Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:21

benangelique schreef:
die van mij ruimen ook netjes schoenen en jas op, maar het naar boven brengen vind ik totaal niet praktsch en haalbaar. Vieze en natte schoenen en jassen naar boven, kinderen met volle handen de trap op etc.
dan maar rommelig, het is niet anders.

Nogmaals ..... ieder zn ding. Ik ben blij met mijn straks opgeruimde hal :)

Jassen in de voorraadkast voor de the time being, en de schoenen
in de dekenkist.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:30

benangelique schreef:
die van mij ruimen ook netjes schoenen en jas op, maar het naar boven brengen vind ik totaal niet praktsch en haalbaar. Vieze en natte schoenen en jassen naar boven, kinderen met volle handen de trap op etc.
dan maar rommelig, het is niet anders.

Mee eens. Een hal is ook een gebruiksruimte en je kan de hoeveelheid spullen die je nodig hebt beperken, maar alles opbergen, gaat voor mij/ons niet werken. De ladenkast zorgt al voor veel rust en de honden riemen hangen binnen in de meterkast.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:33

Ik vind jassen in de gang ook echt geen gezicht. Nu bij mijn schoonouders hebben wij het ook, kapstok boven de verwarming voor de trap met een schoenenrek eronder, doorn in het oog als je binnenkomt. Wat een troep zeg := Beiden veel en veel te vol uiteraard, schoenen overal, jassen ook nog over het schoenenrek.. verschrikkelijk. Ik heb straks geen trapkast in de gang maar die gaat er wel komen met een uittrekbare kapstok er in en een zelfde idee voor schoenen. Ik wil echt niet zo'n hele wolk aan jassen aan de muur hebben hangen straks, gelukkig is mijn vriend het daar mee eens :')

Vind het dan weer niet erg om een paar leuke/mooie kapstokhaken aan de muur te hangen in de gang voor gasten, waar je als je geen verjaardag hebt iets leuks aan kunt hangen, of je eigen jas die je op dat moment gebruikt, maar als ik zie wat er hier allemaal verzameld hangt aan de kapstok wat de eigenaar al een jaar niet aan heeft gehad dan krijg ik al de kriebels :') Zelfs vesten hangt m'n schoonvader aan de kapstok om ze daar vervolgens te vergeten tot ik ze naar boven smijt en hij ze weer ontdekt, aantrekt en vervolgens weer aan de kapstok hangt om ze wederom te vergeten enz, enz :')

Ik haat kapstokken.

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:37

Hahaha, helemaal eens Liesje :))

Met verjaardagen hou ik echt geen rekening hoor, alleen die van onze dochter vieren we, lopen ze maar naar boven en flikkeren ze de jassen maar op ons bed :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:39

Tja ieder zijn ding. Vind het zeker met visite en verjaardagen wel heel fijn dat de gasten hun jassen gewoon in de hal kwijt kunnen. De paardenjassen, werkjasen, regenjassen en dito vaak vieze schoenen wil ik een plekje voor maken in de garage. Dan kunnen we de hal echt wel netjes houden maar mag een mooie kapstok met een leuk bankje en mooie aankleding best in het zicht. :j

Nu hebben wij wel het geluk dat deur van de garage en voordeur naast elkaar zitten. Is dus niet dat we echt achterom gaan.

Hier dus wel verjaardagen, ouders, broers en zussen, ooms en tantes, neven en nichten, gezellige boel altijd! Dan is het wel erg fijn als je al die jassen ook gewoon netjes kwijt kunt. Zit er dan echt niet op te wachten dat iedereen naar boven banjerd en het op ons bed neer moet leggen. Wat een gedoe!

Maar nu zie je maar weer hoe het voor iedereen anders is, vandaar ook mijn tip om eerst af te vragen wat wil je met de hal? Wat wil je er kwijt kunt? Hoe gebruik je hem?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:45

een kapstok hoeft niet vol te zijn natuurlijk. bij ons hangen er alleen de jassen aan die we werkelijk dragen. wat we niet dragen, hangt boven. dat scheelt natuurlijk enorm. 4 of 11 jassen scheelt nogal in het zicht.
schoenen zitten bij ons in de meterkast gepropt...

