[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:05

Symbeami schreef:
Je kunt natuurlijk ook altijd nog even met floorplanner.nl spelen om je huis in te delen en je voor te stellen hoe dat er uit ziet.

haha toevallig ben ik daar ook mee aan de slag gegaan, wat een leuk programma. Alleen heb ik nog niet alle exacte maten van alle muurtjes (en dat zijn er eignelijk best veel) dus die gaan we vrijdag ook even opmeten :D

Symbeami

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:21

Ik had een slechte plattegrond van mijn gewenste nieuwe huis ( :D )
Maar wel een paar afmetingen, dus die plattegrond ingeladen afmeting die ik wel had er bij gezet en door floorplanner op schaal laten zetten.
Ik vind het een leuk programma, maar ik ben er nog niet zo handig mee. Het huis heeft een beetje rare vormen, ik vind het nogal lastig om dat in floorplanner in te tekenen. Maar ik wil altijd meteen aan de slag en ben nooit zo goed in het lezen van handleidingen :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:22

Dabo gefeliciteerd nog! jeetje wat een tempo!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:58

Symbeami schreef:
Waarom zou het nu niet meer doorgaan ralphw? komt goed hoor, maar kan me voorstellen dat je opgelucht bent als je morgen getekend hebt.

En Dabo nog proficiat! dat is wel super snel gegaan.

Dat duurt nog best lang Idefix, maar het vooruitzicht is leuk.

Mijn huis is wel vies, met de inloop vanuit de paardenstallen, een hond en een paar katten kun je het nou eenmaal niet echt spic en span houden. Plus dat ik niet zo'n huishoudelijk type ben. We hebben heel erg opgeruimd om het huis te koop te zetten en zijn er eigenlijk nog niet klaar mee. De kasten boven zitten nog te vol. Wij werken allebei full time en er zijn ook nog wat privé omstandigheden waardoor we weinig rust hebben. Maar mocht ik het verkopen dan zorg ik wel dat het zo schoon mogelijk opgeleverd wordt.

Oeps :oo Val ik nu ook door de mand? Hihi, ik ben ook niet zo'n poets. Liever lekker rommelen met beesten en kids, dan poetsen. :j Maar nu was dat eerste huis van ons wel heel makkelijk. Zeker als je bedenkt, dat we er dus praktisch gezien alleen tv keken en sliepen. :')
Met 3 kids, 3 paarden en 2 honden is het allemaal wat moeilijker geworden. :=

Het vooruitzicht is super. We hebben 2 jaar kunnen nadenken over het eindresultaat, dus hopelijk hebben we overal aan gedacht. -:)

Ralph: Da's echt erg. Dan zou ik me schamen! Wij hebben ons vorige huis ook niet spik en span achter gelaten. Daar zijn we praktisch uit gepest door de kopers. Maar toen nog heb ik het wel netjes gestofzuigd boven en de WC een keer doorgespoeld. Ik had alleen wel de rest van de schoonmaakspullen al verhuisd, omdat we heel snel over moesten. En op de laatste dag viel er echt niet opzettelijk een ei kapot op de vloer. Alsof ik hen die nog gegund had. :):) Ik wist ook al bij voorbaat, dat ze me toch voor vies zouden slijten, dan kunnen ze maar beter gelijk hebben. :D

Mijn ouders kochten ook een huis waar je beter niks in de keuken kon pakken. Huis was compleet uitgewoond door Polen. Die hadden er ook niks aan gedaan. Maar dat wisten ze toen ze het kochten. Dat was dus uitbreken en vernieuwen. Maar daardoor hadden ze het huis wel onder de prijs.

