Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:32

Wauw Marjan, dat is eer van je werk hebben!
Ik wens iedereen een mooi nieuw huis in het nieuwe jaar!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:49

Wat een klus, Marjan! Vind het heel dapper dat jullie dit aandurven.

Hier ook druk bezig met vloeren leggen, schilderen, etc. We hopen vannacht voor het eerst in ons nieuwe huis te slapen *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:20

Goed werk Marjan, wordt mooi!
Wij hebben gelukkig al een paarden plek daar, natuurlijk moet er wel één en ander aangepast maar niet alles hoeft direct te gebeuren en geen grote verbouwing voor de paarden, dat is stukken makkelijker verhuizen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:25

Wat is er nu helemaal weinig aanbod hè.
Zit met smart op nieuw aanbod te wachten,nadat twee biedingen weer op niets zijn uitgelopen.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:41

Ik kom mij hier ook melden als dat mag? :)
Volgende week komt ons huis in de verkoop! We zijn al druk op zoek naar iets anders, maar dat wordt wel moeilijk ben ik bang. Wij zoeken iets met genoeg grond voor onze paarden en het liefst bij bos. Hoe het huis eruit ziet maakt ons niks uit. Maar zelfs de ergste bouwvallen kosten nog een vermogen nu :')
Marjan jullie hebben echt een pareltje zeg! Heel gaaf!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:17

horsii schreef:
Wat is er nu helemaal weinig aanbod hè.
Zit met smart op nieuw aanbod te wachten,nadat twee biedingen weer op niets zijn uitgelopen.

Ik denk dat het volgende week wel weer aantrekt. De makelaars adviseerden mij ook allemaal om pas half januari online te gaan met mijn huis. Morgen worden de foto’s gemaakt.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:22

Inderdaad wel een beetje standaard dat de tweede helft december en de eerste helft januari heel weinig doen. Mensen willen blijkbaar rond de feestdagen niet met (ver)huizen bezig zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:24

julius_juut schreef:
Inderdaad wel een beetje standaard dat de tweede helft december en de eerste helft januari heel weinig doen. Mensen willen blijkbaar rond de feestdagen niet met (ver)huizen bezig zijn.

Ik heb mijn huis jaren geleden tussen kerst en oud en nieuw verkocht.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:34

Toen wij eind 2013 ons huis verkochten wilden we juist dat het net voor de kerst op Funda werd gezet. Meteen na de kerst hadden we aanvragen voor bezichtigingen en dat huis is toen, ondanks dat het voor verkopers een slechte markt was, vrij snel verkocht.
Ons idee was dat mensen met de kerst juist wel op Funda kijken…

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:47

De makelaars (onafhankelijk van elkaar) zeiden tegen mij dat er in december veel minder bezichtigingen waren aangevraagd.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:33

Hier wel ons (tweede) huis te koop gezet tussen kerst en oud en nieuw. Hebben we niet echt over nagedacht verder en aan de reacties te zien heeft het ook geen invloed, er staat gewoon weinig te koop, dus mensen zitten er bovenop.

Ik heb overigens wel ontzettend veel moeite met deze markt. 11 jaar geleden stond het 30K onder water en nu verwacht de makelaar een overwaarde van 50K. Eigenlijk vind ik het idioot, maar ja, we willen er ook wel vanaf en nu lijkt wel het moment. Ik gun het overigens wel aan een jong stel, dus ik heb de makelaar gevraagd om hier ook rekening mee te houden, we geven het natuurlijk niet weg, maar hoeven er ook niet rijk van te worden.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:56

Ninus schreef:
Hier wel ons (tweede) huis te koop gezet tussen kerst en oud en nieuw. Hebben we niet echt over nagedacht verder en aan de reacties te zien heeft het ook geen invloed, er staat gewoon weinig te koop, dus mensen zitten er bovenop.

