[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:13

Ik kom er even niet meer uit. Wij willen overstappen van energieleverancier, zodra we in het nieuwe huis wonen. Wij tekenen 22 maart voor de nieuwe woning.

Nu is het zo dat ons huidige huis pas op 30 april wordt gepasseerd. Wanneer moeten we de overstap aanvragen? Direct al 22 maart? Of 30 april? We gaan rond het weekend van 30 april in het nieuwe huis wonen.

tyleysmiley

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:28

Vanaf het moment van tekenen Sharoontje, ook al ga je er pas een paar weken later wonen, vanaf de akte van levering, zijn de energiekosten voor jullie... Op die dag loop je ook een eindronde en worden de meterstanden genoteerd, dat zijn dan jullie beginstanden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:55

Ik overweeg vanavond mijn bod uit te brengen bij deze woning. Je mag maar 1 bod uitbrengen dus twijfel nog een beetje. De locatie is goed, tegenover groot winkelcentrum en je bent zo op de snelweg. Daarbij 3 slaapkamers, grote woonkamer en keuken us ook flink. Wel moet er veel gebeuren en geen afgekocht erfpacht...

https://www.funda.nl/koop/rijswijk-zh/a ... ingel-116/

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:14

Daar kun je best iets leuks van maken. Alles wat er nog in zit, eruit slopen, alles nieuw en mooi en dan heb je gelijk een flinke waarde vermeerdering te pakken.

2068 is nog ver weg, en tenzij ge van plan bent om er langer dan 10 jaar te gaan wonen, zou ik me daar niet druk om maken.

Ik zou eerder kijken naar de service kosten, die zijn aan de hoge kant. Check het meerjaren onderhoud plan, of er genoeg geld in reserve is. Zo niet, dan kun je namelijk nog een verhoging verwachten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:18

In 2068 zou erfpacht aflopen. Wil inderdaad de badkamer en wc opnieuw doen en de keuken wil ik uiteindelijk ook vervangen. De woning heeft heel veel potentie. Ik denk aan 155.000 bieden. Je mag maar 1 bod uitbrengen?

Betreft service onderhoud, ze hebben een actieve vve en de balkonnen worden binnenkort gedaan. Dus wat dat betreft heb ik het er wel voor over

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:25

Ik ken jouw omgeving helaas niet een zit in Marokko dus kan ook niet even kijken. Het huis is waard, wat jij ervoor over hebt. Misschien heeft iemand anders er meer voor over, dan heb je pech. Of je hebt geluk en bent de beste bieder.

Zet in je bod in ieder geval ook je voorwaarden, bijvoorbeeld dat je snel kunt schakelen, niet de volle financiering nodig hebt Ivm eigen geld etc. Dan ben je namelijk een aantrekkelijke koper.

Maar zo te zien is het een voormalige huur flat, dus dan zal het waarschijnlijk naar de hoogste bieder gaan.

Succes met bieden in ieder geval :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:13

Ik zie ook veel potentie. Als je een nieuwe keuken en badkamer kan betalen of meefinancieren zou ik er zeker voor gaan. De rest is een kwestie van verf en tijd erin steken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:57

Zit inderdaad veel potentie in! Groot balkon ook, lijkt het? Leuk hoor, ik zal duimen voor je!

Ons bod is geaccepteerd! :D Vorige week voor het eerst een aantal woningen bezichtigd. Deze sprong er bovenuit. Gister bod uitgebracht, en vanmiddag is deze geaccepteerd! De overdracht duurt nog even helaas..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 01:09

Wat vinden jullie een fijne en redelijke periode voor de overdracht kan passeren??

Wij moeten ons huis nog te koop aanbieden, maar de makelaars verwachten dat het echt snel verkocht is.

Nadeel is dat wij nog niks anders hebben. Met diverse hypotheek adviseurs gesproken, dus weten wat we kunnen, maar willen zelf liever geen dubbele kosten.

