[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:14

Sorry dat ik binnen kom vallen. Iemand die mij per pb even advies kan geven. We willen verkopen en kopen maar zit beetje een tussen ding in met veel twijfel

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:44

pb maar hoor

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:03

Je mag mij ook een pb sturen. Ik werk nu nog bij een makelaar taxateur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:43

Wat betreft overdracht.
Volgens de verkopers en de advertentie op Funda kon het per direct.
Fijn voor ons, want wij hadden een huurhuis en dus geen huis te verkopen.
Maar na akkoord gaan met ons bod kon het opeens pas na 4 maanden.
Heel fijn :') We waren not amused.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:41

Oh... daar ben je ook mooi klaar mee...
Wij hebben al een tijdje een huis op het oog, zijn allemaal dingen aan het regelen en doen.. zitten er ineens huurders in...... }:0 die zijn er natuurlijk ook niet 1 2 3 uit...

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:07

xXutopiaXx schreef:
Wij hebben al een tijdje een huis op het oog, zijn allemaal dingen aan het regelen en doen.. zitten er ineens huurders in...... }:0 die zijn er natuurlijk ook niet 1 2 3 uit...

Maar had je niet aangegeven dat je interesse had in het huis dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:08

Oei, en de huurders maken zelf zeker ook voorlopig geen aanstalten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:23

Ow, balen zeg Utopia. Wat zeggen ze erover? In ons huidige huis zaten ook huurders, maar waren er ruim op tijd uit.
Als ze dat niet waren, kregen wij vergoeding voor elke dag dat ze er nog in zaten, iets van 800 euro ofzo. Hoopte bijna dat ze een weekje bleven zitten.

Cayenne, en nu? 4 maanden is niet gek lang, maar het is niet helemaal eerlijk natuurlijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:50

Morpheus81 schreef:
xXutopiaXx schreef:

Maar had je niet aangegeven dat je interesse had in het huis dan?

Jawel... -O-

Geen idee of ze er zo uit zijn.. zijn werkers uit het Oostblok, die hier via een bureau zijn geplaatst...
Maar als je idd 800 per dag vangt, mogen ze er van mij nog wel ff zitten :') Slaap ik wel in de stal hahaha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:02

Had je nog geen bod gedaan / koopovereenkomst getekend?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:20

Vandaag weer een woning bekeken in de buurt. En was er echt over te spreken!

Gaat om deze woning. Enige nadeel is dat met tijd de ondervloer en laminaat vervangen moet worden omdat het niet helemaal gelijk lijkt te lopen en kraakt. Hele nette keuken, prima badkamer en grote woonkamer met 2 degelijke slaapkamers en groot balkon en berging.

https://www.funda.nl/koop/den-haag/appa ... traat-451/

Vraagprijs is wat hoog als startbod maar als ik het huis voor die prijs kan krijgen wil ik hem heel graag. Zaterdag met Mn ouders kijken als het goed is....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:44

Heb je het al gekocht dan? Je weet nu niet welke overeenkomst hun hebben of wel, al is het ook de vraag hoe zuinig hun op het huis zijn

Ik wilde ook een huis kopen, helaas net voor onze neus weggekaapt. Daar zaten ook al enkele jaren huurders is die er ook niet uit wilden maar door een faillissement konden het het niet kopen. Bij bezichtigingen lieten hun bewust vuil ondergoed overal liggen, lag er overal hondenpoep, de vaat van 3 weken stond in de gootsteen, ontzettend vies. Aangezien de makelaar 20 min. in te laat was hebben wij al even met die huurder gesproken en die was het huis volledig aan het afkraken en probeerde ons op andere gedachte te brengen. Daar was ik ook bang bij dat hun het hele huis vies of beschadigd achter zouden laten en zouden weigeren te vertrekken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:46

lifaya schreef:
Vandaag weer een woning bekeken in de buurt. En was er echt over te spreken!

Gaat om deze woning. Enige nadeel is dat met tijd de ondervloer en laminaat vervangen moet worden omdat het niet helemaal gelijk lijkt te lopen en kraakt. Hele nette keuken, prima badkamer en grote woonkamer met 2 degelijke slaapkamers en groot balkon en berging.

https://www.funda.nl/koop/den-haag/appa ... traat-451/

Vraagprijs is wat hoog als startbod maar als ik het huis voor die prijs kan krijgen wil ik hem heel graag. Zaterdag met Mn ouders kijken als het goed is....

spannend

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 10:40

Nog meer mensen die vandaag gebruik gaan maken van open huizen dag?
Ik hoop vandaag 5-6 huizen te gaan bezoeken. Zijn niet echt huizen waarvan we denken dat we ze willen kopen maar meer om ff feeling te krijgen bij de wijken en wie weet.. :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:21

Ja hier ook 4 huizen gaan bekijken. 2 waarin ik en mijn partner wel een mogelijke optie zagen. Wel beide een andere haha.