Ik heb overigens wel ontzettend veel moeite met deze markt. 11 jaar geleden stond het 30K onder water en nu verwacht de makelaar een overwaarde van 50K. Eigenlijk vind ik het idioot, maar ja, we willen er ook wel vanaf en nu lijkt wel het moment. Ik gun het overigens wel aan een jong stel, dus ik heb de makelaar gevraagd om hier ook rekening mee te houden, we geven het natuurlijk niet weg, maar hoeven er ook niet rijk van te worden.

Mijn complimenten voor deze instelling!! Dit mis ik zo erg. Wij zijn al een jaar opzoek, bieden flink over en grijpen telkens mis.

Een huis van een overleden vrouw, huis is al 3x afbetaald en is nu in handen van familie. Zit dus al z’n 150K overwaarde op, geen CV niks in die woning en alle muren konden blijven staan de rest moest verbouwd worden. Ik had er een hele motivatie bijgeschreven vanwege zwangerschap etc moeten wij het huidige huis uit.
Zijn ze voor een bod van jawel… 6K meer gegaan, huis wordt opgeknapt en uiteindelijk de verhuur in. Motivatie was op dat moment echt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:00

Tja, ik snap dat wel met erfgenamen. Mijn huis komt dus binnenkort ook te koop en ik ga echt voor de bieder met het hoogste bod zonder voorwaarden. En ik gun het juist bij voorkeur aan iemand zonder kinderen. Daar worden al mijn seniorburen wel blijer van.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:02

Fitzroy schreef:
Tja, ik snap dat wel met erfgenamen. Mijn huis komt dus binnenkort ook te koop en ik ga echt voor de bieder met het hoogste bod zonder voorwaarden. En ik gun het juist bij voorkeur aan iemand zonder kinderen. Daar worden al mijn seniorburen wel blijer van.

Ging om een twee onder 1 kapper. Dus weinig last van buren plus was een zeer kindvriendelijke buurt (2 scholen en 3 speeltuinen in de omgeving). Wij hadden ook geboden zonder voorwaarden. Ik vind het gewoon ontzettend frustrerend dat het huis naar een vastgoed investeerder is gegaan, zo blijven de starters het lastig houden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:05

Ik gun onze woning wel aan starters. Hoef niet het hoogste bod maar ook niet het laagste.
Maar zolang wij zelf niets vinden kan ons huis heiaas de verkoop niet in.
Gaan de 17e zoek maand in.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:50

horsii schreef:
Ik gun onze woning wel aan starters. Hoef niet het hoogste bod maar ook niet het laagste.
Maar zolang wij zelf niets vinden kan ons huis heiaas de verkoop niet in.
Gaan de 17e zoek maand in.

Hier zit het hem ook vaak in. Mensen die willen doorstromen, kunnen niet doorstromen en daardoor komen er ook geen goedkopere woningen vrij.

Geduld is een ding...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:03

Hier al 17 maanden geduld. Hopelijk gaat het dit jaar lukken. Geduld raakt inmiddels op haha

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:09

Voor ons is het ook een makkelijke keuze hoor, het is een tweede woning, we hoeven niet (duur) iets nieuws en we zijn ook niet afhankelijk van de opbrengst. En het is misschien ook wel een stukje afkopen van schuldgevoel, we hebben namelijk wel de huur op moeten zeggen, in deze tijd ook echt een vreselijke boodschap. Gelukkig hebben we wel iets kunnen regelen via een verhuurmakelaar, maar toch....

Ik hoop dat jullie snel allemaal iets kunnen vinden zonder je teveel in de (financiële) schulden te steken.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:41

Nowiexx schreef:
Ninus schreef:

Mijn complimenten voor deze instelling!! Dit mis ik zo erg. Wij zijn al een jaar opzoek, bieden flink over en grijpen telkens mis.

