleden al hebben bewezen vooral veel fantasie te hebben en erg goed zijn in creatief schrijven
als je wat verder van huis moet gaan kijken is dat al een stuk lastiger
Liezel1 schreef:SophievdV schreef:Niet helemaal. Wij zoeken in Noord Friesland. Niet in de stad. Huizen zijn met enkele weken of maanden verkocht. Niet binnen 2 dagen. Bovendien, en daar komt mijn opmerking vandaan, mopperde de makelaar dat iedereen 's avonds wil.
Er zit dus iets meer nuance in.
Verder hoef ik me niet te verantwoorden dacht ik zo. Dus de discussie over wel of niet uren vrij nemen ga ik gewoon niet aan
Waar zoek je?
Ik woon net boven Leeuwarden
Achterom schreef:Sonja_vR schreef:zo rijd ik bij huizen van bepaalde makelaars absoluut eerst langs en kijk ik zover mogelijk al op mijn gemak voor ik uberhaupt een afspraak ga maken omdat die makelaars in het verleden al hebben bewezen vooral veel fantasie te hebben en erg goed zijn in creatief schrijven
als je wat verder van huis moet gaan kijken is dat al een stuk lastiger
Wij reden altijd eerst langs, de ervaring was op dat vlak dat vaak niet vermeld werd dat er bijvoorbeeld een drukke weg lag, of een boerderij er vlak naast. Google maps vertelt je veel, maar langs rijden is altijd beter.
En dat is idd lastig als je ver weg zit.
SophievdV schreef:Studieschuld is niet bij het bkr geregistreerd maar er wordt wel naar gevraagd en je wordt geacht eerlijk antwoord te geven. Het kan zeker invloed hebben op het bedrag wat je kunt lenen.