De andere ook meer om eens huizen die op de foto niet echt trokken, maar nu juist fijn om eens vrijijvend te gaan kijken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:39

Wij zijn even bij een huis net buiten het dorp wezen kijken
Vind het nog steeds een heel tof huisje
Alleen van de 660 meter die je koopt
Koop je er 200 voor een ander ivm recht van overpad voor de schuur op het perceel er achter/naast
Dan vind ik de prijs toch wel even to much worden
Daarnaast ziet de schuur Er achter uit of hij gebouwd is Met woon of recreeer intenties
En het prikkeldraad en het wegsleepregelingsbord Met camera Er op gericht gaf toch een wat raar gevoel :+

https://www.funda.nl/koop/hank/huis-401 ... htlaan-15/

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:46

Oei, dat recht van overpad staat nergens in de tekst.
Nee, dat zou ik ook niet kopen, heb je geen privacy meer, dat gaat dan over de hele lengte van je perceel en kort langs je huis. Het leek erop dat die schuur bij het huis hoorde.
Dan is het zeker een stevige prijs ja...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:29

Dat ie Er niet bij hoorde Wisten we
Maar idd die lap grond die je voor een ander koopt en de sfeer door het hek, Borden en camera
Dan zou ik echt eerst willen weten wie de eigenaars/gebruikers zijn en het doel van het spul
Of ik moet de geldpest krijgen en dat spul Er bij kunnen kopen
Dan dikke prima natuurlijk :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:15

Groot gelijk sonja! Link werkt bij mij even niet helaas.
Wij hebben vandaag dus iets van 5 huizen bekeken. Grappig als je zo snel achter elkaar gaat dat je zo de verschillen kan zien. Van een totaal sfeerloos huis naar een huis met heel veel sfeer (helaas waren in die woning twee slaapkamers echt te klein) enz. Er zit denk ik niks tussen wat we willen kopen. Er zijn twee woningen met goede verbouwingsmogelijkheden. Een vind ik daar te duur voor, de andere niet. Mijn vriend ziet het verbouwen alleen nog niet zo voor zich haha :D
Maar weer van geleerd en kunnen we weer terugkoppelen naar onze makelaar.

Maar nog best vermoeiend zo 5 huizen achter elkaar kijken. Ik was daarna echt bek af :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:00

Hoi!

Mag ik ook mee kletsen?

Wij zijn sinds begin dit jaar rustig om ons heen aan het kijken naar een leuke woning. We hebben wel wat wensen, nml minimaal 4 slaapkamers ivm de kinderen, liefst een ruime kavel waar al een schuur op staat of op gebouwd kan worden en als laatste wens hebben we de locatie. In verband met co-ouderschap kan ik niet te ver bij mijn ex vandaan wonen.

Dus lekker lijstje dacht ik haha! Hebben nu drie woningen bekeken en 1 was al verkocht en de andere twee waren het voor ons niet. We hebben al wel weer een nieuwe bezichtiging gepland.

Enige waar we wel enorm tegen aan lopen zijn de tijden waarop we kunnen bezichtigen. We kunnen niet steeds vrij vragen van het werk om een huis te kunnen bekijken maar de makelaars verwachten dit eigenlijk wel. Alleen heb ik een hele drukke baan en mijn vriend ook. Wekelijks een paar uur eerder weg is geen optie helaas. En de makelaar die we nu spraken kan niet op zaterdag.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:17

Helaas is dat meestal het geval
Veel makelaars draaien gewoon kantooruren en daar heb je het Maar mee te doen .
Wij planden zo veel mogelijk aan het begin of eind van de dag in zodat de hoeveelheid uren een beetje beperkt bleef

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:26

Ja we houden ook gewoon steeds einde van de middag aan. In de ochtend is geen optie van vriendlief gaat om 05:45 uur de deur uit :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:36

Ja, dat is echt herkenbaar!

Wij zoeken verder uit onze regio, dus zeker 1/1,5 uur rijden en krijgen amper ooit de medewerking dat we van 3 verschillende makelaars de huizen achter elkaar kunnen bezoeken.

Wat we zoeken gaat ook heel snel, dus ze doen amper de moeite. Mijn man kan echt niet vandaag voor morgen vrij krijgen. Dus kom je toch met meer dan een week verder plannen en dan is het soms al weg.
Als je dan vraagt; we hebben al een bezichtiging dan en dan, kan het daarna, kunnen ze nooit. Blijkbaar moeten we dat vooral niet vertellen..........

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:33

Ja.. Ik krijg dan te horen dat iedereen na werktijd wil (joh!) en dat we zo het risico lopen een woning mis te lopen. Tjah.. Maar het een kan niet zonder het ander. Dankzij ons werk kunnen we een huis kopen en niet andersom ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:27

Wacht maar tot de markt weer instort, dan kan alles. Wij hebben dit midden in de crisis gekocht en 3 woningen toen ook 's avonds bekeken. Deze toevallig niet. Toen kwamen we ook van meer dan een uur verder.
Ze staan gewoon in die positie en kunnen het maken.......

Er zijn meerdere die ons huis willen verkopen bijv. Er is hier echt een schreeuwend tekort aan dit soort woningen. Dan krijg je wel een aanbod, maar echt niet geweldig. En aangezien ze gewoon een lijst hebben met mensen die zoekende zijn, zou het ook zonder foto's, publicaties kunnen etc.

Maar goed, de markt is gek en de mensen lijken wel bang.