Een huis van een overleden vrouw, huis is al 3x afbetaald en is nu in handen van familie. Zit dus al z’n 150K overwaarde op, geen CV niks in die woning en alle muren konden blijven staan de rest moest verbouwd worden. Ik had er een hele motivatie bijgeschreven vanwege zwangerschap etc moeten wij het huidige huis uit.
Zijn ze voor een bod van jawel… 6K meer gegaan, huis wordt opgeknapt en uiteindelijk de verhuur in. Motivatie was op dat moment echt

Maar wie weet zitten de nabestaanden wel elke cent om te draaien in de maand en is die 6k ook belangrijk. Wij kunnen niet in iemand portomonee kijken alleen door aannames toch?

Ons huis staat ook te koop over kerst en oud en nieuw. Heel benieuwd wat het gaat doen qua biedingen, weten we waarschijnlijk vrijdag. Hebben ook erg veel bezichtigingen gehad en hopen op een goed bod, en hoewel we het zeker gunnen aan een jong koppel, kunnen we elk extra bedrag gebruiken voor ons nieuwe huis (een enorme opknapper) en een baby onderweg. Wij hebben 5k verschil als grens gesteld voor het 'gunnen' op dit moment en tot 10k om een investeerder of verhuurder te 'voorkomen'.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:06

Spannend, lady.

Bij mij zijn net de foto’s gemaakt. Heb ik weer: chagrijniger weer dan dit kun je niet krijgen 8)7

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:16

Eerlijk is eerlijk, 6000 is een hoop geld om vreemden te gunnen, dus ik snap het wel.. wat ik wel sneu vond: mijn collega (denk alleenstaande jongedame) liep laatst een appartementje mis waar ze wel het hoogste bod had, maar waar de verkoper niet even een paar weken wilde wachten tot de hypotheek rond was.. investeerder kon het geld direct op tafel leggen -O- Als ik ooit ga verkopen hoop ik dat toch anders te kunnen doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:20

Narya schreef:
Eerlijk is eerlijk, 6000 is een hoop geld om vreemden te gunnen, dus ik snap het wel.. wat ik wel sneu vond: mijn collega (denk alleenstaande jongedame) liep laatst een appartementje mis waar ze wel het hoogste bod had, maar waar de verkoper niet even een paar weken wilde wachten tot de hypotheek rond was.. investeerder kon het geld direct op tafel leggen -O- Als ik ooit ga verkopen hoop ik dat toch anders te kunnen doen.

pff.. dat is sneu werk. Maar ze was vooraf niet bij een financieel adviseur langs gegaan? Ik ben voor (en tijdens, want ander werk) wel bij een adviseur geweest om te weten wat de mogelijkheden waren. Je zit dan alsnog bij aanvraag van de hypo dat de boel goedgekeurd moet worden natuurlijk.

En ja, 6000 euro lijkt op een megabedrag natuurlijk niet veel. Maar van dat geld kun je ook hele leuke dingen doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:21

Ook dat snap ik wel. Stel dat iemand de financiering niet rond krijgt, ben je zo weer een paar weken verder. Ik hoop dat er bij mij ook mensen komen die zonder voorbehoud bieden, net zoals ik zelf heb gedaan.

Ik heb het huis waar ik nu woon kunnen kopen door afhakers in bedenktijd en mensen die financiering niet rond kregen. Dan ben je dus alweer 8 weken verder.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:32

Mijn broer had het huis ook veel meer gegund aan het tweede bod, maar zo'n verschil stap je inderdaad niet even overheen.

Wij zetten ons huis over een maand of vier a vijf te koop, er zal geen investeerder op afkomen dus ik hoop op een leuk stel/gezin. Indien mogelijk proberen we de gunfactor ook mee te laten spelen, maar een te groot verschil kunnen wij helaas ook niet overheen stappen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:51

Hier lopen we idd ook elke x mis omdat we onder voorbehoud financiering bieden.
Hebben een financiël adviseur en een aankoopmakelaar, weten precies wat we kunnen maar zonder voorbehoud durf ik toch niet te bieden.