Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:29

Ik ben benieuwd Denise_Storm, heb je een foto? Onze plisségordijnen komen ook bij Veneta vandaan. Prima, niets op aan te merken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:31

Hebben jullie niet dat die dingetjes aan het einde van de koordjes er spontaan afvallen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:33

Of niet zwaar genoeg zijn zodat het touwtje/kettinkje niet netjes strak hangt :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:39

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:20

Fitzroy schreef:
Hebben jullie niet dat die dingetjes aan het einde van de koordjes er spontaan afvallen?
Oh ja, grrrr...! Touwtje hangt netjes strak, gewikkeld om haakjes. Bij de smalle ramen verstellen we m zonder touwtje.
Even opgezocht -> greepbediening.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:18

Ik heb een leuke oplossing voor mijn keukendilemma. Sinds de kast weg is, kijken we dus tegen de deur (vakkendeur met glas) aan die naar de bijkeuken gaat. Aan de andere kant ervan, in de bijkeuken dus, staat een kast.

Dus ik ga het volgende maken. Niet helemaal hetzelfde maar wel zo’n wand van steigerhout.

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:50

Veneta heeft geen fysieke winkel he? Ik vind dat wel erg jammer. Vind het bij gordijnen toch wel fijn om fysiek te kijken. Die stofjes die ik van veneta heb gezien kan ik niet op oordelen en op foto’s online zie ik toch minder goed bij dit soort dingen..

Wij zijn van de week bij de hema, praxis, leen bakker, kwantum en karwei geweest. Bij karwei wel twee mooie gezien maar mijn vriend is nog niet 100% overtuigd. Dus als iemand nog goede vergelijkbare tips heeft voor fysieke winkels.. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:07

@Karijn: leuk idee... ga je hem dan op de deurposten vast maken ?? (kun je mooi een led achter doen ;)
@Queelens: bij Hoprnbach kun je ze gewoon terug sturen als het niet bevalt.
Ik had de 'hout'tint besteld en een creme-witte, maar vond ze beide zo mooi dat ik ze allebei maar gehouden heb :D

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:14

Queelens schreef:
Veneta heeft geen fysieke winkel he? Ik vind dat wel erg jammer. Vind het bij gordijnen toch wel fijn om fysiek te kijken. Die stofjes die ik van veneta heb gezien kan ik niet op oordelen en op foto’s online zie ik toch minder goed bij dit soort dingen..

Wij zijn van de week bij de hema, praxis, leen bakker, kwantum en karwei geweest. Bij karwei wel twee mooie gezien maar mijn vriend is nog niet 100% overtuigd. Dus als iemand nog goede vergelijkbare tips heeft voor fysieke winkels.. :)

Je kunt gratis een afspraak maken, dan komt er een adviseur langs en die neemt de stofjes mee! Kun je meteen zien hoe het matcht met jouw interieur, ik vond dat erg fijn, wij hebben er jaloeziën besteld op die manier en zijn zeer tevreden :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:41

DubbelDun schreef:
Ik heb sinds kort de Soluna via Hornbach hangen en die zijn de helft in prijs ivm Veneta
Makkelijk op te hangen en zien er heel netjes uit... alleen dat kettinkje hangt wat rommelig
https://www.hornbach.nl/shop/SOLUNA-Duo ... tikel.html
https://www.veneta.com/designer-duo-rol ... t/7288/#pc

Die heb ik ook van hornbach en ben er heel blij mee. Was ook de enige bouwmarkt die de maat had die ik.nodig had in de standaardmaten ipv duur maatwerk. Dat vond ik fijn bij hornbach, standaard maten in de winkel, maar daarnaast standaard maten die te bestellen zijn en als laatste maatwerk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:45

Ik had van één kleur idd de 100 cm nodig en de meeste merken hebben die niet.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:35

DubbelDun schreef:
@Karijn: leuk idee... ga je hem dan op de deurposten vast maken ?? (kun je mooi een led achter doen ;)
@Queelens: bij Hoprnbach kun je ze gewoon terug sturen als het niet bevalt.
Ik had de 'hout'tint besteld en een creme-witte, maar vond ze beide zo mooi dat ik ze allebei maar gehouden heb :D

Ja. Maar we gaan er geen LED achter doen. Niet ons ding zeg maar.... We hebben prima plafondlampjes.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:14

Ik kom weer even binnen vallen. In mei verhuisd, grootste deel is wel af. Ik moet alleen nog een knoop doorhakken qua lamp in mijn woonkamer en misschien een kleed.

Zo is de huidige situatie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn gedachte is om het lichtpunt te verleggen zodat ik een lamp boven de eettafel kan hangen. Helemaal nu ivm thuiswerken en de naderende winter wel fijn om daar genoeg licht te hebben. Dan denk ik een staande lamp naast de bank of tv. Maar wat voor lampen.. Ik zie door de bomen het bos niet meer.. En ivm gips plafond kan het zeker geen zware lamp worden. Iemand tips?