Cyrina: Doe jij dan ook om de zoveel tijd je meubels enzo ook verplaatsen? Mijn lief waardeert van mij, dat ik dat nauwelijks doe. hihi. Ik vind op zich verhuizen wel handig. Je ziet weer wat je hebt en je gooit weer eens wat weg. Onze zolder is het leegst. Zodra het daar heen gaat, gaan we ook al nadenken of het er ooit nog af komt. Dan gaat het meestal meteen weg. *\%/*

Ik plan nu ook al. En we krijgen een flink huis en voor sommige dingen denk ik nu al: Oei... is het huis wel groot zat? Uitmeten op de tekening scheelt dan al een boel.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:42

Onze nieuwe badkamer is eindelijk klaar en schoongemaakt *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:31

Lekker! En nu weer viesmaken, woeiii, hihi.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:54

Foto's!! :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:26

Georgette; Zien!

Idefix; nee dat doe ik ook niet hoor. Als het eenmaal staat is het goed en blijf ik er af.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:01

Volgende week ben ik 5 dagen vrij, tijd om te klussen. We hebben nu de wastafel in de badkamer vervangen voor een designwastafel met een mooi onderkastje en designkraan. Het toilet gaat vervangen worden, evenals de bril, de vloer wordt egaal lichtgrijs. We hebben ook al een stortdouche met thermostaatkraan van grohe opgehangen. Er komt een douchewand in maar die hebben we nog niet gekocht.

De keuken wordt hoogglans lichtgrijs, hetzelfde ral-nr als de badkamervloer. Daar heb ik nu folie voor besteld. (Van PlkID.nl, voor de andere verkopers onder ons. ;) )

We twijfelen over de vloer, of we die ook in wit/lichtgrijs laminaat moeten veranderen. Kost wel weer een duit en een hoop werk maar de boel wordt er wel weer neutraler/lichter door.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:16

Cyrina: Ik ken er zat die het wel doen. Mijn lief dacht eerst dat ik ook zo was en heeft zelfs ringleidingen laten leggen, om het makkelijker te maken. :crazy: Maar ik denk net als jij graag na, over hoe het moet staan en dan blijft het staan. Af en toe van de muur wel af om het even er achter te stofzuigen... :+

Nelleke: Goed bezig joh! Even voor mijn beeldvorming: wat voor kleur is je vloer nu?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:10

mijn moeder heeft een wit grijze vloer gehad.
maar was echt waardeloos je zag er alles op.
na een half jaar is de vloer er weer helemaal uit gehaald en toch weer houtkleurig geworden.
maar het ligt er natuurlijk wel aan.
hoe de kleur stelling precies is van de vloer

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:17

Echt ellende bij ons. We staan sinds vorig jaar april te koop geen kijkers of belangstelling niks. En we wonen in een appartementencomplex waar op het moment nog eens 8 appartementen te koop staan. En dat gedoe met die hypotheekregels. Pffff word er moedeloos van!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:13

sterkte sharmilla.... :(:)

ik had gister mn huis weer eens op speurders gezet... vandaag een reactie in mn mailbox.. dus ik meteen blij.. maar helaas.. t was reclame ofzo, over woningruil.. geen optie dus.

zou dat voor jullie een optie zijn? woningruil?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:17

Idefix: Laminaat van de goedkoopste soort. Beetje oranje-achtig. http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appa ... -ii/fotos/

Ralphdtw: dat is inderdaad wel handig om rekening mee te houden.

Ahh Sharmilla. Kun je er voor zorgen dat van alle 8 huizen die van jou het meeste eruit springt?

Juval: voor mij zou het best een optie zijn hoor, woningruil. Maar ik denk dat er weinig mensen van een groot landhuis op het platteland vertrekken naar een appartement in de stad ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:32

Foto's van de nieuwe badkamer volgen vandaag of van het weekend :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:29

juval schreef:
sterkte sharmilla.... :(:)

ik had gister mn huis weer eens op speurders gezet... vandaag een reactie in mn mailbox.. dus ik meteen blij.. maar helaas.. t was reclame ofzo, over woningruil.. geen optie dus.

zou dat voor jullie een optie zijn? woningruil?

