[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolet

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:39

Dat is zo ja ralphtdw, toen mijn ouders een nieuwbouwhuis lieten bouwen dacht ik ook whaaaat is dit voor bejaardenwoning?!?! Maar toen de muren kwamen leek het gelijk een stuk groter :)
En dat was ook geen klein huis

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:22

joletjuh schreef:
Dat is zo ja ralphtdw, toen mijn ouders een nieuwbouwhuis lieten bouwen dacht ik ook whaaaat is dit voor bejaardenwoning?!?! Maar toen de muren kwamen leek het gelijk een stuk groter :)
En dat was ook geen klein huis

haha ja mijn ouders dachten toen van dit komt nooit goed.
maar leek echt extreem klein ik snap het ook niet hoor hoe dat kon.
maar goed dit is allemaal goed gekomen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:35

Dat is altijd, als je ziet dat ergens in een stuk land de fundering opgetrokken is dan vraag je je af wat een propperig poppenhuis daar gaat komen :=

En als het af is staat er ineens een enorme villa :?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:29

Inderdaad, ik heb ook besloten nooit een eigen huis te gaan bouwen. Ik zou zo maar een toilet ter grootte van een olifantenverblijf neerzetten en ik zie me de huiskamer 6 maten te klein te maken. Ik kan wel goed door de kleuren van een huis kijken, maar ik vind de "en dan gooien we dat muurtje om, verplaatsen we de gang een cm of 10 en gaan we de deur naar de andere hoek verplaatsen"erg moeilijk te bevatten. Mijn vader opperde om een verlaagd plafon in de keuken te maken en mijn lichaam heeft vannacht vanaf 3 uur geprobeerd dat te bevatten en blijkbaar kon dat niet slapend. Verhuizen is niet goed voor mijn rust.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:32

Hihi, dan is het een kwestie van vertrouwen in het inzicht en de goede smaak van je vader :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:36

Verhuizen is nooit goed voor je rust :)

Ik zit me nu al af te vragen als we het huis niet verkocht krijgen of we het dan maar eens grondig moeten gaan moderniseren. Alleen zijn mijn vriend en ik het er niet over eens wat er dan moet gebeuren..... ik wil een nieuwe vloer met vloerverwarming, hij wil de oude vloer (eiken) opknappen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:38

Ik zeg vloerverwarming!

Voor jezelf comfortabel en voor kopers ook ;)

Houten vloer is toch maar onhandig met schoonmaken, krassen en krimpen en uitzetten enzo....

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:44

Niet voor de kopers pmarena, maar voor onszelf voor het geval er geen kopers komen, dan blijven we hier gewoon wonen. Die vloer is inderdaad onhandig, plus aardig versleten. Ik zou hem eigenlijk wel in de was moeten zetten, daar knapt hij wel heel erg van op. Maar dat is dus ook een behoorlijke klus.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:46

vloerverwarming is heel fijn :)
maar een mooie houten vloer vind ik meestal ook wel meerwaarde geven...
succes met je beslissing :)

geïnspireerd door de uitzending van Uitstel van Executie gister heb ik ons huis ook maar eens aangemeld bij RTL haha... wie weet wat er uit komt.. (ik verwacht niets, want de situatie is nog niet echt nijpend, maar wie weet... als het verkoopt wil ik toch wel met mn kop op tv hoor hihi)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:47

O, als je aan de slag gaat dan is het met het idee dat je er altijd blijft?

Dan is het wel zaak dat je erg op 1 lijn zit inderdaad :)

Ik wilde altijd heel erg graag een houten vloer maar ben er enorm op teruggekomen, doe mij maar mooie plavuizen of vinyl met houtstructuur (zie je niet eens dat het nep is bij de goede soorten) en dan heerlijk lekker vloerverwarming er onder..... super knus en makkelijk :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:53

Je kunt het altijd proberen juval, waarom niet?

Mijn keuze zou zijn vloerverwarming met een pvc vloer die er inderdaad als hout uitziet. Veel makkelijker in onderhoud en net zo mooi als echt hout. Centrale verwarming er in en een houtkachel er bij als bij verwarming, maar ook daar is mijn vriend het niet over eens. Dus moeten we maar gewoon kopers vinden, kunnen die zich uitleven met moderniseren en wij gewoon naar een leuk ander huis :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:07

Symbeami schreef:
Je kunt het altijd proberen juval, waarom niet?