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:01

Wat leuk om hier een kijkje te nemen.
Mooie dingen komen hier voorbij. De plantjes in glazen potten vind ik heel leuk.

Manongrr, wat een mooie vloer heb jij. Leuke frisse inrichting met dat hout en wit.

Ik woon nu een krap jaar in mijn nieuwe huis en heb ondertussen de basis bij elkaar. Zo heb ik eindelijk lampen opgehangen :o
Qua decoratie aan de muren mag het nog wat meer. Daarom vind ik het leuk om in dit topic te kijken voor inspiratie. Ik denk namelijk altijd dat is oooh heeel leeeuk is. En dan zet je het in je eigen huis en blijkt het toch wat tegen te vallen..

Het lijkt me bijv. ook leuk om heel grote eigengemaakte foto's aan de muur te hebben.

Ook heb ik een grote lichtbruine bank die ik graag wil inwisselen voor een loveseat in dezelfde kleur groen als mijn andere bank.

Afbeelding

Mijn optrekje. Vanwaar de foto is genomen, heb ik een wand vol met boekenkasten.

Afbeelding

Ik heb een loggia, een kamertje met een schuifdeur die helemaal open kan, waardoor je een soort binnenbalkon hebt. Die is ingericht met een tuinbank en deze leuke spulletjes en doet in de zomer dienst als loungeruimte hihi.

Afbeelding

In mijn huis heb ik nog een huisje.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:04

Stille meelezer komt zich er even mee bemoeien. Ik snap nog dat een kapstok en schoenen rommelig lijken, maar als je alles dicht maakt, gaat dat dan niet stinken? Hier toch regelmatig vochtige of natte spullen die echt ff moeten uitdampen...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:08

Wij hebben de jassen en schoenen ook gewoon open in de gang :j
Ziet er niet erg rommelig uit vind ik, behalve dat er een donker behang achter zit. Daardoor oogt het donker en kleiner.
Als de bovenverdieping af is, kunnen de jassen en schoenen die we niet gebruiken ook naar zolder.

Ziet er leuk uit Nevony, die drie lampen zijn gaaf!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:45

Ik heb juist een mooie kapstok gekocht omdat ik het dan meteen een stuk huiselijker en gezelliger vind worden :j
Je ziet op tv wel eens van die gangen die helemaal leeg zijn, met hooguit een schilderij aan de muur, maar dat vind ik zo kil en doods ogen.
Bij een hal met wat spulletjes en een paar netjes opgehangen jassen voel je gewoon meteen de warme sfeer en voel je je al snel meer welkom vind ik.
Een kapstok hoeft ook niet vol te hangen, en er hoeven ook geen modderschoenen onder te staan, maar een paar nette jassen horen gewoon in een gang :j
Natte jassen hangen wij sowieso in de tuinkamer om te drogen, dus we hebben geen last van stank gelukkig :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:50

Ik was ook niet van plan om natte jassen in een gesloten kast te gaan hangen. Inderdaad de jas die je gebruikt (wat dan ook de natte jas zal zijn in veel gevallen) aan een zichtbare kapstok vind ik geen probleem alleen die jas pakhuizen die je vaak ziet vind ik echt verschikkelijk. Hier in Bleiswijk is bijvoorbeeld een mooie nieuwbouwwijk met ook wat grote vrijstaande huizen. Een van die huizen heeft een entree met veel glas. Daar staat in een hoek tegen het raam aan een staande kapstok gewoon he-le-maal afgeladen met jassen, dat dat ding het nog niet heeft begeven is echt een magisch wonder :') en dat vind ik dus echt geen gezicht en ook niet huiselijk of uitnodigend _O-

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:50

Wij hebben een hele kleine hal.. Nieuwbouwwoning. We wilden geen trapkast, want dan zouden we de kapstok onder te trap maken (en dan een extra keukenkast voor de voorraad).. Hebben ze toch de trapkast geplaatst.. Veel te groot om alleen als kapstok en schoenenkast te gebruiken, dus nu hebben we toch alles in de hal.. Er is ook nergens een mooi schoenenrek te vinden die in onze hal past, heel irritant. En idd de jassen die zo lelijk hangen. Pinterest al afgestruind, maar ik kan nog niks naar mijn zin vinden..