Momenteel kijken we echt al lang rond en komen niet vaak iets tegen waar we echt voor willen gaan. Dan zouden we wel echt moeten, ook als het een 2e of 3e keus huis is.
Aan de andere kant als ik nu iets tegenkom, wil ik het niet laten lopen en ook iets kunnen aangeven hoe snel wij kunnen handelen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 07:59

Ik vind zelf eigenlijk maximaal 3-4 maanden. Maar goed, huis wat wij nu gekocht hebben moeten we nog 6 maanden op wachten.. Denk dat veel mensen voor het juiste huis wel wat wachttijd over hebben.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:37

Wij hebben zelfs meer dan een jaar moeten wachten op de overdracht. Nu nog 81 nachtjes :Y)

Alles langer dan 3 maanden kan alleen lastig zijn ivm de hypotheekofferte. Die is meestal 3 maanden geldig. Verlengen kan, alleen doen niet alle hypotheekverstrekkers dit gratis. Dit kan voor sommige huizenkopers een nadeel zijn. Echter zijn momenteel veel huizenzoekers ook weer bereid om wat langer te wachten. Men is vaak al heel blij dat men een (droom)huis heeft kunnen bemachtigen! Zeker als de makelaar aangeeft te verwachten dat het snel verkocht zal zijn, zou ik de overdrachtsperiode niet te kort maken. Een 2e of 3e keus moeten kopen ivm verkoop van je huidige huis, zou ook weer heel zonde zijn.

Kortom, ik zou doen waar jullie je fijn bij voelen...of misschien zelfs pas te koop zetten als je zelf iets anders hebt...

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:12

Wij hebben ruim 6 maanden op de overdracht moeten wachten. Nog een maandje dan is het eindelijk zo ver.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:33

Wij hebben het huis in Augustus gekocht en krijgen 1 april de sleutel. Ja het duurt lang, maar als het echt het huis is waar je jezelf echt ziet wonen dan maakt dat niet uit. :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:37

Wij hebben maandag weer een bezichtiging. Het huis staats sinds vandaag online, alleen zijn dit soort huizen hier vaak al binnen een week weg. Zaterdag gesprek bij de bank en als het dan maandag bevalt moeten we ook overwegen direct een bod te doen. Er is zo geen tijd meer voor een tweede bezichtiging..

Wij hadden vorige week twee bezichtigingen gepland voor huizen die kort online stonden en beide waren afgebeld vanwege verkocht of onder bod :\

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:18

Lessie schreef:
Wij hebben het huis in Augustus gekocht en krijgen 1 april de sleutel. Ja het duurt lang, maar als het echt het huis is waar je jezelf echt ziet wonen dan maakt dat niet uit. :)

Ik vind het zelf wel uitmaken. Als ik 8 maanden moet wachten, moeten kopers van ons huis dat ook of we moeten het later te koop zetten en hopen dat het dan goed verkoopt.
Wij gaan naar een andere regio en hebben wel wat meer te regelen, ook qua werk. Als je ergens weer aan de slag kan, moet je maar hopen dat ze 8 maanden op je willen wachten. Pas later aankloppen kan risico's mee brengen.
Wij willen hier ook wel echt weg en situatie met paarden speelt mee, dus lang wachten heeft voor ons wel consequenties.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:34

In mijn geval moet ik hierdoor nog een stuk langer 3,5 uur per dag reizen, dus ieder maandje eerder is mooi meegenomen. Maar goed, voor het leukste huis heb ik het dus toch over :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:23

imd schreef:
In mijn geval moet ik hierdoor nog een stuk langer 3,5 uur per dag reizen, dus ieder maandje eerder is mooi meegenomen. Maar goed, voor het leukste huis heb ik het dus toch over :P

Niet elke situatie is hetzelfde en dat is niet altijd mogelijk.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:48

superpony schreef:
imd schreef:

Niet elke situatie is hetzelfde en dat is niet altijd mogelijk.

Was geen reactie op jou hoor, ik snap ook wel dat niet iedereen dat wil of kan, eerder overdracht doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:59

Oke.

Het is ook wel net anders binnen je eigen woonplaats verhuizen of naar een andere regio. We zijn 2x naar andere regio verhuisd, maar dit keer is de situatie wat anders en moet alles wel een beetje passen.