Ik zag deze vandaag bij de Gamma https://www.gamma.nl/assortiment/hangla ... /p/B111798 en vond het wel leuk, maar ben eigenlijk bang dat het te groot/massief is voor in mijn kleine woonkamer.

En tips voor een kleed wat mooi bij mijn inrichting past ook welkom :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:09

Met die salontafeltjes zou een rond kleed misschien wel staan. ik zou iig geen groot kleed nemen.
Als je het lichtpunt van de bank verlegt naar de eethoek zou je in de hoek bij de bank/raam een grote staande lamp kunnen nemen die rondom licht afgeeft.
https://www.google.com/search?q=staande ... irefox-b-d

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:19

Leuk geworden hoor, ik weet nog dat je om advies vroeg voor de keuken.
Als het plafond niet zo sterk is, kan je overwegen om een lamp aan de muur te bevestigen. Ik zoek hem even op....

Edit:

Afbeelding

Die kan je dan toch boven je tafel hangen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:35

Dat is opgeknapt margoooo! Ik zou alleen zelf de tv-kast en bank omgedraaid hebben :o
Voor de lamp zijn mooie opties via google te vinden bij bijvoorbeeld ‘flexibele plafondlamp’ of ‘oplossing lichtpunt niet boven tafel‘.
Wij hebben trouwens als staande lamp van Ikea de Hektar. Ideaal! Deze heeft 3 lampjes die je onafhankelijk van elkaar kan verstellen en aan-/uitzet.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:45

noviceh schreef:
Dat is opgeknapt margoooo! Ik zou alleen zelf de tv-kast en bank omgedraaid hebben :o
Voor de lamp zijn mooie opties via google te vinden bij bijvoorbeeld ‘flexibele plafondlamp’ of ‘oplossing lichtpunt niet boven tafel‘.
Wij hebben trouwens als staande lamp van Ikea de Hektar. Ideaal! Deze heeft 3 lampjes die je onafhankelijk van elkaar kan verstellen en aan-/uitzet.

De bank aan de andere kant, ik denk dat je dan (te) weinig ruimte overhoud voor de eettafel stoelen.
Maar als er ruimte is, zou ik het ook omdraaien.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:36

Een mooi rond kleed die je deels onder de bank legt zal wel mooi lijken denk ik.
Afbeelding

De lamp die je laat zien zal waarschijnlijk te zwaar zijn. Zoiets maar dan met 2 lampen kan wel mooi zijn.

De kamer omdraaien gaat zo te zien niet passen en eigenlijk vind ik het niet echt raar lijken zo. De tv voor het raam is niet ideaal, maar anders wordt die rechterkant wel erg vol.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:00

Queelens schreef:

Dat was ook mijn punt. Ik heb veel goede, maar ook mindere verhalen gehoord over Veneta. Helaas is er geen fysieke winkel aanwezig, zodat je ook even een blik kan werpen in de winkel en naar het personeel. Heb wel al heel veel stofjes besteld voor vouwgordijnen, maar uiteindelijk besloten om het toch niet via Veneta te doen. Heb vorige week bij Kwantum gekeken en ook daar hebben ze heel mooie stoffen en mooie raambekleding. Je hebt het personeel voor je staan en komt mij wat "betrouwbaarder" over. Is natuurlijk maar net waar je gevoelig voor bent.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:09

Weet iemand toevallig waar je deze staande lampjes kan bestellen/kopen? Heb overal al gezocht op internet, maar kan niks vinden.
Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:16

Ik heb destijds gordijnen van Kwantum op maat besteld. Super tevreden van voor het budget. Gewoon goede kwaliteit, goed op maat en erg goed geholpen.
Kan er voor die prijs niks verkeerd van zeggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:40

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:23

CairnTerrier schreef:
Weet iemand toevallig waar je deze staande lampjes kan bestellen/kopen? Heb overal al gezocht op internet, maar kan niks vinden.
[ [url=m/rHgB2b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan je niet een geschikte standaard kopen en dan een los geschikt kapje erop zetten?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:18

Bedankt voor jullie tips! Idd de keuken zo is wel ideaal, en ben ook wel blij hoe het is geworden.

Tv en bank omdraaien is niet fijn, dan zit je met je rug naar de ramen, ik vind het juist leuk om een beetje naar buiten te kunnen kijken.

Het is een gips plafond, met hollewand pluggen kan je dan max 10kg eraan hangen denk ik. Dus goed kijken naar het gewicht van een lamp

Ik ga eens kijken naar een rond kleed :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:27

Sting schreef:
CairnTerrier schreef:
[ [url=m/rHgB2b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan je niet een geschikte standaard kopen en dan een los geschikt kapje erop zetten?

Dat is een goede, daar heb ik inderdaad ook nog aan zitten denken als ik de lampjes via internet niet kan vinden.