Mijn keuze zou zijn vloerverwarming met een pvc vloer die er inderdaad als hout uitziet. Veel makkelijker in onderhoud en net zo mooi als echt hout. Centrale verwarming er in en een houtkachel er bij als bij verwarming, maar ook daar is mijn vriend het niet over eens. Dus moeten we maar gewoon kopers vinden, kunnen die zich uitleven met moderniseren en wij gewoon naar een leuk ander huis :)

pvc hoef je niet met vloerverwarming te doen dat is dan zonde geld.
pvc neemt de temperatuur van je huis aan.
maar een mooie houten vloer vind ik wel echt een plus punt als hij er nog netjes uitziet.
pvc vind ik zelf ook heel erg mooi maar als je geen kwaliteit is dan is het helemaal niks.
maar voor de verkoop is een neutraal huis het best verkoopbaar.
ons vorige huis hadden wij ook voor de verkoop nog even netjes alles geverfd 0omdat mijn honden nog wel eens tegen de muren springen en mensen langs heen liepen en er vlekken op zaten.
en wij hadden zoveel mogelijk spullentjes weg gelegd dat het heel rustig leek en een mooie bosje bloemen op tafel neer gezet.
en waren het gelijk al kwijt omdat iemand het viavia hoorde dat ons huis te koop kwam.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:11

en een huis kopen of verkopen dat is inderdaad niet goed voor je rust.
ik heb heel wat zorgen gehad deze 9 maanden.
en danb ook nog met het idee dat wij het voor 2013 moesten kopen vanwege de nieuwe regels maar gelukkig gelden wij nog in de regels van 2012
en nu slaap ik deze hele week al slecht omdat wij morgen moeten tekenen en zo bang zijn dat het niet door gaat.
omdat als dit huis niet door gaat wij minstens 1 uurtje van de familie/vrienden af komen te wonen en ik daar geen type voor ben

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:12

Symbeami schreef:
idefix4 schreef:

Symbeami: Als dit huis voor jou bedoelt is wacht het. Ik ken hier een huis wat om die reden al 8 jaar te koop staat. :j

8 jaar?? Arme, arme verkopers, hoe veel is dat huis inmiddels niet in waarde gedaald??

2 ton! Maar ze hadden nogal hoog ingezet en na een bezichtiging ook van ons, vonden we dat echt niet waard. Er moest nog zat aan gebeuren.

Cyrina: Jij ook verhuizen? Wat een mooi huis heb je. Helaas voor jou ben ik al voorzien, maar dit moet je toch wel snel verkocht hebben?

deviltjh: Ik heb iets tegen keukens als bij jullie, omdat mijn schoonouders zo'n keuken hadden. Rommel valt wel mee met dat matte glas. Zelf ben ik meer van de boerenkeuken. :P

Ralph: Wel wat later, maar ook proficiat!

Selka: Is er ook een kinderwens? Blijf je dan werken? Ik zou het wel weten als ik in de buurt van R-dam wilde wonen. Maar ja, als brabantse wil ik daar niet wonen. :+ sowieso heb ik mijn paardjes hier staan. Die kan ik naar zo'n huis niet meenemen.

Pmarena: Ik zie dat jouw kookgebied apart is in de keuken. Waarom heb je dat gedaan? Bevalt dat je zo? (Ik mag binnenkort een keuken gaan uitzoeken vandaar mijn vraag)

Ik wil een open woonkeuken! Als ik kijk hoe wij leven, dan is een gesloten keuken onpraktisch. Wij leven graag in de keuken. Bij ons gingen de deuren tussen woonkamer en keuken er altijd direct uit!

Zunzuncito: Schoonmaken valt zo te lezen tegen? Ik heb 1x een huis verkocht aan mensen die ik niet kende en die gaven me complimenten. Ze had 2 weken uitgetrokken om het schoon te maken, maar alles was al gedaan. :D Dat was overigens een hagelnieuw huis en dat heb ik vanaf dag 1 heel goed bijgehouden. Wij werkten toen ook allebei, zonder kids en huisdieren en dan wordt een huis lang niet zo vies als tegenwoordig!