Wij zoeken juist iemand die wil ruilen. Omdat wij denken dat het anders nog jaren gaat duren.

Hebben hier eind vorig jaar mensen gehad die wilden ruilen. Ze zeiden dat ze alles al rond hadden (financieel) en wij hadden dus het idee dat we het zouden verkopen. Toen we gingen onderhandelen zat er nog een gat tussen van 50 duizend. En dan moet je nagaan dat we al 120 duizend waren gezakt in de afgelopen jaren. Ze hadden met hun eigen makelaar overlegd en die had gezegd; 'die mensen willen graag verkopen want het staat al ruim 4 jr. te koop dus die willen nog wel zakken'.
We willen best wel wat zakken maar geen 50 duizend. Moeten tenslotte ook nog iets terugkopen.

Ik heb al veel makelaars aangeschreven en ook op adv. gereageerd waar 'woningruil' bijstond. Helaas tot nog toe geen match.
Ook al wil je duurder terugkopen dan je eigen huis is er niet zo maar iets te vinden.

Maar ik denk wel dat woningruil een toekomst heeft.

Vanmiddag hebben we zowaar een bezichtiging.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:31

Gefeliciteerd Dabo, wat snel zeg!

Nelleke: ook goed bezig zo te lezen :) wel foto's maken als de badkamer helemaal klaar is he :)

Woningruil lijkt mij best wel eng. Ze zeggen niet voor niets; van ruilen komt huilen :')

Hier is verder nog niets bekend over de hypotheek... Vind het nu wel lang duren hoor! is al 2.5e week sinds alles ingediend is. Taxatie is al gebeurd, dat hoorde ik zaterdag. Had dus gehoopt dat ik vandaag wel wat te horen zou krijgen (dag is nog niet om, dus het kan nog haha)
Heb de adviseur wel weer een mailtje gedaan of hij al mee weet, misschien zeurderig, maar de hypotheek moet uiterlijk 1 maart rond zijn en dat is het over een week.
is het heel raar om zelf contact met de geldverstrekker op te nemen om te vragen hoe ver het allemaal is?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:43

Het wordt idd een stuk rustiger met grijs. Maar het is maar net wat voor liefhebber je treft. Een echt geinteresseerde koper kijkt door alles heen. Die vult het zelf in. En zo'n kleur vloer lag er in ons eerste huis ook. Hadden we er zelf in gelegd. Grappig detail. 15 jaar geleden heb ik dat huis ingericht en er is nauwelijks iets veranderd aan de inrichting! Alles hangt er nog, zoals wij het hebben gedaan. Zelfs de vloer ligt er nog! :o

Wij moesten nog wat extra info aanleveren. Bij ons gaat het waarschijnlijk enorm meevallen mbt hypotheek!

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:46

Ik ben ook weer present! Het geprobeerd een beetje bij te lezen...

Voor iedereen die een huis gekocht of juist verkocht heeft, of de hypotheek rond heeft, of iets anders te vieren heeft: *\o/* *\o/* Gefeliciteerd *\o/* *\o/* !

@ Liselot. Bij mij heeft het ook lang geduurd voordat de hypotheek officieel rond was. Ik heb op 22 november officieel gekocht en op 10 januari akkoord gekregen voor de hypotheek. En echt geen bijzondere hypotheek; gewoon alles netjes op orde, maar goed daar zaten wel de feestdagen tussen en het was erg druk in die periode. Hopelijk krijgen jullie snel akkoord!! Zelf heb ik geen contact opgenomen met de geldverstrekker. Mijn adviseur hield me goed op de hoogte en zat er zelf ook achteraan.

Mooie huizen zie ik voorbij komen. Vooral de woning van Nelleke <3 . En Dabo, super dat jullie het huis zo snel verkocht hebben!!