Heeft iemand trouwens een leuk idee om de muur bij de trap wat aan te kleden? Uiteraard ook Pinterest afgestruind, maar ik ben er nog niet uit. Wil het namelijk niet volhangen met fotolijstjes en ik heb een verschrikkelijke hekel aan quotes :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:53

Bij de Ikea heb je smalle schoenenkasten :j Zal het eens voor je opzoeken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:55

Afbeelding

Afbeelding

€129,-
30 cm diep :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:30

Ik bewaar mijn schoenen niet in de hal, daar heb ik een speciale kamer voor :o.

De schoenen op de foto waren ter decoratie voor de foto _O-. Als mijn tussenjas opgeruimd is (dit weekend), hangt er 1 jas. Mijn goede wollen jas komt pas naar beneden als het echt bar koud is.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:43

Een nette hal...ik wou dat ik het kon...dat ik er de discipline voor had _O-

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:56

Ons trappenhuis is ook nog helemaal leeg en we dachten erover op fotolijsten op te hangen. Probleem vind ik altijd om ze mooi op te hangen qua verdeling en hoogte. Nu kwam ik instawall tegen. Toch veel foto's maar niet rommelig. Heeft iemand ervaring hiermee?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:57

MamaMiesje schreef:
Een nette hal...ik wou dat ik het kon...dat ik er de discipline voor had _O-

:+ Ieder zijn of haar ding toch :)

Inrichting van trappenhuis ben ik ook niet in thuis :)) :+

Saai he :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:06

BloemBloem schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

€129,-

Die zijn dus al te diep :P Had de Hemnes in mijn oude woning staan :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:08

Mintgroen schreef:
BloemBloem schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

€129,-

Die zijn dus al te diep :P Had de Hemnes in mijn oude woning staan :)

Dan maak je er zelf toch 1 :) Zo gebeurd hoor, al weet ik je schoenmaat niet natuurlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:11

Ik heb geeneens een kapstok haha.. mn zomerjas ligt nu weggepropt in de kledingkast. Waar op 1 plank een deel ook mn schoenen staan. Mn goede winterjas hangt aan een haakje aan de deur van mn kledingkast (verijdelde kapstok dus). En mn oude tussen/paardenjassen..

Afbeelding

.. je moet iets :+ Gympen zwerven altijd ergens rond en de hardloopschoenen gaan de kast in zodra ze weer droog/schoon zijn. Handig? Nee, als ik binnen kom vallen de jassen vaak op de grond haha

Nevony, wat een super leuk plekje in je loggia! <3

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:55

Citaat:
Wij hebben een hele kleine hal.. Nieuwbouwwoning. We wilden geen trapkast, want dan zouden we de kapstok onder te trap maken (en dan een extra keukenkast voor de voorraad).. Hebben ze toch de trapkast geplaatst.. Veel te groot om alleen als kapstok en schoenenkast te gebruiken, dus nu hebben we toch alles in de hal.. Er is ook nergens een mooi schoenenrek te vinden die in onze hal past, heel irritant. En idd de jassen die zo lelijk hangen. Pinterest al afgestruind, maar ik kan nog niks naar mijn zin vinden..

Deze snap ik niet helemaal. Je kan toch gewoon in de kast een kapstok maken en daar ook je schoenen neerzetten plus nog iets anders als je ruimte genoeg hebt?
Wij hebben ook een grote trapkast (ook nieuwbouwwoning). In de kast hangen wij onze jassen en zetten wij onze schoenen. Maar hebben wij ook schappen staan voor rommel en bijvoorbeeld de stofzuiger. In de gang zelf hebben wij nog een klein kapstokje voor de visite.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:27

Hier wel een propvolle kapstok. We hebben echt nergens anders plek en ik heb zeker 4 jassen per seizoen.

Ik heb in de gang wel een grote antieke spiegel hangen tegenover de trapopgang en daaronder een antiek nachtkastje waar zo nu en dan een bloemetje of kaarsje op staat.

Langs de trap naar de eerste verdieping hangt een grote ingelijste Mucha poster. Langs de trap naar zolder hangen schilderijen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:09

vind zoiets ook wel handig

Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:17

Die hierboven is gaaf maar zodra je jassen op hangt dan zit je niet echt handig meer.