Dabo: Netjes zeg!

Zunzuncito: Wij hebben eerst een projectwoning gekocht en gezien hoe dat werd gebouwd. Nu gaan we spoedig beginnen met bouwen in eigen beheer.

Ik ben ook van de vloerverwarming. Mijn zus heeft een eiken vloer en die verfoeit hem!

Ik ben net terug uit Engeland. Auto kaduuk enzo. 't Was me het reisje wel.
Thuisgekomen blijkt dat mijn lief onze net aangekochte woonunit te koop heeft gezet. Het loopt storm erop, maar gelukkig is het nu dusdanig dat ie pas verkocht wordt als ons huis er staat. We moeten nog wel even wachten op de unit, want de bouw van de verkopers zit tegen. Zodra zij in hun huis trekken, kunnen we de unit komen halen. Zo het er nu voor staat wordt dat april. ;( Da's wel jammer.
Dus we kunnen nu pas rond januari 2014 in ons nieuwe huis. Maar ja, we wachten al zo lang, die maand meer maakt ook niet meer uit. En nu kan manlief de boel verhuizen als ik weer in Engeland zit. :+ Hij neemt toch een week vrij. haha. (grapje hoor, ik laat hem natuurlijk liever niet alleen ploeteren.)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:13

nou, nog 1 nachtje volhouden Ralph, morgen komt het vast allemaal goed.. opluchting als je getekend hebt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:19

idefix4 schreef:
Pmarena: Ik zie dat jouw kookgebied apart is in de keuken. Waarom heb je dat gedaan? Bevalt dat je zo? (Ik mag binnenkort een keuken gaan uitzoeken vandaar mijn vraag)

Ik wil een open woonkeuken! Als ik kijk hoe wij leven, dan is een gesloten keuken onpraktisch. Wij leven graag in de keuken. Bij ons gingen de deuren tussen woonkamer en keuken er altijd direct uit!

Keuken is door de vorige bewoners geplaatst :)

Ik heb op zich liever flink aanrechtblad links en rechts van de kookplaat, maar vond dit ook prima hoor gezien er genoeg ruimte naast is voor wat bordjes en schaaltjes enzo, en er enorm veel ruimte is op het aanrechtblad er achter. Ik mis die keuken best wel, we hebben nu een veel simpeler keukentje met veel minder ruimte... al dat aanrechtblad was echt fantastisch fijn *\o/*

Ik zou ook liefst een woonkeuken willen met een grote tafel er in :j

Maarja dat had ik niet en hebben we nu ook weer niet :P

Wel een grote kamer nu ook, en dat heeft toch ook wel zijn voordelen dat je in de keuken even lekker rust hebt en je de deur dicht kunt doen zodat de katten er niet in kunnen :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:19

Waarom zou het nu niet meer doorgaan ralphw? komt goed hoor, maar kan me voorstellen dat je opgelucht bent als je morgen getekend hebt.

En Dabo nog proficiat! dat is wel super snel gegaan.

Dat duurt nog best lang Idefix, maar het vooruitzicht is leuk.

Mijn huis is wel vies, met de inloop vanuit de paardenstallen, een hond en een paar katten kun je het nou eenmaal niet echt spic en span houden. Plus dat ik niet zo'n huishoudelijk type ben. We hebben heel erg opgeruimd om het huis te koop te zetten en zijn er eigenlijk nog niet klaar mee. De kasten boven zitten nog te vol. Wij werken allebei full time en er zijn ook nog wat privé omstandigheden waardoor we weinig rust hebben. Maar mocht ik het verkopen dan zorg ik wel dat het zo schoon mogelijk opgeleverd wordt.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:27

Symbeami schreef:
Waarom zou het nu niet meer doorgaan ralphw? komt goed hoor, maar kan me voorstellen dat je opgelucht bent als je morgen getekend hebt.

En Dabo nog proficiat! dat is wel super snel gegaan.

Dat duurt nog best lang Idefix, maar het vooruitzicht is leuk.