Ik ben de dagen aan het aftellen. Maandag as om 16.00 uur naar de notaris en dan wordt het appartementje echt van mij (en van de bank natuurlijk)! Toen ik de papieren van de notaris kreeg, ben ik toch wel in de stress geschoten, haha. Zoveel papierwerk en lappen tekst. Gelukkig hebben de notaris en financieel adviseur me goed bijgestaan met raad en uitleg. Dit weekend het huurappartement in orde maken en dan volgende week helemaal los in mijn eigen huisje. Ik zie mezelf er al helemaal wonen; het wordt zo'n fijn thuis!!
Laatst bijgewerkt door Caballo77 op 22-02-13 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:48

oh wat fijn dat je maandag eindelijk de overdacht hebt! Kan zelf ook niet wachten tot dat moment.

Opzich houdt de adviseur mij wel op de hoogte, anders zou hij zaterdag niet gebeld hebben dat het getaxeerd is. Maar als ik hem bel om te vragen of er nog nieuws is zegt hij telkens: nee ik weet nog niets, je hoort van mij als ik wat hoor. Heb het gevoel dat ik een beetje afgescheept wordt en dat hij er niet heel erg achteraan zit. Betaal hem verdorie wel 2500 euro, dan mag hij zijn best ook wel doen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:46

Ik wil mijn woning ook best ruilen. Wij willen iets groters dus ook best bijbetalen.
Er is een huis wat ik graag zou willen hebben, had dan ook gevraagd of het mogelijk was. Kreeg eerst een nee, vorige week een mail gehad dat de mensen eventueel toch wel open staan voor ruil. Ik blij!!
Blijken ze echt terug naar een rijtjeshuis of 2 onder 1 kap ofzo te willen... Nou had ik die makelaar toen al geschreven dat wij ook een boerderij hebben.. Snap dus niet dat ze er dan mee komt... beetje blij gemaakt met een dooie mus dus..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:11

Cyrina schreef:
Ik wil mijn woning ook best ruilen. Wij willen iets groters dus ook best bijbetalen.
Er is een huis wat ik graag zou willen hebben, had dan ook gevraagd of het mogelijk was. Kreeg eerst een nee, vorige week een mail gehad dat de mensen eventueel toch wel open staan voor ruil. Ik blij!!
Blijken ze echt terug naar een rijtjeshuis of 2 onder 1 kap ofzo te willen... Nou had ik die makelaar toen al geschreven dat wij ook een boerderij hebben.. Snap dus niet dat ze er dan mee komt... beetje blij gemaakt met een dooie mus dus..

Hebben jullie het ook in de advertentie staan dat je eventueel wilt ruilen?

Weet iemand hier of er al iets bekend is over de 'woningruilsite van Funda'? Ze willen dat op gaan zetten maar kan er niets over vinden.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:28

Nee, ik heb het er (nog) niet bij staan. Ik laat het alleen makelaars weten die een huis in de verkoop hebben waar ikzelf interesse in heb.

Die woningruilsite van funda was ik ook al naar opzoek, maar kan tot nu toe ook nog niks vinden..

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:12

Het is dan niet met koophuizenruil, maar ik kreeg geregeld een briefje in mijn brievenbus of ik misschien van huurhuis wilde ruilen. Dat vond ik in het begin wat raar,maar ik begreep later dat er toch al heel wat mensen zo aan een ander huis zijn gekomen. Als ik op zoek was naar een nieuwe plek en ik heel duidelijk wist wat ik wilde dan zou woningruil voor mij zeer zeker een optie zijn. Ik zit sowieso niet aan een huis vast, maar meer aan een gevoel wat, als je binnen in je huis bent, goed moet aanvoelen.
Morgen verhuizen alle grote spullen over, ik wordt er een beetje moedeloos van: ik ruim een minikastje uit en krijg er 6 dozen voor terug, hoe-kan-dat? Zit er zo weinig ruimte in die dozen? |(

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:14

je hebt gewoon altijd meer troep dan je denkt :D