[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:43

bridgetF schreef:
en toen....kreeg ik net een telefoontje dat ze nog een tweede keer willen kijken. Dat had ik niet meer verwacht.....spannend.....

*\o/* *\o/*

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:35

bridgetF schreef:
en toen....kreeg ik net een telefoontje dat ze nog een tweede keer willen kijken. Dat had ik niet meer verwacht.....spannend.....

Wat goed!!!! *\%/* :):)
Wanneer komen ze kijken?

bridgetF

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:05

Morgen om 17.00 uur, beetje vervelende tijd, maar heb het er graag voor over. Nu hopen dat ze het nog steeds mooi vinden. Er komen ouders mee kijken heb ik begrepen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 07:44

Oeh spannend BridgetF!
Hoop voor je dat ze nog steeds enthousiast zijn.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:20

en hopelijk dat de ouders ook enthousiast zijn.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:57

Spannend bridgetF! Wij hebben woensdagavond gesprek gehad met de hypotheekadviseur Pfoe wat een informatie krijg je dan allemaal zeg! Gelukkig werd het ons allemaal duidelijk uitgelegd en als we het niet snapte nog een keer. Vanmiddag tekenen voor het tijdelijke koopcontract. Vind het toch wel spannend die hypotheek aanvraag.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:14

Spannende dag Bridget! Goed teken dat ze hun ouders mee willen nemen. Ben erg benieuwd.

Veel info he Miran. Maar als het goed uitgelegd wordt is het een stuk beter te snappen.

Wij hebben zo goed als alle stukken nu al aangeleverd. De offerte is gister aangevraagd, dus even wachten totdat het binnenkomt. En dan zal er wellicht nog meer nodig zijn. Ik hoop op een positieve afloop want vanwege de enorm lange oplevertermijn kunnen we (dacht ik) maar bij 1 hypotheekverstrekker terecht.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:33

Ja we hebben wel een hele fijne hypotheekadviseur. Hij legt in Jip en Janneke taal alles uit zeg maar. En als we het niet snappen blijft hij doorgaan tot we het wel snappen. Vind ik wel heel prettig aangezien ik hier echt geen verstand van heb.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:58

Hebben jullie trouwens tips over welke verhuisdozen nou echt goed en stevig zijn?? Zie van alles bij gamma, Ikea ed. Maar die van de gamma waren bij mij niet al te stevig bevonden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:00

Action!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:01

ik heb ze ook gehaald bij de action, maar je moet ze wel extra tappen, anders valt toch echt de bodem er onder uit :(

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:02

Neonlight schreef:
Action!

Serieus? Daar had ik dus echt niet aan gedacht, haha! Thnx!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:23

Extra tapen was bij ons niet nodig. Wel moet je er aan denken dat je je aan het aantal kilo's houdt. Een doos vol met boeken wordt lastig.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:32

Poco! Wij zijn nu aan het verhuizen en die zijn echt heel stevig. Hoeft zelfs geen tape onder hoor. We hebben ook karwei en gamma maar die moeten echt niet te zwaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:05

Bananendozen...

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:19

Wendy schreef:
Bananendozen...

Die tip heb ik eerder gehoord. Maar hoe kom je eraan? Althans, hoe kom je aan een grote hoeveelheid daarvan?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:52

Marcato schreef:
Wendy schreef:
Bananendozen...

Die tip heb ik eerder gehoord. Maar hoe kom je eraan? Althans, hoe kom je aan een grote hoeveelheid daarvan?

Gewoon bij de locale supermarkt vragen of ze ze voor je achter willen houden.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:12

Ikea! dozen. Had veel verschillende deze bevielen t beste

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:05

Ze hebben een bod uitgebracht....we hebben het keihard afgewezen en ook geen tegenvoorstel gedaan.
Het bedrag was 25.000 euro lager dan de vraagprijs, het huis staat slechts 5 weken te koop, dan kom je toch niet met zo'n voorstel aan.
Het staat al € 5000,- lager geprijsd dan de geschatte waarde om in het juiste zoeksegment van de funda te komen (tot 225.000).

maar....volgend weekend komen er weer nieuwe kijkers.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:15

Dat is wel balen Bridgetf..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:27

Nou we hadden ook flink onze twijfels, iemand wilde het kopen als studenten huis, vanwege de 5 grote slaapkamers. Maar dat hield ook in dat er een vergunning aangevraagd moest worden, dat zou 12 weken duren. In de praktijk betekend dat we bijna 3 maanden onzekerheid zouden hebben, want het bod was onder voorbehoud van verstrekking vergunning. We zagen het niet helemaal zitten, want stel dat de vergunning wordt afgewezen, dan staat het huis min of meer 5 maanden dan te koop. Dat heeft weer gevolgen voor het aantal kijkers, mensen tonen minder interesse, want die denken dan dat er wat mis omdat het al wat langer te koop staat. En de mensen die komen en bieden, bieden doorgaans wat minder, omdat het al wat langer te koop dan staat. We worden nog dagelijks veel bekeken, dus zo wanhopig zijn we niet om 3 maanden te gaan wachten op een vergunning en bijbehorend gedoe. En het bod was ook niet om serieus te nemen, dus zo balen is het ook weer niet.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:37

Nee daar zou ik ook niet echt op zitten te wachten.. Zo lang in de onzekerheid en wat als er dan iemand anders interesse heeft? En idd als hij er al zo lang op staat kunnen ze zich afvragen of er niet iets mis is..
Nu maar wachten op de volgende kijkers!

Hier nog steeds radiostilte.
Heb van de week een heilige sint Jozef in een pot geplant en voor de deur gezet. Schijnt geholpen te hebben bij een collega dr ouders.
We wachten geduldig af :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:42

Angelaa2 schreef:
Nee daar zou ik ook niet echt op zitten te wachten.. Zo lang in de onzekerheid en wat als er dan iemand anders interesse heeft? En idd als hij er al zo lang op staat kunnen ze zich afvragen of er niet iets mis is..
Nu maar wachten op de volgende kijkers!

)

volgende weekend komen er weer kijkers....dus hopelijk wordt dat wel wat....

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:11

Ik weet niet waar je verwachtte op uit te komen. Wij hebben ook 50000 onder de vraagprijs geboden en zijn in het midden geëindigd. Huis stond ook pas net te koop, voor ons een risico, maar de mensen wilden er kennelijk snel vanaf. Ons huis wat te koop staat is ook 20000 euro onder geboden door mensen, wij dachten ook in het midden uit te komen dus tegenbod gedaan, maar de kopers wilden niet verder omhoog dus is op niks uitgelopen.

We hebben maandag de sleutel gekregen van het nieuwe huis en zitten er sinds woensdag al in. Hoefde niet veel gedaan te worden. Voel me er al helemaal thuis.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:31

Bridget jeetje zeg, maar misschien maar beter ook dat het niet wat is geworden met de onderhandelingen. :=

Opzich is een flinke prijs onder de vraagprijs bieden lang niet altijd zo slecht of raar hoor, maar ik vind wel dat je als kopende partij dan wel moet kunnen verwoorden waarom je op een bepaald bod komt. Hebben ze niet gezegd waarom ze zo'n bod uitbrachten?? :)

Hopelijk zijn die kijkers van volgende week beter dan! :j