Mijn huis is wel vies, met de inloop vanuit de paardenstallen, een hond en een paar katten kun je het nou eenmaal niet echt spic en span houden. Plus dat ik niet zo'n huishoudelijk type ben. We hebben heel erg opgeruimd om het huis te koop te zetten en zijn er eigenlijk nog niet klaar mee. De kasten boven zitten nog te vol. Wij werken allebei full time en er zijn ook nog wat privé omstandigheden waardoor we weinig rust hebben. Maar mocht ik het verkopen dan zorg ik wel dat het zo schoon mogelijk opgeleverd wordt.

het is soms ook moeilijk hoor om het helemaal keurig netjes te hebben.
vooral als je veel inloop heb en dieren.
en natuurlijk als je allebei fulltime werkt.

mijn schoonzusje heeft paar maanden geleden een huis gekocht.
en deze mensen hebben het helemaal belachelijk achter gelaten.
pak hagelslag waarschijnlijk op de kop gehad en had dus hele spoor door huis.
wc zat helemaal onder de poep. en nog heel wat meer dingen.
was gewoon heel erg vies.
ik bedoel als je helemaal niet de moeite neemt om het schoon te maken doe dan in ieder geval het ergste weg.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:31

Oeh dat is echt vies, mn vader heeft laatst ook een andere woning gekocht, was ook echt vies, radiatoren in de badkamer gewoon zwart van het stof (dat is niet van 3 weken niet poetsen), pasta op de vloer onder het aanrecht, oven helemaal vies, overal spinnewebben, ramen te smerig om doorheen te kijken, koelkast helemaal onder smerige plakkerige kleverige vlekken. BAH! Echt heel vies...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:37

Ah getver, dat begrijp ik dan niet, dat je een huis zo vies achter laat. Bovendien als je het leeg haalt kun je overal wat makkelijker bij, dan kun je toch wel even de moeite nemen om het schoon te maken?
Dat zou ik dus zeker wel doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:40

Iedereen gaat liever zijn tijd in zijn nieuwe huis besteden, maar even grofweg schoonmaken is toch wel het minste dat je kunt doen zeg :=

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:12

Ja dat vond ik ook maar goed nu was het wel gelijk echt schoon haha..
Maar alsnog kan ik ook niet begrijpen dat je een huis zo achter kan en vooral wil laten..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:23

Oh bah, wat zijn sommige mensen dan vies zeg! Ik ga mijn huis echt wel netjes achterlaten hoor, maar niet spic en span. Nieuwe bewoners gaan het toch helemaal uitsoppen, zoals ik met mijn nieuwe huis ga doen! Vrijdag gaan we het voor de 2e keer bezichtigen, dan kijk ik ook even in de oven en koelkast haha.
Ook ga ik vanalles opmeten, en ben ook van plan filmpjes te maken (als ik het niet vergeet, wou het de 1e keer ook doen haha)
Maar poep in de wc, en een ranzige oven... bah bahbah, dat zullen ze bij mij nooit aantreffen!
Oven is trouwens al helemaal spic en span, die gebruik ik als opslag haha (hij werkt niet goed, en we hebben een losse crisp-oven op de koelkast staan die we gebruiken) :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:50

Jolet; Ja heel veel mensen die het willen huren, omdat ze op dit moment geen hypotheek krijgen voor ons huis. We zitten in een prijsklasse waar banken nog steeds niet echt makkelijk in zijn met deze economie..
Terwijl 2 verdieners met een redelijke baan het makkelijk kunnen betalen (wij kunnen het tenslotte ook). Daarom willen ze het nu allemaal huren. Maar ik woon er zelf nog, buiten dat zie ik huurders ook echt niet zitten. Ik ben veel te bang dat ze paarden op de wei gaan zetten terwijl het nat is, of de bak niet onderhouden etc etc.. En dan is het slecht voor de verkoop.

Idefix; ja wij willen graag net iets groters, omdat we het bedrijf ook aan huis willen hebben.

Waarschijnlijk vinden jullie me zo gek als een deur...maar ik ben dol op verhuizen!! Ik vind het helemaal geweldig om een nieuw huis weer helemaal eigen te maken!.
Met in mijn hoofd voor me zien hoe iets er uit ziet als er muren zijn verplaatst etc. Heb ik ook geen enkele moeite.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:56

Je kunt natuurlijk ook altijd nog even met floorplanner.nl spelen om je huis in te delen en je voor te stellen hoe dat er uit ziet.