Makelaars zitten wel te springen om huizen. Ze hebben te weinig aanbod. Prima, maar waarom moeten wij dan alle kosten maken als je toch al een rits kopers/belangstellende hebt vraag ik me dan af.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:40

Wij hebben eindelijk officieel een aankoopmakelaar :):) 500 ekkies goedkoper dan de andere dus daar kunnen we weer een halve bank van kopen :+
Hopelijk komt er nu een beetje actie in de tent.

Qua overdracht.. voor ons is hoe sneller hoe liever maar het is zoals het is. Langer dan een half jaar zou ik niet willen wachten. Maar wij komen vanaf huur dus zitten niet met een huis die we nog moeten verkopen en die overdracht weer

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:00

Ik vond de overdracht die wij hadden in eerste instantie behoorlijk lang, 5,5 maand, maar dat gaf ons wel de tijd om het vorige huis te verkopen. De makelaars kunnen wel zeggen dat het zo weg is, maar dat moet nog maar blijken natuurlijk. Ons huis was uiteindelijk met een halve week verkocht en voor een bedrag wat niemand had kunnen verwachte. :=

We hebben de 5,5 maand optimaal kunnen gebruiken voor de verhuizing en ook omdat we ons nieuwe huis helemaal lieten verbouwen en we nog een aannemer zochten die op een vrij korte periode tijd had.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:06

Wij hadden ook dik 5 maanden maar omdat ons huis nog de verkoop in moest wad ik daar bij mee. Gelukkig was onze woning binnen 6 dagen verkocht en wilden de kopers er pas na 6 mnd in. Dat geeft ons 1 maand dubbele lasteen en al extra tijd om te beginnen met verbouwen en verhuizen. Nu nog 1.5 mnd wachten maar die extra tijd gaf ons ook tijd om een verbouwing al voor te bereiden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 01:43

Rienn, uiteraard. Ik hou een slag om de arm, maar dit is geen grote plaats en er staat onwijs weinig te koop. Makelaars vragen echt om woningen en doen ook aanbiedingen om je huis te mogen verkopen. In de 7jr dat wij hier wonen zijn er van deze woningen 6 verkocht en op 1 na allemaal binnen hele korte tijd.

Maar goed, blijft afwachten. De ene hypotheek adviseur zei, eerst verkopen en de ander zei; koop alvast iets anders.....We zouden het ook kunnen gaan verhuren en daar hebben we serieus over nagedacht om het als onroerend goed aan te houden, maar eigenlijk hebben we niet veel zin in het onderhoud of gedoe.

Toen we begonnen met kijken was er volop keus en was ik ook niet bang geweest dat we niks zouden vinden, maar de prijzen zijn echt enorm gestegen. Van ons huis ook en we kunnen meer besteden, maar ik ben daar wat huiverig voor. Je krijgt een fiks bedrag, maar moet het wel elke maand ophoesten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 07:43

Als je het huis aan kunt houden en verhuren zou ik dat toch overwegen. Het zijn erg leuke extra inkomsten.

Er zijn ook partijen die de hele verhuur en onderhoud voor je uit handen nemen voor een percentage van de huur, dan heb je daar zelf niks mee van doen. Enige is dat je mazzel moet hebben met je huurders.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:18

Prairy schreef:
Als je het huis aan kunt houden en verhuren zou ik dat toch overwegen. Het zijn erg leuke extra inkomsten.

Er zijn ook partijen die de hele verhuur en onderhoud voor je uit handen nemen voor een percentage van de huur, dan heb je daar zelf niks mee van doen. Enige is dat je mazzel moet hebben met je huurders.

Ja, we overwegen het wel. Heb nog niet serieus geinformeerd, maar lijkt mij dat er nog iets bovenop onze kosten moet. En je houdt wel het onderhoud, dus draai je ook voor kosten op.
In principe weet ik wie het zou willen huren, maar ik vind het erg dure huur voor een gewone eengezinswoning als het kostendekkend moet zijn.

Als je daar bovenop iets eraan wil verdienen waar we ook weer bel over moeten betalen, moet het nog hoger om een klein beetje over te houden.